Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn e-Golf had ik een "Geluid simulator", op lage snelheden (<30km/h) maakt die een soort subtiel brom geluidje zodat voetgangers je aan horen komen.
Ik heb het idee dat ik in de 3 ook zoiets hoor? Hij is niet doodstil op lage snelheden, en op hogere snelheden gaat het over in het 'normale' elektromotor geluid (hogere toon).
Ik kan online niks terugvinden over een geluid sim in de 3, alleen iets over geruchten en dat iets over nieuwe wetgeving in de US. Maar geen praktijk ervaringen oid.
Is er iemand die hier meer van weet?
 
Ik kan me herinneren ook ergens gelezen te hebben dat er iemand met een bel voor de auto uit moest lopen. Sluit aardig aan bij de discussie.

Cars in 1865 weren’t that fast, but even way back then they knew the day would come that they’d go faster.

In England, they decided to get ahead of the issue with a new law, the Locomotives Act of 1865. They had to be thinking of trains when they designed this act, as the act stated, cars could not go more than two mph through urban areas.

Also, cars needed a crew of three. One was the driver, but another was the flagger. Ahead of the car, the flagger was to walk about waving a flag. This would warn everyone not in a car of the oncoming vehicle, blazing through town at two mph.

If I were a flagger, I would’ve screamed, “LOOKOUT EVERYONE THERE’S A CAR COMING!”

Historians accuse the rail industry for this silliness, that they were combating the eminent competition, but it didn’t matter. A series of motorcar acts in the 1900s would overhaul all of those acts.
 
Vrijdag 24-5-2019 besteld en werd vandaag gebeld dat ik hem kon komen ophalen. Ik wil de auto echter pas begin september dus iemand anders kan blij worden gemaakt. LR AWD, Blauw, Aero wielen, Zwart interieur, Autopilot, Trekhaak
als hij wit was geweest, dan had ik hem zo van je gepakt. trekhaak niet besteld, maar geen probleem als ik die bij moet bestellen. Wat een rare gang van zaken mbt leveringen.
 
Toch wel altijd spannend met Tesla hoor.

Tref nu opeens een nieuwe creditnota aan voor het complete bedrag. Geen idee waarom, misschien wordt er nieuwe vin gekoppeld?
Ik heb dat ook gehad een paar dagen voor levering, nadat de wagen al op naam van mijn firma werd ingeschreven. Uiteraard heb ik de wagen nog steeds, maar in theorie krijg ik die momenteel gratis ;-).
 
Ik heb dat ook gehad een paar dagen voor levering, nadat de wagen al op naam van mijn firma werd ingeschreven. Uiteraard heb ik de wagen nog steeds, maar in theorie krijg ik die momenteel gratis ;-).

Tesla kan zichzelf zoveel 'support' besparen door duidelijk te communiceren rondom de levering.

- Tegenstrijdige berichtgeving van delivery
- Geen bericht omtrent nieuwe documenten in 'my account'

Ik kan nu wel weer in de telefoon klimmen om uit te zoeken waarom ik een credit nota ontvang. Maar vrees ook niet dat ik daar echt wijzer van ga worden.
 
Toch wel altijd spannend met Tesla hoor.

Tref nu opeens een nieuwe creditnota aan voor het complete bedrag. Geen idee waarom, misschien wordt er nieuwe vin gekoppeld?
Dat was bij mij ok het geval. Vrij snel daarna kreeg ik een nieuwe factuur met een verwachte leverdatum die daarna ook bevestigd is per SMS, telefoon en in mijn account (wo 29-5). Kan zo maar snel gaan.. Mijn eerste factuur was blijkbaar op een “verkeerde” VIN gebaseerd.
Het wordt nu wel spannend want ik heb nog geen kenteken, maar dat zal wel goed komen.
 
Dat was bij mij ok het geval. Vrij snel daarna kreeg ik een nieuwe factuur met een verwachte leverdatum die daarna ook bevestigd is per SMS, telefoon en in mijn account (wo 29-5). Kan zo maar snel gaan.. Mijn eerste factuur was blijkbaar op een “verkeerde” VIN gebaseerd.
Het wordt nu wel spannend want ik heb nog geen kenteken, maar dat zal wel goed komen.

Wat was vrij snel? Enkele uren, dagen of een week? Tussen mijn final invoice en creditnota zat precies een week