Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Wel vreemd aangezien dat er nu wel één beschikbaar is.. is er vorige week ook een boot aangekomen? Ik wacht al sinds april en heb 1x een m3 laten ontkoppelen om dat ik eerst nog mijn eigen auto moest verkopen.

NOCC Oceanic, 21 mei aangekomen. Grand Phoenix én Grand Dahlia komen er nog aan (morgen en volgende week), en ik veronderstel dat Tesla gaat proberen van de wagens die daar op staan nog in juni uit te leveren.

De Grand Mark komt er ook al aan (zou binnen twee weken aankomen) en het kan dat zelfs somige wagens die daar op staan net nog in juni worden uitgeleverd, althans in landen niet te ver van Zeebrugge.

Ik veronderstel dat er of de Grand Dahlia en Grand Mark ook wel heel wat voor het Verenigd Koninkrijk staat: de eerste versies met stuur aan rechterkant (geen RWD LR, en ook weinig witte interieurs, vandaar dat je die niet meer kunt bestellen met het stuur aan die kant).
 
Last edited:
Nou, net terug gebeld door Tesla Delivery middels m'n terugbel verzoek van afgelopen vrijdag (ik kan dus bevestigen dat de terugbel verzoeken wel goed doorkomen). Mijn kenteken is inmiddels bekend, echter toen ik de volgende vraag wilde stellen of mijn delivery a.s. woendag door kon gaan, verbrak de verbinding (AARGH). Net terug willen bellen maar ook nu weer de verbinding verbroken (1e keer) en 2e keer lang moeten wachten en maar wederom een terugbel verzoek ingeschoten :)..
 
Hoe zit het eigenlijk met die VIN allocatie, wanneer op de dag gebeurt dit? Wordt dit US-time gedaan (dus door een persoon in Californie), NL-time (dus door een persoon in Nederland) of gebeurt het 24/7?

Dan weet ik namelijk of het uberhaupt zin heeft om overdag nog een keer op mijn account te kijken, of dat alleen 's ochtends zin heeft... :D
 
Ik moet zeggen dat ik het proces van bestellen/leveren wat rommelig vind verlopen. Bestelling geplaatst online, akkoord gaande met inruilbod van mijn huidige auto. Alles rond, maar mbt het financieren ervan loop ik nu tegen flink wat hordes op. Mijn leasemaatschappij probeert in contact te komen met Tesla maar dat gaat gezien de drukte haast niet. Op mails wordt niet geantwoord. Probleem is voornamelijk dat mijn leasemaatschappij de tenaamstellingscode pas vrijgeeft op het moment dat het huidige lopende contract wordt afgesloten (dus op het moment dat ik de auto inruil) terwijl tesla deze nu al nodig heeft. Correspondentie hiervan dateert al van 9 dagen terug en nog geen antwoord. In het tesla account wordt gevraagd kentekencard te uploaden, vervolgens krijg ik een mail om dit per mail nog een keer op te sturen. Ondertussen mag ik nog maar 1000km met mijn huidige auto rijden om aanspraak te blijven maken op het huidige inruilbod.

Over de bestelling zelf; op de website is de verwachte levering van de tesla in de configuratie zoals je hem doorgeeft in mei. Terwijl het al reeds juni is. Dan lees ik rechts en links nogal wat verhalen over een slechte afwerking van de auto. Alles bij elkaar vind ik het proces chaotisch en onoverzichtelijk verlopen, iets wat je in mijn ogen niet hoeft te verwachten als je een auto van 60.000 euro+ besteld.
 
Mijn broertje heeft zijn M3 LR AWD op 27-05 besteld en mag zijn auto komende vrijdag (07-06) ophalen.

Lijkt er steeds meer en meer op dat ze koppelen op basis van laatste bestelling (LIFO)
Zijn productie datum is 25-04 en kenteken is al bekend en hij staat al in Tilburg.
 
Mijn broertje heeft zijn M3 LR AWD op 27-05 besteld en mag zijn auto komende vrijdag (07-06) ophalen.

Lijkt er steeds meer en meer op dat ze koppelen op basis van laatste bestelling (LIFO)
Zijn productie datum is 25-04 en kenteken is al bekend en hij staat al in Tilburg.

dat is inderdaad wel interessant.. heeft hij 19inch? dan nog zie ik overigens verhalen van mensen die LR AWD zwart zwart 18 inch en al 2 maanden wachten... of ze gaan nu ineens veel leveren aankomende weken en iedereen met een bestelling krijgt zijn of haar auto
 
Mijn broertje heeft zijn M3 LR AWD op 27-05 besteld en mag zijn auto komende vrijdag (07-06) ophalen.

Lijkt er steeds meer en meer op dat ze koppelen op basis van laatste bestelling (LIFO)
Zijn productie datum is 25-04 en kenteken is al bekend en hij staat al in Tilburg.

Vanuit een logistiek oogpunt zeer interessant aangezien het natuurlijk wel een manier is om bepaalde KPIs laag te houden, ondanks dat werkelijke performance slecht is. Normaal gezien (en met mijn logistieke achtergrond) vind ik dat interessant. Alleen in dit geval zou ik FIFO prettiger vinden... :(
 
Leuk voor je broer natuurlijk, maar wel bizar voor jou. Heb je toevallig Tesla nog gesproken hoe dit kan?

Ja heb ze gesproken (althans van Delivery) en die gaven aan dat zij het ook niet kunnen verklaren. Enige wat zou kunnen is dat ze de Last In First Out methode hanteren bij toekennen van Vin's En dat er iemand eentje had afgezegd of heeft aangegeven dat hij een latere delivery wenst.

Ik mag als het mee zit volgende week vrijdag terecht. Verwachting is dat mijn auto morgen met de boot aankomt in Zeebrugge.