Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Net sms dat ik volgende week maandag kan ophalen. Hmm heb er een hard hoofd in dat dit hw3 is, even zo bellen (315xxx).

Wat bedoel je met ‘hw3’?

Ik mag dus volgende week woensdag mijn M3 ophalen. Ik lees op veel ‘fouten’ bij de levering zoals krassen, ontbrekende onderdelen. Gaan er dan zoveel leveringen fout bij Tesla? Of lijkt dat maar zo omdat iedereen waarbij het mis gaat het verteld?

Zijn er nog zaken waar ik extra op moet letten tijdens de levering? Iets wat vaak fout of verkeerd gaat?
 
ze zeggen wel meer aan de telefoon.
Ik kreeg zojuist te horen van dame aan de lijn dat er nog niets bekend is over mijn model 3; Ze gaf aan dat hij dus in productie is. En dat er pas na productie, in USA direct een VIN wordt gekoppeld. Daarna op de boot. Op mijn vraag of de beloofde aflevering in juni dan nog gehaald kan worden (tuurlijk niet! gezien de vaartijd alleen al) gaf ze aan dat ze verder geen info heeft. Geen info is op zich ook duidelijkheid.. :)
Maar wat mij verbaast is dat mij nu wordt verteld dat geen VIN = nog in productie. En dat VIN in USA wordt gekoppeld.
Op dit forum lees ik op diverse plekken dat VIN op de boot wordt gekoppeld, danwel na aankomst van de boot in Belgie. Wat zou nu de waarheid zijn?
Of is het reguliere proces dat
1. VIN van een nieuw geproduceerde auto die matcht met een geplaatste bestelling direct in USA wordt gekoppeld na de productie vd auto , ofwel
2. VIN van een voorraad auto in Europa wordt gekoppeld zodra de auto gematcht kan worden met een bestelling
?
Als dit het geval is dat is dat wellicht de verklaring voor de grote verschillen in koppeling VIN vs werkelijke uitlevering, en voor de verschillende verhalen over het moment waarop de VIN wordt gekoppeld.
 
ze zeggen wel meer aan de telefoon.
Ik kreeg zojuist te horen van dame aan de lijn dat er nog niets bekend is over mijn model 3; Ze gaf aan dat hij dus in productie is. En dat er pas na productie, in USA direct een VIN wordt gekoppeld. Daarna op de boot. Op mijn vraag of de beloofde aflevering in juni dan nog gehaald kan worden (tuurlijk niet! gezien de vaartijd alleen al) gaf ze aan dat ze verder geen info heeft. Geen info is op zich ook duidelijkheid.. :)
Maar wat mij verbaast is dat mij nu wordt verteld dat geen VIN = nog in productie. En dat VIN in USA wordt gekoppeld.
Op dit forum lees ik op diverse plekken dat VIN op de boot wordt gekoppeld, danwel na aankomst van de boot in Belgie. Wat zou nu de waarheid zijn?
Of is het reguliere proces dat
1. VIN van een nieuw geproduceerde auto die matcht met een geplaatste bestelling direct in USA wordt gekoppeld na de productie vd auto , ofwel
2. VIN van een voorraad auto in Europa wordt gekoppeld zodra de auto gematcht kan worden met een bestelling
?
Als dit het geval is dat is dat wellicht de verklaring voor de grote verschillen in koppeling VIN vs werkelijke uitlevering, en voor de verschillende verhalen over het moment waarop de VIN wordt gekoppeld.

Ik heb een VIN gekregen terwijl de boot nog niet aangekomen is in Belgie. Heb je een samenstelling die niet veel voorkomt?
 
ze zeggen wel meer aan de telefoon.
Ik kreeg zojuist te horen van dame aan de lijn dat er nog niets bekend is over mijn model 3; Ze gaf aan dat hij dus in productie is. En dat er pas na productie, in USA direct een VIN wordt gekoppeld. Daarna op de boot. Op mijn vraag of de beloofde aflevering in juni dan nog gehaald kan worden (tuurlijk niet! gezien de vaartijd alleen al) gaf ze aan dat ze verder geen info heeft. Geen info is op zich ook duidelijkheid.. :)
Maar wat mij verbaast is dat mij nu wordt verteld dat geen VIN = nog in productie. En dat VIN in USA wordt gekoppeld.
Op dit forum lees ik op diverse plekken dat VIN op de boot wordt gekoppeld, danwel na aankomst van de boot in Belgie. Wat zou nu de waarheid zijn?
Of is het reguliere proces dat
1. VIN van een nieuw geproduceerde auto die matcht met een geplaatste bestelling direct in USA wordt gekoppeld na de productie vd auto , ofwel
2. VIN van een voorraad auto in Europa wordt gekoppeld zodra de auto gematcht kan worden met een bestelling
?
Als dit het geval is dat is dat wellicht de verklaring voor de grote verschillen in koppeling VIN vs werkelijke uitlevering, en voor de verschillende verhalen over het moment waarop de VIN wordt gekoppeld.

Het is gewoon een combi...

Ze produceren M3’s op basis van analyse wat er zoal besteld wordt. Veel wordt gematched tijdens het verschepen of bij aankomst. Er is vast ook een trigger die aangeeft dat er een bijzondere combi is die nog niet is gemaakt en de productie triggered. Als je er zo een bent, net als ik, dan moet je gewoon langer wachten. Meeste mensen bestellen reguliere modellen. Alles standaard. Dingen zoals RWD, 19”, wit interieur maken de auto exclusiever dus minder kans op pre-productie.
Laat ik er nou zo een hebben....
 
Het is gewoon een combi...

Ze produceren M3’s op basis van analyse wat er zoal besteld wordt. Veel wordt gematched tijdens het verschepen of bij aankomst. Er is vast ook een trigger die aangeeft dat er een bijzondere combi is die nog niet is gemaakt en de productie triggered. Als je er zo een bent, net als ik, dan moet je gewoon langer wachten. Meeste mensen bestellen reguliere modellen. Alles standaard. Dingen zoals RWD, 19”, wit interieur maken de auto exclusiever dus minder kans op pre-productie.
Laat ik er nou zo een hebben....
klinkt logisch inderdaad. Ik heb een RWD besteld, zwart interieur, grijze lak, 18 inch aero. Redelijk standaard dus. Afijn, ik ga weer in 'wachtmodus' ..
 
ze zeggen wel meer aan de telefoon.
Ik kreeg zojuist te horen van dame aan de lijn dat er nog niets bekend is over mijn model 3; Ze gaf aan dat hij dus in productie is. En dat er pas na productie, in USA direct een VIN wordt gekoppeld. Daarna op de boot. Op mijn vraag of de beloofde aflevering in juni dan nog gehaald kan worden (tuurlijk niet! gezien de vaartijd alleen al) gaf ze aan dat ze verder geen info heeft. Geen info is op zich ook duidelijkheid.. :)
Maar wat mij verbaast is dat mij nu wordt verteld dat geen VIN = nog in productie. En dat VIN in USA wordt gekoppeld.
Op dit forum lees ik op diverse plekken dat VIN op de boot wordt gekoppeld, danwel na aankomst van de boot in Belgie. Wat zou nu de waarheid zijn?
Of is het reguliere proces dat
1. VIN van een nieuw geproduceerde auto die matcht met een geplaatste bestelling direct in USA wordt gekoppeld na de productie vd auto , ofwel
2. VIN van een voorraad auto in Europa wordt gekoppeld zodra de auto gematcht kan worden met een bestelling
?
Als dit het geval is dat is dat wellicht de verklaring voor de grote verschillen in koppeling VIN vs werkelijke uitlevering, en voor de verschillende verhalen over het moment waarop de VIN wordt gekoppeld.


Je haalt denk ik twee dingen door elkaar. Het koppelen van een VIN aan een auto en het koppelen van de VIN aan jouw bestelling(account).

Het koppelen van de VIN aan de auto gebeurd ergens rond de tijd dat het schip de boot op gaat. Het koppelen van de auto (VIN) aan jouw account gebeurd tegenwoordig meestal ongeveer een week voordat het schip aankomt in Europa.
 
Je haalt denk ik twee dingen door elkaar. Het koppelen van een VIN aan een auto en het koppelen van de VIN aan jouw bestelling(account).

Het koppelen van de VIN aan de auto gebeurd ergens rond de tijd dat het schip de boot op gaat. Het koppelen van de auto (VIN) aan jouw account gebeurd tegenwoordig meestal ongeveer een week voordat het schip aankomt in Europa.
ok, dank je. Heel helder. Dan was de opmerking van die mevrouw aan de telefoon dus niet erg bruikbaar. Zij zag geen VIN in mijn account en trok daarmee zelf de conclusie dat 'mijn' auto nog in productie was. En dat terwijl er wellicht al auto's in mijn configuratie en MET VIN op een boot of Belgisch parkeerterrein staan, en waarvan er 1 aan mijn account zou kunnen worden gekoppeld.. (mits er een auto in dergelijke configuratie is) . Anyway, helder zo. Auto die uit fabriek rolt = auto met VIN. Pas als auto met VIN aan mijn account gekoppeld wordt, is de auto met VIN voor mij bestemd.
 
  • Like
Reactions: ronnieG
Je haalt denk ik twee dingen door elkaar. Het koppelen van een VIN aan een auto en het koppelen van de VIN aan jouw bestelling(account).

Het koppelen van de VIN aan de auto gebeurd ergens rond de tijd dat het schip de boot op gaat.

Eeh, nee. Het VIN staat op een aantal plekken in het chassis gedrukt (oa. achter voorruit). Dat kan dus niet nog eens worden toegevoegd zodra de auto de boot op gaat. VIN is al bekend voordat de auto fysiek bestaat.
 
Hier ook stil (ook al wacht ik nog geen week, het kan voor mij niet snel genoeg gaan).

Normaal gesproken bel ik graag achter zaken aan. Heeft iemand ervaring met een versneld proces als je nabelt? Of heeft ieder die het hier heeft over een ontvangen eindfactuur netjes het hele proces gevolgd zonder ook maar één belletje?

Afgezien van een enkele bestelling die door iets of iemand "vast zit" heeft bellen geen enkele zin. Tesla doet er alles aan om zo veel mogelijk auto's de deur uit te doen, die vergeten je order echt niet :)
 
Net nog even gebeld voor kenteken (was ik vergeten te vragen toen ze afgelopen donderdag belde). Blijkt om een M3 te gaan die al in maart op kenteken is gezet. :confused:

Morgen maar eens goed gaan kijken of er niet iets mis mee is, anders had ik hem net zo lief al in maart in ontvangst genomen...
 
Gebeld, na 30 mins eindelijk iemand aan de lijn gekregen.
Is het opeens beleid dat ze prod datum, of het hw3 heeft niet meer mogen disclosen. De vorige keer konden ze al die info nog geven.
Apart dit, je zou bijna vergeten wat voor een bedrag je aan het uitgeven bent...