Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
In je beheerpagina rechts onderin staat een lijstje met downloadbare documenten w.o. de aanbetaling en de 'eindfactuur'.

Zelf een kenteken, een afspraak voor 20/6 13.00 en een VIN gehad, maar een eindfactuur voor een geannuleerde bestelling. Bijna in 1x goed!

Kan je een zakelijke auto trouwens zonder BTW aan Tesla betalen?
dat laatste denk ik niet.... jij moet BTW betalen en kan weer terug vorderen. Bijna einde Q2, dus zou niet te lang hoeven te duren voordat je het terug hebt
 
Hier ook een sms (overigens de eerste). Ik kan mijzelf niet vinden in de kritiek. Bij mij gaat het soepeltjes eigenlijk. Eind mei besteld. Een week later belde ik zelf (2 min wachttijd) over inruilen en toen kreeg ik van de dame het VIN door (stond nog niet in mijn account, ze begon er zelf over en ze wilde gelijk een datum inplannen. 17 juni was nog compleet leeg zei ze, dus ik mocht kiezen ;-). Iets later (zonder bericht) zag ik de eindfactuur en een credit van de aanbetaling in mijn account (elke dag check ik de pagina). Van de week belde ik over de inruiler, 30 min wachten (oke, das best lang). En toen werd ik netjes geholpen maar mevrouw kon mijn vragen niet beantwoorden en werd s middags teruggebeld over mijn vragen. Vandaag werd ik door Tesla gebeld (zonder dat ik er om vroeg) en gave ze mij het kenteken door en vroegen of ik de betaling had gedaan, of maandag nog steeds goed is voor mij is. Al met al nette communicatie en levering binnen 1 maand. Met alle respect, op mijn vorige auto's moest ik veel langer wachten.....

Dus ik heb goede hoop voor maandag a.s. 11 uur in Tilburg.
 
Last edited:
Ik heb op 30 april een M3 LR RWD Blauw/wit 18" FSD (zonder trekhaak) besteld via Alphabet Lease. Het statement toen was dat ik hij in mei nog zou komen. 7 juni liep mijn contract af van mijn huidige lease auto, dus ik dacht dat komt goed uit. Gisteren nog gedacht dat hij dan nu op de boot zou staan en vandaag zou aankomen in Zeebrugge. Geen VIN dus toch maar eens bellen. Vandaag gebeld met Tesla, na 50!!! min eindelijk iemand aan de lijn. Wat zegt zij tegen mij:

"Nee meneer, de auto is niet op de boot en hij moet dus waarschijnlijk nog gemaakt worden. Dus dat wordt niet juni en ik weet ook niet wanneer wel."

Nu overweeg ik om de bestelling te annuleren via Alphabet en dan maar een voorraad auto te nemen, maar dan kom ik op hetzelfde leasebedrag uit als hiervoor voor een M3 LR AWD Zwart/wit 18" zonder FSD... en FSD wil ik juist zo graag meemaken hoe dat over de jaren zich zal ontwikkelen.

Kortom ik baal!!!
 
Ik heb op 30 april een M3 LR RWD Blauw/wit 18" FSD (zonder trekhaak) besteld via Alphabet Lease. Het statement toen was dat ik hij in mei nog zou komen. 7 juni liep mijn contract af van mijn huidige lease auto, dus ik dacht dat komt goed uit. Gisteren nog gedacht dat hij dan nu op de boot zou staan en vandaag zou aankomen in Zeebrugge. Geen VIN dus toch maar eens bellen. Vandaag gebeld met Tesla, na 50!!! min eindelijk iemand aan de lijn. Wat zegt zij tegen mij:

"Nee meneer, de auto is niet op de boot en hij moet dus waarschijnlijk nog gemaakt worden. Dus dat wordt niet juni en ik weet ook niet wanneer wel."

Nu overweeg ik om de bestelling te annuleren via Alphabet en dan maar een voorraad auto te nemen, maar dan kom ik op hetzelfde leasebedrag uit als hiervoor voor een M3 LR AWD Zwart/wit 18" zonder FSD... en FSD wil ik juist zo graag meemaken hoe dat over de jaren zich zal ontwikkelen.

Kortom ik baal!!!

Heb op FSD na dezelfde config. 10 mei besteld en ook nog geen uitzicht op levering. En dat terwijl wij de mooiste config hebben. Ik snap er niets van dat ze er daar niet meer van maken ;-)
 
In januari heb ik via LeasePlan een Model 3 AWD besteld met de uitlevering vanaf 1 sept. Ivm met een nog lopend contract van mijn huidige leaseauto. Omdat mijn huidige auto toch eerder terug naar de lease maatschappij kon heb ik
21 april de uitlever datum op 21 juni laten zetten door LP.
Omdat het inmiddels bijna 21 juni is heb ik leaseplan gebeld 2 dagen geleden om te vragen wanneer Tesla contact met mij zou opnemen.
“Binnen enkele dagen” kreeg ik van LP te horen. Inmiddels 2 dagen verder nog niks van Tesla gehoord.
Vandaag Tesla gebeld en gevraagd of ze al een datum hadden. Dat bleek niet het geval te zijn.
Er bleek nog een uitlever restrictie op de bestelling te zitten tot 1 sept.
LeasePlan zegt dat Tesla het niet goed heeft verwerkt. Tesla zegt niks van LeasePlan te hebben gehoord over aanpassing van de lever datum.
LeasePlan gaat nu onderzoek doen waar het fout is gegaan.

Iemand dit ook al meegemaakt?
 
Ik heb op 30 april een M3 LR RWD Blauw/wit 18" FSD (zonder trekhaak) besteld via Alphabet Lease. Het statement toen was dat ik hij in mei nog zou komen. 7 juni liep mijn contract af van mijn huidige lease auto, dus ik dacht dat komt goed uit. Gisteren nog gedacht dat hij dan nu op de boot zou staan en vandaag zou aankomen in Zeebrugge. Geen VIN dus toch maar eens bellen. Vandaag gebeld met Tesla, na 50!!! min eindelijk iemand aan de lijn. Wat zegt zij tegen mij:

"Nee meneer, de auto is niet op de boot en hij moet dus waarschijnlijk nog gemaakt worden. Dus dat wordt niet juni en ik weet ook niet wanneer wel."

Nu overweeg ik om de bestelling te annuleren via Alphabet en dan maar een voorraad auto te nemen, maar dan kom ik op hetzelfde leasebedrag uit als hiervoor voor een M3 LR AWD Zwart/wit 18" zonder FSD... en FSD wil ik juist zo graag meemaken hoe dat over de jaren zich zal ontwikkelen.

Kortom ik baal!!!

Waarom annuleren? Je kan toch je huidige auto blijven rijden? Ik zit in dezelfde situatie bij dezelfde leasmij en aan (over) de max van mijn contract. Toch mag ik mijn huidige auto blijven rijden tm de M3 levering.

Overigens heb ik eind mei besteld en leverdatum half augustus gekregen. Wellicht ook voor jou het eerst volgende leveringsmoment?
 
Ik heb op 30 april een M3 LR RWD Blauw/wit 18" FSD (zonder trekhaak) besteld via Alphabet Lease. Het statement toen was dat ik hij in mei nog zou komen. 7 juni liep mijn contract af van mijn huidige lease auto, dus ik dacht dat komt goed uit. Gisteren nog gedacht dat hij dan nu op de boot zou staan en vandaag zou aankomen in Zeebrugge. Geen VIN dus toch maar eens bellen. Vandaag gebeld met Tesla, na 50!!! min eindelijk iemand aan de lijn. Wat zegt zij tegen mij:

"Nee meneer, de auto is niet op de boot en hij moet dus waarschijnlijk nog gemaakt worden. Dus dat wordt niet juni en ik weet ook niet wanneer wel."

Nu overweeg ik om de bestelling te annuleren via Alphabet en dan maar een voorraad auto te nemen, maar dan kom ik op hetzelfde leasebedrag uit als hiervoor voor een M3 LR AWD Zwart/wit 18" zonder FSD... en FSD wil ik juist zo graag meemaken hoe dat over de jaren zich zal ontwikkelen.

Kortom ik baal!!!

Bel eens met Tesla Groningen... Hebben nog aantal witte bekleding 18 inch staan... Blauw weet ik niet zeker. Is daar voorraad
 
Hey allemaal,
Omdat de informatie op dit forum mij ook heeft geholpen plaats ik ook maar even een reactie.
13 mei een bestelling geplaatst voor een M3 LR AWD rood/zwart 19" bij Leaseplan.

Heb inmiddels in de source code van de site een VIN nummer gevonden: 5YJ3E7EB6KF320XXX. Is er toevallig iemand met dezelfde reeks?

Zal morgen met Tesla bellen om te kijken wat de verwachte leverdatum is.
 
Hey allemaal,
Omdat de informatie op dit forum mij ook heeft geholpen plaats ik ook maar even een reactie.
13 mei een bestelling geplaatst voor een M3 LR AWD rood/zwart 19" bij Leaseplan.

Heb inmiddels in de source code van de site een VIN nummer gevonden: 5YJ3E7EB6KF320XXX. Is er toevallig iemand met dezelfde reeks?

Zal morgen met Tesla bellen om te kijken wat de verwachte leverdatum is.

Aangezien jij ook bij LeasePlan een model 3 hebt besteld. Weet je misschien meer te vertellen over het verloop van de bestelling.
Heb jij in je Tesla account/ LeasePlan account update’s gekregen over de status van de levering?
 
Aangezien jij ook bij LeasePlan een model 3 hebt besteld. Weet je misschien meer te vertellen over het verloop van de bestelling.
Heb jij in je Tesla account/ LeasePlan account update’s gekregen over de status van de levering?

Nee helemaal niks :). In de bestel bevestiging van Leaseplan stond vorige week als geschatte aflever week. Een paar weken later kreeg ik opeens mail dat er bij Tesla een account voor me was aangemaakt, maar daarna zijn er geen updates meer geweest. Is dit bij jou hetzelfde?
 
Hey allemaal,
Omdat de informatie op dit forum mij ook heeft geholpen plaats ik ook maar even een reactie.
13 mei een bestelling geplaatst voor een M3 LR AWD rood/zwart 19" bij Leaseplan.

Heb inmiddels in de source code van de site een VIN nummer gevonden: 5YJ3E7EB6KF320XXX. Is er toevallig iemand met dezelfde reeks?

Zal morgen met Tesla bellen om te kijken wat de verwachte leverdatum is.
Mijne, staat op de boot die een van de dagen zou toekomen.
 
  • Like
Reactions: ronnieG
Mijne, staat op de boot die een van de dagen zou toekomen.
Dit is mijn VIN : 5YJ3E7EBXKF368XXX zelf hoop ik eigenlijk dat deze op de Grand Dahlia staat (ETA vannacht in Zeebrugge). Maar gezien er ook mensen zijn met 320... aan het begin is het misschien toch de latere boot (Grand Mark welke ETA heeft van 19 juni). Of is er echt geen touw aan vast te knopen welke serie VINS er op een boot zitten