Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
KLopt ,dat kreeg ik vandaag ook te horen. Heel vervelend: als je RWD hebt besteld en je hebt nog geen auto toegewezen gekregen , kan je het volgens mij zo goed als vergeten. Mij is vandaag verteld dat RWD niet meer wordt gemaakt vanaf vandaag . Je krijgt wel een schappelijke korting op andere modellen, die wel leverbaar zijn, als je al had besteld.
en dank voor het draadje!
 
Mij is vandaag verteld dat RWD niet meer wordt gemaakt vanaf vandaag
Als ik geld had gekregen elke keer ik of mijn collega's in de VS dat ooit te horen kregen, dan was ik een rijk man. Dat is een flip/flopschakelaar die elke X tijd wordt omgepoold afhankelijk van hoeveel frontmotoren ze geproduceerd krijgen en hoeveel SR+ ze verkopen vs. de rest ;-).

Voorbeeldje:
Elon Musk on Twitter

18 oktober 2018 ging de RWD "nog een week" te bestellen zijn.

En wat vertelde internal sales dan in de VS?

I did this off menu order for RWD, and now I'm told it takes 2 weeks to modify the order to RWD and they'll all be gone by then.

En in april 2019 kwamen boten vol met die dingen naar Europa, terwijl die officieel nooit in de configurator waren geweest...

Tussen haakjes: de RWD LR staat nog gewoon netjes in de configurator in China, en die wagens komen van Fremont. Als ze geen RWD LR met stuur aan linkerkant meer bouwden, dan zou de configurator allang aangepast zijn.

Met andere woorden: wat ze je vertelden is wellicht een misverstand of een leugen; wat er bedoeld wordt is dat men de RWD LR even (of voor langere tijd) niet in Europa wilt verkopen. Het verschil is uiteraard praktisch nihil. Als Tesla ze niet aan jou wilt verkopen of ze niet wilt bouwen, jij kan ze in beide gevallen niet krijgen.

Het officiële verhaal in verschillende landen is ook inconsistent als je de landen vergelijkt. In Europa zegt men op het vasteland dat de AWD LR verdwijnt en wordt vervangen door de "Stealth Performance" (net zoals nu het geval is Engeland), in Engeland zeggen ze dat het gamma er binnenkort weer uitziet zoals op het vasteland en de AWD LR terugkomt.

Als ik een gokje moet wagen, dan wilt Tesla inderdaad het gamma uiteindelijk krijgen zoals nu in Engeland: SR+/P-/P+ . Dat geeft ze de beste marge. Dat is onze "officiële" gamma, maar met de AWD niet meer software generfd, wat van die wagen een Performance maakt, maar dan zonder de Performance Upgrade. Want de huidige AWD is niet anders dan een P wier achterste motor generfd is: bij de P heeft de motor achteraan de specificaties van de motor van de RWD, en ondertussen is dat de standaardmotor geworden; daar hoef je geen "binning" meer op toe te passen om die prestaties te halen.

Zo krijgen ze wellicht meer klanten die kant uit zonder de prijs te veel te laten zakken, en voor de mensen met geld zat is er nog de Performance Upgrade Pack.

Maar zelfs eens we daar gearriveerd zijn: als er niet genoeg voorste motoren zijn in maand X om iedereen AWD/P- aan te smeren, en ze hebben genoeg batterijen voor alle SR+ of de marge is op de SR+ te laag, dan voorspel ik dat de RWD LR toch weer even uit de assen herrijst...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Tozz
Yey! Ik krijg een SMS!

Your Model 3 delivery appointment has been scheduled for 26/6 16:00 in London, Heathrow. We will contact you if there would be any changes to your scheduled delivery date. Please log in to www.tesla.com/teslaaccount to complete your delivery profile as soon as possible. To unsubscribe from SMS, reply STOP.

Maareuh.... Heathrow? Wot? Iemand anders dit ook gehoord?
 
Even Delivery bellen...afspraken worden in Amsterdam manueel gemaakt maar er is ook een programma in Fremont die dat doet en wat kuren heeft. Ik kreeg zo ook twee verschillende afspraken tot ik even aan de telefoon ging hangen.

Als alles goed is, dan is je VIN die van een wagen met het stuur links. Dan zou ik me geen zorgen maken. 5YJ3E moeten de eerste karakters zijn; bij 5YJ3F zit je inderdaad met een probleem.
 
Wat is mij afvraag: in dit filmpje zie je hoe ze de Tesla’s controleren in de fabriek in Tilburg:



Weet iemand of ze dit ook met alle Model 3 doen voordat ze uitleveren aan de klant?
Leuke video! Ben alleen bang dat de model 3 niet in NL dit soort testen doorstaat. Wellicht wel in de gigafactory? Veelal lees je wat problemen, die ontstaan grotendeels door het vervoeren van de auto volgens mij.
 
Wat is mij afvraag: in dit filmpje zie je hoe ze de Tesla’s controleren in de fabriek in Tilburg:
Weet iemand of ze dit ook met alle Model 3 doen voordat ze uitleveren aan de klant?

Laat je niets wijsmaken. De PDI (Pre-Delivery Inspection) bij Tesla is slecht. Als je die filmpjes ziet dan zou je denken dat elke auto er tip top uit ziet. De werkelijkheid is dat bij de Model S er nog altijd auto's worden afgeleverd waarvan deurklinken niet werken, lak fouten heeft, interieurpanelen vies of beschadigd zijn, etc, etc. Zeker bij niet werkende deurklinken heb je dus letterlijk niet eens alle deuren een keer geopend.

Dat wil niet zeggen dat elke auto problemen heeft, want het gros van de auto's worden natuurlijk gewoon vlekkeloos geproduceerd. Maar ik heb niet het idee dat er in de PDI nou echt problemen worden opgemerkt. Dat zie je ook doordat problemen altijd na levering worden verholpen. Ze verwijzen je altijd door naar service centers. Het voor levering verhelpen van problemen is geen prioriteit. Alles draait om de aflevergetallen.
 
vraagje over de lak / aerodynamica van de model 3 : ik kom online veel geklaag tegen over de grote hoeveelheid lakbeschadigingen op de model 3, al na een paar duizend kilometer. Het gaat om vuil (zand, kleine steentjes e.d.) dat omhoogkomt bij de wielen (is normaal), dat door de (aerodynamische) vormgeving van de auto wordt veroorzaakt (wielkasten die zo zijn gebouwd dat het vuil makkelijker recht naar achteren tegen de onderbalk van de zijkant en tegen de zijkant van de deur komt). Een goed voorbeeld van wat je veel tegenkomt online zie je op Model 3 paint wearing off (zie de foto's op de eerste pagina). Simpel samengevat: Heel heel heel veel kleine verfbeschadigingen , die tot op de grondverf zijn doorgedrongen, door vuil, steenslag e.d. dat van de wielen afkomt.

VRAAG: zijn er mensen op dit forum die hun model 3 al een tijdje rijden en dit probleem herkennen??
Zo ja, advies over hoe dit te voorkomen? Ik vrees de enige manier om te voorkomen is volledig wrappen ?
 
KLopt ,dat kreeg ik vandaag ook te horen. Heel vervelend: als je RWD hebt besteld en je hebt nog geen auto toegewezen gekregen , kan je het volgens mij zo goed als vergeten. Mij is vandaag verteld dat RWD niet meer wordt gemaakt vanaf vandaag . Je krijgt wel een schappelijke korting op andere modellen, die wel leverbaar zijn, als je al had besteld.

:eek: Wat krijgen we nu weer.
Ik heb bij mijn Lease Maatschappij de onderstaande configuratie besteld, levering 01-2020. Ik heb een Tesla account gekregen en heb een RN nummer maar zie natuurlijk nog geen VIN. Deze zou volgens jou bericht niet geleverd gaan worden. Ben benieuwd hoe ze dit op denken te lossen dan. Hoopte dat de soap na alle prijswijzigingen wel een keer klaar was...
  • Long Range Rear-Wheel Drive
  • Lakkleur Pearl White
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Trekhaak
 
:eek: Wat krijgen we nu weer.
Ik heb bij mijn Lease Maatschappij de onderstaande configuratie besteld, levering 01-2020. Ik heb een Tesla account gekregen en heb een RN nummer maar zie natuurlijk nog geen VIN. Deze zou volgens jou bericht niet geleverd gaan worden. Ben benieuwd hoe ze dit op denken te lossen dan. Hoopte dat de soap na alle prijswijzigingen wel een keer klaar was...
  • Long Range Rear-Wheel Drive
  • Lakkleur Pearl White
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Trekhaak
hi, dit is wat mij werd verteld, maar inmiddels is mij ook duidelijk dat de verhalen vanuit Tesla niet altijd helemaal consistent zijn. Wellicht even afwachten? Voor hetzelfde geld komt de RWD op enig moment gewoon weer terug. Maar die onzekerheid wil je wrsch niet.. Ik zou even Tesla sales bellen en vragen of de RWD bestelbaar is . Als zij niets weten van een email die gisteren aan Sales is gestuurd waarin door Tesla werd aangegeven dat RWD niet meer geproduceerd wordt, dan is er iets heel vreemds aan de hand en zou ik - en velen met mij - ook wel weer graag weten. Dus als je belt (indien), en je meer info hebt: let us know!
 
hi, dit is wat mij werd verteld, maar inmiddels is mij ook duidelijk dat de verhalen vanuit Tesla niet altijd helemaal consistent zijn. Wellicht even afwachten? Voor hetzelfde geld komt de RWD op enig moment gewoon weer terug. Maar die onzekerheid wil je wrsch niet.. Ik zou even Tesla sales bellen en vragen of de RWD bestelbaar is . Als zij niets weten van een email die gisteren aan Sales is gestuurd waarin door Tesla werd aangegeven dat RWD niet meer geproduceerd wordt, dan is er iets heel vreemds aan de hand en zou ik - en velen met mij - ook wel weer graag weten. Dus als je belt (indien), en je meer info hebt: let us know!

Ik denk dat ik maar even rustig afwacht, het duurt immers nog lang voordat hij geleverd zou moeten worden waarin nog veel kan veranderen. Ik heb in mijn offertetraject van 3 weken 4x de offerte moeten laten aanpassen door prijswijzigingen, AP excl., AP incl., trekhaak optie, etc. Kun je nagaan wat er in 6 maanden kan gebeuren ;)
En anders moeten ze me voor hetzelfde geld maar een LR AWD leveren, ook prima...
 
  • Like
Reactions: Slvrsurfer
vraagje over de lak / aerodynamica van de model 3 : ik kom online veel geklaag tegen over de grote hoeveelheid lakbeschadigingen op de model 3, al na een paar duizend kilometer. Het gaat om vuil (zand, kleine steentjes e.d.) dat omhoogkomt bij de wielen (is normaal), dat door de (aerodynamische) vormgeving van de auto wordt veroorzaakt (wielkasten die zo zijn gebouwd dat het vuil makkelijker recht naar achteren tegen de onderbalk van de zijkant en tegen de zijkant van de deur komt). Een goed voorbeeld van wat je veel tegenkomt online zie je op Model 3 paint wearing off (zie de foto's op de eerste pagina). Simpel samengevat: Heel heel heel veel kleine verfbeschadigingen , die tot op de grondverf zijn doorgedrongen, door vuil, steenslag e.d. dat van de wielen afkomt.

VRAAG: zijn er mensen op dit forum die hun model 3 al een tijdje rijden en dit probleem herkennen??
Zo ja, advies over hoe dit te voorkomen? Ik vrees de enige manier om te voorkomen is volledig wrappen ?

Wie herkent dit probleem met zijn Model 3 ?