Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat mijn afspraak voor afgelopen zaterdag werd geannuleerd kon ik vandaag dan toch echt mijn Model 3 ophalen. :) Geen enkele schades te bekennen. Niet aan de lak, ramen danwel het interieur. Top! Geen telefoonkabeltjes, dus die zal ik nog een keer bij een SEC moeten ophalen. Tijdens de terugrit ook nog een rammeltje gehoord aan de rechterkant (bijrijder), maar die is later ook weer spontaan verdwenen.

View media item 119946View media item 119947View media item 119948View media item 119949
 
Nadat mijn afspraak voor afgelopen zaterdag werd geannuleerd kon ik vandaag dan toch echt mijn Model 3 ophalen. :) Geen enkele schades te bekennen. Niet aan de lak, ramen danwel het interieur. Top! Geen telefoonkabeltjes, dus die zal ik nog een keer bij een SEC moeten ophalen. Tijdens de terugrit ook nog een rammeltje gehoord aan de rechterkant (bijrijder), maar die is later ook weer spontaan verdwenen.

View media item 119946View media item 119947View media item 119948View media item 119949

Geweldig! Veel plezier :)
 
  • Like
Reactions: St3fan
Ik ben een van die Belgen die op z'n Model 3 zit te wachten. Afspraak volgens de Tesla site staat op nu maandag. Maar via geen enkel kanaal daar bevestiging van gekregen. Is dat de normale gang van zaken? Of moet ik toch een bij Delivery horen wat het plan is?
Toch best Delivery nog eens contacteren, als dat lukt (dat kan wel eens moeilijk zijn in deze drukke periode). Soms is er een programma (waarschijnlijk in de VS) die afspraken maakt waarvan ik niet 100% zeker ben dat de Delivery Centers op de hoogte zijn...

Anderzijds, de SMS die je de afspraak bevestigt krijg je soms pas héél laat, dus er is ook niet echt reden voor ongerustheid.
 
Gisteren mijn Model 3 opgehaald in Tilburg. Perfect is alles gegaan!! Geen schade oid.

Alleen een vraag: Mijn telefoon is de sleutel. Kunnen jullie gerust weglopen, zonder op de telefoon iets te doen, en vertrouwen dat de auto op slot gaat?

Jazeker. Je kan het proberen door eens weg te lopen, mobiel ergens weg te leggen en daarna proberen de deuren te openen. Het zal je niet lukken.

Als dit systeem niet goed werkte weet ik zeker dat er niet zoveel Model 3's waren verkocht :)
 
Je kunt het ook afzetten, dus ik vertrouws er niet op: kijk na een tijdje even achterom om te zien of de spiegels ingeklapt zijn, dan wéét je het gewoon. Je kunt de wagen ook zo instellen dat die bij vergrendeling even kort of het claxon gaat duwen, dan hoef je zelfs niet om te kijken.
 
Gisteren mijn Model 3 opgehaald in Tilburg. Perfect is alles gegaan!! Geen schade oid.

Alleen een vraag: Mijn telefoon is de sleutel. Kunnen jullie gerust weglopen, zonder op de telefoon iets te doen, en vertrouwen dat de auto op slot gaat?

Diezelfde vraag had ik gisteren ook. In het menu heb je de optie om te vergrendelen bij het weglopen. Er is tevens een optie om een geluidsignaal (toeter) bij vergrendelen aan te zetten. Zelf vind ik dat een fijne bevestiging. Als ik wegloop hoor ik nu een toetertje.
 
Ik ben een van die Belgen die op z'n Model 3 zit te wachten. Afspraak volgens de Tesla site staat op nu maandag. Maar via geen enkel kanaal daar bevestiging van gekregen. Is dat de normale gang van zaken? Of moet ik toch een bij Delivery horen wat het plan is?

Zolang je geen bericht krijgt van het tegendeel gewoon gaan. Bij mij liep het ook zo en op de afleverdag stond hij mooi te blinken :)
 
Gisteren mijn Model 3 opgehaald in Tilburg. Perfect is alles gegaan!! Geen schade oid.

Alleen een vraag: Mijn telefoon is de sleutel. Kunnen jullie gerust weglopen, zonder op de telefoon iets te doen, en vertrouwen dat de auto op slot gaat?

Er is een instelling waarmee je heel even de claxon hoort als hij op slot gaat. Die kun je eens aanzetten. Ik heb hem voor mijn buren maar weer uitgezet, maar in het begin is het even prettig om te kunnen horen dat hij op slot gaat.
 
Er is een instelling waarmee je heel even de claxon hoort als hij op slot gaat. Die kun je eens aanzetten. Ik heb hem voor mijn buren maar weer uitgezet, maar in het begin is het even prettig om te kunnen horen dat hij op slot gaat.

is er eigenlijk geen "state" te zien in de app? dus bijvoorbeeld "locked" of "unlocked"? dan kun je in ieder geval op afstand zien dat de auto op slot staat
 
Wat is de fiscale waarde van de zwarte Tesla Model 3's die op dit moment geleverd worden? Ik ben nog steeds in afwachting van mijn Model 3 (LR, zwart, AWD, EUR 58800) die al is besteld in februari.
Doordat de leasemaatschappij (Arval) onterecht een afleverrestrictie op de bestelling had laten staan tot 1-6 nog steeds niets vernomen - vorige week nog contact gehad met Tesla en er was nog steeds geen VIN gekoppeld.

Net weer geprobeerd te bellen maar dat kan duidelijk niet meer - je wordt verwezen naar de website...
 
Net een mailtje gehad van DeliveryBE met de bevestiging van de datum! Dus maandagmiddag kan ik mijn M3 gaan afhalen. Spannend :)

Bedankt @Gamechanger en @sixela !

Vergewis je ervan dat ze op tijd het inschrijvingsbewijs naar de verzekeraar sturen (contact opnemen met de verzekeraar) , want zonder nummerplaten en verzekering kom je niet ver ;-). Je zult niet de eerste zijn die een nieuwe afpsraak krijgt omdat de platen niet op tijd toekomen.

Tussen haakjes, de platen mogen niet naar het Delivery Center, die moeten naar een speciaal adres in Sint-Agatha-Berchem.

Tenzij je ze zelf meebrengt en Tesla op de hoogte houdt (want anders gaan ze ervan uit dat de platen er nog niet zijn en verzetten ze je afspraak).
 
Vanmorgen onze nieuwe aanwinst opgehaald. Model 3 LR RWD, pearl white.

Moeizaam voortraject. Delivery zo goed als onbereikbaar. Telefonische wachttijden slaan nergens op (1 keer geprobeerd, daarna niet eens meer aan begonnen), op mails moeizaam/niet gereageerd.
Foutieve eindfactuur gekregen (inruil verwerkt op de factuur, hadden we op privé rekening willen hebben). Uiteindelijk maar zo gelaten en anders opgelost (maar gewoon dus geen reactie op mails gekregen). Ondanks herhaalde verzoeken (wederom via email) geen kenteken en meldcode ontvangen, ook niet via sms. Maar wel een (eenzijdig gemaakte) afspraak om 10:30 dus maar gewoon gegaan (als 1 vd ruim 200 vandaag:D)

Bij binnenkomst in Tilburg kenteken en meldcode ontvangen. Supersnelle aflevering (prima, we wisten het beter dan het Tesla mevrouwtje) maar de auto niet geheel vlekkeloos. De bekende zaken als een enkele vuile vinger, wat vlekjes en lijmresten en instaplijst al wat gehavend door instappers. Niet oké, maar (voor ons) niet onoverkomelijk. Verder de telefoonkabeltjes niet ontvangen. Hiervoor nog even langs SEC den Haag.

Kortom; niet geheel ontevreden, maar wat heeft Tesla nog een wereld te winnen. Er moeten toch wel echt serieuze stappen gezet gaan worden want dit gaat op termijn gewoon klanten (fans) kosten! Overigens maakt de auto alles weer goed want hij rijdt als een tiet. Je bent deze heisa zo weer vergeten:) Vrouw is helemaal in haar nopjes!
 
Last edited: