Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Net in Tilburg geweest en sales daar vertelde dat alle telefoonlijnen 'eruit getrokken' zijn omdat ze het niet meer aankunnen kwa telefoontjes. Bellen lijkt dus vooralsnog geen enkele zin meer te hebben. Mailen kan uiteraard wel.

Ik ben van mening best wel terecht. De meeste telefoontjes zijn gewoon vragen die je letterlijk in Google kan intikken en het antwoord snel kan vinden of in de handleiding op je scherm. Mijn ervaring is dat als je een relevante vraag stelt per e-mail je snel antwoord krijgt of gelijk een belletje krijgt. Veel efficiënter, ook hierin moet gewoon het digitale tijdperk omarmt worden. Hoe minder telefoontjes te beantwoorden hoe efficiënter en goedkoper voor voor Tesla is en dat komt zoals we kunnen zien (sluiten verkooppunten en toen weer niet allemaal) ook weer terug in lagere consumenten prijzen. Wij hebben zelf ook een helpdesk en sturen nu meer op e-mail door aan te geven of ze even de vraag in een e-mail willen zetten en 70% doet dit niet dus lossen het blijkbaar op door gewoon op internet te zoeken. Ook gaan veel telefoontjes onnodig lang over andere zalen of denken ze, hey, ik zal alles eens benoemen waar ik normaal de moeite niet voor zou nemen om uit te tikken, spreek nu toch iemand aan de lijn....
 
Ik heb nog nooit gebeld, altijd een mail gestuurd.
Het kan soms een dag duren maar altijd al antwoord gehad.
Ze bellen je dan zelf terug of antwoorden tenminste per mail.
Ik heb trouwens nog nooit eerder geweten dat men zo vaak belt naar een dealer om vins edm op te vragen.
Al mijn BMW's, Audi's en andere merken die ik al gekocht heb daarvan heb ik nog nooit een vin van gekregen.
Levertijd was altijd minstens 3 maanden en ze belden zelf wel als de papieren binnen waren.
Dit is echt een Tesla fenomeen, ik begrijp die mensen wel dat ze de telefoon ernaast leggen.
Je auto zal heus niet sneller geleverd worden door ze constant lastig te vallen met telefoontjes.
Laat ze gewoon hun werk doen.
 
Ik heb nog nooit gebeld, altijd een mail gestuurd.

Dit is echt een Tesla fenomeen, ik begrijp die mensen wel dat ze de telefoon ernaast leggen.
Je auto zal heus niet sneller geleverd worden door ze constant lastig te vallen met telefoontjes.
Laat ze gewoon hun werk doen.

AMEN!

ik roep het al van in het begin. Gewoon ongeduldige kleine kinderen die wachten op sinterklaas lijkt me
 
Vandaag mijn M3 in ontvangst genomen. Ging soepel, op een parkeerterrein bij Golfclub in Amsterdam. Daar leveren ze er deze week 100’en uit. Het zonnetje scheen, dus het was geen straf om in een partytent het contract te tekenen en de papieren in orde te maken.

Vraag: de iPhone laadsnoertjes waren niet bijgeleverd. Volgens de Tesla-meneer doen ze dat niet meer, die moet je apart kopen in de Tesla Shop. Ik keek hem wat scheef aan, vind het weinig geloofwaardig. Weet iemand hier meer van? In de online Tesla shop vind ik ze alvast niet... Maar los daarvan vind ik het een wat merkwaardig verhaal.

De laadkabel wordt nageleverd, ze konden geen termijn noemen. Noch de procedure.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Vandaag mijn M3 in ontvangst genomen. Ging soepel, op een parkeerterrein bij Golfclub in Amsterdam. Daar leveren ze er deze week 100’en uit. Het zonnetje scheen, dus het was geen straf om in een partytent het contract te tekenen en de papieren in orde te maken.

Vraag: de iPhone laadsnoertjes waren niet bijgeleverd. Volgens de Tesla-meneer doen ze dat niet meer, die moet je apart kopen in de Tesla Shop. Ik keek hem wat scheef aan, vind het weinig geloofwaardig. Weet iemand hier meer van? In de online Tesla shop vind ik ze alvast niet... Maar los daarvan vind ik het een wat merkwaardig verhaal.

De laadkabel wordt nageleverd, ze konden geen termijn noemen. Noch de procedure.

Waarom? Niet iedereen heeft toch een iPhone. Je krijgt bij je iPhone toch ook geen 12v naar usb lader voor je auto.. is gewoon iets wat je zelf kan kopen wat bij je eigen telefoon hoort.
 
Vandaag mijn M3 in ontvangst genomen.

Vraag: de iPhone laadsnoertjes waren niet bijgeleverd. Volgens de Tesla-meneer doen ze dat niet meer, die moet je apart kopen in de Tesla Shop.

De laadkabel wordt nageleverd

Allereerst gefeliciteerd !
Op 8 juni heb ik mijn M3 in Tilburg opgehaald. Inclusief 2 telefoon laadkabels (micro USB en lightning) en inclusief laadkabel...leveringsvoorwaarden kunnen per dag verschillen bij Tesla. Gelukkig zijn de rijeigenachappen wel constant fantastisch ;)
 
Waarom? Niet iedereen heeft toch een iPhone. Je krijgt bij je iPhone toch ook geen 12v naar usb lader voor je auto.. is gewoon iets wat je zelf kan kopen wat bij je eigen telefoon hoort.

Nou, paar maanden geleden kreeg je gewoon nog een Tesla-zakje met 2 soorten laadkabeltjes erin, die precies in de originele houder geklikt kunnen worden. Zijn heel lang op geweest... blijkbaar geven ze het nu helemaal op ;)

Maar ik kan iedereen die een telefoon met Qi wireless heeft aanraden een wireless chargepad te nemen (welke dan ook),
want die standaard houder + kabeltjes van Tesla blijft een gekloot om je telefoon precies in de connector te zetten.
Met wireless pad 'gooi' je je telefoon gewoon in het kastje, klaar...
 
Waarom? Niet iedereen heeft toch een iPhone. Je krijgt bij je iPhone toch ook geen 12v naar usb lader voor je auto.. is gewoon iets wat je zelf kan kopen wat bij je eigen telefoon hoort.
De kabeltjes zijn specifiek voor tesla en onderdeel van het premium interieur (M3 LR AWD): “Middenconsole met afgedekte opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones”. Zonder aansluiting lijkt mij dat een nogal gebrekkige dockingstation.

Hoe dan ook, ik ga er zelf achteraan.
 
De kabeltjes zijn specifiek voor tesla en onderdeel van het premium interieur (M3 LR AWD): “Middenconsole met afgedekte opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones”. Zonder aansluiting lijkt mij dat een nogal gebrekkige dockingstation.

Hoe dan ook, ik ga er zelf achteraan.
Aha, excuses.... ben weer eens te snel met oordeel. Weet idd dat die kabels ruk zijn. Zo een draadloos pad is makkelijker en mooier, dat wel...