Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Groningen levert de auto's momenteel idd zonder laadkabel. Iemand bekend mee of andere vestigingen de kabels wel op voorraad hebben?

Zondag mag ik mijn M3 ophalen in Tilburg. Morgen wordt thuis TWC geïnstalleerd. Dus indien laadkabel ook in Tilburg niet meegeleverd, geen groot probleem. Echter wel bijzonder triest dat dit nu weer zo loopt. Hoe kun je nu een electrische auto afleveren zonder laadkabel?

Blijkbaar kan Tesla dat heel goed, maar het blijft toch bijzonder....
 
20 juni via LM een zwarte LR Awd besteld.
Via LM indicatie levertijd 3 tot 4 maanden.

Is dit een irreële termijn? Zie hier kortere voorbij komen.
Beter te lange voorspelling dan korte.. Dat voorkomt teleurstelling. Ik denk echter dat ze het ruim binnen die termijn gaan halen. 3 maanden zal de max zijn, dat is weer einde kwartaal en ze doen er alles aan om dan te leveren. Succes met wachten! Dat geeft je overigens de mogelijkheid om je via deze site goed in te lezen. Dan heeft de M3 geen geheimen meer als je hem krijgt. Aanrader!
 
Afleveren gaat natuurlijk een stuk makkelijker als je er 8 tegelijk kunt afleveren zoals hier bij Taxi de Jager uit Zeeland.

Taxi de Vlieger

Taxi de Vlieger.jpg
 
Vandaag mijn tesla model 3 opgehaald na 3 maanden.... met laadkabel maar zonder iPhone kabels...... maar wat een heerlijke auto.... aflevering ging in 10 minuten !

iPhone kabels zitten er blijkbaar niet (meer) bij maar kun je kopen voor 16 €. Bij mijn aflevering afgelopen vrijdag werd beweerd dat ze nergens in Nederland meer op voorraad waren. Met wat geluk volgende week vrijdag..gelukkig woon ik bij een supercharger in de buurt..
 
Ik heb afgelopen donderdag mijn M3 opgehaald. Verliep allemaal heel snel ik was 15 min te vroeg (15H45) en was om 16H20 weer buiten met auto.

Laadkabel ( mennekes) en mobile charger zaten erbij. Geen iPhone laadkabels deze waren op??? En worden volgens Tesla nagestuurd. Aangezieen ik een Wireless charger heb besteld maak ik me er niet druk om maar het is natuurlijk raar. Deur rubbers zaten niet netjes piepschuim op de vloer. Voor een auto van bijna 70k is het allemaal zozo.

Grappig wel om te zien dat alles just in time verloopt.

Verder alles super en rijdt geweldig!

Allen dus bij deze veel veilige en plezierige om’s gewenst!
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ga je je iPhone aan de supercharger hangen?
Een moderne iPhone heeft een batterij van ca. 3000mAh, dat correspondeert met ca. 11Wh. Een supercharger (DC) levert ca. 110kW. Dus dan zou de iPhone in ongeveer 0,4 seconden opgeladen zijn. Nou ja, er is altijd enig laadverlies, dus ergens tussen 0,5 en 1 seconden.

En dan vraagt iedereen zich natuurlijk meteen af: kan het ook aan een TWC? Volgens mij heeft een iPhone geen AC-charger en al helemaal geen 3-fase lader. Dus dat zal niet gaan lukken.

:D

iphone-7-explodes-and-breaks-into-pieces-while-charging-514640-2.jpg
 
Op gehaald vanmorgen 11:00uur in Tilburg. Alles netjes op tijd en na 15 min met alles erbij op en aan (oké de USB telefoonkabeltjes ) weer buiten. Geen krasje geen vlekje helemaal niets alles top. Nu nog de matten bestellen bij Tesla en op naar vele Km. AutoPilot is fun.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    365.9 KB · Views: 43
  • Like
Reactions: Firehuntah