Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb m'n sr+ gister ook op kunnen halen om 18:00. Wel een bizarre ervaring. Hele wachtkamer vol met mensen en toch nog vrij vlot geholpen. In sneltreinvaart een profiel aangemaakt in de auto, uitleg over de knoppen en uitgezwaaid. Ik denk dat het nog geen 10 minuten duurde bij elkaar. Achteraf bedacht ik me dat ik niet eens een volledige ronde om te auto heb gemaakt. Gelukkig heb ik helemaal geen beschadigingen of mankementen ontdekt nog.
Nu op zoek naar een paar telefoon kabeltjes!
 
Op het einde van de kwartaalsprint zijn er vrijdag toch nog even 371 stuks Model 3 op kenteken gezet.

Aantal Model 3 op kenteken per kwartaal:
1e kwartaal 2660
2e kwartaal 3061 (afleveringen van vandaag niet inbegrepen, er zullen deze zaterdag er nog wel een stuk of 50 bijkomen.)

Totaal sinds 20190101 is nu 6042 stuks waarvan 3405 in Q2.
Gaat deze hectische manier van uitleveren na vandaag ook zo verder of nemen ze bij Tesla meer de tijd nu Q2 afgerond is ?
 
Totaal sinds 20190101 is nu 6042 stuks waarvan 3405 in Q2.
Gaat deze hectische manier van uitleveren na vandaag ook zo verder of nemen ze bij Tesla meer de tijd nu Q2 afgerond is ?
Dat is het stomme: in plaats van een constante stroom, wordt het nu weer minimaal een maand stil en dan bouwt het weer op naar het eind van Q3. Volgens mij is er nu geen boot meer onderweg en dus komt er de komende maand geen auto meer aan. Ze zullen overigens nog de handen vol hebben aan alles wat geannuleerd, geweigerd of niet op tijd geleverd is.
Elon zou zijn verjaardag besteden aan de logistiek van de wereldwijde leveringen, dus hopelijk heeft hij ook door dat ze gelijkmatiger moeten leveren en misschien zo langzamerhand wel op order moeten gaan produceren/leveren. Dit is niet vol te houden.
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Elon zou zijn verjaardag besteden aan de logistiek van de wereldwijde leveringen, dus hopelijk heeft hij ook door dat ze gelijkmatiger moeten leveren en misschien zo langzamerhand wel op order moeten gaan produceren/leveren. Dit is niet vol te houden.

Als je de laatste 5 dagen van Q1 vergelijkt met de laatste 5 dagen van Q2 dan is er een grote terugval in aantallen afleveringen te zien.
Dat zou kunnen betekenen dat er inderdaad veel minder besteld is maar dan zouden eigenlijk alle bestellingen van Q2 wel weggewerkt kunnen zijn aangezien de aflevercapaciteit in Q1 groter is geweest..

Of ze ondervinden meer problemen met de Q2 leveringen dan in Q1. Bijv stokkende aanvoer vanuit Zeebrugge, te weinig mensen voor aflevering maar dat zou betekenen dat het personeelsbestand gekrompen is tussen Q1 en Q2.

Of de productie capaciteit en dus aanvoer is teruggelopen hetgeen misschien ook het vertrek van de betreffende verantwoordelijke zou kunnen verklaren ?

Bottom line is dat er geen stijgende lijn te zien is in afleveringen, kwaliteit, nazorg, klantcontact etc...
 
Zojuist tijdens superchargen weer mijn 'afleverman' toevallig tegengekomen. Hij zei dat het nu heel hectisch is, met name omdat de chauffeurs die vanuit Zeebrugge de trailers met M3's vervoeren 8 uur rust moeten nemen na een x aantal rij-uren. Was geen rekening mee gehouden. Tesla-personeel is nu in taxibusjes naar de trailers gegaan om ze van de vrachtwagen af te rijden en zelf naar de klant te rijden... Mennekes kabels zijn blijkbaar overal op en geen verwachte levertijd kon worden opgegeven.
 
Vraagje voor de kenners. Ik heb er eentje via de leasing besteld (via bedrijf dus niet zelf gedaan) vorige week.
Heb ondertussen al een account van tesla gekregen en kan inloggen. Ik zie de auto afgebeeld staan met een nummer eronder (vin?) en er staat een melding dat men mij binnenkort zal contacteren.

Enig idee hoever je dan in heel het proces al zit? Ik vermoed dat hij al gebouwd is? Misschien nog de boot op? Of staat hij al op een of andere parking?

Spannend!
 
Zojuist tijdens superchargen weer mijn 'afleverman' toevallig tegengekomen. Hij zei dat het nu heel hectisch is, met name omdat de chauffeurs die vanuit Zeebrugge de trailers met M3's vervoeren 8 uur rust moeten nemen na een x aantal rij-uren. Was geen rekening mee gehouden.

Echt, in verhouding tot hoe technisch vernuft de auto's zijn is het echt verbazingwekkend om te lezen hoe enorm kansloos de Tesla organisatie is. Elke logistiek manager weet toch van het bestaan van de Europese rijtijdenwet? In de US heb je ook een vergelijkbaar systeem ('Hours of Service'). Dus dit is zelfs voor een Amerikaan niets nieuws.
 
  • Like
Reactions: RobPet and basdej
Vandaag ook eindelijk mijn Model 3 opgehaald. Zwart, AWD LR.

Er werd maar geen VIN gekoppeld. Telefoontjes naar Tesla en leasemaatschappij, gebeurde helemaal niets. Uiteindelijk met dank aan een zeer behulpzame sales advisor van Tesla Rotterdam vanaf donderdag de snelheid erin: bleek nog een LR AWD in het zwart beschikbaar. Was echt toeval omdat iemand anders levering later wilde hebben.


Vrijdag kenteken, papieren leasemaatschappij en afspraak voor vandaag 13.30. Met de trein op pad en toen de trein Tilburg binnenrolde: telefoon Tesla delivery. 'Meneer, we moeten de levering uitstellen vanwege een uitlever restrictie van de leasemaatschappij'.
Stoom kwam uit mijn oren en ik legde zo rustig mogelijk uit dat dit pertinente onzin was.
10 minuten in de wacht en toen het bericht: 'meneer, ik heb geregeld dat levering toch vandaag kan plaatsvinden: waarschijnlijk had de medewerker van Tesla gewoon niet goed in het systeem gekeken en probeerde hij dat recht te zetten door vooral zichzelf de credits te geven.

Meneer een fijne dag gewenst (met de opmerking dat ik hem en Tesla veel succes wens met het verder strak trekken van de organisatie) en naar het delivery center gegaan.

Paar doffe plekjes op de lak die er ter plaatse zijn uitgepolijst. Wel mennekes kabel, geen Iphone kabeltje maar dat deert niet.
Auto verder top! Nog geen AP overigens (besteld in februari), moet ik denk ik nog even achteraan.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Echt, in verhouding tot hoe technisch vernuft de auto's zijn is het echt verbazingwekkend om te lezen hoe enorm kansloos de Tesla organisatie is. Elke logistiek manager weet toch van het bestaan van de Europese rijtijdenwet? In de US heb je ook een vergelijkbaar systeem ('Hours of Service'). Dus dit is zelfs voor een Amerikaan niets nieuws.

Is er eigenlijk een automerk dat er ooit in geslaagd is 400 auto's op een dag af te leveren (in 1 land)?
 
Hij zei dat het nu heel hectisch is, met name omdat de chauffeurs die vanuit Zeebrugge de trailers met M3's vervoeren 8 uur rust moeten nemen na een x aantal rij-uren. Was geen rekening mee gehouden.

Ik snap niet hoe dat kan. Ik heb van mijn leven nog nooit een truck of autotrailer besteld, en zelfs ik weet dat er verplichte rusttijden zijn in de transport? Tesla levert al 5 jaar auto's uit in Nederland en ze hebben al een kwartaal achter de rug waar ze duizenden Model 3's van Zeebrugge naar Tilburg vervoerden. Hoe kan je in godsnaam dan 'vergeten' zijn dat chauffeurs rust moeten houden. De Engelsen zeggen wel eens "Never blame on malice what you can blame on stupidity", maar dit getuigt van zo'n incompetentie dat ik het gewoon niet geloof.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Ik snap niet hoe dat kan. Ik heb van mijn leven nog nooit een truck of autotrailer besteld, en zelfs ik weet dat er verplichte rusttijden zijn in de transport? Tesla levert al 5 jaar auto's uit in Nederland en ze hebben al een kwartaal achter de rug waar ze duizenden Model 3's van Zeebrugge naar Tilburg vervoerden. Hoe kan je in godsnaam dan 'vergeten' zijn dat chauffeurs rust moeten houden. De Engelsen zeggen wel eens "Never blame on malice what you can blame on stupidity", maar dit getuigt van zo'n incompetentie dat ik het gewoon niet geloof.
ik geloof het ook niet. De club staat onder zo'n hoogspanning dat ze maar wat roepen. jm2c