Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Aangezien ik al een paar lange epistels met hoog oplopende emotie heb geplaatst...nu dan een follow up. Nadat ik afgelopen woensdag werd gebeld met de melding dat de uitlevering de dag erna niet door zou gaan. Ben ik afgelopen donderdag en vrijdag netjes volgens afspraak gebeld door "mijn" delivery specialist. Mijn zeer duidelijke mail, was in goede orde ontvangen. 1000 excuses (beide gesprekken, dus loopt aardig op).

De auto is via GPS gevolgd en afgelopen vrijdag aan mij bevestigd dat deze inmiddels in Groningen zou staan. Nog als detail gemeld gekregen dat de kentekenplaten al in Groningen lagen afgelopen week, daarom mede niet mogelijk een andere afleverlocatie te gebruiken. Denk dat de medewerkers bij Tesla dan nog nooit van een koerier hebben gehoord...maar goed.

Komende donderdag 16:00 uur te Groningen. Gezien de weersvoorspellingen, zal ik in redelijk verhitte staat het Service Center bereiken. Hopelijk geen rare witte punten, bobbels en andere narigheid in de lak en geen scheve deuren, dan wel missende pushpinnen, dan wel bouten (onder de auto), hangende richtingaanwijzer, etc. Dan kan ik lekker gekoeld weer naar het Westen rijden. Wordt dus vervolgd...
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ik heb mijn Model 3 nu bijna een maand en niet veel te klagen. Maar ik heb al sinds het begin aan de bestuurders kant een licht rammelend geluid waarvan ik mij toch afvraag of dit normaal is?

Ik heb dit ook, komt bij mij uit de wielkast. Materiaal zit daar niet goed vast. Toen tesla mobility service bij mij langs kwam heb ik gevraagd of hij er even naar wilde kijken en hij gaf aan dat hij het al vaker had gehoord. Hij heeft de 'covers' in de wielkast los gehaald en er een dikke strip achter gezet (soort schuim met aan beide kanten tape). Echter heeft dit nog niet geholpen, ga binnenkort bij Tesla langs om er naar te laten kijken.

In andere draadjes hebben ze het er ook over dat soms de zogenaamde push pins missen die het materiaal vast moeten houden. Ik moet hier zelf ook nog even naar kijken of deze bij mij overal wel zitten.
 
Hoi allemaal, vandaag 3 stuks informatie ontvangen uit 2 bronnen binnen Tesla (punt 1 en 2 van medewerker aan de telefoon, punt 3 via via van iemand die bij Sales werkt). Van alle punten weet ik eigenlijk niet meer in hoeverre ik het op waarde kan schatten, ik deel het maar gewoon zodat iedereen zelf een mening kan vormen :)

1. Vanaf augustus verwachten ze elke 3 dagen een boot om de grote vraag te voorzien
2. Icm punt 1 zou dit voor 99% betekenen dat ik mijn auto (rood/zwart/19, besteld in prijsdip maart) half augustus krijg

--- Hieronder wordt het heftig, uit bron 2 ---

3. Mensen binnen Tesla proberen bewust de 'profiteurs' die in de prijsdip hebben besteld te naaien door deze bestellingen zolang mogelijk tegen te houden, liefst tot in 2020.

Nogmaals, hieraan kunnen geen rechten ontleend worden ;)
 
  • Informative
Reactions: Prlwytzkofsky
Hoi allemaal, vandaag 3 stuks informatie ontvangen uit 2 bronnen binnen Tesla (punt 1 en 2 van medewerker aan de telefoon, punt 3 via via van iemand die bij Sales werkt). Van alle punten weet ik eigenlijk niet meer in hoeverre ik het op waarde kan schatten, ik deel het maar gewoon zodat iedereen zelf een mening kan vormen :)

1. Vanaf augustus verwachten ze elke 3 dagen een boot om de grote vraag te voorzien
2. Icm punt 1 zou dit voor 99% betekenen dat ik mijn auto (rood/zwart/19, besteld in prijsdip maart) half augustus krijg

--- Hieronder wordt het heftig, uit bron 2 ---

3. Mensen binnen Tesla proberen bewust de 'profiteurs' die in de prijsdip hebben besteld te naaien door deze bestellingen zolang mogelijk tegen te houden, liefst tot in 2020.

Nogmaals, hieraan kunnen geen rechten ontleend worden ;)

Dan hoop ik stiekum dat mensen die punt 3 betreffen een inruil auto hebben, dan klokken ze ten koste van Tesla er extra kilometers bij
 
Ik heb net een inruilbod binnen maar dat is helemaal bedroevend. Einde Tesla voor mij...
Niet omdat je geen goed inruilbod krijgt dat je Tesla moet afzweren. Ik kreeg voor mijn Audi een belachelijk laag bod en verkocht die dan maar aan een opkoper die meer dan het dubbele had geboden.
Mij stoort vooral de communicatie rond het afleverproces en het toewijzen van Vin's.
 
Ik heb net een inruilbod binnen maar dat is helemaal bedroevend. Einde Tesla voor mij...

Behalve voor de kleine Peugeot's in mijn fleet, heb ik nog nooit een degelijk bod gekregen van een officiële deler voor de andere wagens waarmee ik gereden heb. Lotus (Elan), Opel (Ampera), 2x Volvo (S80 Executive), Landrover (Freelander), Porsche (Carrera),... steeds een bod dat merkelijk onder de tweedehandswaarde was. Zij moeten natuurlijk de wagen opnieuw volledig in orde zetten (en de verwachtingen liggen hoger bij een officiële deler i.v.m. een tweedehandsverkoper), een garantie geven en zelf ook nog een winstmarge behouden.

Het beste is zelf verkopen of proberen een degelijke deal te maken met een tweedehandsverkoper.
 
  • Like
Reactions: HarmOtten
Hoi allemaal, vandaag 3 stuks informatie ontvangen uit 2 bronnen binnen Tesla (punt 1 en 2 van medewerker aan de telefoon, punt 3 via via van iemand die bij Sales werkt). Van alle punten weet ik eigenlijk niet meer in hoeverre ik het op waarde kan schatten, ik deel het maar gewoon zodat iedereen zelf een mening kan vormen :)

1. Vanaf augustus verwachten ze elke 3 dagen een boot om de grote vraag te voorzien
2. Icm punt 1 zou dit voor 99% betekenen dat ik mijn auto (rood/zwart/19, besteld in prijsdip maart) half augustus krijg

--- Hieronder wordt het heftig, uit bron 2 ---

3. Mensen binnen Tesla proberen bewust de 'profiteurs' die in de prijsdip hebben besteld te naaien door deze bestellingen zolang mogelijk tegen te houden, liefst tot in 2020.

Nogmaals, hieraan kunnen geen rechten ontleend worden ;)
Welke prijsdip bedoel je hier? Want als een LM een bulk auto's in één keer besteld, lijkt het me sterk dat Tesla heel die bestelling gaat blokken?
 
Behalve voor de kleine Peugeot's in mijn fleet, heb ik nog nooit een degelijk bod gekregen van een officiële deler voor de andere wagens waarmee ik gereden heb. Lotus (Elan), Opel (Ampera), 2x Volvo (S80 Executive), Landrover (Freelander), Porsche (Carrera),... steeds een bod dat merkelijk onder de tweedehandswaarde was. Zij moeten natuurlijk de wagen opnieuw volledig in orde zetten (en de verwachtingen liggen hoger bij een officiële deler i.v.m. een tweedehandsverkoper), een garantie geven en zelf ook nog een winstmarge behouden.

Het beste is zelf verkopen of proberen een degelijke deal te maken met een tweedehandsverkoper.

Ik heb vroeger bij inruil altijd redelijke bedragen terug gekregen. Dit is niet echt redelijk...

En dan voor ruim 60000 weer één kopen. Nee dank je. Ik ga wel weer een youngtimer rijden
 
Ik heb vroeger bij inruil altijd redelijke bedragen terug gekregen. Dit is niet echt redelijk...

En dan voor ruim 60000 weer één kopen. Nee dank je. Ik ga wel weer een youngtimer rijden

Ik kreeg ook een belachelijk laag bedrag terug voor mijn Audi A6 Avant. Uiteindelijk gewoon voor een goede prijs verkocht via Autoscout. Tesla ruilt volgens mij zelf geen auto's in, ze gaan volgens mij rechtstreeks naar de handel en misschien dat er nog wat commissie tussenzit tussen de handelaren en Tesla waardoor de inruilwaarde nog lager wordt.
 
Nou 'dat ze dit nog nooit gezien hebben' is bullshit, uiteraard ... Ik heb het ook, maar wel in mindere mate.
Die lak vlekjes dat zijn waarschijnlijk stofjes tijdens het spuiten ,komen onder de uiteindelijke blanke lak ook te zitten, is niet weg te polijsten daardoor. Niks aan te doen. Ik heb op kofferbak hoeken zelfs wat scherpe 'druppel' randen zitten.
ook op mijn dak-glas heb ik een klein plekje zoals jij, maar dat is volgens mij dat de coating van glas niet helemaal droog was voordat ze er weer mee aan de gang zijn gegaan. Het zit bij mij ook aan de zijkant niet in midden.

Bij het afleverklaar maken (gebruiken ze inhuur bedrijven voor) mogen ze ook alleen de horizontale vlakken polijsten (valt het meeste op) en in totaal maximaal 15 minuten per auto besteden binnen + buiten, ongeacht de staat.... Voor meer wordt er niet betaald, en alle autos die niet af zijn einde dag is na werktijd onbetaald afmaken.

Btw: dat ze iets genoteerd hebben zegt verder niks. Je moet zelf gaan stalken voor een afspraak om de oplevergebreken in orde te krijgen. Bij mij duurde dat +/- 3 maanden en toen kwam de grootste frustratie: Volgens hen viel ALLES (buiten een achterdeur afstellen die ZO scheef zat dat hij nieteens openging) 'binnen de marges', terwijl bij aflevering allemaal nog ja-knikkend alles driftig werd genoteerd, en 'natuurlijk gaan we dat allemaal oplossen meneer'... Sure.... Nu wilden ze het wel oplossen maar alleen tegen betaling.

Ja daaaaaag. Mafklappers.. Ben echt HELEMAAL klaar met de service (= niet bestaand) van Tesla.


Dus eigenlijk auto bij aflevering zo niet accepteren en een nieuwe eisen?
 
3. Mensen binnen Tesla proberen bewust de 'profiteurs' die in de prijsdip hebben besteld te naaien door deze bestellingen zolang mogelijk tegen te houden, liefst tot in 2020.

Nogmaals, hieraan kunnen geen rechten ontleend worden ;)

Ik snap het niet, Tesla die prijs daling toepast en dan mensen zou gaan naaien die hiervan gebruik maken?
Ik vermoed dan dat men doelt op de mensen die hun order hebben gecancelled en terug geplaatst?

Wat hadden ze bij Tesla dan gedacht? :confused:

Ik ben trouwens heel benieuwd over die Europese import tarieven die misschien gaan veranderen.
 
Dus eigenlijk auto bij aflevering zo niet accepteren en een nieuwe eisen?

Als het een leasing is kan je hem volgens mij niet weigeren. Als het prive-aankoop is kan je dat doen.
Op moment van afhalen beloven ze nog alles in orde te maken... zorg dat je alles zwart op wit meekrijgt van ze. Want alleen Tesla notities laten maken in hun systeem, dat is niet voldoende. Dat gaat op magische wijze verloren namelijk.
 
Als het een leasing is kan je hem volgens mij niet weigeren. Als het prive-aankoop is kan je dat doen.
Op moment van afhalen beloven ze nog alles in orde te maken... zorg dat je alles zwart op wit meekrijgt van ze. Want alleen Tesla notities laten maken in hun systeem, dat is niet voldoende. Dat gaat op magische wijze verloren namelijk.


Thnx, betreft (helaas) koop (ZZP). Lease via de baas met 4%(+) maakt deze auto nog aantrekkelijkero_O