Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren bij SeC Eindhoven langsgeweest om even snel te checken of er al een auto gekoppeld kon worden aan mijn bestelling (levering niet voor 30 juli vanuit LM). Er was toevallig net 1 blauwe LR AWD beschikbaar met mijn configuratie, dus direct gekoppeld. Via de source-code truc kon ik s'avonds direct het VIN nummer zien.

Gezegd werd dat ik binnen 1-2 weken een belletje/sms zou krijgen om een afspraak in te plannen, en vandaag zag ik ineens in mijn Tesla account een afhaalafspraak staan voor 31 juli:D. Dus ben benieuwd of dat blijft staan.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Gisteren bij SeC Eindhoven langsgeweest om even snel te checken of er al een auto gekoppeld kon worden aan mijn bestelling (levering niet voor 30 juli vanuit LM). Er was toevallig net 1 blauwe LR AWD beschikbaar met mijn configuratie, dus direct gekoppeld. Via de source-code truc kon ik s'avonds direct het VIN nummer zien.

Gezegd werd dat ik binnen 1-2 weken een belletje/sms zou krijgen om een afspraak in te plannen, en vandaag zag ik ineens in mijn Tesla account een afhaalafspraak staan voor 31 juli:D. Dus ben benieuwd of dat blijft staan.

Ik begrijp het process steeds minder.. er wordt regelmatig geroepen dat er pas een week van te voren gekoppeld wordt, maar bij jou dus 2. Er wordt ook geroepen dat koppelen vanzelf gaat, maar bij jou op verzoek.

Sooooo confusing.. (sorry ik heb al sinds begin april niks meer gehoord)
 
Ja, problemen zijn relatief. En zoals aangegeven gaat het niet om een weekje meer of minder. Het gaat erom dat je maandags wordt gebeld dat alles in orde is en dat je woensdag wordt gebeld dat de auto op een parkeerplaats staat en ze deze niet op tijd bij welk afleverpunt dan ook kunnen (willen) krijgen. Een bestelling van een Inventory auto tijdens een rustige periode (niet einde kwartaal)...voor een particulier...super makkelijk. Een auto die notabene al in NL is!

Dus geen piraten in het Panama kanaal, geen vragen over het aanpassen van fiscale waardes of gezeur over de lengte van een laadsnoer en of van alles en nog wat niet klopt op facturen of buiten facturen gelaten kan worden.

Er staat een afspraak (al anderhalve week geleden door henzelf vastgesteld). Daar is van alles voor georganiseerd van mijn kant om dat mogelijk te maken. Wanneer je als klant immers niet een moment binnen een week van deze datum kunt organiseren....auto foetsie!. Dan is het logisch wanneer om een onacceptabele reden de afspraak niet doorgaat, er wat negativiteit ontstaat. Temeer omdat compleet niet wordt meegedacht met mij in dit geval, om dit op te lossen. Denk aan (en ik verzin maar wat):

- dagje later
- (kantoor)medewerker haalt de auto op en brengt deze naar een Service Center in de buurt; de paar extra km op de auto interesseren me niets en de auto is vanaf vandaag toch verzekerd.
- auto thuisbezorgen (is blijkbaar in de VS mogelijk tijdens eind kwartaal waanzin)
- niet poetsen (auto moest toch naar detailer)
- desnoods vergelijkbare auto (eventueel met andere kleur) uit de showroom aanbieden

Er was van alles mogelijk geweest...nu: Ja, jammer....verschuiven of annuleren. Geen gesprek, geen creativiteit, geen opties...gewoon pech gehad en geen enkele garantie dat het op de nieuwe afspraak lukt. De persoonlijke inschatting is, dat de grootste kans op succes volgende week is..."dan moet het vast lukken".

Wanneer ik maandag of dinsdag was gebeld met een boodschap een week langer te moeten wachten omdat een deuk/beschadiging hersteld moet worden...dan was ik teleurgesteld geweest, maar blij dat ik niet zelf een beschadiging hoef te constateren. Dan heb je het gevoel dat je auto de juiste aandacht heeft gekregen en dat men hun best doet een gave auto te leveren.

Natuurlijk is de boosheid minder nu. Boos blijven levert nooit wat goeds op...maar het vertrouwen op een goede afloop heeft wel een tikkie gehad. En ik ga ervan uit dat het volgende week donderdag prima in orde komt, want het alternatief staat mij niet aan.

Het gaat dus niet om geduld en om een extra weekje wachten, maar om het vermogen een probleem waar Tesla zelf verantwoordelijk voor is, op te lossen en niet af te schuiven op een klant. Een klantvriendelijkheid/service probleem.

Ik verdedig EVs vanaf 2010 en al minimaal 5 jaar Tesla in het bijzonder. Ik had liever een super leuk afleververhaal geschreven, maar tot nu toe is dat er niet. Daar kan ik verder ook niets aan doen.
Ik ben het met jou eens. Niemand neemt verantwoording. Aan het eind van de dag gaan alle medewerkers naar huis en het zal ze jeuken wat wij ervan vinden. De vestigingen zíjn van niemand, niemand die écht de eindverantwoording neemt omdat ie vindt dat iets niet zo kan. (Musk is te ver weg)
Het is een bedrijf, maar lijkt in uitvoering meer op zoiets als de gemeente. Niemand geeft echt ergens om. Iedereen kijkt naar een ander of wacht af. Meedenken of meekijken is ze vreemd. Service kennen ze niet. ‘Computers says no..’
‘t is dat de auto tof is en heerlijk rijdt.
Ik hou echter mijn hart vast als ik ze nodig mocht hebben in de toekomst. Heb er een hard hoofd in.
Maar die wagen zelf is echt wel de moeite van het wachten waard.
 
De BTW aangifte moet weer gedaan worden en ik moet dus de aanschaf van de Model 3 boeken. Nu blijk ik een van de belangrijke facturen uit die brij (aanbetaling, credit aanbetaling, factuur zonder VIN, credit, Factuur met vin, credit omdat optie bijbesteld enz.) niet gekopieerd en geprint te hebben. Dus ik naar mijn account; maar helaas de facturen zijn nergens meer te vinden.
Kunnen jullie na levering de facturen nog vinden of heeft iemand een idee hoe ik aan een kopie factuur kom?
NB. onder geschiedenis zie ik alleen wat charging bedragen en onder beheren/details wel de koopovereenkomst maar niet de facturen.
Zelfde probleem hier... Je kunt ze gewoon niet meer vinden online, en via de mail heb ik ze ook nooit gekregen. Heb er 3 weken geleden al over gemaild met tesla, en ook al eens herinnerd. Nog geen reactie. Al 3 keer geprobeerd te bellen, maar ook daar nooit er doorheen gekomen.. Deze week geprobeerd te chatten (met iemand in de USA), helaas werd mij daar doodleuk verteld dat ik moest bellen, waarbij ik aangaf dat dat niet ging omdat er enorm lange wachttijden zijn bij delivery, en als je voor service kiest de verbinding gewoon wordt verbroken. Toch kon de chat mij niet helpen. Schandalig als je het mij vraagt...


Mijn boekhouder heeft alles gewoon gewerkt zonder officiële facturen zodat ik ze nog wat later kan toevoegen. Maar ik ben bang dat ik er niet onderuit kom om naar Tilburg te rijden.. Jammer dat het zo gaat.

Zelfde geldt overigens ook voor mijn afleverpunten, daar ben ik ook al 1,5 maand achteraan aan het gaan. Helaas geen hond die dat belangrijk vind (en ik ben echt niet iemand die zeurt, ben altijd netjes..).
 
Vandaag mijn sr+ mogen ophalen in Tilburg. Levering ging soepel, goede uitleg (hoewel ik het meeste natuurlijk al wist ;-)). Auto goed nagelopen, maar stond wat in het donker. Ik wilde hem graag in het natuurlijke licht bekijken, en als ik wat dingen vond, kon ik dat daarna nog melden. Top auto, grote glimlach, maar toen ik buiten er goed naar kon kijken vond ik toch wel wat dingen in de lak. Met name aan de bovenkant van de auto, op achterklep en motorklep. Het waren een soort van witte vlekjes, door de metallic lak ook alleen te zien onder een bepaalde hoek. Maar toen ik verder keek zag ik ze ook terug op de achterruit en het panoramadak. Medewerker er weer bij getrokken, en hij had dit ook nog nooit gezien. Hij heeft foto's gemaakt, en notities, dus de auto zal weer een keer terug moeten naar service center. Hopelijk pakken ze het netjes op. Heb wat foto's bijgevoegd, lastig te zien, wellicht iemand die dit herkend of ook heeft gehad?

IMG_3010.JPG
IMG_3014.JPG
IMG_3015.JPG
IMG_3017.JPG
 
Vandaag mijn sr+ mogen ophalen in Tilburg. Levering ging soepel, goede uitleg (hoewel ik het meeste natuurlijk al wist ;-)). Auto goed nagelopen, maar stond wat in het donker. Ik wilde hem graag in het natuurlijke licht bekijken, en als ik wat dingen vond, kon ik dat daarna nog melden. Top auto, grote glimlach, maar toen ik buiten er goed naar kon kijken vond ik toch wel wat dingen in de lak. Met name aan de bovenkant van de auto, op achterklep en motorklep. Het waren een soort van witte vlekjes, door de metallic lak ook alleen te zien onder een bepaalde hoek. Maar toen ik verder keek zag ik ze ook terug op de achterruit en het panoramadak. Medewerker er weer bij getrokken, en hij had dit ook nog nooit gezien. Hij heeft foto's gemaakt, en notities, dus de auto zal weer een keer terug moeten naar service center. Hopelijk pakken ze het netjes op. Heb wat foto's bijgevoegd, lastig te zien, wellicht iemand die dit herkend of ook heeft gehad?

Nou 'dat ze dit nog nooit gezien hebben' is bullshit, uiteraard ... Ik heb het ook, maar wel in mindere mate.
Die lak vlekjes dat zijn waarschijnlijk stofjes tijdens het spuiten ,komen onder de uiteindelijke blanke lak ook te zitten, is niet weg te polijsten daardoor. Niks aan te doen. Ik heb op kofferbak hoeken zelfs wat scherpe 'druppel' randen zitten.
ook op mijn dak-glas heb ik een klein plekje zoals jij, maar dat is volgens mij dat de coating van glas niet helemaal droog was voordat ze er weer mee aan de gang zijn gegaan. Het zit bij mij ook aan de zijkant niet in midden.

Bij het afleverklaar maken (gebruiken ze inhuur bedrijven voor) mogen ze ook alleen de horizontale vlakken polijsten (valt het meeste op) en in totaal maximaal 15 minuten per auto besteden binnen + buiten, ongeacht de staat.... Voor meer wordt er niet betaald, en alle autos die niet af zijn einde dag is na werktijd onbetaald afmaken.

Btw: dat ze iets genoteerd hebben zegt verder niks. Je moet zelf gaan stalken voor een afspraak om de oplevergebreken in orde te krijgen. Bij mij duurde dat +/- 3 maanden en toen kwam de grootste frustratie: Volgens hen viel ALLES (buiten een achterdeur afstellen die ZO scheef zat dat hij nieteens openging) 'binnen de marges', terwijl bij aflevering allemaal nog ja-knikkend alles driftig werd genoteerd, en 'natuurlijk gaan we dat allemaal oplossen meneer'... Sure.... Nu wilden ze het wel oplossen maar alleen tegen betaling.

Ja daaaaaag. Mafklappers.. Ben echt HELEMAAL klaar met de service (= niet bestaand) van Tesla.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HarmOtten
Nou 'dat ze dit nog nooit gezien hebben' is bullshit, uiteraard ... Ik heb het ook, maar wel in mindere mate.
Die lak vlekjes dat zijn waarschijnlijk stofjes tijdens het spuiten ,komen onder de uiteindelijke blanke lak ook te zitten, is niet weg te polijsten daardoor. Niks aan te doen. Ik heb op kofferbak hoeken zelfs wat scherpe 'druppel' randen zitten.
ook op mijn dak-glas heb ik een klein plekje zoals jij, maar dat is volgens mij dat de coating van glas niet helemaal droog was voordat ze er weer mee aan de gang zijn gegaan. Het zit bij mij ook aan de zijkant niet in midden.

Bij het afleverklaar maken (gebruiken ze inhuur bedrijven voor) mogen ze ook alleen de horizontale vlakken polijsten (valt het meeste op) en in totaal maximaal 15 minuten per auto besteden binnen + buiten, ongeacht de staat.... Voor meer wordt er niet betaald, en alle autos die niet af zijn einde dag is na werktijd onbetaald afmaken.

Btw: dat ze iets genoteerd hebben zegt verder niks. Je moet zelf gaan stalken voor een afspraak om de oplevergebreken in orde te krijgen. Bij mij duurde dat +/- 3 maanden en toen kwam de grootste frustratie: Volgens hen viel ALLES (buiten een achterdeur afstellen die ZO scheef zat dat hij nieteens openging) 'binnen de marges', terwijl bij aflevering allemaal nog ja-knikkend alles driftig werd genoteerd, en 'natuurlijk gaan we dat allemaal oplossen meneer'... Sure.... Nu wilden ze het wel oplossen maar alleen tegen betaling.

Ja daaaaaag. Mafklappers.. Ben echt HELEMAAL klaar met de service (= niet bestaand) van Tesla.
Was er al bang voor... Nou dat wordt dan de komende tijd weer gezellig Tesla service stalken.
 
Was er al bang voor... Nou dat wordt dan de komende tijd weer gezellig Tesla service stalken.


Een schrale troost: wij zijn niet het enige land waar het zo kl@ten gaat met de Tesla service.

Ik was gisteren in Duitsland om daar 'mijn' Tesla uit te proberen (en te kopen, YES YES wat een beest is dat ding...) en daar klagen ze EXACT over dezelfde manier van werken.

Is ook niet zo vreemd omdat de leveringen daar ook via de route Zeebrugge / Tilburg lopen.
 
Ik heb ook paar van die vlekjes op mijn motor kap. Een een bultje bij de bijrijder kant.
In de VS fixen ze het wel of geven ze er compensatie voor. Ik had delivery nog gemailed en ik zou nog terug worden gebeld voor diagnose van deze puntjes. Maar week later nog niets gehoord. Ik ga wel een oplossing eisen hoor, het hoort gewoon niet.
 
Zojuist bericht gekregen vanuit Tesla dat ze de prijsverlaging doorvoeren in mn bestelling. Hierdoor betaal ik straks dus minder bijtelling. Keurig geregeld!

Ik had hem in het wit besteld.

nu nog totdat ik een VIN te zien krijg. Ik lees dat bellen nog wel eens wil helpen dus ga dat maar eens proberen.
 
Ik begrijp het process steeds minder.. er wordt regelmatig geroepen dat er pas een week van te voren gekoppeld wordt, maar bij jou dus 2. Er wordt ook geroepen dat koppelen vanzelf gaat, maar bij jou op verzoek.

Sooooo confusing.. (sorry ik heb al sinds begin april niks meer gehoord)
Ik hoorde verschillende verhalen, de ene medewerker zei dat er pas gekeken werd om te koppelen vanaf de dag dat hij geleverd zou mogen worden, een andere adviseerde om een week vantevoren even langs te komen of te checken of er toevallig al 1 gekoppeld kon worden. Ik was dus nog net iets eerder, en verwacht dat ik gewoon veel geluk had. Maargoed, ik heb hem nog niet, en heb al genoeg op dit forum gelezen om te weten dat er nog steeds veel kan veranderen of mis kan gaan ;).
 
  • Like
Reactions: brederode
Thnx, ik zal dit weekend eens kijken.

Onze auto (LR AWD, midnight silver) staat waarschijnlijk ook op boot (bestelling 29-6), dus we wachten af. Alleen de verschillende bijdragen over de aflveringsproblemen zorgen bij ons nog steeds voor een “roller coaster”. Meer dan 60k investeren en dan zo’n aftersales (zie ook voorbeeld bovenstaand lak probleem)...... vooralsnog toch maar voordeel van de twijfel;) Er zijn echter wel grenzen....

Toch wel jammer dat je met een knoop in de maag moet verheugen op een nieuwe auto:(