Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag de Tesla model 3 THUIS in ontvangst genomen. Eerste vluchtige inspectie zag de auto er perfect uit (lak en zo). Men had het nu niet zo druk dus alle tijd om de auto, op initiatief van Tesla, thuis af te leveren. Ook had men van te voren uitvoerig de auto zelf geïnspecteerd of alles in orde is.
smile.gif

Wij zijn zeer tevreden met de aflevering.

Volgens de jongen die de aflevering deed komt morgen een schip aan met 400 auto's voor Nederland en over twee weken nog een schip met 500 auto's. Daarna zou er nog een derde schip komen met 4000 auto's voor Nederland! Deze moeten nog allemaal in Q3 worden afgeleverd.

Wetende dat de Model 3 in Nederland zo'n 5 a 6 duizend euro duurder is dan in Duitsland (na correctie van de BTW en Umweltbonus) zal Tesla in Nederland in 2019 dik geld verdienen...
 
Fijn om te horen dat het ook goed kan gaan.

Schip 1 komt morgen of overmorgen aan, schip 2 ongeveer 14 dagen later. Dus voor die auto’s is aflevering in q3 geen probleem.

Gelukkig staat onze auto niet op het laatste schip, maar op de tweede..... Zal met 4000 auto’s (....) wel weer een ”einde kwartaal afleverrace” worden. Alhoewel 500 auto’s afleveren (tweede boot) volgens mij ook al veel is (50 a 100 per dag?). Ik hoop dat ze iets gaan spreiden, om nog enige kwaliteitstoets uit te kunnen voeren.

Ben ook benieuwd of ze in Den Haag de aanpassing van de bijtellingsregels 2020 nog gaan terugdraaien, anders denk ik dat er in q4 een grote NL uitleverpiek zal plaatsvinden....en dan zakt vanaf 2020 alles in. Voor de service bij de SEC misschien wel een goed vooruitzicht ;)
 
19 juni - Via Terberg Leasing een M3 laten bestellen met als richtdatum vanaf 19 juli door gekregen

12 juli - Zelf gebeld met Tesla. Omdat ik nog geen VIN nummer heb kan de beste man me niet helpen. Overigens is de service medewerker gehaast en kortaf terwijl ik een uur in de wacht stond zonder indicatie hoelang de wachtrij was

1 augustus - Mail gekregen van [email protected]. Vrij standaard mailtje dat uitlegt dat ik een sms ga krijgen wanneer de M3 geleverd gaat worden. Maar van een collega vernomen dat hij na deze email 2 weken later zijn Tesla had, dus ik kan lekker (helaas nog zonder de M3) zaterdag voor een week op vakantie en zal de M3 daarna waarschijnlijk in ontvangst nemen.

Ik heb nog geen VIN nummer doorgekregen, dus moet helaas nog even wachten tot de SMS.

Zelf sturende zwarte Long Range All Wheel Drive met witte interieur en 19" performance velgen
 
Goedemiddag allemaal!

Het is mijn eerste post op deze site :) Yes!! Ik rij al drie jaar electrisch, nu ga ik mijn bmw i3 voor een model 3 inruilen.
Mijn auto is begin juni besteld, de levering komt dus steeds dichterbij.

Vandaag kreeg ik een mailtje van [email protected] met een verzoek om de volgende gegevens in mijn Tesla-account bij te werken: Registratie, Rijbewijs, inruilvoorkeur, autoverzekering en betalingsvoorkeur.
Ik zie deze opties niet in mijn Tesla account, ik heb ook nog geen VIN en geen kenteken al staat in dezelfde mail dat de auto volgende week wordt geleverd. Tesla is telefonisch bijna niet bereikbaar (1 uur en 20 mins aan de lijn gehangen om daarna voicemail te horen).

Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Hoe werkt het? Dank dank dank!
 
Goedemiddag allemaal!

Het is mijn eerste post op deze site :) Yes!! Ik rij al drie jaar electrisch, nu ga ik mijn bmw i3 voor een model 3 inruilen.
Mijn auto is begin juni besteld, de levering komt dus steeds dichterbij.

Vandaag kreeg ik een mailtje van [email protected] met een verzoek om de volgende gegevens in mijn Tesla-account bij te werken: Registratie, Rijbewijs, inruilvoorkeur, autoverzekering en betalingsvoorkeur.
Ik zie deze opties niet in mijn Tesla account, ik heb ook nog geen VIN en geen kenteken al staat in dezelfde mail dat de auto volgende week wordt geleverd. Tesla is telefonisch bijna niet bereikbaar (1 uur en 20 mins aan de lijn gehangen om daarna voicemail te horen).

Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Hoe werkt het? Dank dank dank!


De documenten dmv een reply opsturen en alles komt goed.
 
Ik zie ineens als aflevermoment 14 augustus staan in mijn Tesla account. Had nog niks gehoord, maar goed om te weten :D Order was 5 juli geplaatst door de LM (nadat mijn LR RWD order geannuleerd was door Tesla...).

Overigens ook opvallend, ik zie nog geen VIN in de broncode van die pagina.
 
Het verscheelt van Leasemaatschappij tot leasemaatschappij wat je ziet en kan in het tesla.com account. Meestal krijg je alleen berijders-rechten en kan je niet de auto zien (algemene reklame pagina na het inloggen).

Wat wel een indicatie is, je krijgt volgens mij in alle gevallen een mail van Tesla met een account, als teken dat de bestelling bij Tesla in het systeem zit.
 
Op basis van jullie berichten net even bij SeC Groningen langs gereden. Daar wist men mij te vertellen dat er al een VIN nummer gekoppeld is aan de auto. In mijn account zie ik dat niet staan.
Ook was duidelijk te zien wanneer de laatste locatie melding van de auto was geweest; 25 juni in SFO en daaruit kun je dan concluderen dat de auto op de Glovis Champion staat. Hun schatting was dat dan levering begin september logisch was.
 
Op basis van jullie berichten net even bij SeC Groningen langs gereden. Daar wist men mij te vertellen dat er al een VIN nummer gekoppeld is aan de auto. In mijn account zie ik dat niet staan.
Ook was duidelijk te zien wanneer de laatste locatie melding van de auto was geweest; 25 juni in SFO en daaruit kun je dan concluderen dat de auto op de Glovis Champion staat. Hun schatting was dat dan levering begin september logisch was.

Onze (AWD) staat ook op deze boot. Vaart nu door Panamakanaal en wordt 15 augustus verwacht in Zeebrugge. Zou dus ook nog 4e week augustus kunnen worden. We horen/zien het wel;)
 
Hallo allen, net aangemeld en voorgesteld in het betreffende topic. Mijn Pearl White LR AWD met trekhaak en 19'' is op 19 juli besteld, ik meld me hier ter info wanneer ik een VIN of een afleverdatum heb. Volg alles hier met belangstelling.
 
Het bootje is vannacht aangemeerd :D
En nu maar hopen dat ze er snel en in goede staat vanaf komen.

De bestel-/leverdatum relatie snap ik niet als ik hier meelees Ik zie berichten van latere en eerdere bestellingen ten opzichte van mijzelf, maar het zegt niets over de leverdatum. Ook wisselt het nogal wanneer de vin bekend is.
Ik bestelde op 6 juli een witte LR AWD met sportvelgen en had een week later al een eindfactuur met leverdatum 6 augustus en een vin (beiden vermeld op de factuur). Niet veel later had ik ook al het kenteken (per email)
Toen kwam de prijsverlaging, nieuwe bestrlovereenkomst en crefitfactuur. Daar ging wat mis want de nieuwe factuur kan niet. Na een belletje met sales was dat in een uurtje opgelost en had ik ook een nieuwe leverdatum van 10 augustus..... Tot donderdag, toen het 19 augustus werd (per email). Het waarom is mij onduidelijk.

De 1600 euro prijsverlaging krijg ik volgens sales pas na 14 dagen na levering terug.

We gaan het beleven.