Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, hoe zuur ook, de algemene voorwaarden zijn geaccepteerd, en daarin staat dat Tesla na 7 dagen de auto mag doorverkopen.

Ok ze staan "wellicht" in hun recht.
Maar ronduit belachelijk en onprofessioneel gedrag (doe je gewoon niet als de klant volledig betaald heeft, dan bel je op zijn minst).
Afspraak is namelijk in overleg met Tesla verzet (emails van), die 7 dagen termijn is door Tesla zelf verschoven. We gaan het zien.....

Ze doen daar dingen goed, soms iets minder goed en soms denk je........hoe haal je het in je hoofd :confused:
 
Heb zo ooit een Chevrolet Volt besteld, een dusdanig waardeloze klantbenadering, ook in aftersales en reparatie dat voor mij sindsdien een General motors product geen optie meer is.

Het lijkt in dit traject op dezelfde klantbehandeling.
 
Heeft iemand toevallig een ingang bij de afdeling Lease van Tesla die de leaseorders verwerken?

Ik zit met volgende issue, vanwege niet kunnen leveren van Long range RWD heeft mijn werkgever opnieuw een bestelling moeten plaatsten.

Alphabet was voor de RWD de beste optie en nu is het Leaseplan geworden voor de AWD.

Bestelling is eind Juni geplaatst door leaseplan, in mijn tesla account zie ik de oude configuratie nog staan zonder VIN uiteraard en deliveryteam heeft mij bevestigd dat zij de nieuwe order (nog) niet kunnen zien.

Deliveryteam heeft de leaseafdeling twee keer een bericht gestuurd "zeggen ze".

Aan de andere kant zegt Leaseplan dat Tesla de order wel al aan hun bevestigd heeft met een bestelnummer wat geen RN nummer is???, uiteraard zonder aflevertijd te communiceren.

Mijn huidige leaseauto staat teller reeds op 158.000 dus ik hoop een zeer snelle aflevering :)

Nog een andere vraag bestaat een RN nummer altijd uit 9 cijfers?
Want het bestelnummer van leaseplan bestaat uit 7 cijfers.
 
Nou, hij is er hoor. Gisteren al... Maar ik was even een stukje rijden. ;-)

Proces was op zich soepel, maar wel vreemd. Tekenen voor ontvangst en vervolgens is het: hij staat ergens in de hal, dit is het kenteken dus ga hem maar zoeken. Volgens de ‘manager’ was elke Model 3 verkocht zodra hij de grond raakte dus ook qua inventory modellen lijkt het snel door te lopen. Ze zouden die dag 60 auto’s afleveren, met vier man (waarvan twee bij de ontvangstbalie).

Kwaliteit auto verder goed, op lock van één stoelriem na wat ter plekke werd gefikst. 2,5m laadkabel erbij. En geen telefoonkabeltjes. “Doen we niet meer”. Ik reed binnen 20 minuten naar buiten, maar dat was met name omdat ik die tijd zelf nodig had. Saillant detail: ik had een configuratiewijziging doorgevoerd (naar model met trekhaak) maar er stond uiteindelijk toch een model zonder trekhaak. En niemand wist iets!

Rijervaring: top! Had hem bij het tweede stoplicht al in de slip! (Natte weg, bochtje naar rechts en m’n voet iets te hard laten zakken) :) Nee, maar echt, heerlijk. Seamless, snel, sportief. Net de Autopilot en Adaptive Cruise Control moet ik af en toe aan wennen, maar op zich snap je snel genoeg hoe de auto denkt.

En het allermooiste? M’n zoontje van bijna twee die bij elk stoplicht (als papa vooraan staat) nu roept: “gaan we? Gaan we?”