Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Net terug gebeld door Tesla na een chat gestart te hebben (erg vriendelijk te woord gestaan via de chat en binnen 15 min teruggebeld). Ik kreeg namelijk verschillende berichten door (ETA 15 sept) terwijl ik 5 augustus een indicatie van levering tussen 1 en 8 september kreeg. Telefonisch werd mij verteld dat de mail leidend was en ik daar nog gewoon van uit kan gaan, en deze week de SMS moet komen met definitieve dag. Gaat op zich nog volgens planning en eigenlijk weinig te klagen. Gaat om een SR+ met vin startend met 467.
 
Eigenlijk...... nergens :D
Ik zag vanaf april niets anders dan een RN, tot een week geleden er opeens een VIN zichtbaar was en ik een email kreeg dat ik hem deze week kon betalen en ophalen.
Vooral van die stilte en "plotselinge" actie zorgt nog weleens voor nervositeit hier op het forum. :rolleyes:

Als je eenmaal een RN nummer hebt komt het wel goed denk ik zo -al is de radiostilte vervelend-, maar ik heb na het mailtje van mijn LM op 25 juli dat ze order geplaatst hebben nog helemaal niets vernomen van Tesla. De backlog van orders die ze intern zelfs nog moeten invoeren in het systeem, is aanzienlijk zo geven ze aan.
 
Net terug gebeld door Tesla na een chat gestart te hebben (erg vriendelijk te woord gestaan via de chat en binnen 15 min teruggebeld). Ik kreeg namelijk verschillende berichten door (ETA 15 sept) terwijl ik 5 augustus een indicatie van levering tussen 1 en 8 september kreeg. Telefonisch werd mij verteld dat de mail leidend was en ik daar nog gewoon van uit kan gaan, en deze week de SMS moet komen met definitieve dag. Gaat op zich nog volgens planning en eigenlijk weinig te klagen. Gaat om een SR+ met vin startend met 467.
Ik heb ook zo'n mail gekregen, tussen 26 augustus en 1 september levering. Wel ik wacht nog steeds op factuur, sms en definitieve afspraak. Reken er dus maar niet op.
 
Net per chat contact gehad; mijn factuur was ook paar keer geshuffeld en had een mail leverdatum indicatie van 20-27 augustus gehad.
De Final Invoice 4 (!) heeft nu een VIN en een leverdatum 3 september, maar per chat hoorde ik terug dat de verwachting nu 18 september is. Transport vertraagd, auto's fysiek nog niet aanwezig...

(Pear white, LR AWD, Trekhaak, 18" Aero)

Positieve ervaring per chat overigens, daar wordt goed op gereageerd, maar de mail met leverindicatie EN de datum op de "Final Invoice" zeggen dus helaas beide vrij weinig.
 
Ik heb lever-restrictie tot 30-08 en van LM (Leaseplan) eerder al een mail gehad dat volgende week levering zou zijn. Vanochtend Tesla Delivery gemaild en nu al antwoord terug: 'Het systeem' is blijkbaar al bezig om een auto te zoeken en die zal indien gevonden op 30-8 ook gekoppeld worden....Het kan dus nog steeds volgende week....
 
Ongekend!! Zou vandaag de Tesla om 11.30 ophalen. Vanmorgen om 9.30 nog even gekeken jn mijn account om het adres op te zoeken. Niks bijzonders. Kom vervolgens aan in Tilburg en ben vervolgens aan de beurt. De persoon in kwestie kon mijn naam niet vinden. Check wat er is gebeurd :


Om 10:15 is mijn afspraak verplaatst naar maandag 2 september. Lees dit even goed. Eén afspraak is zonder communicatie verplaatst, 1.5 uur van te voren. En vervolgens doen alsof dit normaal is? Gast, m3nsne nemen vrij, regelen van alles, hoe kan je dit dan zo laten verlopen. Echt ongekend, hoe krijg je dit voor elkaar. De afzegging is door Amsterdam niet goed door gegeven.


Terwijl dit proces toch super simpel is. Als de dag begint , controleer je de voorraad auto's en de mensen die de auto's komen ophalen. Als ze dit hadden uitgevoerd, hadden ze mij natuurlijk gebeld. Nog niet goed maar dan was er niet een dag gegooid. Wat moet je nog meer zeggen?
 
Dit kan toch niet. Voor de meesten is dit hun eerste EV en dan verwacht je toch wat uitleg over het laden e.d.m.
Ik haal hier veel informatie op het forum maar hoeveel mensen houden zich daarmee bezig en komen volledig onwetend hun auto ophalen.
Tja door aanpassing van de fiscale regeling volgend jaar willen een heleboel mensen, die de auto zakelijk rijden, nog dit jaar een EV hebben. Van de C en D-segment auto's kan alleen Tesla op korte termijn auto's leveren en dat zie je ook in de aantallen die uitgeleverd gaan worden. Gisteren zijn er alweer 120 auto's in een dag op kenteken gezet! En dan zijn wij nog niet aan het einde van Q3....
Wil je een Tesla met een uitgebreidere afleveringsservice dan stel ik voor om tot 2020 te wachten. o_O
 
29 juni LR AWD besteld

Eind juli nieuwe laadpaal (alleen straatwerk moet nog opnieuw, ziet er echt niet uit....:mad:)

1 aug LR RWD besteld, paar dagen later AWD geannuleerd

Gisteren betaald

Vandaag kenteken (nieuwe reeks)

Vandaag verzekering aangevraagd (carmeleon, zeer vriendelijke en behulpzaam!)

Donderdag afhalen....o_O (duimen!)

Daarna glascoating (Swisstec) en nog wat puntjes bij Tesland
 
19 juni bevestiging van tesla voor lr awd zwart/zwart met 19''
24 juni - 24juli eerste verwachte leverdatum
20 juli - 2 september tweede verwachte leverdatum
26 aug - 2 oktober derde verwachte leverdatum

En weer afwachten, was niet zo'n hele speciale bestelling volgens mij.
 
Voor het eerst sinds maart is er activiteit rondom mijn bestelling, maar dingen worden alleen maar gekker.

Bestelling eind maart geplaatst met lever restrictie 1 juni. Sindsdien heeft de leasemaatschappij ze een aantal keer tevergeefs gesproken om te checken voor een koppeling, wel werd meermalen bevestigd (ook aan mij direct, toen ik even langs ging in Amsterdam) dat alles goed stond in de bestelling (specs, waarde, geen lever restricties meer na 1 juni).

Nou kreeg ik zojuist ineens een "Welkom bij de Tesla familie" email met de mooie uitspraak "Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf 27/08/2019 mogen leveren. Twee weken voor deze gewenste leverdatum kijken wij of er een Tesla van uw configuratie beschikbaar is voor levering. "

Dit is een mail die ik in april of mei al had verwacht...? Het 2e rare verschijnsel is dat mijn RN is veranderd. Het positieve aspect hiervan is wel dat ik nu in mijn Tesla account de auto kan zien met correcte waarde (hiervoor kreeg ik alleen model S & X placeholders te zien).

Vin zie ik in de source nog niet terug.
 
Het bestelproces; Telsa maakt x-aantal wagens en voert die uit naar de verschillende landen. Eenmaal onderweg, of daar aangekomen, worden deze wagens gekoppeld aan de bestellingen. Er worden dus geen wagens gemaakt op bestelling ! Daarbij veronderstelling dat ze meer AWD’s gaan leveren dan SR(+) modellen omwille van de hogere marge.

Indien de LM een “vanaf” datum opgeeft, dan begint Tesla pas enkele weken daarvoor uit te kijken naar een wagen waaraan jouw bestelling kan gekoppeld worden. Indien er geen beschikbaar zijn, dan moet je wachten tot de volgende serie voor België geproduceerd wordt.

Om redelijk zeker te zijn dat je een wagen op relatief korte termijn hebt, bestel je best een configuratie die in de “inventory” staat. Dat zijn wagens die onderweg zijn, of reeds in de Benelux, maar nog niet gekoppeld aan een bestelling. En ook bij een bestelling uit de inventory kan je een referral ingeven. :)

Ga de Tesla niet leasen, maar kopen. Dan kan ik best nu al voorschot voldoen en leverdatum op november zetten eigenlijk? Eindfactuur wordt dan bij levering voldaan?

En bij een inventory ben je eigenlijk wel zeker van een quasi onmiddellijke levering eigenlijk, of niet?

Bedankt voor het antwoord alvast!
 
Ga de Tesla niet leasen, maar kopen. Dan kan ik best nu al voorschot voldoen en leverdatum op november zetten eigenlijk? Eindfactuur wordt dan bij levering voldaan?

En bij een inventory ben je eigenlijk wel zeker van een quasi onmiddellijke levering eigenlijk, of niet?

Bedankt voor het antwoord alvast!

Geen idee of het mogelijk is om een leverdatum in te geven als particulier. Ik heb in ieder geval niet die mogelijkheid opgemerkt toen ik mijn bestelling deed. Maar waarschijnlijk zou dat hetzelfde effect hebben als een “vanaf” datum via een LM; pas 1 of 2 weken voor die datum gaan ze kijken of er wagens beschikbaar/onderweg zijn die matchen met jouw configuratie. Is dat niet meer het geval, dan wordt het wachten tot ze bij Tesla de volgende serie maken/vrijgeven.

Bij een bestelling uit de inventory ben je zeker dat deze wagen reeds gemaakt is en ofwel onderweg is naar België, ofwel hier ergens in stock staat. Ik had mijn wagen na 5 werkdagen, maar zoals jmin vermeldt, kan de wagen evengoed nog onderweg zijn. Maar dan ben je in ieder geval zeker dat je die wagen op vrij korte termijn zal hebben.