Je hebt gelijk. We,ik, hebben jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Sorry.
Die auto moet echt wel verdomde goed zijn om dit volledig verpestte voortraject goed te maken. Normaal heb ik wekenlang voorpret als ik een nieuwe aanschaf doe. Dat is door Tesla inmiddels goed verknalt. Daar kan hier op dit forum niemand wat aan doen overigens, maar het goedpraten dat ik veel zie terugkomen maakt het alleen maar erger en geeft Tesla de gelegenheid om ermee weg te komen.
Thanks, dan hebben we dat misverstand weer uit de wereld.
Verder kan ik je gerust stellen, de auto is echt SUPER en maakt de gemiste/verprutste voorpret helemaal goed hoor.
Net 2e bestelling in gang gezet voor de vrouw, we weten hoe het er aan toegaat, en het maakt mij niet uit. Al droppen ze een VIN/auto in mijn account erbij en moet ik daarmee zelf de nieuwe auto ergens ongepoetst van een louche opslag-terrein aftrekken: prima!
Ik doe de eerste detailing/poetsbeurt zelf wel. Wat ik geleerd heb van de eerste auto is dat je ZELF alles zwart op wit moet hebben van de aflevergebreken. Niet vertrouwen op dat Tesla het bij aflevering 'noteert' in 'het systeem' en dat het later allemaal in orde gaat komen, want die 'notities' zijn verdwenen voordat je thuis bent en ontaarden in een hoop discussie.
Er zijn inderdaad met inhuur van bedrijven/organisaties betere aflevertrajecten denkbaar. Ook qua service is het met outsourcing best op te schalen, ernstig gemiste kans. Ik durf aan 'de buurman' / 'familie' / 'op verjaardagen' het merk dan ook niet meer aan te prijzen omdat je het niemand gunt in de aflever/service-hell trajecten te komen waar je op het moment dikke kans op hebt. Dat is echt doodzonde natuurlijk, Tesla maakt zo onnodig slechte reklame voor zichzelf, en ookal verkopen ze ondanks dat nog altijd meer dan ze kunnen produceren, zodra de 4% bijtelling eindsprint voorbij is gaat de nare bijsmaak van de opstart-problemen toch nog wel parten spelen vrees ik.
Van de andere kant, als je weet wat je kan verwachten, kan je nog steeds kiezen voor Tesla, de auto is echt geweldig en een echt alternatief wat gelijkwaardig en snel leverbaar is, is er op dit moment niet. Maar het blijft zo dat ik voorzichtig ben om het merk aan anderen aan te raden, omdat je niet terug wilt krijgen 'wat heb JIJ me voor toko aanbevolen dan?? is 1 grote pestbende daar' .... En dat is gewoon zonde.
Wat wel mijn ervaring is: Als je uiteindelijk iemand te spreken krijgt, of er is een mobile-service voor je bezig, super aardige en behulpzame mensen, zij kunnen er ook niks aan doen. Het systeem en de regeltjes waar ze zich van bovenaf aan moeten houden zijn kl**te.... Ze worden volledig overspoeld, organisatie is veeeeel te klein voor de aantallen die men de laatste maanden/half jaar moet doen..