Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Beste mensen,

Weet iemand hoe de oplevering werkt (los van dat dit een DIY variant is)... je krijgt de eindfactuur met verwachte opleverdatum.. later (mogelijk) een sms... kun je dan aangeven dat je niet kunt en wanneer wel? Is een oplevering op zaterdag ook mogelijk??
Lees deze thread door en je weet het. Een forum is er niet om je vraag te droppen zonder zelf moeite te doen.

En je hebt voldoende tijd om alles door te lezen voor er geleverd wordt... ;)
 
  • Like
Reactions: Dan84
Sinds half augustus al een RN, maar nog steeds geen VIN of beter. Maar goed, de Glovis Sunlight komt over drie dagen, en de Glovis Courage komt over iets meer dan een week. En dan komt er volgende week ook nog de Hoegh Oslo. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :cool:
 
Ondanks slechte ervaring van mensen en 'horror' verhalen ben ik eigenlijk wel heel benieuwd wat ik donderdag aantref. Om 17:30 wordt ik namelijk verwacht om de Model 3 SR+ af te halen. Als we met een busje naar een locatie worden gereden waar ze allemaal staan is dat ook wel weer een leuke ervaring mee te maken vind ik ;) De afgelopen maanden ben ik relatief gezien goed op de hoogte gehouden ondanks dat ik er soms wat achteraan moest gaan. Heb er dus wel vertrouwen in dat het achteraf ook goed gaat komen bij eventuele gebreken.
 
Wat ik geleerd heb van de eerste auto is dat je ZELF alles zwart op wit moet hebben van de aflevergebreken. Niet vertrouwen op dat Tesla het bij aflevering 'noteert' in 'het systeem' en dat het later allemaal in orde gaat komen, want die 'notities' zijn verdwenen voordat je thuis bent en ontaarden in een hoop discussie.

Kun je daar iets meer over zeggen? Bedoel je dat je erbij moet blijven tot je ziet dat ze het hebben ingetypt, of is opschrijven op een papiertje en daar een kopie van maken bv ook een goede stap?
 
Contact gehad met de chat. Zij geven op basis van VIN aan dat de auto reeds in Zeebrugge is. Sms verwachtte ze pas over 2 weken.. beetje gek toch?

Er worden per boot ongeveer 4.000 wagens geleverd. Verwacht je dat deze allemaal binnen een week in Nederland staan, opgekuist worden, ingeschreven en afgeleverd ? Ik vind 2 à 3 weken allesbehalve abnormaal.

Aangezien het einde van het kwartaal nadert, en de kwartaalcijfers zo belangrijk zijn in de USA, kan je er vrij zeker van zijn dat de wagen deze maand zal afgeleverd worden. Of dat op zich positief is gezien de druk die dit veroorzaakt, durf ik te betwijfelen. Ik ben opgelucht dat wij in Vlaanderen veel minder last hebben van deze hectiek en (meestal) goeie service ervaringen kennen.
 
Kun je daar iets meer over zeggen? Bedoel je dat je erbij moet blijven tot je ziet dat ze het hebben ingetypt, of is opschrijven op een papiertje en daar een kopie van maken bv ook een goede stap?

Je moet zorgen dat je zelf fysiek bewijs hebt dat delivery die punten geconstateerd heeft en dat dient als opdracht naar sec om het te fixen. Zo heb je achteraf geen gedoe als er niks in he systeem blijkt te staan, en de evt schades etc dus niet na levering zijn ontstaan
 
Gisteren mijn M3 mogen ophalen. Ik had 'm op 21/7 besteld, dus prima op tijd lijkt mij. Ik was voorbereid op een "Delivery Hell"; een medewerker vertelde ook dat ze er 350 gingen afleveren. Het hele industrieterrein stond ook vol met Tesla's. Ik had een afspraak om 13.00u. De korte versie van mijn verhaal: ik reed 13.10u weg uit Tilburg met een mooie complete en onbeschadigde Tesla.

De iets langere versie: ik meldde mij om 12.30u. (ik was met het OV, dus had wat marge ingebouwd) bij het Delivery Centre. Er was niemand voor mij en werd uiterst vriendelijk geholpen met de formaliteiten. Even een paar minuten gewacht op het busje en daarna naar een andere locatie gebracht. Daar opgevangen door een groep medewerkers die ook uiterst vriendelijk waren en de app instelden. De inspectie van de auto was "do it yourself", maar je mocht alles vragen en dan werd je ook zeer vriendelijk en deskundig geholpen.

Ik vond het een prima ervaring en rijd nu met veel plezier rond.
 
Gisteren mijn M3 mogen ophalen. Ik had 'm op 21/7 besteld, dus prima op tijd lijkt mij. Ik was voorbereid op een "Delivery Hell"; een medewerker vertelde ook dat ze er 350 gingen afleveren. Het hele industrieterrein stond ook vol met Tesla's. Ik had een afspraak om 13.00u. De korte versie van mijn verhaal: ik reed 13.10u weg uit Tilburg met een mooie complete en onbeschadigde Tesla.

De iets langere versie: ik meldde mij om 12.30u. (ik was met het OV, dus had wat marge ingebouwd) bij het Delivery Centre. Er was niemand voor mij en werd uiterst vriendelijk geholpen met de formaliteiten. Even een paar minuten gewacht op het busje en daarna naar een andere locatie gebracht. Daar opgevangen door een groep medewerkers die ook uiterst vriendelijk waren en de app instelden. De inspectie van de auto was "do it yourself", maar je mocht alles vragen en dan werd je ook zeer vriendelijk en deskundig geholpen.

Ik vond het een prima ervaring en rijd nu met veel plezier rond.

Is dat terrein zo groot dan? Hoe lang duurde de bus rit? :)
 
Gisteren mijn M3 mogen ophalen. Ik had 'm op 21/7 besteld, dus prima op tijd lijkt mij. Ik was voorbereid op een "Delivery Hell"; een medewerker vertelde ook dat ze er 350 gingen afleveren. Het hele industrieterrein stond ook vol met Tesla's. Ik had een afspraak om 13.00u. De korte versie van mijn verhaal: ik reed 13.10u weg uit Tilburg met een mooie complete en onbeschadigde Tesla.

De iets langere versie: ik meldde mij om 12.30u. (ik was met het OV, dus had wat marge ingebouwd) bij het Delivery Centre. Er was niemand voor mij en werd uiterst vriendelijk geholpen met de formaliteiten. Even een paar minuten gewacht op het busje en daarna naar een andere locatie gebracht. Daar opgevangen door een groep medewerkers die ook uiterst vriendelijk waren en de app instelden. De inspectie van de auto was "do it yourself", maar je mocht alles vragen en dan werd je ook zeer vriendelijk en deskundig geholpen.

Ik vond het een prima ervaring en rijd nu met veel plezier rond.
Zaten alle laadkabels en dergelijk er ook bij?
 
Ondanks slechte ervaring van mensen en 'horror' verhalen ben ik eigenlijk wel heel benieuwd wat ik donderdag aantref. Om 17:30 wordt ik namelijk verwacht om de Model 3 SR+ af te halen. Als we met een busje naar een locatie worden gereden waar ze allemaal staan is dat ook wel weer een leuke ervaring mee te maken vind ik ;) De afgelopen maanden ben ik relatief gezien goed op de hoogte gehouden ondanks dat ik er soms wat achteraan moest gaan. Heb er dus wel vertrouwen in dat het achteraf ook goed gaat komen bij eventuele gebreken.

Laat je niet gek maken. Ik ging 1,5 week geleden ook bloednerveus naar Tilburg door al het gemopper hier op het forum, en ben blij dat mensen zoals @iMarc nog de moeite nemen om ook de positieve verhalen te plaatsen.
JA, het wachten op je auto duurt lang (bij mij 3 jaar).
JA, de communicatie met delivery is ruk, omdat ze 3000x per dag gebeld worden waar de auto blijft en ze zijn dat zat.
Maar uiteindelijk, als je eenmaal een datum in je mail hebt / een sms gekregen hebt, gaat alles zeer vlot en vriendelijk. Bij de delivery sta je met allemaal Teslagekkies enthousiast te wachten, je ziet de productielijn, worden tekortkomingen opgelost waar mogelijk, en de auto is een absoluut feest om in te rijden.

Begint naar mijn gevoel een beetje een zeikdraadje te worden hier, waarbij ik het gevoel heb dat mensen hier hun gal spuwen als het slecht gaat en ze geen reactie krijgen op hun vragen (wat ik ook naar vind), en als de levering goed ging, hoor je ze niet meer, want dan zitten ze lekker in hun auto. ;) Ik raad jou dus aan ook het andere draadje te volgen: Europe SR+ bestellingen
Daar zitten mensen met een SR+ zoals jij en ik, en is de toon over het algemeen wat genuanceerder en mogen mensen gewoon een vraag stellen zonder een grappige reactie te krijgen dat je eerst de 264 pagina's moeten doorbladeren.
Sorry voor die laatste opmerking, maar dat vind ik gewoon echt niet kunnen.
 
Ik heb net contact gehad met Delivery. Mijn auto stond volgens de factuur op een verwachte leverdatum van 17 september. Ik heb nog geen afleverSMS gehad maar wilde een agendaconflict vermijden. Na 35 minuten in de wacht zei de uiterst vriendelijke en behulpzame delivery expert dat de auto al wel in Tilburg is maar dat ze nog wel verwachten een dag of tien nodig te hebben de auto gereed te kunnen maken. Nog even geduld dus..
Tot op heden is mijn "customer journey" prima verlopen. Snelle bevestiging met VIN, weliswaar lang wachten voor het telefoontje maar wel de tijd nemen om mij te woord te staan (overigens in het Engels).
 
  • Like
Reactions: Marker78
Laat je niet gek maken. Ik ging 1,5 week geleden ook bloednerveus naar Tilburg door al het gemopper hier op het forum, en ben blij dat mensen zoals @iMarc nog de moeite nemen om ook de positieve verhalen te plaatsen.
JA, het wachten op je auto duurt lang (bij mij 3 jaar).
JA, de communicatie met delivery is ruk, omdat ze 3000x per dag gebeld worden waar de auto blijft en ze zijn dat zat.
Maar uiteindelijk, als je eenmaal een datum in je mail hebt / een sms gekregen hebt, gaat alles zeer vlot en vriendelijk. Bij de delivery sta je met allemaal Teslagekkies enthousiast te wachten, je ziet de productielijn, worden tekortkomingen opgelost waar mogelijk, en de auto is een absoluut feest om in te rijden.

Begint naar mijn gevoel een beetje een zeikdraadje te worden hier, waarbij ik het gevoel heb dat mensen hier hun gal spuwen als het slecht gaat en ze geen reactie krijgen op hun vragen (wat ik ook naar vind), en als de levering goed ging, hoor je ze niet meer, want dan zitten ze lekker in hun auto. ;) Ik raad jou dus aan ook het andere draadje te volgen: Europe SR+ bestellingen
Daar zitten mensen met een SR+ zoals jij en ik, en is de toon over het algemeen wat genuanceerder en mogen mensen gewoon een vraag stellen zonder een grappige reactie te krijgen dat je eerst de 264 pagina's moeten doorbladeren.
Sorry voor die laatste opmerking, maar dat vind ik gewoon echt niet kunnen.

Yep, die volg ik ook. Ik heb er in ieder geval zin in!
 
  • Like
Reactions: Marker78
Ik heb net contact gehad met Delivery. Mijn auto stond volgens de factuur op een verwachte leverdatum van 17 september. Ik heb nog geen afleverSMS gehad maar wilde een agendaconflict vermijden. Na 35 minuten in de wacht zei de uiterst vriendelijke en behulpzame delivery expert dat de auto al wel in Tilburg is maar dat ze nog wel verwachten een dag of tien nodig te hebben de auto gereed te kunnen maken. Nog even geduld dus..
Tot op heden is mijn "customer journey" prima verlopen. Snelle bevestiging met VIN, weliswaar lang wachten voor het telefoontje maar wel de tijd nemen om mij te woord te staan (overigens in het Engels).

Heb je al wel een kenteken ontvangen? Zo ja, hoe lang heb je die al?
 
God daar gaan we weer met de nonsense. Tesla is vernieuwend, Tesla heeft hiervoor gekozen, bla bla bla.

Wil je ons onnozelen even de URL van de Tesla website sturen waarop we kunnen lezen dat het bestel- en afleverproces een grote chaos is zonder enige vorm van communicatie? Dat de auto niet netjes wordt overgedragen aan de geachte en gewaardeerde koper. Sterker, dat die koper helemaal niet zo geacht en gewaardeerd wordt omdat er honderd achter staan die de auto anders wel willen overnemen? Waar staat dat je de auto alleen in Tilburg kan halen, ook als je nadrukkelijk hebt aangegeven dan je hem in Groningen wil ophalen? Waar staat dat je als koper het zelf maar uit moet zoeken tijdens de aflevering? Dat de auto's mogelijk met schades en tekortkomingen wordt uitgeleverd en dat deze kunnen worden opgelost mits je dit schriftelijk ter plekke laat bevestigen door een medewerker en achteraf niet alsnog wordt besloten dat deze tekortkomingen enkel cosmetisch zijn of te duur om op te lossen? En waar kunnen ik en de andere onnozelen precies vinden dat zowel na bestelling als na aankoop Tesla niet telefonisch bereikbaar is en je maar moet hopen dat iemand op je verzoek om informatie of service reageert?

Niks mis met vernieuwend. Ook niet met cash & carry (bestaat al sinds de jaren '70 trouwens), maar wel het wekken van valse verwachtingen en niet thuis zijn als je hierop aangesproken wordt.

Consumenten kopen al ruim honderd jaar auto's. Als je besluit om over de rug van je klant traditionele kosten in dit proces te besparen door het afleverproces af te raffelen en de service weg te nemen moet je dit duidelijk toelichten. Vooraf en expliciet.
Niet lullig bedoeld, maar ik zou een annulering overwegen als ik jou was. Als je hecht aan het bosje bloemen, fanfare bij binnenkomst, 100% smetteloze auto en/of vlekkeloze communicatie dan ga je teleurgesteld worden. Het is helaas niet anders. En jouw geannuleerde auto is binnen 1 minuut door naar de volgende. Is dit goed? Neen. Is dit fijn? Neen. Is dit goed voor continuerende klantentrouw en continuïteit? Neen. Maar vandaag de dag is het helaas wat het is.
Waar je je dan maar aan vast moet houden is het verhaal van joverdijk. Die heeft een bijzonder traject doorlopen met zijn Tesla maar dat heeft hem niet weerhouden om er nog eentje te bestellen! Blijkbaar ben je de gederfde voorpret snel weer vergeten als je eenmaal rijdt.
 
  • Love
Reactions: vdvoorde
Ook ik heb gisteren mijn M3 opgehaald. Het is allemaal soepel geregeld en bij mij geen vertraging; alles was aanwezig en de checklist van dit forum doorgelopen en er was niets aan te merken. Inderdaad met een busje naar een groot parkeerterrein met de opdracht "zoek je auto" en als er vragen zijn kun je een medewerker erbij halen. Voor sommige mensen een reden om te klagen en voor anderen een soepele en snelle aflevering.
Wat wel opvalt is dat de auto's niet zijn volgeladen, die van mij was 50% en die van mijn buurman 20%. Dus houd er rekening mee dat je meteen even moet superchargen.
 
Last edited:
Gisteren mijn M3 mogen ophalen. Ik had 'm op 21/7 besteld, dus prima op tijd lijkt mij. Ik was voorbereid op een "Delivery Hell"; een medewerker vertelde ook dat ze er 350 gingen afleveren. Het hele industrieterrein stond ook vol met Tesla's. Ik had een afspraak om 13.00u. De korte versie van mijn verhaal: ik reed 13.10u weg uit Tilburg met een mooie complete en onbeschadigde Tesla.

De iets langere versie: ik meldde mij om 12.30u. (ik was met het OV, dus had wat marge ingebouwd) bij het Delivery Centre. Er was niemand voor mij en werd uiterst vriendelijk geholpen met de formaliteiten. Even een paar minuten gewacht op het busje en daarna naar een andere locatie gebracht. Daar opgevangen door een groep medewerkers die ook uiterst vriendelijk waren en de app instelden. De inspectie van de auto was "do it yourself", maar je mocht alles vragen en dan werd je ook zeer vriendelijk en deskundig geholpen.

Ik vond het een prima ervaring en rijd nu met veel plezier rond.
Dank voor het delen. Ik kreeg hetzelfde te horen van een vriend die hem gisteravond heeft opgehaald. Doordat je hier vooral de zeurverhalen leest is het moeilijk om het in het juiste perspectief te blijven zien. Aan alle nog wachtende: Laat je niet gek maken!

Imarc, Veel rijplezier gewenst!
 
  • Like
Reactions: iMarc and Marker78