Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
13 oktober besteld, M3 LR AWD P, wit, zwart interieur, 20" grey. Begin november telefoon gehad of we de auto half november zouden kunnen ophalen, prima. 18 November zelf gevraagd wanneer half november is aangezien er nog geen VIN is toegekend. Blijkt geen M3 meer te zijn, eerstvolgende levering verwacht rond 16 december :(

Ik heb dezelfde config besteld op 7/10 (restrictie), nog geen VIN, heb jij al wel een VIN?
 
Last edited:
Kan nog wel even duren hoor. De VIN's van 8-11 hebben ook nog geen SMS gehad. Maar bij Tesla weet je het maar nooit ;).

Hier ook nog geen SMS gehad met definitieve leverdatum, terwijl er toch al een VIN in de source te vinden was midden oktober. Aan communicatie vanuit Tesla (mail met verwachte leverdatum tussen 02 - 09 november) en proces van andere forumleden te zien, had ik verwacht dat mijn auto op de Grand Pioneer stond en de auto nu wel uitgeleverd zou zijn.

Zou de auto aan iemand anders vergeven zijn? Geduld is een schone zaak maar begin hem toch wel een beetje te knijpen.

Tesla Model 3
Long Range AWD
Exterieur wit
Interieur zwart
Standaard velgen

Status update
02-09-2019 Bestelling geplaatst bij LM
09-09-2019 Mail van Tesla: Welkom bij Tesla
19-09-2019 Mail van Tesla: Volgende stappen voor uw Model 3 levering met RN nummer
21-10-2019 VIN in source 5YJ3E7EB2KF53XXXX
31-10-2019 Mail van Tesla: Uw verwachte leverdatum tussen 02 - 09 november

21-11-2019 Nog niks gehoord van Tesla over definitieve leverdatum
 
er zijn nog 10.000 auto's onderweg ongeveer.... 4 boten zijn onderweg naar Zeebrugge.

FB_IMG_1574345136873.jpg
 
M3 LR wit standaard config besteld 4-10 verwachte levertijd van Tesla op dat moment 20-12. Op dit moment nog geen VIN SMS of andere bevestiging gehad. Ben benieuwd of Tesla de belofte waarmaakt wat betreft leveren voor 31-12
 
Even geduld, ik heb de rekening nog niet gezien....
@Ramdg :
Ik heb de rekening van OptiCoat Goes binnen.... €970,- (incl. btw).

De auto staat altijd buiten en ik rij op modderige wegen (bieten/aardappel oogst en zo). Hij blijft opvallend veel schoner sinds hij gecoat is. Dat geldt in het bijzonder ook voor de ramen, die zijn sinds levering van de auto nog nooit zo helder geweest.
Kortom, ik ben zeer tevreden over het resultaat en hoop er lang van te genieten.
 
Weleens gehoord van Europa :p? Ook buiten Nederland wonen nog heel wat andere mensen en sommigen kopen ook Tesla’s.
Echte antwoord: vanuit Zeebrugge worden alle andere landen van Europa (op UK en Noorwegen na, geloof ik) bediend.
Dank voor je antwoord. Dat er buiten NL ook mensen Tesla's kopen snap ik ;-). Maar omdat alle vier de boten naar Zeebrugge gaan, vroeg ik mij af hoe die auto's vervolgens in Amsterdam komen voor de NL leveringen. Ik meen dat een paar weken geleden een boot is doorgevaren naar Amsterdam, zodat ze daar konden worden afgeleverd.
 
  • Informative
Reactions: Desiré
Dank voor je antwoord. Dat er buiten NL ook mensen Tesla's kopen snap ik ;-). Maar omdat alle vier de boten naar Zeebrugge gaan, vroeg ik mij af hoe die auto's vervolgens in Amsterdam komen voor de NL leveringen. Ik meen dat een paar weken geleden een boot is doorgevaren naar Amsterdam, zodat ze daar konden worden afgeleverd.
En zo gaat het precies. Ze lossen een deel (Of alles) in Zeebrugge en varen dan door naar Amsterdam, of misschien wel naar Oslo. In het begin werden alle auto’s voor Nederland gelost in Zeebrugge en dan via de weg naar Tilburg of Groningen gebracht, maar met de enorme aantallen in Nederland werd dat wegtransport de bottleneck. Vandaar dat ze in Amsterdam een extra afleverpunt gemaakt hebben. Het kan dus zo maar zijn dat van die boten onderweg naar Zeebrugge en enkele helemaal niet naar Amsterdam gaan.