Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zie ook dat de website op de zogezegde Model 3 verwijst naar een website die auto's dmv Photoshop ombouwt.
Geloof niet echt in een herhaling van de voorkant van de S, de X is al echt anders.

Daarom. 31 Maart, voor ons eerder 1 April, weten we meer.

Mijn gok blijft toch minimaal een 50 ~ 60kWh accu. Al ben ik vooral benieuwd naar:

- De laadpoort (In EU met CCS mogelijkheid!?)
- Verbruik, hoop gemiddeld op <180Wh/km
- Wat TSLA doet na de onthulling

Ik gok dat mijn Model 3 afgeladen sowieso 70k gaat kosten, dus daar zit geen verrassing denk ik.
 
Waar ik me al een tijd over verbaas: we horen Tesla (maar ook andere fabrikanten) eigenlijk nooit (meer) over V2V communicatie. Terwijl daar ontzettend veel efficiency te winnen is: eenmaal op snelheid gaat de meeste energie zitten in het overwinnen van de windweerstand, als auto's echt treintje zouden kunnen rijden (zeg maar TACC op stand 0) zou dat de range flink ten goede komen, ook de beoogde 200 mile range van de M3.
Zit iedereen weer te wachten totdat er een algemene standaard in het leven wordt geroepen?
 
Hij heeft al aangekondigd dat er in maart maar 1 model III gepresenteerd wordt.

Oh wist ik niet.

- - - Updated - - -

Waar ik me al een tijd over verbaas: we horen Tesla (maar ook andere fabrikanten) eigenlijk nooit (meer) over V2V communicatie. Terwijl daar ontzettend veel efficiency te winnen is: eenmaal op snelheid gaat de meeste energie zitten in het overwinnen van de windweerstand, als auto's echt treintje zouden kunnen rijden (zeg maar TACC op stand 0) zou dat de range flink ten goede komen, ook de beoogde 200 mile range van de M3.
Zit iedereen weer te wachten totdat er een algemene standaard in het leven wordt geroepen?

Klopt, vind ik ook. Ik herinner me in dat verband een voorval enkele jaren geleden met een fietser die op de autosnelweg gewoon achter een camion bleef rijden (zat in een soort van vacuüm achter de trailer).
 
Waar ik me al een tijd over verbaas: we horen Tesla (maar ook andere fabrikanten) eigenlijk nooit (meer) over V2V communicatie. Terwijl daar ontzettend veel efficiency te winnen is: eenmaal op snelheid gaat de meeste energie zitten in het overwinnen van de windweerstand, als auto's echt treintje zouden kunnen rijden (zeg maar TACC op stand 0) zou dat de range flink ten goede komen, ook de beoogde 200 mile range van de M3.
Zit iedereen weer te wachten totdat er een algemene standaard in het leven wordt geroepen?

Eens, echter kan ik mij wel voorstellen dat het nu nog te vroeg is om daar concrete uitspraken over te doen. Zeker met de "fleetlearning" van Tesla, zie ik voor Tesla hier een prima mogelijkheid in. Moeten de menselijke bestuurders wel akkoord gaan en dat kan ook wat vertraging veroorzaken. Bovendien moet je iets verzinnen, waardoor je niet steeds alleen de voorste auto "het werk" laat doen, maar dus ook wisselen in volgorde van treintje.
 
Eens, echter kan ik mij wel voorstellen dat het nu nog te vroeg is om daar concrete uitspraken over te doen. Zeker met de "fleetlearning" van Tesla, zie ik voor Tesla hier een prima mogelijkheid in. Moeten de menselijke bestuurders wel akkoord gaan en dat kan ook wat vertraging veroorzaken. Bovendien moet je iets verzinnen, waardoor je niet steeds alleen de voorste auto "het werk" laat doen, maar dus ook wisselen in volgorde van treintje.

Heb al eens nagedacht over een systeem waarbij het voorste voertuig wordt betaald door de volgers. Maar met AP zou dit minder relevant zijn denk ik.
 
Eens, echter kan ik mij wel voorstellen dat het nu nog te vroeg is om daar concrete uitspraken over te doen. Zeker met de "fleetlearning" van Tesla, zie ik voor Tesla hier een prima mogelijkheid in. Moeten de menselijke bestuurders wel akkoord gaan en dat kan ook wat vertraging veroorzaken. Bovendien moet je iets verzinnen, waardoor je niet steeds alleen de voorste auto "het werk" laat doen, maar dus ook wisselen in volgorde van treintje.

Nah, dat afwisselen gebeurt vanzelf wel, de ene keer sluit jij achter een ander aan op de snelweg, de volgende keer kruipt een ander achter jou. Even een waarschuwingsbiepje dat iemand je gaat tailen en klaar. Dit moet realtime communicatie van auto naar auto zijn, de fleetlearning voegt hierin niet veel toe.
Eén systeem voor alle merken gaat vrees ik heel lang duren. Het zou al heel wat zijn als Tesla's dit onderling zouden kunnen, dat zou ook een doorbraak kunnen forceren.
 
Nah, dat afwisselen gebeurt vanzelf wel, de ene keer sluit jij achter een ander aan op de snelweg, de volgende keer kruipt een ander achter jou. Even een waarschuwingsbiepje dat iemand je gaat tailen en klaar. Dit moet realtime communicatie van auto naar auto zijn, de fleetlearning voegt hierin niet veel toe.
Eén systeem voor alle merken gaat vrees ik heel lang duren. Het zou al heel wat zijn als Tesla's dit onderling zouden kunnen, dat zou ook een doorbraak kunnen forceren.

De computer zou dus op basis van de eindbestemming van alle voertuigen moeten bepalen wie er op welk moment op welke positie rijdt (in het treintje). Anders krijg je mensen die gaan mopperen, omdat ze vaak vooraan rijden en daardoor geen voordeel hebben van het "treintje".
 
De computer zou dus op basis van de eindbestemming van alle voertuigen moeten bepalen wie er op welk moment op welke positie rijdt (in het treintje). Anders krijg je mensen die gaan mopperen, omdat ze vaak vooraan rijden en daardoor geen voordeel hebben van het "treintje".
Als er iemand achter je rijdt, dan heb jij ook minder luchtweerstand, is een bekend gegeven in de wielren wereld.
Na de eerste in een treintje ben je als laatste in het treintje het slechts af omdat er niemand achter je rijdt om te turbulentie te stroomlijnen.
 
"One avenue Tesla does not plan to pursue is hydrogen fuel cell technology. Straubel said “fundamental problems” remain with hydrogen as a fuel source. In particular, limited infrastructure inhibits it from being sustainable and cost efficient.
On the other hand, the lithium which is used in Tesla’s battery packs is abundant and could even be extracted from sea water in the future, he said. Overall, battery costs are declining through advances in manufacturing. Lower costs will lead to significant improvements in the amount of electrical energy that can be stored and to building batteries on a larger scale."

Model 3 Will Have Tesla Technology