Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor alle Leaseplan mensen onder ons. Ik krijg zojuist een officiële bevestiging van mijn bestelling binnen (van leaseplan). Eerder had ik al per mail de bevestiging geregen dat de bestelling vanuit leaseplan op 29-1 was aangeboden bij Tesla.

In deze officiële bevestiging staat nu een indicatie leverweek: dit is week 16, halverwege april dus... Ik ga er van uit dat ze nog een veiligheid hier inbouwen. Dus wellicht wordt het dan toch maart... Mocht er meer gebeuren omtrent leaseplan zal ik dat hier delen.

WTF ga naar andere leasemaatschappij!
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Bellen is soms toch wel goed, hoe klote het ook is voor de werkdruk daar (35 min met het fijne muziekje). De vriendelijke dame (as allways, dat doen ze écht wel heel goed), wist mij meteen te melden dat:
- alle documenten in orde zijn;
- mijn betaling (6 feb) correct is verwerkt (in mijn account staat de status nog steeds op 'Controleer uw gegevens en verzend uw betaling', dat loopt dus niet synchroon)
- de auto net in Zeebrugge is;
- de standaard levering-sms verstuurd zou zijn (niet ontvangen, zoals volgens mij niemand die krijgt);
- met levering 15 feb. 13.00u;
- en het kentekennr tbv verzekering doorgekregen

Deze info krijg je volgens mij nooit via je account of een sms, totdat ze wellicht op de dag zelf de afsprakenlijst nabellen (als ze dat al doen)? In mijn geval dus de nodige duidelijkheid. De administratieve rompslomp viel bij mij mee. Ik heb e.e.a. aangepast in de sheet.

Hopenlijk loopt de boel nu soepeler en krijgt iedereen snel dezelfde duidelijkheid.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jooop
Ook niet kunne laten even te bellen (4 minute in wacht gestaan).
Ik heb ook een VIN (2235xx) en levering staat gepland vanaf 22 feb.
Ik had Aartselaar aangegeven als leverplaats en daar zullen geen Model 3 worden geleverd. Enkel Gent en Hasselt. Dus dat heeft de Tesla medewerker even voor me aangepast.

Lijkt inderdaad stilaan goed te komen voor iedereen!
 
  • Love
Reactions: S-19910
Hey allen,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen, toch ook maar even post gemaakt ;-)...

Weliswaar late reservatie hier, 14/12/18, bestelling gedaan op 24/12/18.
Configuratie: LR, blauw, wit interieur, 19", met EAP.

Nog geen eindfactuur, en uiteraard ook nog geen VIN...

Gegevens ook in de sheet gezet!
 
Ook niet kunne laten even te bellen (4 minute in wacht gestaan).
Ik heb ook een VIN (2235xx) en levering staat gepland vanaf 22 feb.
Ik had Aartselaar aangegeven als leverplaats en daar zullen geen Model 3 worden geleverd. Enkel Gent en Hasselt. Dus dat heeft de Tesla medewerker even voor me aangepast.

Lijkt inderdaad stilaan goed te komen voor iedereen!

Net nog een trailer tegengekomen met alleen maar M3'tjes in Beringen richting Hasselt. Op een na allemaal zwart.
 
  • Like
Reactions: ssdshirt
Net nog even met Leaseplan aan de telefoon gehangen om te kijken of ze meer informatie hadden over de levering.

Ik kreeg te horen dat de levering nu in mei staat.

Ter info: de auto is via Leaseplan bij Tesla op 28 januari besteld. Ik heb mijn persoonlijke reservering (uit 2016) eraan laten koppelen, plus een referal code voor 6 maanden gratis supercharging. 4 Februari heb ik een mail gekregen van Tesla om een account te maken (op het emailadres van m'n werk), maar daar staat tot heden niks in. De reservering staat nog actief op m'n privé Tesla account.

Betekent dit dat particulieren voorrang krijgen op leasemaatschappijen, ook al zijn de reserveringsnummers gekoppeld? Op de website van Tesla staat nog steeds maart namelijk...

Dit is wat Leaseplan al vanaf het begin tegen mij roept: eind april, begin mei. Toen ik aangaf dat particuliere kopers via Tesla.com nu in maart geleverd krijgen kreeg ik te horen "ja dat kan wel, maar wij houden voor de zekerheid eind april, mei aan. Dan kan het alleen maar meevallen".

Ergo, wat Leaseplan zegt is puur een worst case scenario uit de duim van inkoop en niet gebaseerd op enige feedback van Tesla.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Net ook maar even gebeld, alles staat goed, financial lease van ABN ook goedgekeurd en getekend.
Het lijkt erop volgens de medewerker, dat het wachten is tot de juiste config die van de boot komt
M3 LR Zwart 19”

Duurt minimaal nog twee weken
 
ook de sheet aangevuld. Valt mij op dat er minder leaserijders zijn dan ik had gedacht (of die vullen het niet in). Misschien wachten alle leaserijders dan toch op het goedkopere model van rond de 50K. Al is dan wel de MIA lager en denk ook niet meer die aanbieding van EAP voor 5800.- na levering (al is die nu al niet 100% zeker).
 
Dit is wat Leaseplan al vanaf het begin tegen mij roept: eind april, begin mei. Toen ik aangaf dat particuliere kopers via Tesla.com nu in maart geleverd krijgen kreeg ik te horen "ja dat kan wel, maar wij houden voor de zekerheid eind april, mei aan. Dan kan het alleen maar meevallen".

Ergo, wat Leaseplan zegt is puur een worst case scenario uit de duim van inkoop en niet gebaseerd op enige feedback van Tesla.

Klopt, bij leasplan geven ze heel voorzichtig aan: Tesla geeft aan dat de leveringen sneller zullen plaatsvinden. Echter houden zij vanuit eerdere ervaring met Tesla een langer levertijd aan ter indicatie, zodat het niet gaat tegenvallen. Vind dit wel goed van Leaseplan. Mocht Tesla er een zooitje van maken, waar het zo nu en dan wel op lijkt er geen verwijten komen naar Leaseplan.

Ik ga nu uit van week 16 en wacht het geduldig af, kan wellicht alleen maar meevallen :)
 
Goed nieuws!
Had mij voorgenomen niet meer te bellen, maar na jullie positieve resultaten ook gebeld en auto staat nu in Zeebrugge, ook VIN gekregen. Is op eerste schip gekomen en staat te wachten in Zeebrugge op kade of loods op vervoer naar Tilburg.
Als aflever datum in systeem staat er 28/29 februari, moet glitch in systeem zijn vertelde de medewerker. Hij raadt mij aan om woensdag weer te bellen omdat dat de waarschijnlijk beste manier is om info te krijgen