Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Reservering kost € 1.000,=. Verkoop zou de 1e dag alleen in de shop kunnen daarna pas online.

Ik sta niet graag in de rij maar ben erg bang voor dat de volledige productie van 1 of misschien wel 2 jaar volledig uitverkocht zal zijn voordat hij überhaupt online te bestellen is.
 
Reservering kost € 1.000,=. Verkoop zou de 1e dag alleen in de shop kunnen daarna pas online.

Ik sta niet graag in de rij maar ben erg bang voor dat de volledige productie van 1 of misschien wel 2 jaar volledig uitverkocht zal zijn voordat hij überhaupt online te bestellen is.
Huidige eigenaren krijgen prioriteit boven nieuwkomers.
 
Het is dat ik al een andere afspraak heb op datzelfde moment buiten NL anders zou ik zeker om 05.00 uur erbij zijn. Als ik op reis ga sta ik ook zonder problemen om 04.00 uur op. Is iets van "je moet erbij geweest zijn".
Toch een flauw excuus, een afspraak buiten NL. Wil je nou erbij zijn of niet? Kan je niet iemand anders jouw afspraak laten overnemen zodat je gewoon om 5 uur hier "erbij" bent? Ik ben wel beschikbaar hoor! ;)
 
In de US was het zo dat je in een store eerder kon reserveren dan online. Als je het tijdschema volgt, dan kun je daar op 31 maart vanaf 19:00 (CET) al terecht. De winkelopening om 06:00 heeft m.i. dan ooit niet zoveel zin, anders dan 'ik was erbij'.

Ja, precies! Ik had de volgende tijden ook al genoteerd:
31 maart 19:00 in Tesla stores: start pre-reservering
1 april om 5:30 live stream en start online reservering

Ik heb de vraag uit staan, dus het is nog even afwachten op een definitieve bevestiging van de Nederlandse SeC's.
 
Wat ik ervan begrepen heb (ik was zondag nog even in de PCH store in Amsterdam) is dat het vanaf openingstijd 10:00am pacific time is. Tegen die tijd zijn alle stores in NL al weer dicht.

Amsterdam jongens vertelden ook van een event op HQ Amsterdam de volgende dag. Dus dat event is niet door een journalist bedacht. Maar ik heb niet naar tijden en details gevraagd. (als het een beetje meezit ben ik die dag elders :cool:)
 
Online bestellen heeft als nadeel dat de servers kunnen crashen onder de te grote belangstelling. En vraag me zelfs af of ze dat niet een heel klein beetje hopen... extra gratis reclame. ..
 
Dat lijkt ook het enige doel. Rijen voor de winkels en media aandacht.
Praktisch kan men natuurlijk ook direct online reserveren mogelijk maken.
Daarom, dat is het probleem niet.

Ik wacht zelf af en maak zo ongeveer 30 maart wel de keuze wat ik doe :) Dát ik 3x een Model 3 ga reserveren is al wel duidelijk.

Online bestellen heeft als nadeel dat de servers kunnen crashen onder de te grote belangstelling. En vraag me zelfs af of ze dat niet een heel klein beetje hopen... extra gratis reclame. ..
Dat kunnen ze zelf volledig sturen natuurlijk!
 
Huidige eigenaren krijgen prioriteit boven nieuwkomers.

Vraag me af hoe dat werken zal. 90% (of zo) van ons heeft de MS of MX op naam van zijn of haar bedrijf, en de helft of zo (vermoed ik) wil een M3-reservatie voor de 'significant other' (of zijn/haar bedrijf). Enfin, ik denk gewoon reserveren en het probleem nadien oplossen :)

In pre-1989 Oost-Duitsland of Tsjechoslowakije mochten mensen soms 15 jaar wachten op de levering van hun Trabantje of Skoda. Velen bestelden er een voor hun kinderen als die nog kleuter waren. Benieuwd hoe die levertermijn er voor de eerste M3's uit zal zien, voor wie niet snel heeft gereserveerd. Zou makkelijk twee jaar of zo (na de eerste afleveringen in Californië) kunnen zijn, nee? Maar anderzijds geloven we misschien op dit forum te veel in de M3, vergeleken met wat de gemiddelde AutoGids-koper ervan denkt?...
 
Maar anderzijds geloven we misschien op dit forum te veel in de M3, vergeleken met wat de gemiddelde AutoGids-koper ervan denkt?...

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Elke middelbare scholier weet wat een Tesla is en heeft er wel eens een fotootje of selfie bij gemaakt. Die groep is zich ook behoorlijk bewust van vraagstukken als CO2 maar weet ook hoelang een Tesla over 0 - 100 doet. Die groep heeft vaders die in leasebakken rijden en zetten nu al hun vaders onder druk. Tot nu toe met weinig resultaat want te duur. Dat excuus valt straks weg. Denk alleen al aan hoe de buurt over je gaat denken als je weer met een diesel aankomt terwijl de buurman Tesla rijdt. Laten we het vol vertrouwen afwachten, ook hoe Tesla om gaat met de ongetwijfeld enorme vraag. Wellicht worden er nu al elders fabrieken voorbereid. Wij weten maar heel weinig, nog niet eens hoe hij er uit ziet, anderhalve week voor de onthulling. Dat is op zich al reuze knap.
 
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Elke middelbare scholier weet wat een Tesla is en heeft er wel eens een fotootje of selfie bij gemaakt. Die groep is zich ook behoorlijk bewust van vraagstukken als CO2 maar weet ook hoelang een Tesla over 0 - 100 doet. Die groep heeft vaders die in leasebakken rijden en zetten nu al hun vaders onder druk. Tot nu toe met weinig resultaat want te duur. Dat excuus valt straks weg. Denk alleen al aan hoe de buurt over je gaat denken als je weer met een diesel aankomt terwijl de buurman Tesla rijdt. Laten we het vol vertrouwen afwachten, ook hoe Tesla om gaat met de ongetwijfeld enorme vraag. Wellicht worden er nu al elders fabrieken voorbereid. Wij weten maar heel weinig, nog niet eens hoe hij er uit ziet, anderhalve week voor de onthulling. Dat is op zich al reuze knap.
Mijn oprit grenst aan een fietspad waar in de ochtend veel scholieren langs komen. 2,5 jaar na dato hoor ik nog steeds dingen als: "Gave auto meneer!" en "U heeft toch ook een Roadster!?"

Nee, die mensen willen graag een Model 3.

Is dit al langs geweest?
volgens mij wel, maar wat mij op valt:

Reservations for Model 3 begin on March 31st worldwide. Reservation amounts in each currency can be found here. There are two ways to make a reservation. The first, which will allow you to get a better spot in the queue, is to visit your local Tesla store when it opens on March 31st.

worldwide en local staan er beide duidelijk bij!
 
Dat Worldwide en Local was me ook opgevallen. Maar het hangt er maar net vanaf wie het bericht geschreven heeft. Grote kans dat er niet verder nagedacht is dan de VS (dat is toch Worldwide?).

Ook het 'als de store opengaat' is verwarrend. Er zijn winkels die om 10:00 opengaan maar ook 9:00. Verder zie ik mensen in de VS die er van uitgaan dat reserveren niet eerder kan dan 10:00am pacific time.

Ofwel, weer een sterk staaltje Tesla communicatie...