Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De bevestigingsmail die er achteraan kwam rept van 800 man. En een proefrit(je) voor iedereen. Dat zou betekenen dat de geruchten over een 'partial' reveal niet helemaal kloppen. Tenminste als je aanneemt dat er daadwerkelijk in een Model 3 (prototypes) wordt proefgereden.

De vorige keer bij de introductie van de D was ik er ook bij, maar toen was het heel massaal en was de jetlag sterker dan de wil om perse een proefsprintje in de D mee te maken. Geef het nu meer kans.

Klopt, ik kwam laatst tegen dat proefritjes gemaakt kunnen worden. Ik had echter begrepen dat dit enkel geldt voor geselecteerde pers en niet voor alle aanwezigen. Tesla Model 3 Test Drives Will Be Available for Press at the Unveiling Event
 
De bevestigingsmail die er achteraan kwam rept van 800 man. En een proefrit(je) voor iedereen. Dat zou betekenen dat de geruchten over een 'partial' reveal niet helemaal kloppen. Tenminste als je aanneemt dat er daadwerkelijk in een Model 3 (prototypes) wordt proefgereden.

De vorige keer bij de introductie van de D was ik er ook bij, maar toen was het heel massaal en was de jetlag sterker dan de wil om perse een proefsprintje in de D mee te maken. Geef het nu meer kans.
Ze willen natuurlijk een tweede 'Alsop' gate voorkomen... (Banned By Tesla!)
 
  • image.png
    Wat is dit?
 
Zojuist de definitieve uitnodiging voor 31 maart ontvangen. Naast de gebruikelijke logistieke info (en nogmaals de niet-overdraagbaarheid, ID wordt gecontroleerd), springt dit zinnetje er uit. Zou men dan toch al een basis rijklaar hebben (in voldoende aantallen)? Het zou mooi zijn


  • After the unveil, rides will be available to all guests. Ride times will be allocated on a first-to-arrive basis at check in
 
Zojuist de definitieve uitnodiging voor 31 maart ontvangen. Naast de gebruikelijke logistieke info (en nogmaals de niet-overdraagbaarheid, ID wordt gecontroleerd), springt dit zinnetje er uit. Zou men dan toch al een basis rijklaar hebben (in voldoende aantallen)? Het zou mooi zijn


  • After the unveil, rides will be available to all guests. Ride times will be allocated on a first-to-arrive basis at check in
Ben jij een van de gelukkige van de loterij of heb jij je uitnodiging op een andere manier bemachtigd? Hoe dan ook, tof om er bij te mogen zijn!
 
Zojuist de definitieve uitnodiging voor 31 maart ontvangen. Naast de gebruikelijke logistieke info (en nogmaals de niet-overdraagbaarheid, ID wordt gecontroleerd), springt dit zinnetje er uit. Zou men dan toch al een basis rijklaar hebben (in voldoende aantallen)? Het zou mooi zijn


  • After the unveil, rides will be available to all guests. Ride times will be allocated on a first-to-arrive basis at check in

Ja zag het ook in het US draadje, wel vet, met een beetje geluk kun je over 2 weken al in de 3 rijden!!! Wij mogen alleen nog maar naar de X kijken ;-)

Ben licht jaloers :)
 
Ben jij een van de gelukkige van de loterij of heb jij je uitnodiging op een andere manier bemachtigd? Hoe dan ook, tof om er bij te mogen zijn!

Was het gevolg van een referral aktie. In het draadje E-rally is dit toegelicht. Maar ik zal uitgebreid, op de van mij bekende manier, verslag van de trip uitbrengen.
Men heeft overigens een ontmoedigingsbeleid toegepast. Er komen maximaal 850 mensen (ervan uitgaande dat bijna elke tickethouder iemand zal meebrengen gaat het om 400 tot 500 tickets). Daarbinnen zit ook de pers, de met referral gewonnen tickets en de nu verlote.

Ik ben wel benieuwd naar het event. Uiteraard de auto zelf maar eerlijk gezegd verwacht ik nog wel wat meer nieuws. Iets over de autopilot (wat nieuwe functies die de 3 gaat krijgen en binnenkort ook de huidige). Verder denk ik dat er met de 3 ook de plannen voor intensivering van het laadnetwerk bekend worden gemaakt (mooie sales pitch voor de 3) en wellicht ook bekendmaken van een extra fabriek, waar ook ter wereld, waar de Model 3 ook gemaakt gaat worden. Het is bekend dat Tesla Scouts bezoeken hebben gebracht aan autofabrieken in het afgelopen jaar. Wie weet zat daar wel iets tussen om over te nemen, of wellicht nieuwbouw. Dat zou best wel eens een boost kunnen geven evenals een aankondiging van GF2.

De proefrit zou betekenen dat men veel verder is dan recent werd gemeld, waarbij er toen zelf twijfel werd opgeroepen of er wel een echt model zou zijn.

Persoonlijk verwacht ik dat er zodra dat mogelijk is een enorm aantal gereserveerd gaat worden. daarbij denk ik ook dat leasemaatschappijen direct een aantal reserveringen willen hebben want het is natuurlijk de perfecte leaseauto voor de zakelijke rijder voor wie de S net iets te hoog gegrepen is. Maar in de klasse van zeg 40 tot 75 k € zal hij goed gaan scoren.

Even een luchtig zijpaadje. Denk aan de middelbare scholieren die verdraaid goed weten wat een Tesla is (en kan) en nu al hun vaders "onder druk" zetten maar door de hoge prijs geen kans maken. Dat wordt straks beslist anders. Samen met de EV gedachte, een straks enorm uitgebreid laadnetwerk zoals Tesla dat kan, de lage TCO, lage bijtelling zet dat zoden aan de dijk.

Als het dan ook nog eens, net als de S, een superauto wordt zal het een no-brainer zijn.
 
Last edited:
Hans,maak je geen illusies, de modl s was in 2009 of -10 ook al te proefrijden bij eerste presentatie. We weten allemaal hoe lang het dan nog heeft geduurd...

En met onderhoudsbeurten van 700euro voor het vroegtijdig vervangen van de ruitenwissers en de screenfluid en andere kleinigheden samen met de in België veel te dure elektriciteit weet ik niet of je momenteel op een lagere tco uitkomt.
 
Persoonlijk hoop ik dat je een mooe avond hebt bij de onthulling van de Model 3. Zelf ben ik bij de presentatie van de X geweest en vind het leuk om te kunnen zeggen erbij te zijn geweest.

Heel eerlijk gezegd......je was eigenlijk gewoon klapvee voor de camera. Hapjes waren er minimaal en het duurde allemaal erg lang behalve het ritje in de auto. Zo'n 500 meter. Het leukste vond ik de kans om 30 minuten met George Blankenship te kunnen praten, die is er waarschijnlijk nu niet!