Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Dat wordt lastig omdat het legertje echte fans dagelijks groeit. Dus voorlopig gaat het nog wel even door boven de 325 K

dat denk ik ook. Ik zou er zelfs niet van opkijken dat dit het echte getal niet eens is. maar een genuanceerder aantal om niet te veel af te schrikken.

toevallig was ik het twitter account van Elon Musk een aantal uur aan het volgen. ik heb opgemerkt dat er in 2 uur tijd +1300 volgers bij komen. momenteel zijn de volgers van EM met +3.700.000
 
Schermafbeelding 2016-04-07 om 20.36.07.png
 
edit,
"capable" is weer weg van de site!

Ik heb Elon toch heel duidelijk horen zeggen dat Supercharging "standard" is op de Model 3. Dit is ook één van de sterkste punten. Wij moeten niet meteen bang worden dat het druk gaat worden als de Model 3 er is. Het is dan 2018 en later en het aantal SuC's zal wel verdrievoudigd zijn en we hebben op bijna alle plaatsen Destination chargers. (ik ben optimist, I know).
 
  • Helpful
Reactions: AnalysiZ
Ik heb Elon toch heel duidelijk horen zeggen dat Supercharging "standard" is op de Model 3. Dit is ook één van de sterkste punten. Wij moeten niet meteen bang worden dat het druk gaat worden als de Model 3 er is. Het is dan 2018 en later en het aantal SuC's zal wel verdrievoudigd zijn en we hebben op bijna alle plaatsen Destination chargers. (ik ben optimist, I know).
Ik meen mij te herinneren, in tegenstelling tot vroegere aankondigingen bij de model S en X, dat hij niet gesproken heeft over het gratis laden van de model 3 bij de superchargers.
Ik denk dat er per laadbeurt zal moeten betaald worden voor de model 3, maar voor de S en de X zal het gratis blijven (we hebben tenslotte de ontwikkeling van de model 3 mee helpen betalen)
 
Ik meen mij te herinneren, in tegenstelling tot vroegere aankondigingen bij de model S en X, dat hij niet gesproken heeft over het gratis laden van de model 3 bij de superchargers.
Ik denk dat er per laadbeurt zal moeten betaald worden voor de model 3, maar voor de S en de X zal het gratis blijven (we hebben tenslotte de ontwikkeling van de model 3 mee helpen betalen)

Dit staat zo haaks op alles wat men tot nu toe heeft uitgedragen (SuC free for life en Destination chargers zonder kosten) dat ik me niet kan voorstellen dat dat anders zal zijn bij Model 3. Waar wij bang voor zijn is dat het te druk wordt, maar dat is maar de vraag anno 2019. Daarnaast zal de prijs van de stroom in de buurt van 0 liggen met straks veel solar en opslag op de SuC site. Ik gun het de Model 3 rijders van harte dat zij net als wij gebruik mogen maken van het SuC netwerk. Tenslotte heeft Elon ook aangegeven dat de SuC uitrol wordt gerelateerd aan het aantal reserveringen.
 
Concurrentie is ICE als je zoveel mogelijk mensen uit hun ICE wilt krijgen (wat ook doelstelling van Elon Musk is) dan is het is gratis SuC ter beschikking stellen een belangrijk onderdeel hiervan. Freedom of Travel. Ik denk dat het tegen die tijd qua SuC bezetting door uitbreiding en verbeterde snellere laadtechniek wel mee zal vallen.
 
Denk dat Hans en whitepearl gelijk hebben. Doel van Musk is iedereen elektrisch te laten rijden omdat hij de wereld wil redden. Dan ga je natuurlijk niet terugkrabbelen als het lukt. Datzelfde gold voor de taxi's in Amsterdam. Wij klagen over een druk bezette SuC en vinden dat zij of straks de model 3 er niet mag laden. Dit staat haaks op de doelstelling van Musk. Ik denk niet dat ze het SuC-en gaan demotiveren maar het capaciteitsprobleem linksom of rechtsom zullen oplossen.

Net weer met iemand gesproken die eigenlijk een Tesla wil kopen maar geen eigen parkeerplek heeft en daarom twijfelt. Hij is aangewezen op openbare laadplekken en ziet op tegen de problemen die dat zou kunnen opleveren. Deze angsten dienen weggenomen te worden.
 
Denk dat Hans en whitepearl gelijk hebben. Doel van Musk is iedereen elektrisch te laten rijden omdat hij de wereld wil redden. Dan ga je natuurlijk niet terugkrabbelen als het lukt. Datzelfde gold voor de taxi's in Amsterdam. Wij klagen over een druk bezette SuC en vinden dat zij of straks de model 3 er niet mag laden. Dit staat haaks op de doelstelling van Musk. Ik denk niet dat ze het SuC-en gaan demotiveren maar het capaciteitsprobleem linksom of rechtsom zullen oplossen.

Net weer met iemand gesproken die eigenlijk een Tesla wil kopen maar geen eigen parkeerplek heeft en daarom twijfelt. Hij is aangewezen op openbare laadplekken en ziet op tegen de problemen die dat zou kunnen opleveren. Deze angsten dienen weggenomen te worden.

Eens, echter is het niet de bedoeling om dagelijks bij de SuC te staan. Misschien kan men dan parkeerplekken huren van de gemeente? Misschien kun je daar dan ook een laadpaal plaatsen? Als gemeentes dit promoten, dan wordt de acceptatie van de EV voor vele anderen ook een stuk makkelijker.
 
Net weer met iemand gesproken die eigenlijk een Tesla wil kopen maar geen eigen parkeerplek heeft en daarom twijfelt. Hij is aangewezen op openbare laadplekken en ziet op tegen de problemen die dat zou kunnen opleveren. Deze angsten dienen weggenomen te worden.
Tja, wat ik al eerder in het draadje riep, de model S zal voor velen de vervanger van de luxewagen op de oprit zijn. Helaas heeft niet iedereen die luxe. Overigens zou de grootste, nog te breken, lans zijn dat de kosten van het openbaar laden wat acceptabel worden. Een normtarief van > 26ct (zelfs 36ct) is erg ruim als je 'm uit eigen zak moet betalen als consument. Uiteraard dient men ook de paal-, infra- en afrekenstructuur nog terug te verdienen maar dat "zou goed moeten komen met de chevy/opel en de model 3". De meeste openbare palen staan immers om mensen te trekken of op specifiek verzoek, dat is met bijvoorbeeld een FastNed al enigszins anders.

Maar kan die kennis van je niet gewoon via openbaarladen/allego een paal aanvragen nabij zijn omgeving? Of doet z'n(/haar) gemeente nog niet mee?
 
Tja, wat ik al eerder in het draadje riep, de model S zal voor velen de vervanger van de luxewagen op de oprit zijn. Helaas heeft niet iedereen die luxe. Overigens zou de grootste, nog te breken, lans zijn dat de kosten van het openbaar laden wat acceptabel worden. Een normtarief van > 26ct (zelfs 36ct) is erg ruim als je 'm uit eigen zak moet betalen als consument. Uiteraard dient men ook de paal-, infra- en afrekenstructuur nog terug te verdienen maar dat "zou goed moeten komen met de chevy/opel en de model 3". De meeste openbare palen staan immers om mensen te trekken of op specifiek verzoek, dat is met bijvoorbeeld een FastNed al enigszins anders.

Maar kan die kennis van je niet gewoon via openbaarladen/allego een paal aanvragen nabij zijn omgeving? Of doet z'n(/haar) gemeente nog niet mee?

eerlijk gezegd denk ik dat dit laadpaal per auto totaal onschaalbaar is