Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas hebben we die taks nu al in NL; we noemen het 'vastrecht'.
Er gaan ideeën rond om die taks m.i.v. volgend jaar te halveren, uitsluitend voor laadpalen. Maar dan moet er inderdaad eerst 'dekking' gevonden worden voor het gemiste inkomen. Mooie truc om dit idee in kiem te smoren; sinds wanneer is er dekking nodig voor gemiste belastinginkomsten op nog niet bestaande infrastructuur?
 
Dat België aan het ontdieselen is gewoon een gevolg van de begrotingstekorten die we jaarlijks opstapelen en vullen met zogezegde milieusturende taksen. Men heeft van dieselgate gewoon gebruik gemaakt om taksen te kunnen heffen. En als iedereen straks massaal overstapt naar benzine dan zal men over enkele jaren ook daar starten met hogere taksen, want laat onszelf geen blaasjes wijsmaken die taksen zijn er niet voor het milieu. Het is nu nog ondenkbaar, maar over tien jaar zal er zonder twijfel een taks komen op laadpalen afhankelijk van hun vermogen.

1) rijtaks zal er komen onder de vorm van een kilometerheffing, tussen 2020 en 2025 allicht nog gestuurd door uitstoot waarna de uitstoot steeds minder en minder belang zal spelen. Ondertussen hebben wij er dan toch maar een decennium ons voordeel uit gehaald. Want wij gebruiken ook wegen, tunnels en bruggen he...
2)"aansluittaks" zal er bij ons sowieso komen (2018 werd me door Eandis in 2014 gezegd) per aansluitpunt en inderdaad op basis van aangesloten vermogen. Voor normale laagspanningsaansluitingen welteverstaan!
 
Helaas hebben we die taks nu al in NL; we noemen het 'vastrecht'.
Er gaan ideeën rond om die taks m.i.v. volgend jaar te halveren, uitsluitend voor laadpalen. Maar dan moet er inderdaad eerst 'dekking' gevonden worden voor het gemiste inkomen. Mooie truc om dit idee in kiem te smoren; sinds wanneer is er dekking nodig voor gemiste belastinginkomsten op nog niet bestaande infrastructuur?
Ik heb de transcripts van de kamer gelezen van zowel die donderdag als de dinsdag maar meer dan plannen en besproken zou ik het nog niet willen noemen :)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Helaas hebben we die taks nu al in NL; we noemen het 'vastrecht'.
Er gaan ideeën rond om die taks m.i.v. volgend jaar te halveren, uitsluitend voor laadpalen. Maar dan moet er inderdaad eerst 'dekking' gevonden worden voor het gemiste inkomen. Mooie truc om dit idee in kiem te smoren; sinds wanneer is er dekking nodig voor gemiste belastinginkomsten op nog niet bestaande infrastructuur?
De belasting op elektriciteit bij de laadpalen is het dubbelen van de accijns op brandstof. Een kWh kost op de APX nu minder dan €0,03. De belasting voor particulieren is meer dan €0,10. De berijders van EV's sponsoren de ICE.
 
Nee de Turteltaks is afhankelijk van je verbruik. (gaat omhoog per schijven)

Dat is inderdaad het probleem dat ik met deze belasting heb. Volgens de media betaalt zowat elk gezin 100 EUR maar je moet dan wel niet de pech hebben een appartement te hebben waar verwarmd wordt met elektriciteit en/of een elektrische wagen. Dan ben je volgens de minister blijkbaar niet goed bezig en wordt je extra belast. :(
 
Nieuwe Tesla gemaakt in Born?
Het idee was bij mij ook al opgekomen.
Genoeg kennis met massaproductie van auto's hier en Tesla heeft al een fabriek in Nederland.

En dan wijst VDL Nedcar BMW weer de deur? Ik weet niet hoe groot de productiecapaciteit is in Born, en of deze samen te doen is, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd. Volgens mij gaat Tesla voor een eigen fabriek hier in Europa en ik er staan er volgens mij nog een paar helemaal leeg in België. Die zullen denk ik meer kans maken.
 
En dan wijst VDL Nedcar BMW weer de deur? Ik weet niet hoe groot de productiecapaciteit is in Born, en of deze samen te doen is, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd. Volgens mij gaat Tesla voor een eigen fabriek hier in Europa en ik er staan er volgens mij nog een paar helemaal leeg in België. Die zullen denk ik meer kans maken.
Elon/Tesla hebben laten zien dat ze goed zijn in het van de grond af aan opbouwen van organisaties (sterker nog, ik denk dat dit één van de redenen is van het behaalde succes tot nu toe), ik verwacht daarom dat ze eerder een nieuwe fabriek zullen optuigen (ok wellicht wel in bestaande infrastructuur) dan dat ze de productie zullen uitbesteden aan bijv. een NedCar. Dat daarbij wel een boel personeel met ervaring bij bestaande fabrieken wordt binnengehaald zal buiten kijf staan, maar de organisatie zal wel op zijn Tesla's vorm krijgen...
 
Ja, ja. Volgens de ijzeren wetten van pulpmedia en click bait sites dienen koppen in vragende vorm ALTIJD met 'Nee' te worden beantwoord.
1Limburg said:
"Vanuit Den Haag worden gesprekken gestimuleerd die zouden kunnen leiden tot productie van de Tesla 3 in Born of in Tilburg", zei hij.
Er worden dus nog niet eens gesprekken gevoerd, maar slechts gestimuleerd. Zo lust ik er nog wel één.
Afdeling holle frasen said:
"Er is in Den Haag inmiddels sprake van de aanschaf van handgeschept papier, geschikt voor het vastleggen van het contract. Het ministerie beschikt reeds over adequate drukfaciliteiten."
 
Hoorde eerder ook al het gerucht dat er al mensen van Tesla in Borne zijn gesignaleerd. Allemaal helemaal niet zo'n slecht idee.
VDL heeft laten zien dat ze succesvol een toko kunnen ombouwen. Ze combineren behouden ervaring (in het assembleren van auto's) met gezonde ondernemingszin.
Musk weet ondertussen dat in een lege schuur trekken waar vroeger auto's gebouwd werden redelijk zinloos is (hij moet toch helemaal omgebouwd worden vanbinnen; heeft VDL in Borne ook gedaan) cq weinig meerwaarde heeft tov wilekeurig welke schuur met voldoende ruimte.
Dus aansluiten bij een bestaande operatie en met mensen die eerder productielijnen hebben op- en omgebouwd lijkt helemaal niet zo dom. Bovendien vindt hij in VDL (Mr Willem himself) een partner die (als hij de cijfers gelooft) wil en kan (mee)investeren in de productielijn. Dat is toch verdraaid handig voor een club die zelf al zijn resources nodig heeft voor de rest van het huzarenstukje
 
Als je zeg 200 k auto per jaar wilt bouwen moet er ook de logistiek zijn voor het aanvoeren van componenten voor 1.000 auto's per werkdag en transport van die auto's. Zou mooi zijn als het in Tilburg kan maar wellicht is een lokatie waar die logistiek al deels beschikbaar is beter. Maar ik ben natuurlijk erg voor Tilburg :)
 
Hoorde eerder ook al het gerucht dat er al mensen van Tesla in Borne zijn gesignaleerd. Allemaal helemaal niet zo'n slecht idee.
VDL heeft laten zien dat ze succesvol een toko kunnen ombouwen. Ze combineren behouden ervaring (in het assembleren van auto's) met gezonde ondernemingszin.
Musk weet ondertussen dat in een lege schuur trekken waar vroeger auto's gebouwd werden redelijk zinloos is (hij moet toch helemaal omgebouwd worden vanbinnen; heeft VDL in Borne ook gedaan) cq weinig meerwaarde heeft tov wilekeurig welke schuur met voldoende ruimte.
Dus aansluiten bij een bestaande operatie en met mensen die eerder productielijnen hebben op- en omgebouwd lijkt helemaal niet zo dom. Bovendien vindt hij in VDL (Mr Willem himself) een partner die (als hij de cijfers gelooft) wil en kan (mee)investeren in de productielijn. Dat is toch verdraaid handig voor een club die zelf al zijn resources nodig heeft voor de rest van het huzarenstukje

Dat is een zeer mooie redenering maar dat geldt eigenlijk evengoed voor de vestiging van Ford in Genk... En Geert Bourgeois (de Vlaamse minister-president) heeft vorig jaar al gespreken gevoerd en dus niet alleen gestimuleerd (!) met Musk, tijdens zijn bezoek in Belgie. Ze hebben toen gezamelijk ook de Opel site in Antwerpen bezocht als mogelijke kandidaat voor een nieuwe Tesla fabriek.
Elke Europese regering hoopt dat de nieuwe Tesla fabriek op hun grondgebied zal komen. Het is alleen afwachten dewelke het meest zal bieden :)