Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Als je zeg 200 k auto per jaar wilt bouwen moet er ook de logistiek zijn voor het aanvoeren van componenten voor 1.000 auto's per werkdag en transport van die auto's. Zou mooi zijn als het in Tilburg kan maar wellicht is een lokatie waar die logistiek al deels beschikbaar is beter. Maar ik ben natuurlijk erg voor Tilburg :)

Geen probleem, er varen/kunnen containerschepen van Rotterdam/Antwerpen naar Born, met capaciteiten van 420 TUE en ook de afvoer is mogelijk over het water met roro -schepen met een laadcapaciteit van 250 tot 550 auto’s in één keer. Deze laatste varen o.a. al voor bijvoorbeeld Ford van Keulen naar Vlissingen en v.v. Tilburg heeft helaas een kleiner vaarwater en daar kunnen dan alleen kleinere schepen naar toe.
 
Stel, je bent een veelbelovende trendsettende ondernemer die alles lukt, van EV's tot raketten, je bent miljarden waard, en je komt in Europa kijken om je nieuwe fabriek neer te zetten.
Wat krijg je voorgeschoteld: de oude lorren. Een oude schuur hier, een fabriekje daar, och we hebben hier nog wat heerlijk vervuilde ruimte over (ok de oude kerncentrale halen we zelf wel weg)...
Weet je wat? Als je die oude meuk in gebruik houdt geven we je wat belastingkorting of een hapje subsidie...

Hoe voel je je dan als Elon zijnde? Voel je je dan welkom en begrepen?
Ik snap die lokale en landelijke politici helemaal niet. Waarom draaien ze het niet om en vragen ze niet wat Elon denkt nodig te hebben en zoeken ze daar het best passende bij?
Het lijkt wel alsof ze voor de bühne alleen maar willen laten zien 'kijk ik heb wat voor jullie geprobeerd te regelen maar Elon wilde niet'... Tenminste zo komt het allemaal op me over.
 
Vergeet niet dat een aantal "speciale belastingafspraken" momenteel zwaar onder de loep worden genomen, mensen op afgerekend worden en met terugwerkende kracht wordt teruggedraaid. Als politicus zou ik goed nadenken, alvorens een aanbod te doen. Zeker voor de verkiezingen.
 
Vergeet niet dat een aantal "speciale belastingafspraken" momenteel zwaar onder de loep worden genomen, mensen op afgerekend worden en met terugwerkende kracht wordt teruggedraaid. Als politicus zou ik goed nadenken, alvorens een aanbod te doen. Zeker voor de verkiezingen.

Was dat ook maar zo met de destijds gedane "toezegging" aan de bewoners aan de horizon van de A2 dat de snelheid nooit hoger dan 100 km/uur kan worden vanwege geluidsoverlast. Waarschijnlijk wel blije koeien.
 
Tesla Model 3 Live VIDEO at Gigafactory Walkaround and Details

Leuk filmpje!

De charge port is er blijkbaar nog niet. Die zal naar verwachting op dezelfde plek komen als de S en X.
Wat mij ook opviel is dat ze het opeens hebben over de acceleratie van 0-100 in minder dan 6 seconden voor de dual motor, terwijl Elon Musk heeft aangegeven dat de basis versie (RWD) in minder dan 6 seconden de 0-100 sprint doet.
Ik was overigens wel benieuwd naar de wielbasis, omdat deze langer schijnt te zijn dan soortgelijke auto's van de concurrent. Dit zou gedaan zijn om veel beenruimte te creëren voor de achterbank. Helaas hebben ze geen kans gezien deze op te meten.
 
Stel, je bent een veelbelovende trendsettende ondernemer die alles lukt, van EV's tot raketten, je bent miljarden waard, en je komt in Europa kijken om je nieuwe fabriek neer te zetten.
Wat krijg je voorgeschoteld: de oude lorren. Een oude schuur hier, een fabriekje daar, och we hebben hier nog wat heerlijk vervuilde ruimte over (ok de oude kerncentrale halen we zelf wel weg)...
Weet je wat? Als je die oude meuk in gebruik houdt geven we je wat belastingkorting of een hapje subsidie...

Hoe voel je je dan als Elon zijnde? Voel je je dan welkom en begrepen?

Misschien ben je niet op de hoogte van hoe Elon werkt? De Fremont factory is ook een oud afdragertje van de oude auto-industrie die hij voor een prikje heeft opgekocht. Kortom, die oude lorren passen prima bij de manier van werken van Tesla.
 
Misschien ben je niet op de hoogte van hoe Elon werkt? De Fremont factory is ook een oud afdragertje van de oude auto-industrie die hij voor een prikje heeft opgekocht. Kortom, die oude lorren passen prima bij de manier van werken van Tesla.

Zelfs veel van de eerste robots kwamen als afdankertjes uit Duitsland.
Toen was Elon ook nog geen miljarden waard, had hij nog geen eigen auto op de markt gebracht (de Roadster werd bij Lotus gebouwd) en stuurde hij nog niet aan de lopende band raketten de ruimte in. Niet te vergelijken me de huidige situatie...
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Nog wat nieuws over de Model 3 dankzij een oud-engineer van GM die wat onzin aan het uitkramen was en gerectificeerd werd door Tesla. De Model 3 zal in de basis versie een batterij hebben met minder dan 60 kWh aan capaciteit. De batterijkosten van Tesla zijn inmiddels onder de 190 Wh/kg en dat zonder de gigafactory. Tesla Model 3 battery will be smaller than the Chevy Bolt's

$190 per kWh toch?
Ook bekend hoeveel kWh/kg? Dat zal neem ik aan ook steeds meer gaan dalen.
 
Ik krijg m'n Model 3 in mei 2018, zeggen ze...

tslcntr.png
 
  • Informative
  • Funny
Reactions: Alain13 and Carl