You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag mij af of er ook mensen zijn zoals wij die een Model 3 hebben gereserveerd en die hem, geheel particulier en zonder een enkele aftrekpost, gaan rijden.
Het zou mooi zijn om deze personen ook eens te 'horen'.
Wel ben ik er inmiddels van overtuigd dat ik geen Euro bespaar in vergelijk met de Hyundai Ioniq Hybride die we nu rijden.
Dit komt voornamelijk door het feit dat we relatief weinig kilometers rijden en de, vrijwel zeker duurdere, verzekering.
Financiering voor ons n.v.t.
(Ioniq verzekering 384€ met maximale schadevrije jaren en 38 € belasting)
Omdat een dollar nu meer waard is dan een (mogelijke) dollar in de toekomst.Autopilot kun je achteraf laten activeren. Let hierbij wel op de kleine grijze cijfers die in de configurator staat. Dit is achteraf namelijk duurder dan gelijk mee bestellen. Vraag mij niet waarom.
@Sagitta013 en Adjego
Ik ook hier al particulier, rij nu een Renault Zoe.
Dus ook voor mij is het interressant om met beperkte middelen de m3 'samen te stellen' .Mijn idee:
- in ieder geval de 500 range , voor de rest zo min mogelijk extra's. Kunnen de meeste softwarematige extra's later nu geïmplementeerd ?
Hoor graag afwegingen , argumenten , wat verstandig is om in ieder geval mee te nemen.... (mogelijk apart draadje samenstelling M3 met beperkte middelen?)
Finanancial lease lijkt per saldo nauwelijks duurder, dus ook al heb je het geld, en het rendeert redelijk , dan is een particuliere lease mogelijk verstaniger?
vind het wel een grap: bijna 2 miljoen keer bekeken -
@Sagitta013 en Adjego
Ik ook hier al particulier, rij nu een Renault Zoe.
Dus ook voor mij is het interressant om met beperkte middelen de m3 'samen te stellen' .Mijn idee:
- in ieder geval de 500 range , voor de rest zo min mogelijk extra's. Kunnen de meeste softwarematige extra's later nu geïmplementeerd ?
Hoor graag afwegingen , argumenten , wat verstandig is om in ieder geval mee te nemen.... (mogelijk apart draadje samenstelling M3 met beperkte middelen?)
Finanancial lease lijkt per saldo nauwelijks duurder, dus ook al heb je het geld, en het rendeert redelijk , dan is een particuliere lease mogelijk verstaniger?
Zeer bekende youtuber op vlak van Tech en grote fan van tesla.
Dat filmpje stelt an sich niet veel voor, maar kijk eens naar zijn hoeveelheid volgers en gemiddeld aantal views per upload
Voor ons is de grote accu ook 'de' voorwaarde dit in verband met de 2x jaarlijkse bezoeken aan Nederland.
Lekker maar een keer laden aan de A61.
Verder, ik zie wel, we hebben 55a58 k € als grens genomen.
Laden doe ik, behalve aan de Suc's, thuis en wel met 16 Amp en hier hebben we dan ons grootste probleem.
Omdat wij hier maar erg weinig rijden (+/- 500 kilometer per maand) is het verlies aan 'vampire drain' gecombineerd met het laadverlies in verhouding erg groot.
Het meeste benieuwd ben ik echter naar de verzekering.
De huidige Model 3 configurator toont dit echter niet! Alleen de aankoopprijs wordt vermeld. De prijs voor achteraf activeren wordt niet getoond.Autopilot kun je achteraf laten activeren. Let hierbij wel op de kleine grijze cijfers die in de configurator staat. Dit is achteraf namelijk duurder dan gelijk mee bestellen. Vraag mij niet waarom.
De bijtelling is 4% voor de eerste 50,000 en voor alles daarboven is de bijtelling 22%.Nu is het mij niet duidelijk, na het raadplegen van verschillende websites, of bij een auto van bijvoorbeeld 54,000 de 22% geldt over het gehele bedrag, of alleen de 4,000 euro boven de 50,000 en alsnog 4% voor de eerste 50,000?
Misschien een stomme vraag, maar de huidige bijtelling voor auto's met 0g CO2 uitstoot is 4%. Echter lees ik dat vanaf 2019 dit alleen geldt voor auto's met een cataloguswaarde tot 50,000. "Daarboven" geldt de normale 22%. Nu is het mij niet duidelijk, na het raadplegen van verschillende websites, of bij een auto van bijvoorbeeld 54,000 de 22% geldt over het gehele bedrag, of alleen de 4,000 euro boven de 50,000 en alsnog 4% voor de eerste 50,000?
Misschien een kwestie van aan de laadpaal laten hangen? Ik weet niet hoeveel hij verbruikt als hij niet aan het laden is?