Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Als die eerste 30 wagens gewoon rondrijden - ze zijn immers uitgeleverd aan personeel - dan zouden anderen daar toch filmpjes/foto's van kunnen maken als het personeel dat zelf niet mag doen.Maar ook die zien we niet langskomen.. Zijn ze wel echt operationeel in gebruik of staan de auto's nog gewoon in de fabriek op onderdelen te wachten oid ?? Of ben ik nu erg achterdochtig?
 
Ik vraag mij af of er ook mensen zijn zoals wij die een Model 3 hebben gereserveerd en die hem, geheel particulier en zonder een enkele aftrekpost, gaan rijden.
Het zou mooi zijn om deze personen ook eens te 'horen'.

Wel ben ik er inmiddels van overtuigd dat ik geen Euro bespaar in vergelijk met de Hyundai Ioniq Hybride die we nu rijden.
Dit komt voornamelijk door het feit dat we relatief weinig kilometers rijden en de, vrijwel zeker duurdere, verzekering.
Financiering voor ons n.v.t.

(Ioniq verzekering 384€ met maximale schadevrije jaren en 38 € belasting)

Ik :)
Was eigenlijk meteen overtuigd toen ik een proefrit heb gemaakt in een Tesla Model S. Heb al veel uitgedacht kwa laadmogelijkheden thuis en het spaarpotje groeit iedere maand.

Samenstelling zoals hij nu mogelijk is:

Tesla Model 3 Base
- Andere kleur dan zwart
- Enhanced autopilot (Wil iig adaprive cruisecontrol en dat heb je niet standaard al).

Ik rijd ongeveer 20.000 km per jaar en ga dus veel thuis laden. Heb zonnepanelen waarmee ik natuurlijk wat kan terug salderen (iig tot 2023) en kan ook op mijn werk locaties gratis laden.
 
  • Like
Reactions: Klaas and CO2CLEAN
Zelf zal ik de M3 ook puur particulier rijden. De model S is voor mij te groot en te duur sinds ik gepensioneerd ben. De S kwam te laat op de markt voor mij om nog verantwoord (financieel dan ;) ) ermee te rijden. Tot dusverre rijd ik in een Renault Megane CC diesel :rolleyes: van inmiddels 13 jaar oud. Vrouwlief rijdt in een Renault Zoe.
Hoe eerder ik met een M3 aanrijden hoe liever. Recent moest voor een trip in Duitsland nog een ICE lenen omdat ik met mijn CC geen milieuzone meer in mag.
Zoals jullie wellicht zien, ben ik nieuw hier maar ik kijk al meer dan 1 jaar mee op deze site. Tekende op de M3 in op 4-4-2016.
 
@Sagitta013 en Adjego
Ik ook hier al particulier, rij nu een Renault Zoe.
Dus ook voor mij is het interressant om met beperkte middelen de m3 'samen te stellen' .Mijn idee:
- in ieder geval de 500 range , voor de rest zo min mogelijk extra's. Kunnen de meeste softwarematige extra's later nu geïmplementeerd ?
Hoor graag afwegingen , argumenten , wat verstandig is om in ieder geval mee te nemen.... (mogelijk apart draadje samenstelling M3 met beperkte middelen?)
Finanancial lease lijkt per saldo nauwelijks duurder, dus ook al heb je het geld, en het rendeert redelijk , dan is een particuliere lease mogelijk verstaniger?
 
@Sagitta013 en Adjego
Ik ook hier al particulier, rij nu een Renault Zoe.
Dus ook voor mij is het interressant om met beperkte middelen de m3 'samen te stellen' .Mijn idee:
- in ieder geval de 500 range , voor de rest zo min mogelijk extra's. Kunnen de meeste softwarematige extra's later nu geïmplementeerd ?
Hoor graag afwegingen , argumenten , wat verstandig is om in ieder geval mee te nemen.... (mogelijk apart draadje samenstelling M3 met beperkte middelen?)
Finanancial lease lijkt per saldo nauwelijks duurder, dus ook al heb je het geld, en het rendeert redelijk , dan is een particuliere lease mogelijk verstaniger?

Dan zou mijn eerste vraag zijn, waarom de 500 km range? Rijd je vaak 500 km per dag? Mijn dagelijkse reis zit rond de 60 kilometer, en natuurlijk het mooie van een elektrische auto die thuis opgeladen kan worden, is dat je iedere dag met een volle accu begint. Ik heb genoeg aan de 350 kilometer.
 
  • Like
Reactions: HWS
@Sagitta013 en Adjego
Ik ook hier al particulier, rij nu een Renault Zoe.
Dus ook voor mij is het interressant om met beperkte middelen de m3 'samen te stellen' .Mijn idee:
- in ieder geval de 500 range , voor de rest zo min mogelijk extra's. Kunnen de meeste softwarematige extra's later nu geïmplementeerd ?
Hoor graag afwegingen , argumenten , wat verstandig is om in ieder geval mee te nemen.... (mogelijk apart draadje samenstelling M3 met beperkte middelen?)
Finanancial lease lijkt per saldo nauwelijks duurder, dus ook al heb je het geld, en het rendeert redelijk , dan is een particuliere lease mogelijk verstaniger?

Voor ons is de grote accu ook 'de' voorwaarde dit in verband met de 2x jaarlijkse bezoeken aan Nederland.
Lekker maar een keer laden aan de A61.
Verder, ik zie wel, we hebben 55a58 k € als grens genomen.
Laden doe ik, behalve aan de Suc's, thuis en wel met 16 Amp en hier hebben we dan ons grootste probleem.
Omdat wij hier maar erg weinig rijden (+/- 500 kilometer per maand) is het verlies aan 'vampire drain' gecombineerd met het laadverlies in verhouding erg groot.
Het meeste benieuwd ben ik echter naar de verzekering.
 
Voor ons is de grote accu ook 'de' voorwaarde dit in verband met de 2x jaarlijkse bezoeken aan Nederland.
Lekker maar een keer laden aan de A61.
Verder, ik zie wel, we hebben 55a58 k € als grens genomen.
Laden doe ik, behalve aan de Suc's, thuis en wel met 16 Amp en hier hebben we dan ons grootste probleem.
Omdat wij hier maar erg weinig rijden (+/- 500 kilometer per maand) is het verlies aan 'vampire drain' gecombineerd met het laadverlies in verhouding erg groot.
Het meeste benieuwd ben ik echter naar de verzekering.

Misschien een kwestie van aan de laadpaal laten hangen? Ik weet niet hoeveel hij verbruikt als hij niet aan het laden is?
 
Autopilot kun je achteraf laten activeren. Let hierbij wel op de kleine grijze cijfers die in de configurator staat. Dit is achteraf namelijk duurder dan gelijk mee bestellen. Vraag mij niet waarom.
De huidige Model 3 configurator toont dit echter niet! Alleen de aankoopprijs wordt vermeld. De prijs voor achteraf activeren wordt niet getoond.

Het zal vast mogelijk zijn om dit later te activeren zoals bij de S/X maar dat wordt dus niet vermeld. Om de cateloguswaarde van de M3 laag te houden verwacht ik dat het goedkoper is om de opties achteraf te activeren. Je betaalt dan initieel meer maar de cataloguswaarde voor de bijtelling is lager waardoor wordt bespaard op belasting.

 
Misschien een stomme vraag, maar de huidige bijtelling voor auto's met 0g CO2 uitstoot is 4%. Echter lees ik dat vanaf 2019 dit alleen geldt voor auto's met een cataloguswaarde tot 50,000. "Daarboven" geldt de normale 22%. Nu is het mij niet duidelijk, na het raadplegen van verschillende websites, of bij een auto van bijvoorbeeld 54,000 de 22% geldt over het gehele bedrag, of alleen de 4,000 euro boven de 50,000 en alsnog 4% voor de eerste 50,000?
 
Nu is het mij niet duidelijk, na het raadplegen van verschillende websites, of bij een auto van bijvoorbeeld 54,000 de 22% geldt over het gehele bedrag, of alleen de 4,000 euro boven de 50,000 en alsnog 4% voor de eerste 50,000?
De bijtelling is 4% voor de eerste 50,000 en voor alles daarboven is de bijtelling 22%.

Software opties en andere velgen kan je dus beter niet af fabriek bestellen om zodoende de cataloguswaarde laag te houden.
 
Misschien een stomme vraag, maar de huidige bijtelling voor auto's met 0g CO2 uitstoot is 4%. Echter lees ik dat vanaf 2019 dit alleen geldt voor auto's met een cataloguswaarde tot 50,000. "Daarboven" geldt de normale 22%. Nu is het mij niet duidelijk, na het raadplegen van verschillende websites, of bij een auto van bijvoorbeeld 54,000 de 22% geldt over het gehele bedrag, of alleen de 4,000 euro boven de 50,000 en alsnog 4% voor de eerste 50,000?

Tot 50.000 blijft het 4%. 22% geldt voor het deel daarboven. Zie o.a. p2 "hoofdlijnen": Autobrief II
 
Misschien een kwestie van aan de laadpaal laten hangen? Ik weet niet hoeveel hij verbruikt als hij niet aan het laden is?

Ik heb geen idee, het is voor ons een geheel nieuwe 'wereld'.
Voorlopig gaat ik ervan uit dat ik tot midden 2019 de tijd heb om me hierin te verdiepen (mede dankzij dit forum)
Ook heb ik een kennis met een Model S 85D deze weet ook wel het e.e.a, overigens is dit ook een particuliere Tesla rijder een