Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Oeps,
Heb ineens een eindfactuur en een VIN.
Had er nog totaal geen rekening mee gehouden. Besteld 9/1 en na alle commotie en verwarring bij Tesla komt dit onverwacht.
Gaat dit betekenen dat de auto spoedig geleverd kan worden? Ik zal wel wachten tot Tesla contact met mij opneemt over de betaling.
Om nu alvast het bedrag over te maken...

Toen bij mij de eindfactuur met VIN erop verscheen op mn account, werd ik de volgende dag gebeld of ik de dag daarop m wilde komen ophalen. Dus misschien rij jij dan as maandag of dinsdag in je m3...
(zaterdag zijn er geen uitleveringen vertelde men mij)
 
Tip: Bij twijfel onmiddelijk bellen!

Bij mij ontbraken er gegevens in mijn dossier waardoor de levering niet kon verdergaan. Blijkbaar al sinds begin januari!? Tesla gaat hier helemaal niet pro actief te werk.

Ik controleerde mytesla meerdere malen per dag. Daar was alles ok. Dit bleek echter niet voldoende.

Ik stond op 31/3 aan de deur van tesla om een reservering te maken en nu eindig ik achteraan in de rij.
 
  • Informative
Reactions: krla
Ik heb gisteren de model 3 in ontvangst genomen.
Autopilot werkte nog niet, ik kreeg de uitleg dat deze nog moest calibreren. Maar ik heb het idee dat dit gewoon nog niet geactiveerd is (zie nieuwsberichten hierover).
Deze ochtend kreeg ik al wel een mail "dat de 30dagen trial EAP binnen 24u geactiveerd wordt".
Ik neem aan dat dit de "definitieve" activatie is (want ik heb de optie EAP gekocht met de wagen), maar dat het om een standaard mail gaat die spreekt over een trial.
Voor de rest ongelofelijk tevreden over de wagen. Ik moet er nog wel wat aan wennen (de regen braking en snelle acceleratie).
Het meest indrukwekkende is de algemene beleving van de wagen, het is niet steeds specifiek toe te wijzen aan iets.
De combinatie van de kwaliteit van de geluidsinstallatie, de stilte van de aandrijving, de soepelheid van de acceleratie, het minimalistische design, de enomre integratie van alles met het scherm en de app op de smartphone. Het is alsof je in een "ruimteschip" bent.
(Edit: ik was nog geen Tesla rijder tot gisteren en het is dus allemaal nogal een schok om van een gammele manuele ICE te komen...)
 
Ik heb gisteren de model 3 in ontvangst genomen.
Autopilot werkte nog niet, ik kreeg de uitleg dat deze nog moest calibreren. Maar ik heb het idee dat dit gewoon nog niet geactiveerd is (zie nieuwsberichten hierover).
Deze ochtend kreeg ik al wel een mail "dat de 30dagen trial EAP binnen 24u geactiveerd wordt".
Ik neem aan dat dit de "definitieve" activatie is (want ik heb de optie EAP gekocht met de wagen), maar dat het om een standaard mail gaat die spreekt over een trial.
Voor de rest ongelofelijk tevreden over de wagen. Ik moet er nog wel wat aan wennen (de regen braking en snelle acceleratie).
Het meest indrukwekkende is de algemene beleving van de wagen, het is niet steeds specifiek toe te wijzen aan iets.
De combinatie van de kwaliteit van de geluidsinstallatie, de stilte van de aandrijving, de soepelheid van de acceleratie, het minimalistische design, de enomre integratie van alles met het scherm en de app op de smartphone. Het is alsof je in een "ruimteschip" bent.
(Edit: ik was nog geen Tesla rijder tot gisteren en het is dus allemaal nogal een schok om van een gammele manuele ICE te komen...)
Leuk om je enthousiaste 'review' te lezen! Bedankt voor het delen.
Geniet van je Model 3!

Die snelle EAP trial is overigens voor mij (en ik verwacht meer met mi) een fijne manier om deze zakelijk zonder bijtelling te kunnen aanschaffen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Inderdaad. Zo lees ik het ook

Het officiële statement tot hiertoe is inderdaad dat hardware 2.5 geleverd is.
De release van hardware 3.0 zou in Maart zijn.

Ik had echter gehoopt dat ze toch al HW3 in de europese wagen zouden hebben gestopt (gedisabled). Dit voor verschillende redenen:
- Er zouden in Europa slechts enkele mensen met AP2.5 rondrijden (moeilijker qua support e.d.)
- Klanten die teleurgesteld zijn gezien ze super lang hebben gewacht en dan "oude" hardware krijgen. Je kan wel upgraden maar om er nu +-5000 euro voor neer te leggen als je net zo'n aankoop hebt gedaan...
- Het feit dat er nog geen AP homologatie is vind ik vreemd (S en X hebben dezelfde HW)

Dus daarbij mijn vraag, wie heeft de skils om even de hardware te fotograferen? :) Zit achter het handschoenkastje.
 
Ik heb gisteren de model 3 in ontvangst genomen.
Autopilot werkte nog niet, ik kreeg de uitleg dat deze nog moest calibreren. Maar ik heb het idee dat dit gewoon nog niet geactiveerd is (zie nieuwsberichten hierover).
Deze ochtend kreeg ik al wel een mail "dat de 30dagen trial EAP binnen 24u geactiveerd wordt".
Ik neem aan dat dit de "definitieve" activatie is (want ik heb de optie EAP gekocht met de wagen), maar dat het om een standaard mail gaat die spreekt over een trial.
Voor de rest ongelofelijk tevreden over de wagen. Ik moet er nog wel wat aan wennen (de regen braking en snelle acceleratie).
Het meest indrukwekkende is de algemene beleving van de wagen, het is niet steeds specifiek toe te wijzen aan iets.
De combinatie van de kwaliteit van de geluidsinstallatie, de stilte van de aandrijving, de soepelheid van de acceleratie, het minimalistische design, de enomre integratie van alles met het scherm en de app op de smartphone. Het is alsof je in een "ruimteschip" bent.
(Edit: ik was nog geen Tesla rijder tot gisteren en het is dus allemaal nogal een schok om van een gammele manuele ICE te komen...)
Tof!

Volgens Electrek ligt het aan Europese validatie dat Autopilot nog niet beschikbaar is: Tesla Autopilot is not yet approved for Model 3 in Europe – but don’t panic
 
  • Informative
Reactions: Michel3