Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Welke laadkabel(s) zitter er bij de M3. De 1-fasige UMC en de bleuwe Mennekes 2 kabel? Hoe lang is die. Welke muziekdienst zit er standaard bij? Veel plezier met die wagen, ik lees deze berichten met veel plezier. Het kinderlijk enthousiasme bij velen hier, heerlijk:)

Model 3 draadje

De type 2 kabel is vrij lang (langer dan de standaard type 2 kabel die ik tot nu gebruikte).
Er zit Spotify op, dat werkt na ok klikken op voorwaarden ofzo.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Er is een draadje hierover. Naar ik begreep krijgen mensen de update (als het er nog niet inzit) gratis als ze al EAP hebben aangeschaft.

Grote onzin; goed lezen voordat je dit soort dingen de wereld in slingert en ze een eigen leven gaan leiden. Als je EAP hebt heb je EAP... Je kunt FSD (niet officieel een optie maar kun je specifiek om vragen; is nog 3000 euro extra) bovenop EAP bestellen, dan "krijg" je de upgrade wanneer hij beschikbaar is. Echter, dit is niet aan te raden volgens Tesla want ze geven aan dat de weg naar autonoom rijden (helemaal in Europa) nog lang is. Met andere woorden, tesla raadt het af nu te bestellen want je hebt er voorlopig nog niets aan.
 
  • Like
Reactions: Rla and Michel3
Welke configuratie heb je? Zou betekenen levering binnen 2(?) weken vermoed ik
Model 3 LR AWD Blauw, zwart interieur, 18", (nog) geen EAP2, cash betalen dus geen lease, geen inruil, nog geen Tesla eigenaar.
Eerste reservering op 22/4/2016, maar die telt niet, want bij bestellen heb ik blijkbaar een knop daarvoor over het hoofd gezien. Deze reservering heb ik vandaag geannuleerd, want verrekenen kan niet. Hopelijk wordt dat geld snel teruggestort.
Na bijna 2 maanden twijfelen toch op 31/1/2019 besteld via referral. Alle informatie (rijbewijs, KvK inschrijving) snel geupload.
Vandaag ontdekte ik opeens een eindfactuur in mijn account (het heeft dus zin om dat regelmatig te controleren). Meteen met Tesla (sales) gebeld, levering eind februari. Op SMS wachten.
Oeps! Dat is een maand eerder dan verwacht!
Nu moet ik snel geld bij elkaar harken en laad-aansluiting regelen. Gelukkig heb ik al een TWC.
Voor controle op toegewezen Supercharge-referral en het regelen van EAP2 buiten de catalogus waarde moet ik contact opnemen met delivery team (die vandaag telefonisch onbereikbaar zijn, haha, wat vreemd!) via [email protected]
 
Last edited:
Nou, ik denk (hoop??) dat ze het proces nu 'aan de voorkant' goed geregeld hebben. Je VIN wordt dan vóór productie toegekend, daarna de auto gemaakt, verscheept, (betaald), ingevoerd, klaargemaakt voor levering, opgebeld en geleverd.

Dat klinkt heel goed te managen zo en ik hoop dat het voor de huidige bestellers zo gaat :)
Nee, zo kan het niet gaan. Ik heb pas nu een VIN en de auto wordt al over paar weken geleverd. Ze produceren auto's die op boten worden gezet. Tijdens transport worden VIN's gekoppeld aan reserveringen. Mogelijk gaan mensen voor waarvan gegevens snel geregeld zijn en ze geen problemen verwachten (dus geen inruil, of lease).
Eerdere volgorde-aspecten (Tesla eigenaar, reserveringsdatum) doen er volgens mij niet meer toe. Ze leveren nu zo snel mogelijk. Dus het eerst aan mensen waarbij dat het minste regelwerk is.
Onze reservering in 2016 is uiteindelijk alleen nuttig geweest voor het duidelijk maken van de gigantische vraag en het daarom 1 jaar sneller in productie nemen van Model 3. Wat niet onbelangrijk is, ik heb er dus geen spijt van.
 
Last edited:
Grote onzin; goed lezen voordat je dit soort dingen de wereld in slingert en ze een eigen leven gaan leiden. Als je EAP hebt heb je EAP... Je kunt FSD (niet officieel een optie maar kun je specifiek om vragen; is nog 3000 euro extra) bovenop EAP bestellen, dan "krijg" je de upgrade wanneer hij beschikbaar is. Echter, dit is niet aan te raden volgens Tesla want ze geven aan dat de weg naar autonoom rijden (helemaal in Europa) nog lang is. Met andere woorden, tesla raadt het af nu te bestellen want je hebt er voorlopig nog niets aan.

Zoals alles bij tesla is het pas officieel als het echt uitrolt. En het gaat niet om EAP maar of hw3 er al standaard inzit of je die alsnog kunt krijgen. Volgens Elon is hw3 enkel een andere kastje dan Hw2.5, sensoren etc zijn hetzelfde. De vraag was dus welke kastje in de auto zit. Aanschaffen is weer wat anders, en ja in Europa gaat het misschien pas 2030 werken.
 
  • Disagree
Reactions: Michel3
Nee, zo kan het niet gaan. Ik heb pas nu een VIN en de auto wordt al over paar weken geleverd. Ze produceren auto's die op boten worden gezet. Tijdens transport worden VIN's gekoppeld aan reserveringen. Mogelijk gaan mensen voor waarvan gegevens snel geregeld zijn en ze geen problemen verwachten (dus geen inruil, of lease).
Eerdere volgorde-aspecten (Tesla eigenaar, reserveringsdatum) doen er volgens mij niet meer toe. Ze leveren nu zo snel mogelijk. Dus het eerst aan mensen waarbij dat het minste regelwerk is.
Onze reservering in 2016 is uiteindelijk alleen nuttig geweest voor het duidelijk maken van de gigantische vraag en het daarom 1 jaar sneller in productie nemen van Model 3. Wat niet onbelangrijk is, ik heb er dus geen spijt van.

Ik bedoelde met 'huidige besteller' eigenlijk de mensen die vanaf nu gaan bestellen, niet de hele vloot die in december bestelde. Die staan inderdaad op de boot en die moeten slim gematched worden. Dat is ook een (te?) grote gok gebleken, zeker gezien de eerdere toezeggingen. Maar ergens moet Tesla de omslag maken, voor nieuwe bestellers, naar de normale werkwijze zoals deze ook op de site staat. Anders blijf je jezelf in de problemen brengen. (Bij mij ook geen enkele ontevredenheid overigens. Ben een nieuwe klant, late reservering, late bestelling, zo simpel mogelijk gehouden, in samenstelling, cash, geen inruil. Hopen dat het zo simpel blijft)
 
Last edited:
Vandaag zag ik in mijn overzicht ineens de totaalfactuur staan. Deze heeft een ander nummer dan de aanbetalingsfactuur (1692 vs 1312 )
@Elja Trum, is het een idee om het nummer van de totaalfactuur (final invoice) ook in het overzicht te zetten?

Ook een VIN gekregen vandaag :). Ga de bank maar ff opdracht geven...
De Cosmos is nu bij de Azoren. Als alles goed gaat zou ik volgende week rond deze tijd toch wel in mn m3 moeten kunnen toeren!
Hopelijk hebben ze de problemen met de firmware en auto-pilot verholpen met de 2e levering.
 
Vandaag zag ik in mijn overzicht ineens de totaalfactuur staan. Deze heeft een ander nummer dan de aanbetalingsfactuur (1692 vs 1312 )
@Elja Trum, is het een idee om het nummer van de totaalfactuur (final invoice) ook in het overzicht te zetten?

Kijk, jij bent in elk geval al een stap verder, zet jezelf vooral ook even in de excel!
Ik heb een veld toegevoegd voor het totaalfactuur nummer. Helaas heb ik die zelf nog niet. :(

Ter info nogmaals de link naar het document: Tesla Model 3 leveringen
 
Moeten we proberen om te kijken of we een logica kunnen achterhalen?
Op zijn minst om te klagen bij Tesla? ;)

Ik heb een basis Excel gemaakt waar we data kunnen verzamelen:
Tesla Model 3 leveringen

Het lijkt me vrij zinloos om de logica proberen te achterhalen.
Volgens mij heeft Tesla nergens de regels hierover bekend gemaakt of garanties afgegeven zodat je ze daarop kan aanspreken of iets claimen.

Ik zou zeggen doe je gewoon wat je kan om alles in je account in orde te maken en als je daar vragen over hebt bel je, maar laat Tesla verder met rust zodat ze zich kunnen focussen op het uitleveren van de auto's.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Kijk, jij bent in elk geval al een stap verder, zet jezelf vooral ook even in de excel!
Ik heb een veld toegevoegd voor het totaalfactuur nummer. Helaas heb ik die zelf nog niet. :(

Ter info nogmaals de link naar het document: Tesla Model 3 leveringen

Dank Elja, net ingevuld. Hier bleek achteraf dat ik ook al had kunnen rijden, maar ze misten nog een KvK uittreksel. Staat nergens, bij bestellen alleen maar groene vinkjes... Toevallig (of niet) werd ik ongeduldig dus heb gisteren maar even gebeld. Op de vraag: 'Hoe had ik dit kunnen weten" kwam het antwoord: "Niet". OK. Nu dan maar gevraagd om eindfactuur te sturen. Vandaag gewoon weer bellen.