Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De afbeelding toont toch net aan dat degenen die eap hadden besteld NIET alle features van FSD krijgen, tenzij ze nog eens 3.000 eur leggen.

Hoi,

Eindelijk kan ik op de forum antwoorden :D lukte maar niet!

Wel op Twitter bevestigt Model 3 owner club dat dat plaatje voor US only is, europa krijgt de volledige FSD.
 

Attachments

  • B9BB0CBD-622C-4E2E-8F02-86D88A14E0BE.png
    B9BB0CBD-622C-4E2E-8F02-86D88A14E0BE.png
    650.8 KB · Views: 45
Heb je in je oorspronkelijke bestelling EAP gekocht? Dan krijg je dus alle functionaliteit die nu beschikbaar is als ook een upgrade naar alle toekomstige. Goeie deal toch?

Per definitie geen goede deal aangezien je hetzelfde betaalt. Het zou zelfs kunnen vertalen naar een slechte deal als je de kaders aanhoudt van het bericht waarin enkel de advanced summon toegevoegd is als future update en de andere drie niet binnen het kader vallen (stoplichten, bebouwde kom en auto lane change). Dat bedoelt macses denk ik.
 
  • Like
Reactions: macses
EAP koste wel meer toen ;) 5300 euro. Als je het niet had besteld krijg je nu ap gratis en fsd is 3200 euro. Tellen uit je winst

Edit: mensen die het niet hadden besteld profiteren nu meer. EAP bestellers moet ook nog eens bijtelling erover betalen
Ik moet bijtelling betalen over mijn auto, die €3200 duurder is dan nu.

We kunnen het allemaal negatief benaderen, of positief.
Prijzen veranderen. Laten we blij zijn dat we meer krijgen voor hetzelfde geld / lagere bijbetaling.
 
EAP koste wel meer toen ;) 5300 euro. Als je het niet had besteld krijg je nu ap gratis en fsd is 3200 euro. Tellen uit je winst

Edit: mensen die het niet hadden besteld profiteren nu meer. EAP bestellers moet ook nog eens bijtelling erover betalen
FSD kost in NL 7400 na levering moet je dus 3700 betalen, geen 3200. Bovendien heb je ook kosten als je cancelt. Lening die terugbetaald moet worden, rente etc. En de boekhouder die weer uurtjes kan schrijven omdat MIA aangepast moet worden. Het scheelt onderaan de streep echt niet zoveel. Het is vooral emotie die nu de overhand neemt.

Ik vind dat Tesla het echt wel netjes aan het oplossen is. En ja wellicht kan je nog een paar tientjes netto besparen hier en daar, maar waar hebben we het over? Ik hou gewoon mijn bestelling en ben blij dat Tesla echt zijn best doet om iedereen tegemoet te komen. We moeten eigenlijk niet zo zeuren.
 
Per definitie geen goede deal aangezien je hetzelfde betaalt. Het zou zelfs kunnen vertalen naar een slechte deal als je de kaders aanhoudt van het bericht waarin enkel de advanced summon toegevoegd is als future update en de andere drie niet binnen het kader vallen (stoplichten, bebouwde kom en auto lane change). Dat bedoelt macses denk ik.

De andere drie zijn nog niet “klaar voor gebruik”, maar zitten wel in het pakket. Naar verluidt komen ze eind van jaar wel, maar ik vind het persoonlijk te vroeg en verwacht het ook niet voorlopig.
 
FSD kost in NL 7400 na levering moet je dus 3700 betalen, geen 3200. Bovendien heb je ook kosten als je cancelt. Lening die terugbetaald moet worden, rente etc. En de boekhouder die weer uurtjes kan schrijven omdat MIA aangepast moet worden. Het scheelt onderaan de streep echt niet zoveel. Het is vooral emotie die nu de overhand neemt.

Ik vind dat Tesla het echt wel netjes aan het oplossen is. En ja wellicht kan je nog een paar tientjes netto besparen hier en daar, maar waar hebben we het over? Ik hou gewoon mijn bestelling en ben blij dat Tesla echt zijn best doet om iedereen tegemoet te komen. We moeten eigenlijk niet zo zeuren.

In andere draadje “FSD” heeft iemand een screenshot gepost met toch echt 3200 erop. Hij kan het gelijk kopen, kijk daar ff.
 
Hoi,

Eindelijk kan ik op de forum antwoorden :D lukte maar niet!

Wel op Twitter bevestigt Model 3 owner club dat dat plaatje voor US only is, europa krijgt de volledige FSD.
Toch graag een duidelijke officiële bevestiging van tesla i.p.v. een of andere tesla club (no offense)
We hebben inderdaad de sms gehad over de upgrade naar FSD maar aangezien hier zo expliciet bij staat (summon, autopark, navigate on autopilot) en NIET dat je de toekomstige features krijgt van FSD ben ik eerder sceptisch. Het is allemaal maar wat software dus ze kunnen dingen weglaten waar ze willen
 
Per definitie geen goede deal aangezien je hetzelfde betaalt. Het zou zelfs kunnen vertalen naar een slechte deal als je de kaders aanhoudt van het bericht waarin enkel de advanced summon toegevoegd is als future update en de andere drie niet binnen het kader vallen (stoplichten, bebouwde kom en auto lane change). Dat bedoelt macses denk ik.
dat bedoel ik inderdaad
 
Hoi,

Eindelijk kan ik op de forum antwoorden :D lukte maar niet!

Wel op Twitter bevestigt Model 3 owner club dat dat plaatje voor US only is, europa krijgt de volledige FSD.
Ik heb afspraak voor levering om 12u, ik vraag het daar nog eens na voor de zekerheid;)

EDIT: Heb nog steeds geen "final invoice" in men account staan, hopelijk geeft dat straks geen issues. (Financial Renting)
 
FSD kost in NL 7400 na levering moet je dus 3700 betalen, geen 3200. Bovendien heb je ook kosten als je cancelt. Lening die terugbetaald moet worden, rente etc. En de boekhouder die weer uurtjes kan schrijven omdat MIA aangepast moet worden. Het scheelt onderaan de streep echt niet zoveel. Het is vooral emotie die nu de overhand neemt.

Ik vind dat Tesla het echt wel netjes aan het oplossen is. En ja wellicht kan je nog een paar tientjes netto besparen hier en daar, maar waar hebben we het over? Ik hou gewoon mijn bestelling en ben blij dat Tesla echt zijn best doet om iedereen tegemoet te komen. We moeten eigenlijk niet zo zeuren.

Idd. Ik had hem besteld zonder EAP maar was van plan te upgraden. Vlgns mij komt het qua totaal bedrag nog altijd gelijk uit als ik nu AP gratis krijg en FSD moet na bestellen.

Auto gisteren opgehaald. Wat een machine! :)

Vraag me alleen wel heel erg af hoe dat nu gaat lopen met die gratis AP update. Ik hoop alleen dat ik hem dan wel snel krijg. Wel een beetje eng dat ik niets op papier heb over deze toezegging....

Verwacht overigens wel dat AP over niet al te lange tijd standaard uitrusting wordt op de duurdere versies. Dan hebben ze een mooie prijsverlaging doorgevoerd zonder dat het oude eigenaren al te veel pijn doet.;)
 
Ik heb afspraak voor levering om 12u, ik vraag het daar nog eens na voor de zekerheid;)

EDIT: Heb nog steeds geen "final invoice" in men account staan, hopelijk geeft dat straks geen issues. (Financial Renting)

Succes daar. Gisteren waren ze bij mij aflevering niet eens op de hoogte van het feit dat er een prijsverlaging was doorgevoerd. Kostte heel wat moeite om iemand te spreken die er wel van wist.
 
Om het geleuter over FSD en EAP even te doorbreken, wat zijn jullie bevindingen over de SR en SR+.
Gezien ik max 100km per dag rij was het al van bij het begin de bedoeling om een SR aan te schaffen maar nu dwingen ze mij om een MR of LR aan te schaffen. Ik doel op het "Partial premium" interieur die je standard krijgt op de SR+ of voor kan bijbetalen op de SR. Nu vind ik de SR+ ideaal voor mij maar dan met Premium interieur want in de Partial Premium zit geen internet browser, dus geen mogelijkheid om mijn apps vanop mijn telefoon te laten draaien op het scherm en ik denk hierbij bv aan Waze. Dat de achterbank niet verwarmd is en de geluidsinstallatie niet top is vind ik dan weer minder erg.
Dus als ik mijn premium interieur wil dan moet ik naar een MR:confused:
 
  • Like
Reactions: Bohjaaa
FSD kost in NL 7400 na levering moet je dus 3700 betalen, geen 3200. Bovendien heb je ook kosten als je cancelt. Lening die terugbetaald moet worden, rente etc. En de boekhouder die weer uurtjes kan schrijven omdat MIA aangepast moet worden. Het scheelt onderaan de streep echt niet zoveel. Het is vooral emotie die nu de overhand neemt.

Ik vind dat Tesla het echt wel netjes aan het oplossen is. En ja wellicht kan je nog een paar tientjes netto besparen hier en daar, maar waar hebben we het over? Ik hou gewoon mijn bestelling en ben blij dat Tesla echt zijn best doet om iedereen tegemoet te komen. We moeten eigenlijk niet zo zeuren.

Op zich is het inderdaad rommelen in de marge en komt Tesla inderdaad de M3 bestellers tegemoet. Maar dat mensen niet mogen zeuren daar ben ik het niet mee eens. Ieder zijn ding lijkt mij. Als je heel objectief er naar kijkt, komt Tesla tegemoet in de chaos waar zij de oorzaak van zijn. Het is dat ze een geliefd product in handen hebben, mijlenver voorliggen op hun concurrenten anders hadden (potentiële ) kopers waarschijnlijk Tesla de rug toegekeerd. Noem mij een merk naast Tesla en Apple die dit soort chaos kan permitteren.

Ben geen Teslafan van het eerste uur maar heb voor de M3 gekozen omdat n.m.m. deze auto mij prijs kwaliteit technisch het meeste waar voor mijn geld biedt. En zolang dat blijft accepteer ik ook de chaos en de tegemoetkomingen. Maar als ik een MX eigenaar zou zijn die recent een MX zou hebben gekocht en zoveel geld zou moeten afschrijven in 1x zonder vooralsnog een goede tegemoetkoming van Tesla dan zou ik toch niet zo vrolijk worden en terecht mogen zeuren.
 
  • Like
Reactions: Hannes85 and Tozz