Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Op zich is het inderdaad rommelen in de marge en komt Tesla inderdaad de M3 bestellers tegemoet. Maar dat mensen niet mogen zeuren daar ben ik het niet mee eens. Ieder zijn ding lijkt mij. Als je heel objectief er naar kijkt, komt Tesla tegemoet in de chaos waar zij de oorzaak van zijn. Het is dat ze een geliefd product in handen hebben, mijlenver voorliggen op hun concurrenten anders hadden (potentiële ) kopers waarschijnlijk Tesla de rug toegekeerd. Noem mij een merk naast Tesla en Apple die dit soort chaos kan permitteren.

Ben geen Teslafan van het eerste uur maar heb voor de M3 gekozen omdat n.m.m. deze auto mij prijs kwaliteit technisch het meeste waar voor mijn geld biedt. En zolang dat blijft accepteer ik ook de chaos en de tegemoetkomingen. Maar als ik een MX eigenaar zou zijn die recent een MX zou hebben gekocht en zoveel geld zou moeten afschrijven in 1x zonder vooralsnog een goede tegemoetkoming van Tesla dan zou ik toch niet zo vrolijk worden en terecht mogen zeuren.
Natuurlijk heb ik het niet over mensen die 10 duizenden euro's het schip in gaan met een MX of MS. Dan zou ik ook willen onderhandelen om te zien wat er mogelijk is.

Wat ik bedoel is dat het forum hier bijna ontplofte toen de prijswijziging voor de M3 werd doorgevoerd. Vervolgens biedt Tesla in mijn ogen een nette compensatie. Ook kan er altijd kosteloos weer ingeleverd worden (Nederlandse herroepingsrecht). Velen hier gaan erop vooruit, anderen kost het netto een paar tientjes per maand. Ik vind sommige reacties hier dan niet helemaal passen bij de situatie.

Anyway. Nog steeds heel veel zin in die top auto! Als mijn afspraak snel opnieuw ingepland wordt, grrr.
 
in de Partial Premium zit geen internet browser, dus geen mogelijkheid om mijn apps vanop mijn telefoon te laten draaien op het scherm en ik denk hierbij bv aan Waze.

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. En ook al is er een manier om dit via een webserver te regelen, denk ik niet dat de browser het aan kan. De hardware kan het zeker wel aan in theorie (die is snel genoeg), maar de browser is zo buggy (bij mij in ieder geval) dat dit echt veel te optimistisch klinkt.
 
  • Like
Reactions: Michel3
FSD is niet wat EAP was.
FSD is volledige full self driving. EAP was TACC, Autosteer, Navigate on Autopilot (niet in EU beschikbaar), Summon & Autopark.
Zeker van? Ik zag iemand “Navigate on autopilot” gebruiken in Zweden
Edit: foto van twitter toegevoegd
873C490B-A72D-4061-A13E-DA9920FC3E97.jpeg
 
Last edited:
Als ik naartoe was gereden had de jonge man een probleem, heb een nogal kort lontje ;)

Als je echt van auto’s af wil kun je gewoon leveren, vandaag zijn minstens 2 afspraken gecanceld.
Als je naar 013 belt, kom je in 020 uit, op 100%, in Tilburg is geen delivery team meer, volledig opgeheven sinds midden januari.

Weet niet hoever je van 013 zit, maar als je bent afgekoeld, en rustig kunt praten, zou ik de gok nemen. Vriendelijk in 013 blijven. Aan de balie, je weet hoe het daar is, en zal mij verbazen, dat het niet gaat lukken, en anders heb je de S eventjes haar benen laten strekken, kopje koffie doen, kids koekjes laten op eten, chargen mag gratis daar...”leuk dagje uit” toch?
 
Ook mijn bevestiging gekregen van gratis AP upgrade zwart op wit. Lijkt erop dat iedereen dit krijgt en mooi om te zien dar Tesla hier niet moeilijk over doet.

Zijn er hier al mensen die terug zijn gegaan voor service? Ik had bij mij aflevering wat kanttekeningen, deze werden genoteerd en ik zou een mail/belletje krijgen om naar mijn dichtsbijzijnde sec te gaan om dit op te lossen, maar tot nu toe nog niks.

Ook helaas deze foute melding sinds een aantal dagen die, door mijn ocd, als zeer irritant wordt ervaren.
20190228_140323.jpg
 
Krijg net telefoon ivm levering vandaag 12.00u. De levering kan niet doorgaan, er rijden geen trucks vandaag en uw auto is hier dus nog niet toegekomen in Gent!!! (Iets meer dan één uur op voorhand:mad:).

Ze gaan nu home-delivery regelen voor maandag/dinsdag... Onvoorstelbaar!
 
  • Disagree
Reactions: macses
Even een andere vraag over de “advanced summon” optie... is dat iets wat eigenlijk wel bij wet mag in Nederland? Immers, de auto rijdt in theorie de gehele garage door op “zoek” naar de eigenaar, zonder bestuurder. Stel dat dat een ongeluk veroorzaakt? Enorm benieuwd of dit soort opties wel kunnen op de Nederlandse markt.
 
Als je naar 013 belt, kom je in 020 uit, op 100%, in Tilburg is geen delivery team meer, volledig opgeheven sinds midden januari.

Weet niet hoever je van 013 zit, maar als je bent afgekoeld, en rustig kunt praten, zou ik de gok nemen. Vriendelijk in 013 blijven. Aan de balie, je weet hoe het daar is, en zal mij verbazen, dat het niet gaat lukken, en anders heb je de S eventjes haar benen laten strekken, kopje koffie doen, kids koekjes laten op eten, chargen mag gratis daar...”leuk dagje uit” toch?

Zo net een x P100D aanbetaald, de 3 komt later wel weer. Kort lontje, tja als ze niet willen leveren kunnen ze lekker met de auto opgescheept zitten. Met de X ga ik straks in 3.1 sec naar de 100, toppie.

X p100d van 176000 euro in 2018 met 9000 op de teller, nu voor 89000 euro. Met 22 inch zwarte velgen en 6 Zits witte bekleding, autopilot en alle andere extras.

Zo los ik mijn problemen op hahaha.
081D55D0-2FCE-4EFE-A74B-869E389F83B2.jpeg
 
Last edited:
Zo net een x P100D aanbetaald, de 3 komt later wel weer. Kort loontje, tja als ze niet willen leveren kunnen ze lekker met de auto opgeschept zitten. Met de X ga ik straks in 3.1 sec naar de 100, toppie.

X p100d van 176000 euro in 2018 met 9000 op de teller, nu voor 89000 euro. Met 22 inch zwarte velgen en 6 Zits witte bekleding, autopilot en alle andere extras.

Zo los ik mijn problemen op hahaha. View attachment 382175
gefeliciteerd, inderdaad goed koopje
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Zo net een x P100D aanbetaald, de 3 komt later wel weer. Kort loontje, tja als ze niet willen leveren kunnen ze lekker met de auto opgeschept zitten. Met de X ga ik straks in 3.1 sec naar de 100, toppie.

X p100d van 176000 euro in 2018 met 9000 op de teller, nu voor 89000 euro. Met 22 inch zwarte velgen en 6 Zits witte bekleding, autopilot en alle andere extras.

Zo los ik mijn problemen op hahaha. View attachment 382175

Nice! Dat zou wel eens de volgende wagen kunnen worden. Mijn kids zijn nog zo groot niet, dus we kunnen nog wel even met de M3P verder, ligt ook iets 'sportiever' op weg, wat ik ook wel kan smaken. Veel plezier met je nieuwe wagen!
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Idd. Ik had hem besteld zonder EAP maar was van plan te upgraden. Vlgns mij komt het qua totaal bedrag nog altijd gelijk uit als ik nu AP gratis krijg en FSD moet na bestellen.

Auto gisteren opgehaald. Wat een machine! :)

Vraag me alleen wel heel erg af hoe dat nu gaat lopen met die gratis AP update. Ik hoop alleen dat ik hem dan wel snel krijg. Wel een beetje eng dat ik niets op papier heb over deze toezegging....

Verwacht overigens wel dat AP over niet al te lange tijd standaard uitrusting wordt op de duurdere versies. Dan hebben ze een mooie prijsverlaging doorgevoerd zonder dat het oude eigenaren al te veel pijn doet.;)

Je bent toch minder kwijt? Zoals ik het zie zou ik achteraf EUR 5800 betalen voor EAP. Nu krijg ik AP, en moet voor EUR 3700 upgraden naar FSD, dat is toch prima deal.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Zojuist mijn vin ontvangen

En schriftelijke bevestiging dat de wagen van EAP naar FSD ge-update zal worden.
Plus de hogere top en hoger vermogen
M3p

de sms van gisteren zou de officiële bevestiging zijn , volgens de medewerker. Maar heb het nu ook op mail staan
 
Zo net een x P100D aanbetaald, de 3 komt later wel weer. Kort loontje, tja als ze niet willen leveren kunnen ze lekker met de auto opgeschept zitten. Met de X ga ik straks in 3.1 sec naar de 100, toppie.

X p100d van 176000 euro in 2018 met 9000 op de teller, nu voor 89000 euro. Met 22 inch zwarte velgen en 6 Zits witte bekleding, autopilot en alle andere extras.

Zo los ik mijn problemen op hahaha. View attachment 382175

lol,
Om het geleuter over FSD en EAP even te doorbreken, wat zijn jullie bevindingen over de SR en SR+.
Gezien ik max 100km per dag rij was het al van bij het begin de bedoeling om een SR aan te schaffen maar nu dwingen ze mij om een MR of LR aan te schaffen. Ik doel op het "Partial premium" interieur die je standard krijgt op de SR+ of voor kan bijbetalen op de SR. Nu vind ik de SR+ ideaal voor mij maar dan met Premium interieur want in de Partial Premium zit geen internet browser, dus geen mogelijkheid om mijn apps vanop mijn telefoon te laten draaien op het scherm en ik denk hierbij bv aan Waze. Dat de achterbank niet verwarmd is en de geluidsinstallatie niet top is vind ik dan weer minder erg.
Dus als ik mijn premium interieur wil dan moet ik naar een MR:confused:

Je bericht wordt door het AP en FSD "geleuter" inderdaad een beetje ondergesneeuwd, dus ik zal even aanhaken. Een echt antwoord heb ik niet voor je, maar dit was ook iets waar ik een beetje van achter mijn oren krabde. Vooral ook de feature "internet audio en media streaming" Ik dacht dat deze features helemaal niet afhankelijk waren van een "interior package" maar dat gewoon afhankelijk was van of je koos om te abboneren op het "internet connectivity pack" welke om en nabij de 100 euro per jaar kost. Wanneer je in de configurator (de NL, dus op het moment alleen premium package available) is te lezen dat dit internet pack voor 1 jaar inclusief is, daarna waarschijnlijk dus die fee van 100 euro (niet zeker van of dit het preciese bedrag is).
Het feit dat ze dus op de website aangeven dat zowel een internet browser als media streaming gebonden is, vond ik ook teleurstellend en eigenlijk gewoon raar. Dit zou ik graag door Tesla bevestigd horen krijgen. Maar ik heb het gevoel dat als ik Tesla (sales) bel en deze vraag stel dat ze ook gaan zeggen "hmm, dat zou ik moeten navragen".

Maar ik zit dus een beetje in dezelfde situatie als jij. Eigenlijk hoor ik bij die groep waar Elon op doelt van "the sweet spot for the majority of the people will be.." En dan doel ik dus op de SR+ range, de partial premium package, en de uitgeklede AP. Wel zou het fijn zijn als ik vantevoren een soort van audio system review kan zien of lezen van eigenaren, toutubers, Tesla-evangelists met vergelijk tussen de audio uit de full premium en de audio uit de partial premium. Audio uit full premium is 14 speakers, 1 sub, versterkers. Maar bij de beschrijving van de audio van de partial praat men alleen over improved audio?? Ik ben wel gewend nu aan goede audio want we rijden nu een model S met het High Fidelity pack, wat gewoon zeer goed is.

Enfin, SR/SR+ duurt nog 6 maanden (Elon time) dus we hebben nog even. Ondertussen word mijn leidinggevende (het vrouwtje) wel wat ongeduldig :D :p