Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpg
Mijn model 3P rood met witte bekleding staat nu braaf te wachten in Tilburg op zijn nieuwe eigenaar. Veel plezier ermee!

Heb nog een carbonfiber setje voor de console, screenprotector en een inzetsetje voor de bekerhouders en console in zwart rood. Iemand interesse?
 
Last edited:
View attachment 382179 Mijn model 3P rood met witte bekleding staat nu braaf te wachten in Tilburg op zijn nieuwe eigenaar. Veel plezier ermee!

Heb nog een carbonfiber setje voor de console, screenprotector en een inzetsetje voor de bekerhouders en console in zwart rood. Iemand interesse?
Voor al dat extra wachten zouden ze de "P" er toch mogen bij geven. Nu ze alles toch in de uitverkoop zetten.
Het witte interieur neem ik er dan wel bij. Tesla!
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Zo net een x P100D aanbetaald, de 3 komt later wel weer. Kort lontje, tja als ze niet willen leveren kunnen ze lekker met de auto opgescheept zitten. Met de X ga ik straks in 3.1 sec naar de 100, toppie.

X p100d van 176000 euro in 2018 met 9000 op de teller, nu voor 89000 euro. Met 22 inch zwarte velgen en 6 Zits witte bekleding, autopilot en alle andere extras.

Zo los ik mijn problemen op hahaha. View attachment 382175

Waar heb je die gevonden?
 
Natuurlijk heb ik het niet over mensen die 10 duizenden euro's het schip in gaan met een MX of MS. Dan zou ik ook willen onderhandelen om te zien wat er mogelijk is.

Wat ik bedoel is dat het forum hier bijna ontplofte toen de prijswijziging voor de M3 werd doorgevoerd. Vervolgens biedt Tesla in mijn ogen een nette compensatie. Ook kan er altijd kosteloos weer ingeleverd worden (Nederlandse herroepingsrecht). Velen hier gaan erop vooruit, anderen kost het netto een paar tientjes per maand. Ik vind sommige reacties hier dan niet helemaal passen bij de situatie.

Anyway. Nog steeds heel veel zin in die top auto! Als mijn afspraak snel opnieuw ingepland wordt, grrr.
Vaak doet een ontploffing veel stof opwaaien maar nadat het stof is neergedaald lijkt het in dit soort gevallen vaak wel mee te vallen mits je kan relativeren en het totale plaatje overziet.

Kijk ook zeker uit naar mijn M3, had hem al kunnen hebben. Bewust gekozen om deze later te laten leveren om alle delivery hell ervaringen die ik o.a. op dit forum tegenkom hopelijk te kunnen vermijden.
 
lol,


Je bericht wordt door het AP en FSD "geleuter" inderdaad een beetje ondergesneeuwd, dus ik zal even aanhaken. Een echt antwoord heb ik niet voor je, maar dit was ook iets waar ik een beetje van achter mijn oren krabde. Vooral ook de feature "internet audio en media streaming" Ik dacht dat deze features helemaal niet afhankelijk waren van een "interior package" maar dat gewoon afhankelijk was van of je koos om te abboneren op het "internet connectivity pack" welke om en nabij de 100 euro per jaar kost. Wanneer je in de configurator (de NL, dus op het moment alleen premium package available) is te lezen dat dit internet pack voor 1 jaar inclusief is, daarna waarschijnlijk dus die fee van 100 euro (niet zeker van of dit het preciese bedrag is).
Het feit dat ze dus op de website aangeven dat zowel een internet browser als media streaming gebonden is, vond ik ook teleurstellend en eigenlijk gewoon raar. Dit zou ik graag door Tesla bevestigd horen krijgen. Maar ik heb het gevoel dat als ik Tesla (sales) bel en deze vraag stel dat ze ook gaan zeggen "hmm, dat zou ik moeten navragen".

Maar ik zit dus een beetje in dezelfde situatie als jij. Eigenlijk hoor ik bij die groep waar Elon op doelt van "the sweet spot for the majority of the people will be.." En dan doel ik dus op de SR+ range, de partial premium package, en de uitgeklede AP. Wel zou het fijn zijn als ik vantevoren een soort van audio system review kan zien of lezen van eigenaren, toutubers, Tesla-evangelists met vergelijk tussen de audio uit de full premium en de audio uit de partial premium. Audio uit full premium is 14 speakers, 1 sub, versterkers. Maar bij de beschrijving van de audio van de partial praat men alleen over improved audio?? Ik ben wel gewend nu aan goede audio want we rijden nu een model S met het High Fidelity pack, wat gewoon zeer goed is.

Enfin, SR/SR+ duurt nog 6 maanden (Elon time) dus we hebben nog even. Ondertussen word mijn leidinggevende (het vrouwtje) wel wat ongeduldig :D :p
Dank voor de reactie.
Ik wordt hier zelf ongeduldig:confused:, mijn wederhelft is blij dat het geld nog wat langer op de rekening kan blijven staan:p
Niet het wachten op de auto maar wel op duidelijkheid.
Wat gaan de Europese prijzen zijn, welke opties, geen internet browser maar wat dan voor de audio - FM of DAP, ...
Ik wil best wel nog wachten tot het einde van het jaar als er enige duidelijkheid komt.
Ik wacht al van april 2016 en straks is het het allemaal niet waard omdat ik een minder uitgeruste auto zal moeten kopen dan die waar ik nu in rij. Nu wil ik mij toch aan een budget van 55k houden incl. (partial)premium, 19' en wit interior.
 
Ik vind het wel heel interessant dat de prijzen over de hele linie naar beneden zijn gegaan maar dat de Model 3's procentueel bij ons wel duurder zijn geworden.

Bij introductie in december was de Europrijs voor de LR 'USA Dollarprijs' * 1.11 en voor de LR Performance 'USA Dollarprijs' * 1.09. Deze prijzen waren lager dan verwacht, uitgaande van dollarkoers, importheffing en BTW (en van de factor die op Model S en X geldt: ongeveer 1.17). Ervan uitgaande van dat er ooit een $35.000 SR Model 3 zou komen zou met de december rekenfactor * 1.10 een prijs opleveren van ongeveer € 38.500.

Bij de aankondiging van eergisteren zijn de Model 3 LR 1.18 en LR-P 1.15x de dollarprijs. We zijn dus terug bij de rekenfactor zoals die altijd al op Model S/X werd toegepast. Maar daarmee zou de $35.000 SR ongeveer € 40.950 gaan kosten. Toch een significant verschil.

Moraal van het verhaal; de prijzen zijn bij ons naar beneden, maar in de USA eigenlijk nog veel meer (-$6000 over het totale beschikbare modelgamma) en daar profiteren wij niet ten volle van mee.

Edit: en voor de Model S/X is het inderdaad nog veel 'erger'. Zie bijvoorbeeld een tweedehands Model X 100D 7P met EAP van 2 jaar oud en 54.000 km, aangeboden voor €102.850 (verhoeksexclusief.nl). Exact deze auto heb je nu nieuw bij Tesla voor nog geen 1000 Euro meer: €103.820. Daar gaat je handel :(
 
Dank voor de reactie.
Ik wordt hier zelf ongeduldig:confused:, mijn wederhelft is blij dat het geld nog wat langer op de rekening kan blijven staan:p
Niet het wachten op de auto maar wel op duidelijkheid.
Wat gaan de Europese prijzen zijn, welke opties, geen internet browser maar wat dan voor de audio - FM of DAP, ...
Ik wil best wel nog wachten tot het einde van het jaar als er enige duidelijkheid komt.
Ik wacht al van april 2016 en straks is het het allemaal niet waard omdat ik een minder uitgeruste auto zal moeten kopen dan die waar ik nu in rij. Nu wil ik mij toch aan een budget van 55k houden incl. (partial)premium, 19' en wit interior.

Sinds juni 2016 zit ik in exact hetzelfde schuitje als jou, alleen dus met het grote verschil dat mijn vrouw (die ook kostwinaar is en dus meeste inbreng heeft in onze financien) veel ongeduldiger is dan ikzelf. Dit heeft als gevolg gehad dat ze rond Kerst 2017 heel erg ongeduldig werd (onze Audi hikte toen ook nog eens tegen enkele komende grote reparaties aan), ik als grap opmerkte: we kunnen altijd als tussenoplossing kijken voor een 2e hands S. Voor dat ik het wist stonden we in de showroom te kijken bij Tesla SeC Rotterdam naar enkele CPO modellen en 2 weken later reden we weg uit Tilburg. Beste beslissing die we gemaakt hebben, het level is het kort om maar steeds te moeten wachten op dingen.

Maar de 3 blijft nog steeds ons favoriet, zowel uiterlijk als het minimalistische interieur daar houden wij er veel van. Maar aangezien we nu al genieten van de Tesla "experience" hebben we wel wat tijd, alleen blijft mijn vrouw natuurlijk ongeduldig, zit in het aard van het beestje :D

Ik denk dat sowiso DAP ondersteund is. Onze S heeft beide, maar misschien dat het ouderwetse FM al niet meer op de 3 zit?
 
  • Like
Reactions: S-19910
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het cancellen van de reservering icm lease ABN?

Hoe gaat dat? Mailtje naar DeliveryNL? In mijn account zie ik even geen mogelijkheid.

Het verheugen op onze Model 3 is wat abrupt afgebroken doordat Tesla de prijzen heeft aangepast. Onze 2017 X (die te koop staat en waarvoor de 3 in de plaats zou komen) is daardoor ineens 25K minder waard geworden. Goed verkopen gaat niet meer lukken. Dus tenzij ik heel snel iemand vind die een 0,4% financial lease en nog 3,5 jaar 4% bijtelling wil overnemen, gaan we lekker zelf in de X doorrijden. Ook geen straf, maar niet helemaal volgens plan...
 
Ook mijn bevestiging gekregen van gratis AP upgrade zwart op wit. Lijkt erop dat iedereen dit krijgt en mooi om te zien dar Tesla hier niet moeilijk over doet.

Zijn er hier al mensen die terug zijn gegaan voor service? Ik had bij mij aflevering wat kanttekeningen, deze werden genoteerd en ik zou een mail/belletje krijgen om naar mijn dichtsbijzijnde sec te gaan om dit op te lossen, maar tot nu toe nog niks.

Ook helaas deze foute melding sinds een aantal dagen die, door mijn ocd, als zeer irritant wordt ervaren.
View attachment 382172
wil je die mailen even met mij delen? [email protected] thanks
 
Ook mijn bevestiging gekregen van gratis AP upgrade zwart op wit. Lijkt erop dat iedereen dit krijgt en mooi om te zien dar Tesla hier niet moeilijk over doet.

Zijn er hier al mensen die terug zijn gegaan voor service? Ik had bij mij aflevering wat kanttekeningen, deze werden genoteerd en ik zou een mail/belletje krijgen om naar mijn dichtsbijzijnde sec te gaan om dit op te lossen, maar tot nu toe nog niks.

Ook helaas deze foute melding sinds een aantal dagen die, door mijn ocd, als zeer irritant wordt ervaren.
View attachment 382172

Ik heb deze melding ook, over het eCall systeem.
Al bij Tesla Duiven voor geweest (was in de buurt).

Daar hebben ze gekeken of een bepaalde kabel los zat, scheen te kunnen gebeuren.
Was echter niet het geval. Ze gaan er nu vanaf afstand naar kijken, ik wordt nadat ze gekeken hebben gemailed of gebeld.
Mogelijk was het via software op te lossen.

Mijn collega heeft het ook, zelfde verhaal.
 
  • Informative
Reactions: Michel3
Het verheugen op onze Model 3 is wat abrupt afgebroken doordat Tesla de prijzen heeft aangepast. Onze 2017 X (die te koop staat en waarvoor de 3 in de plaats zou komen) is daardoor ineens 25K minder waard geworden. Goed verkopen gaat niet meer lukken. Dus tenzij ik heel snel iemand vind die een 0,4% financial lease en nog 3,5 jaar 4% bijtelling wil overnemen, gaan we lekker zelf in de X doorrijden. Ook geen straf, maar niet helemaal volgens plan...

Balen van de X prijsdaling!
Is ie echt 25k minder waard nu?
Als je nog onder 4% bijtelling valt, dan kan ik me voorstellen dat veel zakelijke rijders jouw X erg interessant vinden ten opzicht van een nieuwe?
 
Zojuist bevestigd. Order geannuleerd zonder dat ik de aanbetaling kwijt ben. Opnieuw besteld en nog steeds levering in maart. Geen 9 maanden gratis superchargen en geen Tesla walcharger maar wel:
- €3200 lagere catalogusprijs wat €704 per jaar aan bijtelling gaat schelen. De bestuurder zit in de laagte schaal dus netro groot voordeel.
- € 2644 ex btw minder betalen voor zelfde configuratie
- lagere verzekeringspremie
- lager BTW forfait ieder jaar (daar hoor in niemand hier over)

Zou hem vandaag moeten ophalen maar had al verplaatst naar volgende week ivm buitenlandtrip.

En ieder zijn of haar mening, maar als het over een tv gaat die je online besteld en nog voor levering is hij een stuk goedkoper dan accepteer je dat ook niet, dus met een auto zou je dan het laten zitten? Kom op zeg, dan ben je niet goed bezig.

Ik had hem besteld in de goedkoopste uitvoering, en in een later stadium toevoegen van de auto pilot opties is dan misschien duurder maar er gaan zeker weer een deal komen hoor om tegen minder dit alsnog te doen. Het is immers software lock dus de hardware kosten hebben ze al gemaakt.
 
Ik heb afspraak voor levering om 12u, ik vraag het daar nog eens na voor de zekerheid;)

EDIT: Heb nog steeds geen "final invoice" in men account staan, hopelijk geeft dat straks geen issues. (Financial Renting)
Dat hadden wij ook. Werden 2 uur van tevoren afgebeld met de mededeling dat documenten vanuit Tesla nog ontbraken. NL heeft blijkbaar weinig invloed op facturatie, gebeurt in de USA. Het enige wat ze kunnen doen is een memo met prio achterlaten.. Duurde alsnog 6 dagen voor we alsnog de auto konden ophalen.
 
  • Informative
Reactions: Houdimi
Zojuist bevestigd. Order geannuleerd zonder dat ik de aanbetaling kwijt ben. Opnieuw besteld en nog steeds levering in maart. Geen 9 maanden gratis superchargen en geen Tesla walcharger maar wel:
- €3200 lagere catalogusprijs wat €704 per jaar aan bijtelling gaat schelen. De bestuurder zit in de laagte schaal dus netro groot voordeel.
- € 2644 ex btw minder betalen voor zelfde configuratie
- lagere verzekeringspremie
- lager BTW forfait ieder jaar (daar hoor in niemand hier over)

Zou hem vandaag moeten ophalen maar had al verplaatst naar volgende week ivm buitenlandtrip.

En ieder zijn of haar mening, maar als het over een tv gaat die je online besteld en nog voor levering is hij een stuk goedkoper dan accepteer je dat ook niet, dus met een auto zou je dan het laten zitten? Kom op zeg, dan ben je niet goed bezig.

Ik had hem besteld in de goedkoopste uitvoering, en in een later stadium toevoegen van de auto pilot opties is dan misschien duurder maar er gaan zeker weer een deal komen hoor om tegen minder dit alsnog te doen. Het is immers software lock dus de hardware kosten hebben ze al gemaakt.

Mijn config dus laat ze maar bellen
 
Ook mijn bevestiging gekregen van gratis AP upgrade zwart op wit. Lijkt erop dat iedereen dit krijgt en mooi om te zien dar Tesla hier niet moeilijk over doet.

Zijn er hier al mensen die terug zijn gegaan voor service? Ik had bij mij aflevering wat kanttekeningen, deze werden genoteerd en ik zou een mail/belletje krijgen om naar mijn dichtsbijzijnde sec te gaan om dit op te lossen, maar tot nu toe nog niks.

Ook helaas deze foute melding sinds een aantal dagen die, door mijn ocd, als zeer irritant wordt ervaren.
View attachment 382172

Deze is er bij ons binnen de eerste 50km vanzelf uitgegaan. Geen contact gehad met tesla erover.