Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen fijn een Model X P100D L van 2018 bij Tesla gekocht. (ja, de man van Mad P***y) Dat zette mij aan het denken.
Onze Model S had ik zakelijk in de lease onder gebracht bij Mistergreen. Vorig jaar meldde zij doodleuk dat de verzekeringspremie gestegen was en dat we 30 euro per maand meer mochten betalen. Gezien de enorme prijsdalingen afgelopen vrijdag ben ik natuurlijk meteen in de pen geklommen en MisterGreen verzocht om een herberekening premie voor 2019 met de bijbehorende restitutie. Ben benieuwd...
Dat is wel een beetje vragen om moeilijkheden. Als ze (vinden dat ze) premie verhoging door kunnen berekenen, hoe zit het dan met de extra afschrijving die ze nu hebben?
 
Ja, die vergeet ik. Pas de zondag besteld voor het aflopen van het refferal programma. Dus voor mij geen verschil. En dan nog, 10.000 MIA tegen 27% bij 20% vpb is € 540 netto. Valt in het niets bij de € 2644 netto voordeel in aanschaf en dan nog de overige zaken.
De belastinginspecteur kan echt niet zien of de auto die je in 2019 in ontvangst neemt precies diezelfde is die je in 2018 in de aanvraag gezet had. Je kunt gewoon je 2018 toekenning gebruiken en 36% aftrekken. Uiteindelijk is het wel dezelfde investeringsbeslissing maar heb je nog wat details veranderd voor aflevering. Mag gewoon (in elk geval tot de rechter zegt dat het niet mag)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Vanmorgen helaas mijn gister opgehaalde 3awd geannuleerd, omdat er van alles aan schorte: onderkant met losse klapperende platen, connector die de kabel niet losliet en scheve panelen. fijne reactie van Tesla, geld terug en verder geen gedoe. maar wel even balen. Voordeel is dat ik nu wel van de prijsverlaging kan profiteren en misschien voor een P kan gaan.
@Ruhl Welke configuratie was het?
 
De belastinginspecteur kan echt niet zien of de auto die je in 2019 in ontvangst neemt precies diezelfde is die je in 2018 in de aanvraag gezet had. Je kunt gewoon je 2018 toekenning gebruiken en 36% aftrekken. Uiteindelijk is het wel dezelfde investeringsbeslissing maar heb je nog wat details veranderd voor aflevering. Mag gewoon (in elk geval tot de rechter zegt dat het niet mag)

Je hebt gelijk. Zelde toekenning gebruiken, maar lagere (werkelijk betaalde) bedrag aftrekken.
 
Ook mijn bevestiging gekregen van gratis AP upgrade zwart op wit. Lijkt erop dat iedereen dit krijgt en mooi om te zien dar Tesla hier niet moeilijk over doet.

Zijn er hier al mensen die terug zijn gegaan voor service? Ik had bij mij aflevering wat kanttekeningen, deze werden genoteerd en ik zou een mail/belletje krijgen om naar mijn dichtsbijzijnde sec te gaan om dit op te lossen, maar tot nu toe nog niks.

Ook helaas deze foute melding sinds een aantal dagen die, door mijn ocd, als zeer irritant wordt ervaren.
View attachment 382172


Ik heb deze melding ook na de eerste dageen dag of 5 lang gehad, meteen een service aanvraag gedaan en ze hebben dit op afstand opgelost.. nu wel een service verzoek voor de achterruit verwarming die niet werkende banen heeft, ik zou adviseren aan iedereen om dit te controleren zodra het een keer kan.
 

Attachments

  • achterruit.jpeg
    achterruit.jpeg
    200.6 KB · Views: 75
Kunnen we geen draadje starten met "Janken over de prijsverlaging";)
De 35.000 dollar Tesla is er en de laatste 20 pagina's gaan alleen over hoeveel iedereen wel verloren heeft op zijn aankoop.
Als je bij de eersten wil zijn dan kan je zoiets tegenkomen, is ook bij de andere premium merken zo ( weliswaar na 12 maanden pas maar toch ) en Musk doet nog een mooie geste door AP of FSD gratis aan te bieden aan de "gedupeerden".
Get over it and move on!
 
Ik ben echt even de weg kwijt rondom al het gedoe over de prijswijziging etc. Ik heb 10 dagen geleden mijn M3 geleverd gekregen zonder AP, dus 58800 betaald (ex kosten). Wat kan ik nu verwachten? "krijg" ik nu gratis AP? En wat moet ik daarvoor doen?

Ik was/ben het ook even kwijt. Als ze dat nou gewoon ff duidelijk communiceren, hoef ik niet 2 uur in de wacht te staan bij Tesla Delivery phone... Dus niet gelukt. Afijn, bijgaande plaatje maakt de situatie nog het meeste duidelijk denk ik dan? In dit geval via twitter @RoyTeslike en @Model3Owners. Hoewel het aannames blijven en voor de US situatie:

Troy Teslike.jpg




Zou aardig zijn als Tesla het zelf zo 'old school' visualiseert, in plaats van de tegenstrijdig berichten via SMS (niet gehad) of de eigen website ('All customers who bought a Tesla before yesterday’s price decrease will be able to buy the Autopilot or Full Self-Driving capability for half of what those features would normally cost after initial purchase').

Vooral het 'gratisssss' leveren van AP voor mensen die de M3 al in februari geleverd kregen, heb ik nog niet zwart op wit langs zien komen volgens mij? Kan me vergissen... Ik vergis me, @Jooop dus :rolleyes:

Verder helemaal blij met de Model 3 en wat de prijs ook mag zijn. Maar ben dan meteen ff duidelijk :)
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: Michel3 and Rohodo
Vooral het 'gratisssss' leveren van AP voor mensen die de M3 al in februari geleverd kregen, heb ik nog niet zwart op wit langs zien komen volgens mij? Kan me vergissen...

Ik wel zwart op wit telefonisch en via de mail, 2 verschillende Tesla medewerkers.
Gratis AP (volgens nieuwe definitie), 7 februari de Model 3 in ontvangst genomen.

AP zou 'binnenkort' geactiveerd worden in mijn auto.