Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De situatie is verschillend in USA en europa ivm de model 3. In europa komt het er kortweg op neer dat iedereen de upgrade krijgt.

Alle model 3's die al voor 1 maart geleverd zijn kunnen 'alleen' maar voor 50% korting autopilot of FSD kopen. 2x keer vandaag met Tesla gebeld en beide keren is dit bevestigt door ze. Wordt centraal in US gecoordineert en leverdatum is leidend.
 
Gereserveerd op 31/3/2016 (in de rij gestaan in Eindhoven), besteld op 10/12/2018, ook nooit meer iets gehoord.
Me voorgenomen gewoon af te wachten, maar begon zo te kriebelen dat ik zojuist dan toch maar eens heb gebeld. Was er binnen een minuutje doorheen, en ze hebben een VIN en kunnen zien dat hij op boot 6 zit (fwiw). Dan zou ik volgens mij deze maand toch nog kunnen rijden. Kan ik meteen stoppen met de tesla-account pagina te refreshen.
Hoe heet boot 6 hoorde net dat die van mij daar ook op staat.
 
Alle model 3's die al voor 1 maart geleverd zijn kunnen 'alleen' maar voor 50% korting autopilot of FSD kopen. 2x keer vandaag met Tesla gebeld en beide keren is dit bevestigt door ze. Wordt centraal in US gecoordineert en leverdatum is leidend.
Vreemd! Ik kelde vanmorgen nog (11 uur) en toen gaven ze aan binnen enkele weken een gratis AP uit te rollen (softwarematig). Mijn situatie: Levering < 1 mrt en geen AEP besteld.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Vanochtend gebeld naar Tesla of ze konden zien welke boot mijn bestelling (28 jan via Leaseplan bij Tesla besteld, incl persoonlijke reservering uit 2016) zou zitten. Ze gaf aan dat het sowieso in maart geleverd werd (vond ik nogal een uitspraak) omdat er zoveel auto's aankomen de komende weken.

Ze hadden een reserveringsnummer nodig en hadden niks aan mijn persoonlijke reserveringsnummer omdat de leasemaatschappijen ook eigen reserveringen er doorheen verwerken. Even naar Leaseplan gebeld en weer terug met het juiste RN nummer. Er is nog geen VIN toegewezen maar ze verwachten dat deze op boot 8 staat. Boot 6 komt aankomende zaterdag aan vertelde ze en elke week = 1 boot. Neem aan dat ze de Viking Adventure bedoelen van de Google Docs sheet.

Geeft in ieder geval hoop dat ze het vóór mei (wat Leaseplan als indicatie aangaf) kunnen leveren :)
 
Voor de zoveelste keer;

AP Is wat anders dan FSD. AP is enkel software en “vergelijkbaar” met de oude EAP.

FSD is de overtreffende autonome trap en vereist uiteindelijk HW3.0.

Heb je initieel bestelt zonder EAP dan krijg je nu AP. Heb je besteld met EAP dan krijg je FSD.

Heb je het zwart op wit dat dit ook geldt voor alle auto's die voor 1 maart zijn uitgeleverd? Dat zou top zijn! Want wat mij aan de telefoon was verteld is dat als je nog niks aan extra EAP hebt besteld, zoals in mijn situatie voor de lagere bijtelling, dat ik niks gratis ga krijgen, maar wel voor 50% korting de AP of FSD zou kunnen bestellen. Hiervoor zou ik contact moeten opnemen met een service center. Kan niet on-line geregeld worden. Ik heb mijn auto voor 1 maart gekregen en geen e-mail of sms ontvangen die iets anders aangeeft. Als iemand zwart op wit heeft dat auto's die voor 1 maart geleverd zijn en niks aan EAP hebben genomen wel een gratis upgrade krijgen zou dat super zijn!
 
Alle model 3's die al voor 1 maart geleverd zijn kunnen 'alleen' maar voor 50% korting autopilot of FSD kopen. 2x keer vandaag met Tesla gebeld en beide keren is dit bevestigt door ze. Wordt centraal in US gecoordineert en leverdatum is leidend.

Dit is precies wat ik zojuist ook van Tesla Delivery heb gehoord:
M3 vóór 1/3 geleverd: AP/FSD met korting kopen voor non-EAP bestellers.
M3 vanaf 1/3 geleverd: gratis AP voor non-EAP bestellers.

Eventuele upgrades worden in de komende weken naar de M3's gepusht.

NB voor de Leaseplan rijders: ik heb nu een VIN, en levering miv week 12 is zojuist herbevestigd door Tesla. Dat lijkt dus in orde te komen.
 
Is maar hoe je kijkt. New Motion is de duurzame tak van Shell. Naarmate een deel van een concern winstgevender wordt krijgt dat meer invloed binnen het geheel. Dan is NM gebruiken op langere termijn best ok
Ik moet nog zien dat Shell TNM laat groeien door er meer in te investeren, ik zie dat nog niet echt gebeuren.
Neem dan inderdaad een pas van e-flux of iets dergelijks.
In de UK brengt Shell trouwens de TNM laadpassen rebranded op de markt als 'Shell Recharge' (het laadpasnummer NL-TNM...was eerst niet weggestreept).

tnm.jpg