Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hou er rekening mee dat niet alles wordt opgeslagen, als je iets met zekerheid wilt vastleggen moet je op het dashcam-knopje drukken tijdens het rijden. Dan worden de laatste 60 seconden gesaved.
Ik vind de kwaliteit van de M3-dashcam overigens om te janken zo slecht. Vrijdag gaat Tesland een Blackvue inbouwen voor mij.
Ik had begrepen de laatste 10 min, kan iemand dat bevestigen?
 
ik denk dat het toch echt niet gewaardeerd gaat worden als je structureel een openbare paal in je straat gaat gebruiken om je auto de hele avond en nacht aan te hangen, ook nadat je laden voltooid is. Of opzettelijk zo langzaam te laden dat je er de hele nacht over gaat doen:mad: Er wordt maar een beperkt aantal openbare palen neergezet, en waar moeten anderen dan terecht?

logisch lijkt om na laden af te koppelen en elders te parkeren. En dat is dan jammer voor je voorverwarmen, tenzij je een hond koopt en daar vroeg mee gaat wandelen en ondertussen je auto weer even aankoppelt;)
Op dit moment staan er 4 openbare laadpalen in mijn wijk welke ik dagelijks check in de NewMotion app. Deze worden zelden gebruikt. Dus zie voor in het begin het probleem niet.

Mocht de drukte toenemen is het vanzelfsprekend dat ik de auto weg haal zodra deze vol is. Echter wanneer ik hem er om 8 uur aanhang ga ik niet de wekker zetten om hem er om 2 uur in de nacht af te halen wanneer ik om 6 uur weg ben in de ochtend.

Dus maak je niet druk ;)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Dat dacht ik ook, dus zal wel kloppen als we dat beide denken :).

Terugkijken is enkel via PC mogelijk toch? Niet dat ik de folder in de auto kan bekijken.
En, altijd de cam uitschakelen door de cam op het scherm enkele secondes in te drukken voordat je de USB eruit haalt, dit voorkomt schrijffouten op je USB stick of harddisk, die zou je ook kunnen installeren als opslag.
 
  • Love
Reactions: 1MP3R4T0R
Op dit moment staan er 4 openbare laadpalen in mijn wijk welke ik dagelijks check in de NewMotion app. Deze worden zelden gebruikt. Dus zie voor in het begin het probleem niet.

Mocht de drukte toenemen is het vanzelfsprekend dat ik de auto weg haal zodra deze vol is. Echter wanneer ik hem er om 8 uur aanhang ga ik niet de wekker zetten om hem er om 2 uur in de nacht af te halen wanneer ik om 6 uur weg ben in de ochtend.

Dus maak je niet druk ;)
geen eigen laadpaal neer kunnen zetten is echt vervelend, realiseer ik me heel goed. Tegelijkertijd denk ik dat de drukte bij openbare palen wel eens heel snel zou kunnen gaan toenemen. Maar als er nog geen probleem is er ook vooral geen van maken:D
 
Geen hotnews maar kan nu eindelijk voor de eerste keer bevestigen dat ik 9 maanden gratis supercharging heb zonder proefrit+referral. Tot voorheen stond erop mijn tesla account alleen “gratis supercharging”, dat liet nog enige speculatie toe. Nu staat er:

Supercharging
Gratis Supercharging tot 20 november 2019

Wat in mijn geval dus precies 9 maanden is
 
Hoe gaat het met betalen van het BTW gedeelte bij financial lease via ABN? Ik heb reeds faktuur en VIN. Brengt ABN de BTW in rekening of moet je die bij tesla betalen? Ik heb Tesla gevraagd en die wisten het niet. Lijkt me heel vreemd want ik ben niet de eerste die via financial lease de 3 komt ophalen. Wie heeft ABN financial lease en kan uitleggen hoe dit met betaling gaat voor aflevering.
 
Hoe gaat het met betalen van het BTW gedeelte bij financial lease via ABN? Ik heb reeds faktuur en VIN. Brengt ABN de BTW in rekening of moet je die bij tesla betalen? Ik heb Tesla gevraagd en die wisten het niet. Lijkt me heel vreemd want ik ben niet de eerste die via financial lease de 3 komt ophalen. Wie heeft ABN financial lease en kan uitleggen hoe dit met betaling gaat voor aflevering.

Ik heb meerdere keren van ABN gehoord dat ze iedere maand een factuur sturen inclusief BTW, deze kun je dan ieder kwartaal terugvorderen van de belastingdienst. Dit was anders bij De Lage Landen, daar schoten ze de volledige BTW voor. Ik maakte die dan naar hun over zodra ik de BTW had teruggekregen van de Belastingdienst.
 
  • Informative
Reactions: Stolding
Dank!
Tot nu toe lijkt opwarmen van interieur enige optie om ook de accu van de model 3 warm te laten draaien.
Los van de auto aan de paal slingeren. Het dagelijks laden is echter niet noodzakelijk gebaseerd op mijn gebruik + het betreft een openbare paal.

Model 3 kan de accu niet voorverwarmen. Het interieur voorverwarmen is vooral lekker om zelf niet in een koude auto te stappen, maar de honderden kilo zware accu onder de bodemplaat krijg je met de warme luchtstroom echt niet verwarmd in pakweg een half of een heel uur.

Maar...... het heeft wel op een andere manier iets effect namelijk door stroom te trekken uit je accu, verwarmt je accu ook een klein beetje. Ik ben geen deskundige, maar weet wel dat ook door een accu op te laden de accu opwarmt (zie ook laptop, telefoon etc). Volgens mij is de beste voorverwarming voor de Model 3 overnacht opladen tot pakweg 80% en dan voordat je vertrekt aan de (thuis/straat)lader in een 45 minuten nog eens 10% erbij te laden en qua timing erop mikken dat je net vol zit voordat je vertrekt. Lijkt me alleen met vrieskou zinvol.... Volgend jaar ?!?
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
ik denk dat het toch echt niet gewaardeerd gaat worden als je structureel een openbare paal in je straat gaat gebruiken om je auto de hele avond en nacht aan te hangen, ook nadat je laden voltooid is. Of opzettelijk zo langzaam te laden dat je er de hele nacht over gaat doen:mad: Er wordt maar een beperkt aantal openbare palen neergezet, en waar moeten anderen dan terecht?

logisch lijkt om na laden af te koppelen en elders te parkeren. En dat is dan jammer voor je voorverwarmen, tenzij je een hond koopt en daar vroeg mee gaat wandelen en ondertussen je auto weer even aankoppelt;)
Kun je alleen maar je auto voorverwarmen als de 3 aan de stekker hangt?!
Dat zo wel jammer zijn zeg.
 
Ik heb geen sms van levering, maar de auto staat als sinds 24 feb in Zeebrugge te wachten op vervoer naar Tilburg en dan Groningen...
Weird.
Wel vanavond de sms gehad van de gratis upgrade naar AP. Dat dan weer wel. ;)
Wat is de verklaring van Delivery? Weer een staking?? Komt er niets meer door naar Tilburg? Zie mijn eerdere opmerking, het is zo stil, leveren ze wel uit maar nu aan niet forum leden haha.