Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij hetzelfde verhaal.
Achteraf wel blij dat ik de Model 3 niet geleverd is in feb wat eerst wel zo zou zijn. Nu gratis AP en een fikse korting op de FSD.
Das wel lekker, maar erg zuur en niet te begrijpen voor de mensen die de auto vóór 1 maart geleverd hebben gekregen.

Maar die lui rijden al wel rond in hun Tesla, terwijl wij ongeduldig wachten op witte rook van het delivery orakel van Tesla!
 
  • Love
Reactions: Michel3
Ik had zaterdag gebeld ivm de gratis autopilot update. Dat is toen door een Tesla medewerker bevestigd en een aantekening van gemaakt in mijn dossier.
Voor de zekerheid nu toch even gebeld om te verifiëren, maar nu wordt het ontkend dat ik gratis autopilot krijg. Een hele arrogante telefonist: “Heeft u het zwart op wit? Nee, dan krijgt u geen gratis autopilot.” Dat is toch bizar? Is hier nog iets tegen te doen; kan men zomaar iets toezeggen/bevestigen om het later weer in te trekken?
Als ik het niet had gekregen, had ik het ook prima gevonden, maar als het eerst is toegezegd en dan toch niet nagekomen wordt, irriteert me.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik had zaterdag gebeld ivm de gratis autopilot update. Dat is toen door een Tesla medewerker bevestigd en een aantekening van gemaakt in mijn dossier.
Voor de zekerheid nu toch even gebeld om te verifiëren, maar nu wordt het ontkend dat ik gratis autopilot krijg. Een hele arrogante telefonist: “Heeft u het zwart op wit? Nee, dan krijgt u geen gratis autopilot.” Dat is toch bizar? Is hier nog iets tegen te doen; kan men zomaar iets toezeggen/bevestigen om het later weer in te trekken?
Als ik het niet had gekregen, had ik het ook prima gevonden, maar als het eerst is toegezegd en dan toch niet nagekomen wordt, irriteert me.
Lijkt mij dat als een ander dit zwart-op-wit heeft en de bestelling in beginsel overeenkomt je recht op hetzelfde heb o.b.v. gelijkheidsbeginsel.

Maar voor nu.. kwestie van wachten.. zoals wel vaker bij Tesla.
 
Model 3 kan de accu niet voorverwarmen. Het interieur voorverwarmen is vooral lekker om zelf niet in een koude auto te stappen, maar de honderden kilo zware accu onder de bodemplaat krijg je met de warme luchtstroom echt niet verwarmd in pakweg een half of een heel uur.

Maar...... het heeft wel op een andere manier iets effect namelijk door stroom te trekken uit je accu, verwarmt je accu ook een klein beetje. Ik ben geen deskundige, maar weet wel dat ook door een accu op te laden de accu opwarmt (zie ook laptop, telefoon etc). Volgens mij is de beste voorverwarming voor de Model 3 overnacht opladen tot pakweg 80% en dan voordat je vertrekt aan de (thuis/straat)lader in een 45 minuten nog eens 10% erbij te laden en qua timing erop mikken dat je net vol zit voordat je vertrekt. Lijkt me alleen met vrieskou zinvol.... Volgend jaar ?!?
M3 kan, indien nodig, de batterij wel voorverwarmen: zie "Owner's Manual" p.144 "Aansluiten" (Nederlandstalige versie)
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Lijkt mij dat als een ander dit zwart-op-wit heeft en de bestelling in beginsel overeenkomt je recht op hetzelfde heb o.b.v. gelijkheidsbeginsel.

Maar voor nu.. kwestie van wachten.. zoals wel vaker bij Tesla.
Zeker - zowel in Rotterdam als Amsterdam lijkt ook niemand te weten hoe je eventueel met korting de opties ook zou kunnen kopen op dit moment. Zelfs als je zou willen kun je het niet kopen nu.
 
M3 kan, indien nodig, de batterij wel voorverwarmen: zie "Owner's Manual" p.144 "Aansluiten" (Nederlandstalige versie)
Batterij kan indd wel voorverwarmd/gekoeld worden. (Heeft denk ik ook niemand ontkend). Er is echter een verschil met de model S/X waar er een externe battery heater opzit. Dit is bij de 3 niet het geval waardoor er stroom van de batterij wordt gebruikt om (zoals in de manual op p144 vermeld) om de batterij eerst te verwarmen/koelen indien nodig alvorens te beginnen laden.

(Correct me if i'm wrong maar zo heb ik het toch gelezen/begrepen)
 
Batterij kan indd wel voorverwarmd/gekoeld worden. (Heeft denk ik ook niemand ontkend). Er is echter een verschil met de model S/X waar er een externe battery heater opzit. Dit is bij de 3 niet het geval waardoor er stroom van de batterij wordt gebruikt om (zoals in de manual op p144 vermeld) om de batterij eerst te verwarmen/koelen indien nodig alvorens te beginnen laden.

(Correct me if i'm wrong maar zo heb ik het toch gelezen/begrepen)
Ik meen begrepen te hebben dat de laadstroom eerst de batterij verwarmt/afkoelt, alvorens de stroom naar de batterij te voeren.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
M3 kan, indien nodig, de batterij wel voorverwarmen: zie "Owner's Manual" p.144 "Aansluiten" (Nederlandstalige versie)

Dat is volgens mij niet helemaal wat er staat en wat er bedoeld wordt. Waar het om gaat is dat wanneer het koud is en je M3 aan de paal staat en in de ochtend om bijvoorbeeld 08.00 weg wil je in kan stellen dat de M3 de accu alvast gaat opwarmen met de stroom uit de paal. Dit kan volgens mij niet.
 
Werd gisteren aan de telefoon inderdaad bevestigd dat de AP upgrade SMSjes in bulk verstuurd zijn in een paniekreactie en alleen maar meer ellende opgeleverd hebben (voor Tesla in ieder geval). Ze zijn dus na de eerste paar batches gestopt met die SMSjes en of je ze wel of niet hebt ontvangen is pure willekeur.
 
Ik heb gisteren via email een bevestiging gekregen dat ik ter compensatie de autopilot met Autosteer en Traffic-aware Cruise Control krijg. Levering auto onbekend, in de zin dat het zogenaamd op boot Grand Venus staat. Echter nog geen VIN en voor zover bij mij bekend is NFA nog niet rond tussen Athlon en Tesla.