Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou dit gewoon ook willen weten. Alle andere schepen lijken een meer logische lijn te volgen. De Glovisjes wijken daarvan af. Maar dit is enigzins offtopic (alhowel er wel Tesla's op de schepen staan...)

RORO schepen vangen heel veel vind en hebben door de geringe diepgang heel veel last van de wind. misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
 
@DeRoHo wat waren de kosten/levertijd voor dat setje?
$55,- (incl. Tax) in de webshop van tesla. $17,44 dollar aan shipito om te verschepen. Dus totaal $72,44 (€64,08) Nog niets vernomen van de Nederlandse duane, normaliter zou ik over het totaal bedrag nog BTW betalen. Dus nog €64,08 x 21% = €13,46.

Al met al een veel betere deal dan de sites waar je ze direct kunt laten leveren naar een Nederlands adres.

Ik heb het op 15-2 besteld bij tesla, 20-2 ontvangen bij shipito, 20-2 via de goedkoopste (lees langst durende) levermethode laten verschepen. Vandaag 5-3 ontvangen.
 
$55,- (incl. Tax) in de webshop van tesla. $17,44 dollar aan shipito om te verschepen. Dus totaal $72,44 (€64,08) Nog niets vernomen van de Nederlandse duane, normaliter zou ik over het totaal bedrag nog BTW betalen. Dus nog €64,08 x 21% = €13,46.

Al met al een veel betere deal dan de sites waar je ze direct kunt laten leveren naar een Nederlands adres.

Ik heb het op 15-2 besteld bij tesla, 20-2 ontvangen bij shipito, 20-2 via de goedkoopste (lees langst durende) levermethode laten verschepen. Vandaag 5-3 ontvangen.
Top dat ga ik ook doen
 
  • Like
Reactions: DeRoHo
$55,- (incl. Tax) in de webshop van tesla. $17,44 dollar aan shipito om te verschepen. Dus totaal $72,44 (€64,08) Nog niets vernomen van de Nederlandse duane, normaliter zou ik over het totaal bedrag nog BTW betalen. Dus nog €64,08 x 21% = €13,46.

Al met al een veel betere deal dan de sites waar je ze direct kunt laten leveren naar een Nederlands adres.

Ik heb het op 15-2 besteld bij tesla, 20-2 ontvangen bij shipito, 20-2 via de goedkoopste (lees langst durende) levermethode laten verschepen. Vandaag 5-3 ontvangen.
Enige kans dat de tesla boer in NL dit ook gaat verkopen?
 
Een inkoopactie zou best al snel wat kosten besparing op kunnen leveren, toch? Die 17,50 betaal je niet per pakketje toch?
Wordt verrekend op gewicht, dus meer pakketjes is meer gewicht en dus meer kosten... daarnaast moet je er op letten dat je niet boven de €150,- totaalkosten komt omdat je dan invoerrechten betaald. Dus ik denk dat een bulkbestelling niet veel financiële voordelen oplevert...
 
Goedenavond,

Ik lees al een tijd(je) mee op dit forum, maar na een testrit in een Model 3 vanmiddag, heb ik maar een account aangemaakt om ook mee te kunnen doen. Op zich ben ik in de markt voor een Model 3 LR

De testrit van vanmiddag was over het algemeen een plezierige rit, ik vond alleen wel de vering stug en waar ik eigenlijk van schrok is de aanwezigheid van windgeruis en bandengeluid. De dame die me begeleide bij de proefrit gaf wel aan dat de standaard 18" banden/velgen minder geluid maken en dat de LR iets soepeler geveerd is dan de P waarin we reden. Ik ben een (bijna 3jr oude) Mercedes E-klasse met een dieselmotor gewend en ik denk echt dat deze stiller is en soepeler geveerd.

Hoe wordt door jullie de aanwezigheid van windgeruis en bandengeluid ervaren?

Wat voor mij ook heel belangrijk is, hoeveel tijd kost het vanaf het moment dat ik aan kom lopen en de stekker eruit haal, tot het moment om daadwerkelijk weg te kunnen rijden? Ik heb gemiddeld een paar keer per week dat ik voor een spoedgeval weg moet, ik moet dan in de auto kunnen springen en weg kunnen, ik heb dan geen tijd om te wachten totdat de auto/software opgestart is. In principe telt dan elke seconde.

Ik heb vanmiddag bij de proefrit het "stekkeren" uitgeprobeerd, het op het knopje duwen op het pistool en dan wachten totdat hij ontgrendeld om hem eruit te kunnen trekken is nog redelijk acceptabel, wat ik niet heb geprobeerd is of je dan in de auto kunt springen en direct kunt vertrekken of dat je eerst nog moet wachten totdat hij is opgestart. (Ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen tot zover) Kunnen jullie mij daar meer over vertellen?

Bedankt alvast voor de reacties.
 
Hoe wordt door jullie de aanwezigheid van windgeruis en bandengeluid ervaren?
Bandengeluid met de standaard 18" wielen en Michelin Pilot Sport 4 is geen issue.
Windgeruis is acceptabel op hoge snelheden. Het is er zeker, want sterke windstoten hoor je duidelijk, maar de premium audio maakt heeeeel veel goed. Ik rij nooit zonder muziek of podcast.

Wat voor mij ook heel belangrijk is, hoeveel tijd kost het vanaf het moment dat ik aan kom lopen en de stekker eruit haal, tot het moment om daadwerkelijk weg te kunnen rijden?

Letterlijk 1 sec de lader uit de auto halen, in de laadpaal hangen, deur open doen en wegrijden. De auto is ALTIJD aan.
Alleen als ze slaapt, en je de auto wakker moet maken met de app kan het 5 tot 10 seconden duren. Maar volgens mij als je de ' credit card ' als sleutel gebruikt is het onmiddelijk omdat je dan geen verbinding met de app hoeft te maken.

Ik gebruik wel 'PIN to drive' vanwege extra beveiliging, dus + 6 seconden om de 4 cijfers in te voeren.