Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Noe. Net na 2 x aandringen een email gekregen van de vrinden uit de USA. Besteld op 13-12-2018 (LR AWD Midnight/black int/18") en ik wacht blijkbaar nog op een VIN. Ben ik al recordhouder in de excel?

Sorry hoor, moest ik ff kwijt ;)

Zelfde configuratie, besteld 15-12-2018 en reservering 4-4-2016, maar .... zowaar gisterenavond een eerste SMS ontvangen van Tesla. Verwachte levering tussen 16-3 en 30-3 (lekker ruim) en eindfactuur zou binnenkort beschikbaar zijn. Ben benieuwd :)
 
Twee kleine vraagjes... nieuw zal ik maar zeggen...

1). Hoe kan ik cruise control de-activeren zonder op de rem te trappen of de parkeerknop te gebruiken (dit laatste geeft een irritant waaschuwingsgeluid maar werkt wel...)?

2). Werkt een supercharger minder snel wanneer 2 tesla's naast elkaar staan? Of is dat gewoon een kwestie van gemak (makkelijker in te rijden)
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Hendel nogmaals naar beneden gaf helaas geen effect. Zal eens omhoog proberen. Geen idee wat veiliger is, op de snelweg 'proberen' te parkeren of in z'n achteruit proberen te zetten

Hendel moet naar achter. Niet naar beneden (of omhoog). Die hendel kan 4 kanten op. Hoog, laag, achter, voor

mbt. Superchargers:

Een supercharger heeft 2 stalls per AC/DC cabinet (zo'n "kast" die vaak geclusterd achter een hek staat). Zo'n cabinet levert max. 150 kW verdeeld over de 2 stalls. De eerst aangesloten auto heeft prioriteit, dus die krijgt het maximale vermogen dat de auto accepteert.

De 2e stall krijgt wat er over is, in stapjes van 30 kW
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R
Daar is bootje 5 ook al...

Schermafbeelding 2019-03-06 om 12.26.00.png
 
Twee kleine vraagjes... nieuw zal ik maar zeggen...

1). Hoe kan ik cruise control de-activeren zonder op de rem te trappen of de parkeerknop te gebruiken (dit laatste geeft een irritant waaschuwingsgeluid maar werkt wel...)?

Hendel moet naar achter. Niet naar beneden (of omhoog). Die hendel kan 4 kanten op. Hoog, laag, achter, voor
Nee!

Hendel kan niet naar achteren of naar voren in de Model 3, alleen omhoog en omlaag!! Om AP of cruise control uit te zetten doe je hem omhoog (dus in z'n achteruit eigenlijk). Gelukkig kan de Model 3 niet in z'n achteruit gezet worden als hij harder dan een bepaalde snelheid gaat. Echter op de P knop drukken is wel gevaarlijk, de P druk per ongeluk langdurig indrukken activeert namelijk wel de parkeerrem/handrem en dit levert uiteraard gevaarlijke situaties op!
 
Eens, niet de P knop indrukken om AP of cruise control uit te zetten. Het werkt op zich wel maar je ziet dan ook een melding in je scherm: kan noodrem niet activeren. Deze toch wat gekke melding qua 'noodrem' brengt bij mij wel weer de vraag op: wat is dan een noodrem? Misschien een foutje in de tekst en had er gewoon moeten staan 'kan parkeerrem niet activeren'. Of is het toch iets anders?
 
ik heb ondertussen van Tesla een RN nummer boot 6 ook via leaseplan

Hoe doe je dat? Elke keer als ik bel met het RN wat ik aan leaseplan heb doorgegeven dan zegt Tesla dat ze daar geen order aan zien hangen. Leaseplan bezweert dat de order wel naar Tesla is doorgezet, maar die kunnen dus niets vinden op mijn naam en verwijzen me terug naar Leaseplan.
 
Nee!

Hendel kan niet naar achteren of naar voren in de Model 3, alleen omhoog en omlaag!! Om AP of cruise control uit te zetten doe je hem omhoog (dus in z'n achteruit eigenlijk). Gelukkig kan de Model 3 niet in z'n achteruit gezet worden als hij harder dan een bepaalde snelheid gaat. Echter op de P knop drukken is wel gevaarlijk, de P druk per ongeluk langdurig indrukken activeert namelijk wel de parkeerrem/handrem en dit levert uiteraard gevaarlijke situaties op!
Hendel omhoog om cruise control te stoppen werkte goed, ik ga dat voortaan maar gebruiken. Thanks allen :D
 
  • Informative
Reactions: Elja Trum
Hoi, eerste post, lange tijd lezer.

Ik werd vanochtend gebeld door DeliveryNL dat mijn auto in Tilburg staat om op te halen. Nooit een VIN gehad of eindfactuur.
Reservering op 10-04-17 en bestelling op 14-12-18. Ik had een rode AWD met 19' wielen en wit interieur, EAP. Waarschijnlijk dankzij de wielen had het zo lang geduurd. Het wel of niet hebben van een VIN of eindfactuur lijkt dus niet veel uit te maken, omdat ik vandaag gebeld werd om op te komen halen. De belofte van december bestellen = eind februari / begin maart rijden was dus in principe voor mij wel waar gebleken.

Maar nu komt het, ik heb de bestelling eind vorige week geannuleerd en omgezet naar een Performance model 3, vanwege de prijsverlaging was die iets bereikbaarder geworden. Ik nu gekozen voor AWD P, zwarte lak, wit interieur, en AP. Ik wil hem in de toekomst mooi rood laat wrappen. Als rijden in de binnenbebouwdekom mogelijk wordt met FSD dan ga ik waarschijnlijk de upgrade van AP naar FSD aanschaffen.

De meneer van DeliveryNL moest ik dus met pijn in het hart vertellen dat ik hem geannuleerd heb. Daar was hij nog niet van op de hoogte, de mail van annulering die ik naar Buildmy3EMEA had gestuurd was nog niet doorgegeven aan hun. Ik zei dat ik wel zeker wist dat er iemand stond te wachten op die auto, dat bevestigde hij, de komende dagen hadden ze erg veel auto's te leveren. Iemand anders krijgt mijn rode model 3 nu! :)
Nog even iets langer wachten op de P.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Tuhhje and SeBsZ
Eens, niet de P knop indrukken om AP of cruise control uit te zetten. Het werkt op zich wel maar je ziet dan ook een melding in je scherm: kan noodrem niet activeren. Deze toch wat gekke melding qua 'noodrem' brengt bij mij wel weer de vraag op: wat is dan een noodrem? Misschien een foutje in de tekst en had er gewoon moeten staan 'kan parkeerrem niet activeren'. Of is het toch iets anders?

Dat leg ik net uit in mijn berichtje voor die van jou. Noodrem is wel degelijk iets, namelijk het activeren van de parkeerrem tijdens het rijden. Dit kan in de Model S, X en 3 door het P knopje langer in te houden. Doe dit nooit als het niet hoeft, want ook op hoge snelheid werkt dit! Je auto zal waarschijnlijk gaan schuiven (geen idee, nooit geprobeerd)
 
  • Informative
Reactions: Michel3 and Jooop
Tesla kon niks vinden onder mijn naam en persoonlijke RN nummer. Vervolgens Leaseplan gebeld om te vragen welk RN nummer ze gebruikt hebben: zeggen ze doodleuk mijn persoonlijke RN nummer. Blijkbaar niet dus, nu gaat Leaseplan met Tesla bellen om het een en ander uit te zoeken, want dit is wel vaker mis gegaan volgens haar.

Volgens Tesla wordt het sowieso maart, tenzij de hele bestelling straks de mist in is gegaan.
 
Hmmm, ik heb van LeasePlan te horen gekregen dat huidige bestellingen niet omgezet kunnen worden. Ik ga dan ook uit van zelfde leasebedrag, bijtelling, maar meer vermogen en AP.

Verder heb ik ondanks veelvuldig vragen nog steeds RN nummer van LeasePlan niet ontvangen.

Mijn contact gaf aan dat we mijn huidige bestelling gewoon kunnen annuleren en dan een nieuwe bestelling plaatsen.

RN nummer heb ik sinds 18 januari vanuit leaseplan maar uiteindelijk is die door tesla op een andere naam gezet. Toen ik tesla vroeg of ze dan een andere reservering op mijn achternaam konden vinden kreeg ik het juiste RN nummer. Sindsdien kan ik de auto zo volgen en zou de auto ergens op 20 maart geleverd kunnen worden. Dit alles uiteraard enkel als ik de auto aanhoudt maar dat ligt aan de kosten die een nieuwe bestelling zou schelen en of ik dat het waard vind..
 
Hoe doe je dat? Elke keer als ik bel met het RN wat ik aan leaseplan heb doorgegeven dan zegt Tesla dat ze daar geen order aan zien hangen. Leaseplan bezweert dat de order wel naar Tesla is doorgezet, maar die kunnen dus niets vinden op mijn naam en verwijzen me terug naar Leaseplan.
JA HAD IK OOK DUURT LANG VOORDAT DE LEASE AFDELING VAN TESLA DE ORDER HEEFT VERWERKT.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Odie and SeBsZ