Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vind je de verwarming ook niet enorm verbruiken? Schrok er gisteren een beetje van met 20 graden op "auto" stand.
Dat is niet zo vreemd. De auto moet een verschil met de buitenlucht verwarmen middels een ‘gloeispiraal’. Het kost vrij veel energie om lucht te verwarmen (lucht is een isolater!). Je kunt aanmerkelijk besparen door je stoelverwarming aan te zetten en de climate control op 18 of 19 graden te zetten met een lage ventilatiesnelheid (en uiteraard flink voorverwarmen voor je weggaat, liefst op 24 graden of zo). Een lage ventilatiesnelheid heeft bovendien als klein voordeel dat de lucht langzamer stroomt door het verwarmingselement en dus meer tijd heeft om op te warmen.
Bij mijn vorige auto (Ampera) was het verschil tussen zomer en winterrange ongeveer 40%! Verwarmen kost energie.... heel veel energie.
 
Dat is niet zo vreemd. De auto moet een verschil met de buitenlucht verwarmen middels een ‘gloeispiraal’. Het kost vrij veel energie om lucht te verwarmen (lucht is een isolater!). Je kunt aanmerkelijk besparen door je stoelverwarming aan te zetten en de climate control op 18 of 19 graden te zetten met een lage ventilatiesnelheid (en uiteraard flink voorverwarmen voor je weggaat, liefst op 24 graden of zo). Een lage ventilatiesnelheid heeft bovendien als klein voordeel dat de lucht langzamer stroomt door het verwarmingselement en dus meer tijd heeft om op te warmen.
Bij mijn vorige auto (Ampera) was het verschil tussen zomer en winterrange ongeveer 40%! Verwarmen kost energie.... heel veel energie.

Met de ventilatie op 18 graden en stoelverwarming aan heb ik nog steeds koude handen.
Met stuur en stoelverwarming zou mijn ventilatiekachel compleet uit mogen.
Helaas zit er volgens mij geen stuurverwarming op de 3.
 
Vind je de verwarming ook niet enorm verbruiken? Schrok er gisteren een beetje van met 20 graden op "auto" stand.
dat kan wel een paar KW/h kosten ja, er is immers bijna geen restwarmte van de ontploffingsmotor.
Verwarm de auto even voor aan de paal, gebruik stoelverwarming en zet de AC uit maar warme lucht aan tijdens het rijden. Ik heb het nooit koud. Maar ook al zet je de airco aan, heeft dat nooit invloed op of ik het 'wel of niet' ga halen.
 
  • Informative
Reactions: 1MP3R4T0R
Iemand met Lease van Leaseplan die al iets meer weet?

Weet over wat? Mijn auto staat op boot 6 en zou medio maart moeten aankomen en een paar dagen er na geleverd worden. Ze doen bij leaseplan niet aan batches leveren, wordt gewoon direct doorgezet naar de berijder om op te halen in Tilburg.

Echter wacht ik de nieuwe leaseprijs nog af voordat ik beslis of ik hem wil annuleren of niet. Schijnt nog niet berekend te zijn.
 
  • Love
Reactions: JoostG
Weet over wat? Mijn auto staat op boot 6 en zou medio maart moeten aankomen en een paar dagen er na geleverd worden. Ze doen bij leaseplan niet aan batches leveren, wordt gewoon direct doorgezet naar de berijder om op te halen in Tilburg.

Echter wacht ik de nieuwe leaseprijs nog af voordat ik beslis of ik hem wil annuleren of niet. Schijnt nog niet berekend te zijn.
@Hannes85 Heb jij een nieuwe berekening laten maken dan?
En ja, ik weet totaal nog niets, geen Vin, geen boot, niets
 
Weet over wat? Mijn auto staat op boot 6 en zou medio maart moeten aankomen en een paar dagen er na geleverd worden. Ze doen bij leaseplan niet aan batches leveren, wordt gewoon direct doorgezet naar de berijder om op te halen in Tilburg.

Echter wacht ik de nieuwe leaseprijs nog af voordat ik beslis of ik hem wil annuleren of niet. Schijnt nog niet berekend te zijn.

Hmmm, ik heb van LeasePlan te horen gekregen dat huidige bestellingen niet omgezet kunnen worden. Ik ga dan ook uit van zelfde leasebedrag, bijtelling, maar meer vermogen en AP.

Verder heb ik ondanks veelvuldig vragen nog steeds RN nummer van LeasePlan niet ontvangen.
 
Hmmm, ik heb van LeasePlan te horen gekregen dat huidige bestellingen niet omgezet kunnen worden. Ik ga dan ook uit van zelfde leasebedrag, bijtelling, maar meer vermogen en AP.

Verder heb ik ondanks veelvuldig vragen nog steeds RN nummer van LeasePlan niet ontvangen.

Meer vermogen? Iedereen krijgt meer vermogen, dat is een gewoon een OTA die de komende weken/maand moet worden uitgerold.

Bron: Elon Musk on Twitter en Elon Musk on Twitter

"New cars and existing fleet"
 
Geinig kleurtje wel. Foto van Maarten Steinbuch.

M_Steinbuch_2019-Mar-05.jpg
 
Hmmm, ik heb van LeasePlan te horen gekregen dat huidige bestellingen niet omgezet kunnen worden. Ik ga dan ook uit van zelfde leasebedrag, bijtelling, maar meer vermogen en AP.

Verder heb ik ondanks veelvuldig vragen nog steeds RN nummer van LeasePlan niet ontvangen.

Ik heb via Tesla mijn RN-nummer achterhaald. Medewerkster zocht op mn achternaam en kon de boot en RN-nummer aan mij geven.
 
Daarnet even contact gehad met ING (lease via Tesla) en daarna met Tesla en ik heb m'n VIN bekomen, spannend :)

Maar, wat ben ik nu met die VIN eigenlijk? :eek: Hopelijk levering binnenkort, vandaag wordt mijn laadunit geïnstalleerd, mooi op tijd.