Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of en hoe je de gevoeligheid van de regensensor in kan stellen? Hij mag wat mij betreft wel wat sneller wissen. Soms is het zicht al echt flink belemmerd door regen, voordat ie zelf start met wissen. Ik weet dat je met linkerknop een wisactie kunt starten, maar bij voorkeur stel ik hem structureel wat gevoeliger in.

Bestaat er een resume functie bij de domme cruise control?
Volgens mij is het antwoord op beide vragen nee. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dan hoor ik het graag :D
 
Weet iemand of en hoe je de gevoeligheid van de regensensor in kan stellen? Hij mag wat mij betreft wel wat sneller wissen. Soms is het zicht al echt flink belemmerd door regen, voordat ie zelf start met wissen. Ik weet dat je met linkerknop een wisactie kunt starten, maar bij voorkeur stel ik hem structureel wat gevoeliger in.

Bestaat er een resume functie bij de domme cruise control?

Op de eerste vraag ben ik niet 100% zeker maar volgens mij, nee.

Op de 2e vraag opzeker, nee. (stom he)
 
Goed idee! :)
(Je kan zo'n suggestie idd echt doen, via je account. Maar wellicht wist je dit ook al)
Die regensensor mag je ook indienen maar kan wat mij betreft wat lager op de backlog ;)
Nou je het zegt, in de Model S kon dat via de speech attendant d.m.v. commando 'Report Bug' en iets dergelijks voor een feature request. Zal eens zoeken of dat in de 3 ook kan.
Via je account is mij niet bekend, waar zit dat dan?

#edit: ik heb de spraakbediening optie gevonden in de handleiding van de Model 3:
Opmerking: U kunt Tesla ook via spraakbediening feedback geven. Zeg "Note", "Report", "Bug note", of "Bug report", gevolgd door uw (korte) opmerkingen. Model 3 maakt een momentopname van de systemen, waaronder uw huidige locatie, gegevens voor voertuigdiagnose en schermafbeeldingen van het touchscreen. Tesla bekijkt deze opmerkingen periodiek en gebruikt ze om de Model 3 voortdurend te verbeteren.
 
Nou je het zegt, in de Model S kon dat via de speech attendant d.m.v. commando 'Report Bug' en iets dergelijks voor een feature request. Zal eens zoeken of dat in de 3 ook kan.
Via je account is mij niet bekend, waar zit dat dan?

Het is toch niet helemaal wat ik dacht maar ik had het hier over: zit in je account bij "Hulp verzoek"
Feedback.JPG


#edit: ik heb de spraakbediening optie gevonden in de handleiding van de Model 3:
Opmerking: U kunt Tesla ook via spraakbediening feedback geven. Zeg "Note", "Report", "Bug note", of "Bug report", gevolgd door uw (korte) opmerkingen. Model 3 maakt een momentopname van de systemen, waaronder uw huidige locatie, gegevens voor voertuigdiagnose en schermafbeeldingen van het touchscreen. Tesla bekijkt deze opmerkingen periodiek en gebruikt ze om de Model 3 voortdurend te verbeteren.


Kijk, dat wist ik niet, ga ik ook eens proberen, Tnx!
 
  • Like
Reactions: bennyvw
ik heb de spraakbediening optie gevonden in de handleiding van de Model 3:
Opmerking: U kunt Tesla ook via spraakbediening feedback geven. Zeg "Note", "Report", "Bug note", of "Bug report", gevolgd door uw (korte) opmerkingen. Model 3 maakt een momentopname van de systemen, waaronder uw huidige locatie, gegevens voor voertuigdiagnose en schermafbeeldingen van het touchscreen. Tesla bekijkt deze opmerkingen periodiek en gebruikt ze om de Model 3 voortdurend te verbeteren.
Dank je! Handig!
 
Nog mensen die problemen ervaren met het automatisch ontgrendelen? Het vergrendelen lukt prima (Wegwandelen en na enkele seconden klappen de spiegels in en klaar). Echter als ik terug aan de auto kom en de klink vastneem langs bestuurderszijde blijft de wagen gesloten. Aan de passagierskant werkt het wel correct... (Telefoon is iPhone 7)
 
Last edited:
Nog mensen die problemen ervaren met het automatisch ontgrendelen? Het vergrendelen lukt prima (Wegwandelen en na enkele seconden klappen de spiegels in en klaar). Echter als ik terug aan de auto kom en de klink vastneem langs bestuurderszijde blijft de wagen gesloten. Aan de passagierskant werkt het wel correct... (Telefoon is iPhone 7)
Nee. Werkt probleemloos.
Ontkoppelen en dan weer koppelen?

EDIT: iPhone SE in rechter broekzak voor.
 
Last edited:
Nog mensen die problemen ervaren met het automatisch ontgrendelen? Het vergrendelen lukt prima (Wegwandelen en na enkele seconden klappen de spiegels in en klaar). Echter als ik terug aan de auto kom en de klink vastneem langs bestuurderszijde blijft de wagen gesloten. Aan de passagierskant werkt het wel correct... (Telefoon is iPhone 7)

Ik heb hetzelfde. Ook iPhone 7
 
  • Helpful
Reactions: Houdimi
Nog mensen die problemen ervaren met het automatisch ontgrendelen? Het vergrendelen lukt prima (Wegwandelen en na enkele seconden klappen de spiegels in en klaar). Echter als ik terug aan de auto kom en de klink vastneem langs bestuurderszijde blijft de wagen gesloten. Aan de passagierskant werkt het wel correct... (Telefoon is iPhone 7)
Geen enkel probleem gehad, Xiaomi Mi Mix 3.
 
Ik heb hier een tijdje geleden naar gezocht en vond laatst dit topic. ISM met TACC zou dit toch wel iets moeten doen.

Is there truly no cruise control resume without EAP
Dat bevestigt:
1. geen resume met domme CC (zonder AP of EAP).
2. resume met TACC is gecompliceerd, hangt af van 6 factoren.
Daar hebben we mee te leven, tot een update daar verbetering in brengt. Een Tesla is niet in alle opzichten beter.
 
Wel bizar eigenlijk. Het enige verschil tussen de standaard versie en AP is een soort betere adaptive cruisecontrol wat bij golfjes en Audi’s 7-800 euro kost.

Dat bevestigt:
1. geen resume met domme CC (zonder AP of EAP).
2. resume met TACC is gecompliceerd, hangt af van 6 factoren.
Daar hebben we mee te leven, tot een update daar verbetering in brengt. Een Tesla is niet in alle opzichten beter.
e.
 
Dat bevestigt:
1. geen resume met domme CC (zonder AP of EAP).
2. resume met TACC is gecompliceerd, hangt af van 6 factoren.
Daar hebben we mee te leven, tot een update daar verbetering in brengt. Een Tesla is niet in alle opzichten beter.
Bedenk me net, dat we in Nederland nog extra complicerende factoren hebben met TACC.
Want, niet herkend worden:
- matrix borden boven de weg om de snelheid tijdelijk te verlagen, bijv. vanwege wegwerkzaamheden
- verlaagde snelheden bij tijdelijk openstellen extra rijbaan, via matrix borden of lamellen borden boven of naast de weg
- sowieso tijdelijk opengestelde rijbanen met kruisende belijning, bijv. A1 bij Hilversum
- verlaagde snelheden in bepaalde periodes, bijv. standaard 130 km/u, maar 7-19u 100km/u
Dat gaat nog wel een dingetje worden met echte FSD, level 4 en 5 ... Er zijn zelfs veel mensen die dit niet begrijpen ...
Kortom, ook met TACC en FSD moet je de snelheid zelf blijven bewaken.
 
Ik heb dezelfde configuratie besteld. Mogen ze die met VIN 216xx naar mij doorschuiven
Zojuist gebeld door Tesla!! Mag hem overmorgen ophalen!! Alles op een rijtje:
1. Nooit een SMS over levering gehad of telefoontje
2. Nooit een eindfactuur gezien in m'n account (zou vandaag moeten komen)
3. Vorige week voor het eerst een VIN gekregen, hij zou op Grand Venus staan, maar heb nu een andere VIN gekregen en hij blijkt met CSCC Europe zijn meegekomen! Ik heb misschien iemand anders z'n auto gekregen?
4. Nieuwe VIN: 216xxx oude VIN 240xxx
5. Blauw, LR 19" sportvelgen, zwart interieur

Ben dus totaal overdonderd door dit telefoontje, ik begon al aan eind maart, begin april te denken.