Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn gebeden zijn verhoord, ik ben net gebeld door LeasePlan afdeling inkoop (na een ander klaagtelefoontje van mij) en ze hadden een ander RN nummer voor mij...

Ik weer met Tesla bellen, ik vroeg naar Tim (met wie ik vorige week gesproken had) maar die was niet beschikbaar, of de persoon even mijn RN nummer mocht. "Ha... ja nou dat is nou net het dingetje... die heb ik wel maar die kenden jullie steeds niet, maar ik heb nu een nieuwe..."...

Lang verhaal kort: Tesla kent nu mijn RN nummer en zowaar staat hij op mijn naam EN de status is 'ordered' en als toetje op de kers gaf Tesla meteen aan: "al deze bestellingen (waarbij hij 'deze' niet specificeerde) inclusief van u zouden voor eind maart afgeleverd moeten zijn, ik heb alleen op dit moment nog geen VIN voor u. Als u de 21e nog niets gehoord heeft, bel dan nog even met ons..."

Punt is wel dat ik dus de oude fiscale waarde blijf houden, maar ook wel de gratis AP upgrade krijg. Als ik de lagere prijs wil dan zal ik inderdaad moeten annuleren en het hele drama met LeasePlan opnieuw doorlopen. Ik kijk wel goed uit, ik wil die auto nu eindelijk... Grappig detail: gratis AP zou niet gekoppeld zijn aan bestellen VOOR 1 maart maar aan levering NA 1 maart. Ik snapte het niet, maar ik ben er niet verder op door gegaan: het zit me wel gebakken :)

En dan nu op zoek naar een potje houtlijm, mijn klomp is gebroken...
 
  • Funny
Reactions: Tozz
En bij de Sec Groningen staat een zwarte Model 3 P met witte bekleding. Witte bekleding had ik nog niet eerder gezien. En wit is dus echt wit.
Dan zie je wel dat de ramen dan erg licht zijn, met zwart interieur komt dat wat beter over vind ik. Dan lijkt het wat getint.

Denk dat het opnieuw duurder worden van Autopilot ook impliceert dat al deze features terug in het AP pakketje zullen zitten. FSD gaat volgens mij terug even de diepvriezer in.
 
Gewoon ter info aan iedereen:

Heb reeds van gisteren mijn VIN en factuur nummer. Sprak ook nog even met de Inside Sales man die dat uiteindelijk in orde gekregen heeft en dit is de info die je moet meenemen:

"In mijn systeem staat dat de wagen op 13/3 beschikbaar moet zijn. Maar ervaring leert me om dat met een korreltje (berg) zout te nemen. Ik zet je voorlopig op 15/3 afhalen in Gent maar kan dat eigenlijk niet beloven"
Ik: Op welke boot staat hij?
"Op boot 6, maar zelfs dat is niet 100% zeker"
Ik: Boot 6 komt pas op 16/3 aan, als ik hem al op 15/3 in ontvangst kan nemen vermoed ik waterschade aan de wagen.
"Tjah, waarschijnlijk zal het dan later zijn....maar het kan ook vroeger!" (Collect jaw from floor)
"Als de levering op 15/3 niet doorgaat bellen we u wel nog met een nieuwe datum"
"Je gaat wel nog een geautomatiseerd SMSje krijgen dat de levering voorzien is tussen 16-30/3. Gewoon negeren, is op niets gebaseerd"
(Collect jaw from floor)
"Eigenlijk is alles pas ok als de wagen in het SeC van je keuze staat. Dan pas zijn we min of meer zeker van een aflevermoment"
Vooral dat laatste lijkt me het eerlijkste om te zeggen.


Moraal van het verhaal en zeker van dat SMSje: Ze lullen maar wat uit hun nek. "Delivery guys" weten niks en geven maar wat valse troost in de hoop het blikje wat verder te stampen en je wagen ondertussen aankomt. Weinig tot niets gaat dat proces versnellen. Dat SMSje zeker onder die noemer plaatsen. Het zorgt er voor dat iedereen het "normaal" vindt dat de wagen eind maart geleverd wordt en dat ze nu weer wat minder gebeld worden. Einde maart zien ze dan wel weer welk excuus ze dan vertellen. Niet hun fout, ze doen maar wat ze kunnen. What's in a name, maar delivery mensen hebben naar mijn ervaring weinig inzicht in de Model3 delivery chaos. Denk niet dat de mensen die voor de logistiek zorgen praten met de mensen die "delivery" doen. Ze weten ofwel niks of de informatie die ze hebben is zo betrouwbaar als de gemiddelde politicus.
 
Correctie : EAP is niet gelijk aan AP !!! AP is een uitgeklede EAP. De vraag is of vanaf maandag AP nog bestaat of dat het gewoon weer EAP is. En gaat Tesla dan AP gratis leveren of EAP?

correctie is niet nodig denk ik. Van het oorspronkelijke EAP zijn er namelijk aardig wat functies naar FSD verhuisd. De afgeslankte vorm heet inderdaad AP en die zal ook na 18 maart nog bestelbaar zijn en geleverd worden op de m3's.
 
Moeten we vragen en opmerkingen over Afleveringen niet eigenlijk in Model 3 - Afleveringen plaatsen? Dan is het beter te volgen voor iedereen wellicht. Nu switch ik telkens tussen beide topics.

(En wellicht ook een AP / FSD upgrade topic maken?)

Mijn idee, dit topic moet gaan OVER de model 3, niet over jouw bestel en aflever perikelen.
Daar ben ik (gelukkig) al voorbij dus weinig interessant als je over de model 3 wil lezen.
 
C4356FE0-A075-454F-9F61-AC176891AB37.jpeg FF3CA132-4B31-48DA-B26F-62EA26D4852E.jpeg Hoorde net van een vriend die zijn M3P gaan halen is dat hij niet zo happy was met de staat van de wagen.
Vuil langs buiten en binnen. Verschillende krassen en swirls. Dingen die ontbreken en kabeltjes die loshangen...voorlopig maar 2 foto’s maar hij was niet zo gelukkig
 

Attachments

  • A90545DB-B59C-4D65-8213-94C7C49D6287.jpeg
    A90545DB-B59C-4D65-8213-94C7C49D6287.jpeg
    71 KB · Views: 67
  • 5E3B86E1-13FF-4658-BEAA-C09156A7162F.jpeg
    5E3B86E1-13FF-4658-BEAA-C09156A7162F.jpeg
    110.4 KB · Views: 58
  • EBE64CC9-BFE3-496B-85DB-8D0D9A7EF7B2.jpeg
    EBE64CC9-BFE3-496B-85DB-8D0D9A7EF7B2.jpeg
    93.7 KB · Views: 47
  • 1DD3FC38-3D19-476B-949E-29C8E5C53B38.jpeg
    1DD3FC38-3D19-476B-949E-29C8E5C53B38.jpeg
    93.7 KB · Views: 51
Mijn idee, dit topic moet gaan OVER de model 3, niet over jouw bestel en aflever perikelen.
Daar ben ik (gelukkig) al voorbij dus weinig interessant als je over de model 3 wil lezen.
En van zodra iemand zoiets post in dit draadje, gaat letterlijk de eerstvolgende post in dit draadje steevast weeral over afleveringen (slechte afleveringen, uitgestelde afleveringen, op de oceaan varende boten met komende afleveringen, VIN-nummers, facturen/kredietnota's, telefoontjes met Tesla inzake datum aflevering, etc.) :rolleyes:
 
Last edited:
En van zodra iemand zoiets post in dit draadje, gaat letterlijk de eerstvolgende post in dit draadje steevast weeral over afleveringen (slechte afleveringen, uitgestelde afleveringen, op de oceaan varende boten met komende afleveringen, VIN-nummers, facturen/kredietnota's, telefoontjes met Tesla inzake datum aflevering, etc.) :rolleyes:

Haha. Ik pleit schuldig. Xcusi
 
  • Funny
Reactions: Carl and jorisee
Er is weer een lichting zonder spoilers aangekomen, blijkbaar. Was een tijd in de USA ook zo, die wordt idd later geïnstalleerd samen met de Dual Motor en streep er onder badge (staat ook weer zo op de bestelpagina, trouwens).
Pfffff, wat is dat toch? Ik zou liever nog een maand extra wachten dan op delivery day zulke fratsen te moeten zien. Delivery checklist zal ik sowieso volledig overlopen en bij het minste accepteer ik de levering niet. Ik neem die niet mee naar huis om een maand of 2 later terug naar een SeC te moeten om die iets te laten herstellen of plaatsen die er al bij de levering moest zijn...

Voor de zekerheid zal ik de dag van de levering nog eens bellen en vragen dat ze de wagen goed checken. Een Type 2 kabel moet er bij mij in zitten.

Toch jammer dat ze die er niet meteen van de fabriek af in steken... Al dat tijdverlies...

Wat een ideoterie... soms krijg ik het gevoel alsof het een sociale werkplaats is.
Ik denk niet dat de problemen te wijten zijn aan het personeel in de SeC of delivery, maar eerder in USA.

QUALITY CONTROL ELON, WHERE IS IT ?
 
correctie is niet nodig denk ik. Van het oorspronkelijke EAP zijn er namelijk aardig wat functies naar FSD verhuisd. De afgeslankte vorm heet inderdaad AP en die zal ook na 18 maart nog bestelbaar zijn en geleverd worden op de m3's.
Zijn verhuisd of waren verhuisd? Als de tarieven terug gedraaid worden dan moet de inhoud ook mee terug draaien anders is de prijs van de pakketen niet in verhouding voor hetgeen je er voor krijgt. Wie betaalt er nu EAP 7.400,- na levering voor alleen TACC?