Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Pfffff, wat is dat toch? Ik zou liever nog een maand extra wachten dan op delivery day zulke fratsen te moeten zien. Delivery checklist zal ik sowieso volledig overlopen en bij het minste accepteer ik de levering niet. Ik neem die niet mee naar huis om een maand of 2 later terug naar een SeC te moeten om die iets te laten herstellen of plaatsen die er al bij de levering moest zijn...

Voor de zekerheid zal ik de dag van de levering nog eens bellen en vragen dat ze de wagen goed checken. Een Type 2 kabel moet er bij mij in zitten.

Toch jammer dat ze die er niet meteen van de fabriek af in steken... Al dat tijdverlies...

Ik denk niet dat de problemen te wijten zijn aan het personeel in de SeC of delivery, maar eerder in USA.

QUALITY CONTROL ELON, WHERE IS IT ?

Zou het niet kunnen dat de Europese klanten een pak kritischer zijn dan de Amerikanen/Canadezen. Denk dat ze de kwaliteitscontrole voor S en X al grotendeels onder de knie hebben, nu moet de 3 volgen :)
 
Zou het niet kunnen dat de Europese klanten een pak kritischer zijn dan de Amerikanen/Canadezen. Denk dat ze de kwaliteitscontrole voor S en X al grotendeels onder de knie hebben, nu moet de 3 volgen :)
Het zal ze miljoenen schelen als ze het voortaan net iets beter onder de knie krijgen voordat ze duizenden auto's hierheen verschepen... maarja, ik ben blij als ik in de auto zit. Wel jammer dat het systeem soms crasht, al helemaal als je al 30 minuten in de rij stond voor de klantenservice...
 
  • Like
Reactions: Lbl3
Puur speculatie hoor, maar:
Ik verwacht dat Tesla probeert om ook dit kwartaal weer profitable te zijn. Daar is nogal wat onzekerheid over. Vehicles in transit tellen niet mee in de balans, dus idealiter wil je zo weinig mogelijk vehicles in transit hebben en zoveel mogelijk auto’s bij klanten.

Dat gezegd hebbende lijkt het me dan ook verklaarbaar dat ze er nu dagelijks rond de 100 per dag leveren in Noorwegen. Grootste gedeelte van de leveringen naar de EU gaat daar gewoon naartoe. Ik denk dat de komende 2 boten (Grand Venus en Glovis Star) dan ook naar de landen om ons heen gaan, en de laatste boot dit kwartaal (Viking Adventure) volledig voor NL/BE is.

Als we toch al aan het speculeren zijn: denk dat we daarmee redelijk rap door de AWD en Performance bestellingen voor NL/BE zijn. Verwacht ergens begin/half april dat de bestellingen voor de RWD open gaan. Dan ergens rond mei voor de MR. Pas in Q3 verwacht ik dat de SR+ en SR bestelbaar worden.
 
  • Like
Reactions: Nakata
Is er al iemand met AP op een model 3?

Ik probeer al 3 weken AP aan te schaffen, via alle Tesla kanalen, maar dat lijkt vooralsnog in Europa onmogelijk, althans op een model 3..

Was wel een van mijn redenen om deze auto te kopen..
Dit vroeg ik mij ook al vertwijfeld af. En dit was een antwoord:
Jazeker. Lane change is beroerd, de rest werkt erg goed i.m.h.o. Filerijden is een hele nieuwe ervaring. Je kunt gewoon zonder iets te doen in de file staan. De auto trekt zelf op, remt keurig op tijd af en stopt met een auto lengte van je voorganger. Echt super relaxed!
Ik heb het in ieder geval ook nog niet en het enige antwoord is: wachten (aka The Tesla Word :mad:)
 
Wat een ervaring is de amateuristische communicatie van Tesla.
Ofwel, wat je " communicatie " kan noemen. Zelf opbellen en vragen om informatie is de norm geworden, maar niet dat je daar veel wijzer van wordt.
Ik ga van boot 13 naar boot 8 naar boot 7 naar boot 6. Van Grand Venus naar Viking Adventure.
Van VIN KF243xxx naar VIN KF241xxx
Van levering eind februari, naar begin maart, naar eind mei.
Van gratis autopilot, naar de helft betalen voor autopilot, naar het volledig moeten betalen voor autopilot, om bevestiging te krijgen dat ik het toch gratis krijg.

Als de productiekwaliteit van de auto net zo laag is als de kwaliteit van de delivery afdeling mogen ze hem houden.
 
mocht ik hem ooit in ontvangst mogen nemen dan meet ik hem na:)

Hou ik je aan :)
Mocht je een kortere hebben gekregen wil ik graag met je ruilen.

Wat een ervaring is de amateuristische communicatie van Tesla.
Ofwel, wat je " communicatie " kan noemen. Zelf opbellen en vragen om informatie is de norm geworden, maar niet dat je daar veel wijzer van wordt.
Ik ga van boot 13 naar boot 8 naar boot 7 naar boot 6. Van Grand Venus naar Viking Adventure.
Van VIN KF243xxx naar VIN KF241xxx
Van levering eind februari, naar begin maart, naar eind mei.
Van gratis autopilot, naar de helft betalen voor autopilot, naar het volledig moeten betalen voor autopilot, om bevestiging te krijgen dat ik het toch gratis krijg.

Als de productiekwaliteit van de auto net zo laag is als de kwaliteit van de delivery afdeling mogen ze hem houden.

Je klaagzang over afleverperikelen graag hier:
Model 3 - Afleveringen
 
  • Like
Reactions: Stolding
Vraagje voor jullie: de model 3 registraties na 1 maart worden nog steeds voor 58800 op kenteken gezet, terwijl de actuele prijs leidend zou moeten zijn en zou je verwachten dat (kale model 3) registraties na 1 maart 56600 hebben als cataloguswaarde. Uiteraard verandert dit niks aan het bedrag wat je aan Tesla betaalt, maar dit heeft wel invloed op verzekeringspremie en bijtelling. Is iemand die zijn model 3 na 1 maart in ontvangst genomen heeft hier al achteraan gegaan bij Tesla?
 
Vraagje voor jullie: de model 3 registraties na 1 maart worden nog steeds voor 58800 op kenteken gezet, terwijl de actuele prijs leidend zou moeten zijn en zou je verwachten dat (kale model 3) registraties na 1 maart 56600 hebben als cataloguswaarde. Uiteraard verandert dit niks aan het bedrag wat je aan Tesla betaalt, maar dit heeft wel invloed op verzekeringspremie en bijtelling. Is iemand die zijn model 3 na 1 maart in ontvangst genomen heeft hier al achteraan gegaan bij Tesla?

Ik vermoed dat dit auto's zijn die al voor 1 maart op kenteken gezet waren door Tesla en dan uiteraard nog voor de oude prijs.
Als je hier dus zelf niet alert op bent richting Tesla wordt je wel goed genaaid. Zeker als je bijtelling betaalt.