Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gemerkt dat wanneer ik onze model S in de App geselecteerd heb de model 3 niet van het slot gaat als ik die wil openen. Moet dan eerst in de app de model 3 selecteren waarna die van het slot gaat. Dit is waarschijnlijk een feature maar weet niet of ik er blij mee ben.
Dat heb ik ook gemerkt. Volgens mij is het een feature, heb ik ergens gelezen dacht ik. Niet erg handig. Sta je daar met je handen vol en moet je eerst je mobiel uit je broekzak vissen om hem op de juiste auto te zetten :eek:
Gelukkig hoeft hij niet eerst verbinding via internet met de auto te hebben voordat de sleutelfunctie werkt. Bluetooth connect sneller.
 
Nu AP HW3 volgens Elon bijna in productie gaat vraag ik me af of mensen die nu FSD bestellen langer op hun auto moeten wachten.

Ik zou het vreemd vinden als ze in de laatste weken voor HW3 beschikbaar komt nog FSD autos bouwen als ze weten dat ze die computers later op eigen kosten moeten vervangen. Het zou me niks verbazen als ze de komende weken geen FSD meer bouwen tot de HW3 computer klaar is.
 
Oorverdovend stil hier
Ben ook benieuwd hoe ze Leaserijders gaan benaderen want die staan in geen enkele communicatie systeem nog.
Iemand van Leaseplan al ervaring?

Ik heb mijn M3 AWD op 20 december via Leaseplan besteld en hij is op vrijdag 8 maart door Tesla Tilburg geleverd. Ik was de eerste vanuit leaseplan zeiden ze.

Verder hoorde ik van iemand van Leaseplan dat er een lijst wordt opgesteld van alle bestelde M3's, deze wordt in het kader ver de AP update gedeeld met Tesla. Ben benieuwd wanneer de update werkelijk komt!
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Ik heb mijn M3 AWD op 20 december via Leaseplan besteld en hij is op vrijdag 8 maart door Tesla Tilburg geleverd. Ik was de eerste vanuit leaseplan zeiden ze.

Verder hoorde ik van iemand van Leaseplan dat er een lijst wordt opgesteld van alle bestelde M3's, deze wordt in het kader ver de AP update gedeeld met Tesla. Ben benieuwd wanneer de update werkelijk komt!
Staat de AP wel als zijn de meegeleverd op de RDW waarde? Zou eigenlijk nu een optie nalevering zijn toch?
 
Maar welke waarde staat er op de registratie?

Ondanks dat ik akkoord ben gegaan met de oude leaseofferte zou ik eigenlijk op het kenteken wel de prijs moeten hebben staan van de M3 die hij op het moment van tenaamstelling kostte. Als dat precies na de 1e prijsverlaging was dan moet Tesla die prijs daar ook vermelden. Doen ze dat niet, dan heb je volgens mij gewoon een legitieme reden om dat te betwisten. We gaan het zien, die discussie durf ik ook el aan te gaan. De gratis AP is voor mij een waiver voor het missen van de lagere aankoopprijs en dus het missen van de lagere leaseprijs. Ik wil gewoon de juiste catalogusprijs op het kenteken hebben...
 
  • Like
Reactions: Johan4444
Dag allen. Ik sta op het punt een M3 te kopen. Door de komende prijsstijging van maandag wil ik dat in principe dit weekend doen.
Nu hing ik daarnet aan de lijn met Tesla Hasselt en er is het gerucht dat behalve de basisprijs van de duurdere modellen ook de Autopilot prijzen zouden aangepast worden (en dus niet enkel voor wie reeds eigenaar is) - blijkbaar zou de basis Autopilot nu naar 5300 euro stijgen (dus zonder de extra opties die EAP had!) en zou upgrade naar FSD 3200 euro gaan kosten. Als dat waar is, dan wordt basis AP heel erg duur voor wat je ervoor krijgt... Iemand die hetzelfde heeft gehoord?

Of zou het kunnen dat we dan ineens HW3 krijgen en daarom de basis AP duurder wordt?

Hmmm
 
Dag allen. Ik sta op het punt een M3 te kopen. Door de komende prijsstijging van maandag wil ik dat in principe dit weekend doen.
Nu hing ik daarnet aan de lijn met Tesla Hasselt en er is het gerucht dat behalve de basisprijs van de duurdere modellen ook de Autopilot prijzen zouden aangepast worden (en dus niet enkel voor wie reeds eigenaar is) - blijkbaar zou de basis Autopilot nu naar 5300 euro stijgen (dus zonder de extra opties die EAP had!) en zou upgrade naar FSD 3200 euro gaan kosten. Als dat waar is, dan wordt basis AP heel erg duur voor wat je ervoor krijgt... Iemand die hetzelfde heeft gehoord?

Of zou het kunnen dat we dan ineens HW3 krijgen en daarom de basis AP duurder wordt?

Hmmm

Nu bestellen met AP en FSD en maandag middag na het bestuderen van de nieuwe prijzen beslissen wat je definitief doorzet als bestelling?
 
Inmiddels is wederom in afwachting van de melding ...9 maanden gratis supercharging.... ( geen proefrit ) in ons Account deze vroegere melding opgedoken! Wederom tav. @SpeedyEddy ...
upload_2019-3-17_0-34-3.png
 
Ik had tot een paar dagen terug een exacte datum staan (supercharging tot 8 nov) en zie nu dezelfde melding als jij hebt. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken dat je de 9 maanden niet zou krijgen hoor. Ik denk dat het gewoon met een update te maken heeft waarbij tesla is afgestapt om de exacte datum te noemen. En als t niet goed gaat kun je altijd nog aan de bel trekken
 
Ik had tot een paar dagen terug een exacte datum staan (supercharging tot 8 nov) en zie nu dezelfde melding als jij hebt. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken dat je de 9 maanden niet zou krijgen hoor. Ik denk dat het gewoon met een update te maken heeft waarbij tesla is afgestapt om de exacte datum te noemen. En als t niet goed gaat kun je altijd nog aan de bel trekken

...een fout in het systeem zegt Tesla zelf, want 19 Feb jl. heb ik al deze email gehad.. En dit is de vierde aanpassing meen ik!
 
Het valt me op dat er vrij weinig wordt gesproken over auto pilot de laatste tijd. En dan bedoel ik de kwestie: "compensatie" na aanleiding initiële prijsdaling M3 voor de "early birds".

Ik schrijf deze post, om even jullie even op de hoogte te stellen van de situatie die volgens mij gaande is bij Tesla. Voor de mensen die wachten op gratis AP, terwijl er grote kans is, dat jullie wachten op niks.

Ik wil de discussie niet weer oplaaien van: "Je ging akkoord met de verkoopprijs" of "wees blij met wat je hebt".
Ik zelf wil het graag bij de feiten houden en dat is dat er geruchten rondgingen, vlak na de aankondigen prijsdalingen, dat mensen die al reeds een M3 hebben mogen ontvangen, een tegemoetkoming konden verwachten in de vorm van gratis AP. De nieuwe "kale" slimme adaptive CC versie dus.

Sommigen hebben schriftelijk bevestiging ervan. Anderen niet. Communicatie vanuit Tesla was dat het "afwachten" was. Zal wellicht te maken hebben met de doorvoering van het systeem naar aanleiding van zowel prijsveranderingen alsook nieuwe vormen van AP en/of FSD, was van mijn gedachte. Mij werd destijds verteld dat ze dit handmatig in het systeem één voor één moeten aanzetten en dat AP dan OTA wordt geactiveerd.

Aangezien ik maar niet werd terug gebeld voor de op- en aanmerkingen die ik had bij de aflevering en de afgelopen periode sinds ik de auto in bezit heb, ging ik zelf maar bellen. Ik zou namelijk binnen 2 weken worden opgebeld door de dichsbijzijnde SEC en dan zou alles achteraf nog gefixt worden. Zie mij problemen -> Storingen - Problemen Model 3

Dus heb ik afgelopen dinsdag gebeld. Afspraak gemaakt voor over 2 weken en ik ga een Tesla loaner krijgen volgens de helpdesk. Prima.
Of ik nog andere vragen had.
Kwestie van AP op tafel gebracht en ik werd doorverbonden.

De volgende meneer wist waar ik het over had en wilde mij duidelijk maken dat gratis AP ter compensatie niet aan de orde was. Deze belofte was een vorm van slechte communicatie en hij verwees naar de blog op Tesla.com van "Elon Musk" (in zijn woorden), waarin wordt gezegd dat de "early birds" compensatie krijgen in de zin van AP en/of FSD voor de helft van de aanschafwaarde. Deze blog dateert van 1 maart.

Ik was onaangenaam verrast met de houding en reactie van deze meneer en hield voet bij stuk. Dat dit geen manier van bedrijfsvoering is en dat ik zelf als ondernemer, ook niet zo omga met mijn klanten. Ik heb namelijk ook een schriftelijke bevestiging (gedateerd 2 maart). Meerdere keren probeerde deze meneer mij af te wimpelen met hetzelfde riedeltje, namelijk een verwijzing naar het blog.

Ik heb aangegeven ontevreden te zijn met de reactie en iemand hoger op te willen spreken en weer werd ik doorverbonden. De volgende Tesla medewerker, de Higher Up, noem ik maar even, probeerde met hetzelfde verhaal te komen. Toen ik aangaf dat ik dit al meerdere keren had gehoord van de vorige collega en ook nog eens aangaf dat ik een schriftelijke toezegging had, wilde de Higher Up in kwestie dit wel even met eigen ogen zien. Ik werd even in de wacht gezet en toen kwam meneer terug met inderdaad de erkenning dat de desbetreffende toezegging te zien was in de outbox.

Vervolgens werd mij verteld dat ik binnen 2 dagen hierover wordt teruggebeld, maar de kans dus wel groot is dat ik toch wel zou krijgen aangezien ik het zwart op wit toegezegd heb gekregen.

Woensdag ging voorbij alsook donderdag. Geen belletje.

Verbaasd was ik niet. Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden, is dat ik zelf achter dingen aan moet gaan als het om Tesla gaat. Vrijdagochtend hing ik weer aan de telefoon om de Higher Up te pakken te krijgen.. 3x doorverbonden en uiteindelijk een mevrouw aan de lijn die de desbetreffende Tesla Medewerker even te pakken kon krijgen (hij had het kennelijk heel druk, meetings e.d). Deze meneer keek blijkbaar eventjes mee, zag dat het om mij ging, en gaf door aan de mevrouw die ik aan de lijn had, dat ik dus inderdaad AP ga krijgen. Uiteraard met hetzelfde verhaal: "..even afwachten tot het in het systeem is verwerkt."
Nogmaals gevraagd om schriftelijk bevestiging en later in de middag ook ontvangen. Ik heb nu dus 2x een schriftelijk bevestiging.

Ik weet niet of ik hier een uitzondering in ga worden, of dat anderen dit ook krijgen. Maar ik dacht, ik deel dit verhaal toch even. Voor degene die geen schriftelijke bevestiging hebben, hoop ik het beste. Maar ik ben bang, dat als je geen schriftelijke bevestiging hebt , je toch een stuk zwakker in de schoenen staat.

Mij ging het uiteindelijk niet om het geld, de helft van de aanschafwaarde kan ik best betalen, ik was eigenlijk gewoon van plan de volle pond te betalen, echter wel na aflevering (en eventueel na proefperiode), ivm bijtellingsverhaal. Het ging mij nu om het principe en dat is dat een belofte een belofte is. Bij de yearly earnings call werd notabene gezegd hard te werken aan (klanten)service, en dit was verre van dat. De staat van de auto bij aflevering en de gebreken die later nog zijn geconstateerd, zie ik als Tesla eigen en zie ik nog door de vingers. In de hoop dat ze dit keurig oplossen. Deze kwestie wilde ik echter niet opgeven.

Screenshot_20190313-103924_Phone.jpg

 
Het valt me op dat er vrij weinig wordt gesproken over auto pilot de laatste tijd. En dan bedoel ik de kwestie: "compensatie" na aanleiding initiële prijsdaling M3 voor de "early birds".

Ik schrijf deze post, om even jullie even op de hoogte te stellen van de situatie die volgens mij gaande is bij Tesla. Voor de mensen die wachten op gratis AP, terwijl er grote kans is, dat jullie wachten op niks.

Ik wil de discussie niet weer oplaaien van: "Je ging akkoord met de verkoopprijs" of "wees blij met wat je hebt".
Ik zelf wil het graag bij de feiten houden en dat is dat er geruchten rondgingen, vlak na de aankondigen prijsdalingen, dat mensen die al reeds een M3 hebben mogen ontvangen, een tegemoetkoming konden verwachten in de vorm van gratis AP. De nieuwe "kale" slimme adaptive CC versie dus.

Sommigen hebben schriftelijk bevestiging ervan. Anderen niet. Communicatie vanuit Tesla was dat het "afwachten" was. Zal wellicht te maken hebben met de doorvoering van het systeem naar aanleiding van zowel prijsveranderingen alsook nieuwe vormen van AP en/of FSD, was van mijn gedachte. Mij werd destijds verteld dat ze dit handmatig in het systeem één voor één moeten aanzetten en dat AP dan OTA wordt geactiveerd.

Aangezien ik maar niet werd terug gebeld voor de op- en aanmerkingen die ik had bij de aflevering en de afgelopen periode sinds ik de auto in bezit heb, ging ik zelf maar bellen. Ik zou namelijk binnen 2 weken worden opgebeld door de dichsbijzijnde SEC en dan zou alles achteraf nog gefixt worden. Zie mij problemen -> Storingen - Problemen Model 3

Dus heb ik afgelopen dinsdag gebeld. Afspraak gemaakt voor over 2 weken en ik ga een Tesla loaner krijgen volgens de helpdesk. Prima.
Of ik nog andere vragen had.
Kwestie van AP op tafel gebracht en ik werd doorverbonden.

De volgende meneer wist waar ik het over had en wilde mij duidelijk maken dat gratis AP ter compensatie niet aan de orde was. Deze belofte was een vorm van slechte communicatie en hij verwees naar de blog op Tesla.com van "Elon Musk" (in zijn woorden), waarin wordt gezegd dat de "early birds" compensatie krijgen in de zin van AP en/of FSD voor de helft van de aanschafwaarde. Deze blog dateert van 1 maart.

Ik was onaangenaam verrast met de houding en reactie van deze meneer en hield voet bij stuk. Dat dit geen manier van bedrijfsvoering is en dat ik zelf als ondernemer, ook niet zo omga met mijn klanten. Ik heb namelijk ook een schriftelijke bevestiging (gedateerd 2 maart). Meerdere keren probeerde deze meneer mij af te wimpelen met hetzelfde riedeltje, namelijk een verwijzing naar het blog.

Ik heb aangegeven ontevreden te zijn met de reactie en iemand hoger op te willen spreken en weer werd ik doorverbonden. De volgende Tesla medewerker, de Higher Up, noem ik maar even, probeerde met hetzelfde verhaal te komen. Toen ik aangaf dat ik dit al meerdere keren had gehoord van de vorige collega en ook nog eens aangaf dat ik een schriftelijke toezegging had, wilde de Higher Up in kwestie dit wel even met eigen ogen zien. Ik werd even in de wacht gezet en toen kwam meneer terug met inderdaad de erkenning dat de desbetreffende toezegging te zien was in de outbox.

Vervolgens werd mij verteld dat ik binnen 2 dagen hierover wordt teruggebeld, maar de kans dus wel groot is dat ik toch wel zou krijgen aangezien ik het zwart op wit toegezegd heb gekregen.

Woensdag ging voorbij alsook donderdag. Geen belletje.

Verbaasd was ik niet. Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden, is dat ik zelf achter dingen aan moet gaan als het om Tesla gaat. Vrijdagochtend hing ik weer aan de telefoon om de Higher Up te pakken te krijgen.. 3x doorverbonden en uiteindelijk een mevrouw aan de lijn die de desbetreffende Tesla Medewerker even te pakken kon krijgen (hij had het kennelijk heel druk, meetings e.d). Deze meneer keek blijkbaar eventjes mee, zag dat het om mij ging, en gaf door aan de mevrouw die ik aan de lijn had, dat ik dus inderdaad AP ga krijgen. Uiteraard met hetzelfde verhaal: "..even afwachten tot het in het systeem is verwerkt."
Nogmaals gevraagd om schriftelijk bevestiging en later in de middag ook ontvangen. Ik heb nu dus 2x een schriftelijk bevestiging.

Ik weet niet of ik hier een uitzondering in ga worden, of dat anderen dit ook krijgen. Maar ik dacht, ik deel dit verhaal toch even. Voor degene die geen schriftelijke bevestiging hebben, hoop ik het beste. Maar ik ben bang, dat als je geen schriftelijke bevestiging hebt , je toch een stuk zwakker in de schoenen staat.

Mij ging het uiteindelijk niet om het geld, de helft van de aanschafwaarde kan ik best betalen, ik was eigenlijk gewoon van plan de volle pond te betalen, echter wel na aflevering (en eventueel na proefperiode), ivm bijtellingsverhaal. Het ging mij nu om het principe en dat is dat een belofte een belofte is. Bij de yearly earnings call werd notabene gezegd hard te werken aan (klanten)service, en dit was verre van dat. De staat van de auto bij aflevering en de gebreken die later nog zijn geconstateerd, zie ik als Tesla eigen en zie ik nog door de vingers. In de hoop dat ze dit keurig oplossen. Deze kwestie wilde ik echter niet opgeven.

View attachment 387245
Goed verhaal, lekker kort. Wat is je vraag/punt nu precies?
 
Het valt me op dat er vrij weinig wordt gesproken over auto pilot de laatste tijd. En dan bedoel ik de kwestie: "compensatie" na aanleiding initiële prijsdaling M3 voor de "early birds".

Ik schrijf deze post, om even jullie even op de hoogte te stellen van de situatie die volgens mij gaande is bij Tesla. Voor de mensen die wachten op gratis AP, terwijl er grote kans is, dat jullie wachten op niks.

Ik wil de discussie niet weer oplaaien van: "Je ging akkoord met de verkoopprijs" of "wees blij met wat je hebt".
Ik zelf wil het graag bij de feiten houden en dat is dat er geruchten rondgingen, vlak na de aankondigen prijsdalingen, dat mensen die al reeds een M3 hebben mogen ontvangen, een tegemoetkoming konden verwachten in de vorm van gratis AP. De nieuwe "kale" slimme adaptive CC versie dus.

Sommigen hebben schriftelijk bevestiging ervan. Anderen niet. Communicatie vanuit Tesla was dat het "afwachten" was. Zal wellicht te maken hebben met de doorvoering van het systeem naar aanleiding van zowel prijsveranderingen alsook nieuwe vormen van AP en/of FSD, was van mijn gedachte. Mij werd destijds verteld dat ze dit handmatig in het systeem één voor één moeten aanzetten en dat AP dan OTA wordt geactiveerd.

Aangezien ik maar niet werd terug gebeld voor de op- en aanmerkingen die ik had bij de aflevering en de afgelopen periode sinds ik de auto in bezit heb, ging ik zelf maar bellen. Ik zou namelijk binnen 2 weken worden opgebeld door de dichsbijzijnde SEC en dan zou alles achteraf nog gefixt worden. Zie mij problemen -> Storingen - Problemen Model 3

Dus heb ik afgelopen dinsdag gebeld. Afspraak gemaakt voor over 2 weken en ik ga een Tesla loaner krijgen volgens de helpdesk. Prima.
Of ik nog andere vragen had.
Kwestie van AP op tafel gebracht en ik werd doorverbonden.

De volgende meneer wist waar ik het over had en wilde mij duidelijk maken dat gratis AP ter compensatie niet aan de orde was. Deze belofte was een vorm van slechte communicatie en hij verwees naar de blog op Tesla.com van "Elon Musk" (in zijn woorden), waarin wordt gezegd dat de "early birds" compensatie krijgen in de zin van AP en/of FSD voor de helft van de aanschafwaarde. Deze blog dateert van 1 maart.

Ik was onaangenaam verrast met de houding en reactie van deze meneer en hield voet bij stuk. Dat dit geen manier van bedrijfsvoering is en dat ik zelf als ondernemer, ook niet zo omga met mijn klanten. Ik heb namelijk ook een schriftelijke bevestiging (gedateerd 2 maart). Meerdere keren probeerde deze meneer mij af te wimpelen met hetzelfde riedeltje, namelijk een verwijzing naar het blog.

Ik heb aangegeven ontevreden te zijn met de reactie en iemand hoger op te willen spreken en weer werd ik doorverbonden. De volgende Tesla medewerker, de Higher Up, noem ik maar even, probeerde met hetzelfde verhaal te komen. Toen ik aangaf dat ik dit al meerdere keren had gehoord van de vorige collega en ook nog eens aangaf dat ik een schriftelijke toezegging had, wilde de Higher Up in kwestie dit wel even met eigen ogen zien. Ik werd even in de wacht gezet en toen kwam meneer terug met inderdaad de erkenning dat de desbetreffende toezegging te zien was in de outbox.

Vervolgens werd mij verteld dat ik binnen 2 dagen hierover wordt teruggebeld, maar de kans dus wel groot is dat ik toch wel zou krijgen aangezien ik het zwart op wit toegezegd heb gekregen.

Woensdag ging voorbij alsook donderdag. Geen belletje.

Verbaasd was ik niet. Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden, is dat ik zelf achter dingen aan moet gaan als het om Tesla gaat. Vrijdagochtend hing ik weer aan de telefoon om de Higher Up te pakken te krijgen.. 3x doorverbonden en uiteindelijk een mevrouw aan de lijn die de desbetreffende Tesla Medewerker even te pakken kon krijgen (hij had het kennelijk heel druk, meetings e.d). Deze meneer keek blijkbaar eventjes mee, zag dat het om mij ging, en gaf door aan de mevrouw die ik aan de lijn had, dat ik dus inderdaad AP ga krijgen. Uiteraard met hetzelfde verhaal: "..even afwachten tot het in het systeem is verwerkt."
Nogmaals gevraagd om schriftelijk bevestiging en later in de middag ook ontvangen. Ik heb nu dus 2x een schriftelijk bevestiging.

Ik weet niet of ik hier een uitzondering in ga worden, of dat anderen dit ook krijgen. Maar ik dacht, ik deel dit verhaal toch even. Voor degene die geen schriftelijke bevestiging hebben, hoop ik het beste. Maar ik ben bang, dat als je geen schriftelijke bevestiging hebt , je toch een stuk zwakker in de schoenen staat.

Mij ging het uiteindelijk niet om het geld, de helft van de aanschafwaarde kan ik best betalen, ik was eigenlijk gewoon van plan de volle pond te betalen, echter wel na aflevering (en eventueel na proefperiode), ivm bijtellingsverhaal. Het ging mij nu om het principe en dat is dat een belofte een belofte is. Bij de yearly earnings call werd notabene gezegd hard te werken aan (klanten)service, en dit was verre van dat. De staat van de auto bij aflevering en de gebreken die later nog zijn geconstateerd, zie ik als Tesla eigen en zie ik nog door de vingers. In de hoop dat ze dit keurig oplossen. Deze kwestie wilde ik echter niet opgeven.

View attachment 387245
Zelfde ervaring. Heb gelukkig ook schriftelijk bewijs. Ik wacht tot één maand na levering anders zal ik (ook) frequent gaan bellen.

Goed verhaal, lekker kort. Wat is je vraag/punt nu precies?
Lees het... of reageer niet en laat het bericht in waarde. Lung heeft groot gelijk in deze.