Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn RWD gaan de voorbanden twee keer zo lang mee als achter, ondanks mijn @Wim S. rijstijl.
Ik overweeg voor de volgende zomerbandenset de overstap naar Hankook. Zo stil zijn die 21" Michelin PSS met TO kenmerk nou ook weer niet en het prijsverschil is significant.
Michelin PSS is inderdaad vrij luid, helemaal als ze voorbij de helft van de levensduur komen. Ik zie geen Hankook in de breedte 245. Kijk ook even naar de Pirelli PZero. Deze laatste is even duur als de Hankook maar maakt 2 dB minder lawaai.
Pirelli PZero 245/35 R21 96Y Banden
Oops Paulus, we zitten in een draadje waar we niet thuis horen.
 
Op de Performance zitten meen ik wel wat duurder banden (Michelin). De Hankook komt overigens wel goed uit de testen en wat minder dure banden zijn bij dit vermogen niet verkeerd toch? :mad:
Ik heb de Hankooks laten vervangen door all seasons Vredestein Quatrac 5. Heerlijk stille banden en geen gewissel meer. TOP.
Zeer lange levensduur bij twee collega's met ook rappe auto's. In de sneeuw ook prima!
 
Bij mijn RWD gaan de voorbanden twee keer zo lang mee als achter, ondanks mijn @Wim S. rijstijl.
Ik overweeg voor de volgende zomerbandenset de overstap naar Hankook. Zo stil zijn die 21" Michelin PSS met TO kenmerk nou ook weer niet en het prijsverschil is significant.
off topic...
ik heb eenmaal Hankook op de S laten monteren.
Levensduur amper de helft van de Michelins die ik normaal heb.
waren er dus snel weer af :confused:
 
Zoals wel meer voorkomt..:mad:.. geef ik maar even antwoord op mijn eigen vragen. Net uitgezocht namelijk.
Ja precieze lokatie Wifi-Extender of veel beter nog een Access Point ( vaste aansluiting aan je Lan ) tov. de ingeklapte Model 3 bestuurdersspiegel (auto dicht), waarin de LTE Wifi antenne, maakt heel veel uit. Zie afb. van Mbps resultaat via genoemde Netgear EX6150v2 ingesteld als Access Point.
View attachment 389506
Als gekombineerde WifiModemRouter via Zeelandnet / Delta Fiber ( of hoe ze na alle opsplitsingen ook heten.. ) een zeer recente Sagemcom, die én 2,4G en 5G ondersteunt.
Met dank voor de foto verstrekt door @Rohodo en aan iedereen die het interesseert... hierbij de antennes in detail.. en onderaan de open spiegel, als link, helemaal afgebeeld, naast het schema.
upload_2019-3-24_9-10-44.png


Model3.Antenna.jpeg
upload_2019-3-24_9-11-49.png


Hier op t schema dus de maten tov. de spiegel die in mijn geval een geweldige Wifi ontvangst geven. Het Netgear Access Point is dan op 150cm hoogte bevestigd, binnen in onze werkplaats, de wand is van hout en onze Model 3's bestuurdersspiegel staat op 450cm afstand van de wand.

Suc6 iedereen met een goede ontvangst... :cool:
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: FrankNL
Hoi, vanwege de herintroducties LR RWD en de prijsverlaging heb ik mijn witte LR AWD opgehaald op 2 maart op 5 maart ingeleverd bij Tesla Amsterdam. De LR RWD zou volgens Tesla niet meer gemaakt worden maar dus toch. Het is ook het model dat ik altijd wilde ivm efficiency. En de LR RWD is, als ie komt, ca € 7000 goedkoper dan die ik nu had en dat is bijna de halve bijtelling. Ik had de indruk dat ik de eerste was die deze actie ondernam. Geld binnen 10 dagen volledig terug, netjes.. Auto overigens helemaal te gek maar de firma tesla idem dito, gek.
Nu dus even wachten tot Tesla de LR RWD naar Europa brengt. Ik heb de indruk dat de topmodellen AWD inmiddels niet meer zo vlotjes gaan dus wordt het tijd het derde duurste model te brengen lijkt mij. Ik neem tenminste aan dat ze op een LR premium meer verdienen dan een MR en SR.
Na drie keer lezen ben ik in opperste verwarring: je schrijft
vanwege de herintroducties LR RWD,
Dus ik meteen kijken op de configurator, maar nee hoor alleen de AWD.

De LR RWD is, als ie komt, ca € 7000 goedkoper
Blijkbaar is hij er toch nog niet, maar je hebt wel een prijs.

Nu dus even wachten tot Tesla de LR RWD naar Europa brengt.
Nu ben ik het helemaal kwijt, want dit is al heel lang de situatie

Lees ik verkeerd, of heb je concrete informatie dat de RWD zo snel in Europa komt dat het voor jou reden was je auto weer in te leveren? En hoe kom je aan dat prijsverschil?
 
Last edited:
Na het drie keer lezen, ben ik in opperste verwarring: je schrijft
vanwege de herintroducties LR RWD,
Dus ik meteen kijken op de configurator, maar nee hoor alleen de AWD.

De LR RWD is, als ie komt, ca € 7000 goedkoper
Blijkbaar is hij er toch nog niet, maar je hebt wel een prijs.

Nu dus even wachten tot Tesla de LR RWD naar Europa brengt.
Nu ben ik het helemaal kwijt, want dit is al heel lang de situatie

Lees ik verkeerd, of heb je concrete informatie dat de RWD zo snel in Europa komt dat het voor jou reden was je auto weer in te leveren? En hoe kom je aan dat prijsverschil?

Er zitten een paar aannames in zijn verhaal maar verder wel duidelijk.
In the USA is de RWD weer te bestellen, als je dan naar de prijzen kijkt zou dat in Nederland 7000 euro schelen met de AWD.
Hij verwacht dat de auto ook in Europa geleverd gaat worden en daarom zijn huidige order gecanceld. :)
 
Heeft er nog iemand problemen met een slechte afstelling van de voorlichten ? Elke 5 auto's die ik voorbij ga moet er wel ene met zijn lichten flikkeren, ik doe dat dat ook terug naar hun (zodat ze weten dat het niet mijn grootlichten zijn) maar echt aangenaam is het op de duur niet. Als je in de app op 'service plannen' klikt en een afspraak wil maken dan stellen ze voor om dit te doen op 23 mei :) effe 2 maanden wachten. Ik zal gewoon zelf een naar het SC in Gent rijden , hopelijk kunnen ze daar 'on the spot' iets aan doen anders zal het een nutteloze rit worden (naast het plezier van het rijden uiteraard).
 
Heeft er nog iemand problemen met een slechte afstelling van de voorlichten ? Elke 5 auto's die ik voorbij ga moet er wel ene met zijn lichten flikkeren, ik doe dat dat ook terug naar hun (zodat ze weten dat het niet mijn grootlichten zijn) maar echt aangenaam is het op de duur niet. Als je in de app op 'service plannen' klikt en een afspraak wil maken dan stellen ze voor om dit te doen op 23 mei :) effe 2 maanden wachten. Ik zal gewoon zelf een naar het SC in Gent rijden , hopelijk kunnen ze daar 'on the spot' iets aan doen anders zal het een nutteloze rit worden (naast het plezier van het rijden uiteraard).

Ik denk dat het hun weinig interesseert dat het je grootlichten niet zijn, ze worden verblind door jouw lampen.
Stel ze gewoon zelf even een stuk af naar beneden in het menu dan hebben je tegenliggers er iig geen last meer van.
Kan je daarna op je gemak een afspraak inplannen.
 
Ik denk dat het hun weinig interesseert dat het je grootlichten niet zijn, ze worden verblind door jouw lampen.
Stel ze gewoon zelf even een stuk af naar beneden in het menu dan hebben je tegenliggers er iig geen last meer van.
Kan je daarna op je gemak een afspraak inplannen.
Zou ik inderdaad kunnen doen maar ... ze hadden gezegd bij de aflevering van daar beter zelf niet aan te prutsen want je zou dat niet zomaar ongedaan kunnen maken of veranderen daarna.
 
@TrebVs Waar heb jij je reserve wiel gekocht en wat heb je er voor betaald?
Heb ik nog niet.. Ik had een Pirelli Winterbandenset ( niet leverbaar blijkt ) meebesteld ( nou ja eigenlijk niet maar die stond ineens op Final Invoice 2, ik had er per email eens naar geïnformeerd.. ! ) en wacht nu op mijn Refund. Ik wil wel t.z.t. een aparte winterbandenset ( bij voorkeur Vredestein Wintrac Xtreme ) maar alleen op de originele Tesla 18" Aero velgen en dan pas heb ik mijn reserveband.
 
Zou ik inderdaad kunnen doen maar ... ze hadden gezegd bij de aflevering van daar beter zelf niet aan te prutsen want je zou dat niet zomaar ongedaan kunnen maken of veranderen daarna.

Je moet niet alles geloven wat de medewerkers van Tesla zeggen. ;)
Bij service in het menu kan je ze prima zelf even wat lager zetten.
Als dit grote problemen zou geven zou het niet in het menu zitten lijkt me.
Tesla of elke willekeurige garage waar ze auto's keuren kan je de afstelling mbv meetapparatuur goed laten zetten. Hier hoef je volgens mij dus niet speciaal voor naar Tesla.
 
Er zitten een paar aannames in zijn verhaal maar verder wel duidelijk.
In the USA is de RWD weer te bestellen, als je dan naar de prijzen kijkt zou dat in Nederland 7000 euro schelen met de AWD.
Hij verwacht dat de auto ook in Europa geleverd gaat worden en daarom zijn huidige order gecanceld. :)

De RWD is ook leverbaar in China, zou idd logisch zijn als deze naar Europa komt. Hopelijk begin Q2. Zou in mijn geval het beste uitkomen ivm nieuwe lease-auto.
 
Last edited:
Je moet niet alles geloven wat de medewerkers van Tesla zeggen. ;)
Bij service in het menu kan je ze prima zelf even wat lager zetten.
Als dit grote problemen zou geven zou het niet in het menu zitten lijkt me.
Tesla of elke willekeurige garage waar ze auto's keuren kan je de afstelling mbv meetapparatuur goed laten zetten. Hier hoef je volgens mij dus niet speciaal voor naar Tesla.
Zelf denk ik dat ze toch die nulstelling moeten resetten bij Tesla anders blijven de lampen steeds naar boven schijnen bij een reset van de lampen. Kan het mis hebben hoor.