Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forum leden. Vorige week een M3 AWD besteld. Tot mijn verbazing kreeg ik zonet een mail dat de auto a.s. zaterdag 30-03 (!) kan worden opgehaald. Ik word werkelijk overvallen. Had de auto pas laat in april verwacht. Nog niets geregeld kwa financieringen en mijn huidige auto wil ik via andere kanalen verkopen omdat inruil tegen valt. Ik ga ze morgen bellen en vragen of de levering met minimaal een maand kan worden uitgesteld. IK vraag me af wat jullie ervaringen zijn over het uitstellen van een levering en wat mijn rechten zijn. Graag jullie advies.

Bestellen in maart, levering in maart. Stond er duidelijk bij toch? Ik zou willen dat ik hem zo snel had...

Maar aangezien je mag annuleren binnen een paar dagen zal je vast ook wel levering kunnen uitstellen. Ik zou gewoon even met Tesla bellen en overleggen met hen.

Ze hebben er geen enkel belang bij om levering af te dwingen als je hem vervolgens de volgende dag weer terug mag brengen.
 
Helaas niet... Dit hoopte ik echt.

Wel dog mode, Sentry mode, peak power increase, knipperende remlichten tijdens hard remmen
en NAVIGATE OP AUTOPILOT, dashcam(meerdere cams)

IMG_4410.jpg
 

Attachments

  • IMG_4406.jpg
    IMG_4406.jpg
    479.2 KB · Views: 62
  • IMG_4407.jpg
    IMG_4407.jpg
    450.3 KB · Views: 50
  • IMG_4408.jpg
    IMG_4408.jpg
    522.6 KB · Views: 37
  • IMG_4409.jpg
    IMG_4409.jpg
    497.1 KB · Views: 40
Last edited:
Bestellen in maart, levering in maart. Stond er duidelijk bij toch? Ik zou willen dat ik hem zo snel had...
Roept bij mij wel vraagtekens op i.v.m. de hoeveelheid vraag die er nog is naar Model 3. Er zijn dus blijkbaar boten onderweg naar Europa vol auto's die nog niet verkocht zijn? In Amerika waren de leveringen ook in elkaar gestort, maar ze zeiden dat dat was omdat het grootste deel van de productie nu naar Europa en China ging. Maar nu blijken die markten ook al verzadigd te zijn.

Ze beginnen nu natuurlijk wel met de short range, en daar zou normaal gezien een pak meer vraag naar moeten zijn, maar wel aan lagere marges voor Tesla...

Ik ga het aandeel nu niet shorten hoor, maar ergens knaagt er toch wel een beetje ongerustheid.
 
big news, yes... afslagen doet hij zelf, lane change moeten nog bevestigd worden. met die 10 km snelweg die ik rij en in de spits nog niks zinnigs van kunnen zeggen.
Raar dat ze zo iets belangrijks niet vermelden in de release notes, dog mode is blijkbaar belangrijker :)

Is de gewone autopilot-functie ook beter geworden? Ik kan hem nu niet direkt testen, zal voor binnen een paar dagen zijn. De vorige versie vond ik nogal haperend en al te voorzichtig: rijstrook veranderen enkel als er echt helemaal niemand in de buurt was (anders weigering), om de haverklap afremmen en weer versnellen (achterliggers gek makend met om de haverklap remlichten), ik vond hem eigenlijk enkel bruikbaar bij een lege baan of bij file, maar niet bij matig verkeer.
 
  • Like
Reactions: Tijsla!
big news, yes... afslagen doet hij zelf, lane change moeten nog bevestigd worden. met die 10 km snelweg die ik rij en in de spits nog niks zinnigs van kunnen zeggen.
Ga eens in het wilde weg rijden dan! Voor de wetenschap :p
Ik heb dezelfde update maar nog geen AP dus ook (al helemaal) geen NOA. Sentry mode werkt, 2 extra camera's dashcam werkt, 5% power increase ga ik zo testen.
 
Raar dat ze zo iets belangrijks niet vermelden in de release notes, dog mode is blijkbaar belangrijker :)

Is de gewone autopilot-functie ook beter geworden? Ik kan hem nu niet direkt testen, zal voor binnen een paar dagen zijn. De vorige versie vond ik nogal haperend en al te voorzichtig: rijstrook veranderen enkel als er echt helemaal niemand in de buurt was (anders weigering), om de haverklap afremmen en weer versnellen (achterliggers gek makend met om de haverklap remlichten), ik vond hem eigenlijk enkel bruikbaar bij een lege baan of bij file, maar niet bij matig verkeer.
hmm, is dat zo? Ik heb in feb besteld(na annuleren bestelling awd(jan) en nwe bestelling M3P(feb)) en het is angstvallig stil. Mogelijk zijn de P versies niet meer op de boten gezet, maar zoveel mogelijk awd's in het zwart. Maar ik denk dat ik niet geleverd ga krijgen voor mei..