Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie hier afbeeldingen voorbijkomen van een model 3 die op 90 procent geladen is en 450 km aangeeft.

Nu heb ik een model 3p en laad deze zowel thuis als op het werk ook op na 90 procent.

Maar kom niet verder als 416 km klopt dit of doe ik iets verkeerd

Mvg

Eric
Ik heb een non-P en bij 90% geeft hij 449km aan. Maar maak je niet ongerust zou ik zeggen: volgens mij is het allemaal maar een rekensommetje. Bij de P rekent hij blijkbaar met een hoger verbruik. En terecht wellicht.
 
02C8CD09-E3FA-43C5-A984-98362D0ACCC8.png
Dat noemen we hier ‘vampire drain’. Lastig allemaal...
Niet overal hoor
 
Werkt bij jullie de handleiding in de auto?

Het werkte prima toen ik de auto ontving, maar sinds een paar dagen zie ik niks verschijnen in het grote vlak wanneer je iets in de inhoudsopgave selecteert. Ik heb vanalles geprobeerd, de taal van de handleiding veranderd, een soft-reset door beide scrollwieltjes ingedrukt te houden, maar niks lijkt te helpen.

Ik wil graag weten wat de standaard bandenspanning is. Gisteren kreeg ik toen ik vertrok een melding 'Bandenspanning te laag', met de achterwielen op 2.6 bar en de rest op 2.8. Tijdens het rijden werd dit weer 2.8-2.9 voor elk wiel, maar wil weten wat de standaard spanning moet zijn.

het zal wel hetzelfde probleem zijn als bij mij de release notes, die kan ik achteraf ook niet openen via het T symbool. alleen na de update zelf verschijnen ze. Zal wel een internet of formaat probleempje zijn.
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Interessant stukje over rear spoiler van de model 3.
How do we validate our Model 3 aerodynamics products?
Wat ik dan niet begrijp, is dat de M3P met dezelfde motoren (juist, toch?), dezelfde batterij, verlaagde vering (dus minder drag), en een spoiler die de weerstand met 2,3% verlaagt (volgens die site), toch minder range heeft.

Het enige negatieve qua verbruik zouden de banden kunnen zijn, maar wegen die echt op tegen de rest? En kan je die dan niet gewoon vervangen door de banden van een gewone AWD zodat je juist meer range hebt? (Ik vermoed uiteraard van niet, maar waarom dan niet?)
 
Wat ik dan niet begrijp, is dat de M3P met dezelfde motoren (juist, toch?), dezelfde batterij, verlaagde vering (dus minder drag), en een spoiler die de weerstand met 2,3% verlaagt (volgens die site), toch minder range heeft.

Het enige negatieve qua verbruik zouden de banden kunnen zijn, maar wegen die echt op tegen de rest? En kan je die dan niet gewoon vervangen door de banden van een gewone AWD zodat je juist meer range hebt? (Ik vermoed uiteraard van niet, maar waarom dan niet?)

Heb zelf een P. Denk dat moest je hier dezelfde velgen onder kunnen zetten als de AWD (gaat technisch gezien niet) en je trapt niet steeds volledig de gas in dat het wel aardig in de buurt zou moeten komen.
 
Als ik rem gebruik ik vnl de regenerative braking. Maar als je toch eens plotter moet remmen merk ik wel dat de model 3 een veel langere remweg heeft dan mijn vorige wagen (Audi A4 avant). Weegt wel iets meer door het accu pack, maar ervaren jullie fit ook zo?
 
Als ik rem gebruik ik vnl de regenerative braking. Maar als je toch eens plotter moet remmen merk ik wel dat de model 3 een veel langere remweg heeft dan mijn vorige wagen (Audi A4 avant). Weegt wel iets meer door het accu pack, maar ervaren jullie fit ook zo?
Omdat je voor het grootste gedeelte regeneratief remt gaan de remschijven roesten.
Dat roestlaagje moet je er eerst af remmen voordat de remmen goed werken.
Het kan dus geen kwaad eens per dag even wat steviger te remmen via het rempedaal om de schijven schoon te krijgen.
 
Mijn auto trekt weg naar rechts

"Meer mensen last van een trillend stuur/slecht gebalanceerde wielen? Heb hiervoor zelf een service afspraak ingepland, eerste mogelijkheid 5 mei hier in Amsterdam best lang en het is best vervelend rijden in een nieuwe auto met een trillend stuur.."

Ik heb hier ook last van, merk het vooral bij snelheden tot 80km/u. Mijn gevoel zegt dat de rechter wielen niet (goed) gebalanceerd zijn. Ik had bij levering (8 maart) meteen een serviceticket aan laten maken door Tesla. Daar is tot op heden nog niets mee gedaan. Ik heb zojuist via Mijn Leaseplan een afspraak ingepland, kan gelukkig morgen al terecht bij een lokale dealer.
 
Last edited:
Nou, mijn rokende Model3 is net gediagnostiseerd in Arnhem: de radiator is lek/defect en moet vervangen worden. Vervangende spullen zijn besteld maar ze konden me niet vertellen of het op voorraad is (hoezo niet, je kan WEL online autos verkopen maar kan je eigen mensen niet vertellen of er onderdelen ergens liggen?) en hoe lang het eventueel gaat duren, ook als de spullen uit de VS moeten komen. De Service man weigerde verder een stap harder te lopen, Tesla Sales Arnhem weigerde ook verantwoording te nemen en verwees terug naar Service en om een lang verhaal kort te maken: van een Netto Promotor hebben ze zojuist een Netto Distractor gemaakt. Wat een schandalig slechte vertoning, iemand schrikt zich het leplazarus met een rokende wagen na superchargen, als ik de verantwoordelijke bij Tesla was had ik al op de stoep gestaan met een bos bloemen, 1000 excuses en de belofte dat ik mijn wagen binnen een aantal dagen terug had OF een nieuwe wagen zou ontvangen.

Nee niet bij Tesla, je laat iemand gewoon in zijn sop (en rokende huurauto) gaar koken. Bedankt voor u geld, veel plezier van uw nieuwe wagen... NOT.
 
Daarstraks eens even naar de CEMM gekeken hoe de TWC werkt wanneer de accu vol is.

Leuk om te zien dat hij ongeveer elk uur de batterij weer even moet bijvullen om zijn vullingsgraad te behouden.
 

Attachments

  • Laadpaalpieken.jpg
    Laadpaalpieken.jpg
    128.5 KB · Views: 37
Hmm, nog niet gevonden, moet je iets aanvinken in de autopilot menu ?
Zelfs de VAB heeft het: Hoe zelfstandig kunnen auto’s vandaag al rijden? | VAB-Magazine
He, welk appje is dat?

Nou, mijn rokende Model3 is net gediagnostiseerd in Arnhem: de radiator is lek/defect en moet vervangen worden. Vervangende spullen zijn besteld maar ze konden me niet vertellen of het op voorraad is (hoezo niet, je kan WEL online autos verkopen maar kan je eigen mensen niet vertellen of er onderdelen ergens liggen?) en hoe lang het eventueel gaat duren, ook als de spullen uit de VS moeten komen. De Service man weigerde verder een stap harder te lopen, Tesla Sales Arnhem weigerde ook verantwoording te nemen en verwees terug naar Service en om een lang verhaal kort te maken: van een Netto Promotor hebben ze zojuist een Netto Distractor gemaakt. Wat een schandalig slechte vertoning, iemand schrikt zich het leplazarus met een rokende wagen na superchargen, als ik de verantwoordelijke bij Tesla was had ik al op de stoep gestaan met een bos bloemen, 1000 excuses en de belofte dat ik mijn wagen binnen een aantal dagen terug had OF een nieuwe wagen zou ontvangen.

Nee niet bij Tesla, je laat iemand gewoon in zijn sop (en rokende huurauto) gaar koken. Bedankt voor u geld, veel plezier van uw nieuwe wagen... NOT.
Oei, dat is echt niet leuk. Veel sterkte ermee, en hopelijk komt het toch wel snel goed.
 
Als ik rem gebruik ik vnl de regenerative braking. Maar als je toch eens plotter moet remmen merk ik wel dat de model 3 een veel langere remweg heeft dan mijn vorige wagen (Audi A4 avant). Weegt wel iets meer door het accu pack, maar ervaren jullie fit ook zo?
Ja, is naar mijn idee puur het significant hogere gewicht. scheelt ook wel echt een paar 100 kilo natuurlijk.

Mbt het verschil in energieverbuik vs de P: het schijnt dat de velgen nog een echt significante invloed hebben en behoorlijk verschil maken.
 
Daarstraks eens even naar de CEMM gekeken hoe de TWC werkt wanneer de accu vol is.
Leuk om te zien dat hij ongeveer elk uur de batterij weer even moet bijvullen om zijn vullingsgraad te behouden.

Dat zal niet zijn om de batterij te vullen. Het is ook maar heel kortstondig dus veel energie wordt er niet geleverd.
6kW is dan wel weer een hoge piek.