Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor alsnog ga ik nog wel uit van een mid range of RWD LR als ik het nieuws bekeek van 3 maanden terug.

“To help the company maintain profitability, Tesla is adopting Q3 2018’s strategy this quarter, with the electric car maker pushing the Model 3 Performance and the Long Range Model 3 AWD to customers in Europe and China. Musk also stated that Tesla is aiming to deliver “at least the Mid Range Model 3 variant in all markets” starting around May, in order to reach a greater demographic for the electric sedan.”

Zou mooi zijn voor iedereen die op een goedkopere uitvoering zit te wachten, mid range bestaat overigens niet meer, alleen de standard of long range.
 
Zou denk ik een slechte keuze zijn om de RWD niet naar europa te halen.
Ik zit zelf te wachten op de LR RWD. Maar t wachten begint idd wel erg lang te worden.
Ook omdat er geen duidelijkheid wordt gegeven.

Ben ook benieuwd of iemand andere geruchten heeft gehoord.

De vraag is gewoon waar Tesla het meest op kan verdienen. Van wat ik heb begrepen is het deel van de M3’s die naar Europa gaan makkelijk genoeg te verkopen. Zo lang als dat duurt blijven dat dual motors.

Zodra de SR komt zal ook wel een RWD LR komen. September heb ik gehoord.
 
Misschien ben ik kippig maar waar zie ik het echte actuele verbruik in realtime? In mijn Golf GTE kon ik het realtime verbruik in Wh/km (of km/liter gestampte dino) zien. Ik ken uiteraard de energie monitor maar die is niet echt realtime (als in: ik wil direct zien wat het effect van m’n voet of de wind of dat heuveltje af is op het verbruik)...

Als je de energie grafiek neemt, je zet hem op 10km en je kijkt dan continue helemaal aan de rechterkant dan zie je daar toch gewoon het actuele verbruik?
Als je gas geeft zie je meteen een piek en als je je gas los laat een dal, real time.
Je stippellijn is je gemiddelde dus daarmee kan je dan je actuele verbruik bepalen.
 
Als je de energie grafiek neemt, je zet hem op 10km en je kijkt dan continue helemaal aan de rechterkant dan zie je daar toch gewoon het actuele verbruik?
Als je gas geeft zie je meteen een piek en als je je gas los laat een dal, real time.
Je stippellijn is je gemiddelde dus daarmee kan je dan je actuele verbruik bepalen.
Ja dat zou je actueel kunnen noemen, maar voor mij is het in vergelijking met wat ik in de GTE had niet goed genoeg. Elk zuchtje wind, elke scheet, alles zag je met update interval van een fractie van een seconde. Kennelijk kan dat dus niet in de M3.
 
De vraag is gewoon waar Tesla het meest op kan verdienen. Van wat ik heb begrepen is het deel van de M3’s die naar Europa gaan makkelijk genoeg te verkopen. Zo lang als dat duurt blijven dat dual motors.

Zodra de SR komt zal ook wel een RWD LR komen. September heb ik gehoord.

Idd eerst de AWD voorraden opmaken en verschepen naar de EU, pas als de vraag naar deze versies inzakt zullen de goedkopere modellen beschikbaar komen.
 
De vraag is gewoon waar Tesla het meest op kan verdienen. Van wat ik heb begrepen is het deel van de M3’s die naar Europa gaan makkelijk genoeg te verkopen. Zo lang als dat duurt blijven dat dual motors.

Zodra de SR komt zal ook wel een RWD LR komen. September heb ik gehoord.
Waar heb je september gehoord?

Het zou me raar lijken dat ze nu al vollop de SR+ verkopen in de VS, en ze daarna zouden wachten tot Q3 voor de LR RWD hier.
 
Waar heb je september gehoord?

Het zou me raar lijken dat ze nu al vollop de SR+ verkopen in de VS, en ze daarna zouden wachten tot Q3 voor de LR RWD hier.

In US hebben ze ook eerst meer dan een jaar de duurdere versies verkocht. Ze gaan hun eigen markt niet kannibaliseren.
Pas als de 'liefhebbers' alles hebben gekocht wat ze kunnen produceren en met dikkere marges kunnen verkopen, komen ze met de goedkope modellen en boren dan nieuwe 'wave' aan van mensen die dat zich weer kunnen veroorloven.
Ik verwacht ze nog niet zo heel snel hier in ieder geval.
 
  • Like
Reactions: Adm
In US hebben ze ook eerst meer dan een jaar de duurdere versies verkocht. Ze gaan hun eigen markt niet kannibaliseren.
Pas als de 'liefhebbers' alles hebben gekocht wat ze kunnen produceren en met dikkere marges kunnen verkopen, komen ze met de goedkope modellen en boren dan nieuwe 'wave' aan van mensen die dat zich weer kunnen veroorloven.
Ik verwacht ze nog niet zo heel snel hier in ieder geval.

+1 En pas in 2020 komt de concurrentie met EV's die een aardige actieradius hebben en minder of rond de 50k kosten. Haast is dus niet nodig voor Tesla. Zal denk ik ook nog wel even duren, Q4 2019 / Q1 2020
 
+1 En pas in 2020 komt de concurrentie met EV's die een aardige actieradius hebben en minder of rond de 50k kosten. Haast is dus niet nodig voor Tesla. Zal denk ik ook nog wel even duren, Q4 2019 / Q1 2020

Dat ook.. maar nog afgezien van concurrenten. Eerst kunnen ze dik verkopen aan de leaserijders die eerst Audi/bmw/vw aan het karren waren van 30-45k, die kunnen met 4% over eerste 50k ineens een *Tesla* van 55-68k rijden voor zelfde leasebedrag/goedkoper.
Dat eerst uitmelken. Prive aankopen voor de echte fans en voor de mensen die al S en X hebben eentje erbij 'voor de vrouw'.
En als dat beetje verzadigd is, dan inderdaad als de concurrentie beetje begint uit te komen met tegenhangers in categorie 55-68k, ineens volgende mokerslag, zelfde auto maar dan ineens HEEL stuk goedkoper... op zich mooie strategie.

Ze hadden alleen beter de S (en mindere mate X) *eerst* nog een refresh gegeven nog... Dat design begint nu echt wel outdated te worden (vooral binnenkant, maar ook accupakket/computerhardware). Ze hebben altijd gezegd dat de S en X de vlaggeschepen moeten blijven en ik kan me voorstellen dat de nieuwste technieken in de M3 het beetje zuur maakt voor de S en X.
 
In US hebben ze ook eerst meer dan een jaar de duurdere versies verkocht. Ze gaan hun eigen markt niet kannibaliseren.
Pas als de 'liefhebbers' alles hebben gekocht wat ze kunnen produceren en met dikkere marges kunnen verkopen, komen ze met de goedkope modellen en boren dan nieuwe 'wave' aan van mensen die dat zich weer kunnen veroorloven.
Ik verwacht ze nog niet zo heel snel hier in ieder geval.
Hoe verklaar je dan de uitspraak van Elon dat ze rond mei *minimaal* de MR wereldwijd willen uitleveren?
 
Model 3 line up is aangepast. SR en LR RWD verdwijnen en autopilot wordt standaard geleverd (prijs gaat met 1.100 omhoog als gevolg).

SR en LR RWD zullen wel bij de Tesla store te bestellen zijn (in de VS... geen idee in Nederland), maar het zou mij niet verbazen als de LR RWD nooit naar Europa komt. SR is vanaf nu een software limited SR plus. LR RWD een blok aan het been...
 
Die prijswijzigingen volgen nu wel snel op elkaar. Voor mij betekend het in dit geval goed nieuws LR-black-black-19 inch-AP. Hij is iets goedkoper geworden.
Mijn huidige lease contract loopt pas eind december af. Met de huidige levertijden denk ik dat ik nog even wacht met bestellen. Ik denk dat er nog wel meer aan de prijzen gesleuteld gaat worden en dus ook mijn bijtelling :D
 
En besteld!
  • Model 3 Standard Range Plus achterwielaandrijving
  • Lakkleur Deep Blue Metallic
  • 18'' Aero velgen
  • Gedeeltelijk premium interieur, volledig zwart
  • Autopilot
Precies voor deze versie verdwijnt het stukje tekst over de levering.
Dus even geduld hebben wanneer hier verdere informatie over bekend wordt gemaakt.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Met deze nieuwe prijzen en de toevoeging van de SR+ geloof ik niet dat de LR RWD nog beschikbaar gaat komen. De leasemaatschappijen kunnen weer gaan calculeren, voor de zoveelste keer in een paar maanden. Zal het lease tarief (wat al aan de hoge kant was) niet ten goede komen voor de berijder.
 
Met deze nieuwe prijzen en de toevoeging van de SR+ geloof ik niet dat de LR RWD nog beschikbaar gaat komen. De leasemaatschappijen kunnen weer gaan calculeren, voor de zoveelste keer in een paar maanden. Zal het lease tarief (wat al aan de hoge kant was) niet ten goede komen voor de berijder.

Ik denk ook dat de LR RWD niet gaat komen. En in de VS een stille dood gaat sterven.