Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren had ik wat in de frunk gelegd en toen veel me op dat er toch wel een hele grote gap zit bij de voorbumper ter hoogte van de koplamp. Ook rondom de koplamp is de aansluiting niet goed. Het vreemde is dat ik mij niet kan herinneren dat er bij aflevering al zo'n kloof was. En nee, ik ben nergens tegenaan gereden. Herkend iemand dit? Ik ga in ieder geval een afspraak bij een SEC maken (ook vanwege was slecht verlijmde rubbers).

Weet iemand ook of ze zoiets aan huis kunnen fixen of moet ik daarvoor naar een SEC toe?

View attachment 404571
heb je al geprobeerd deze terug te drukken ?

de ijzeren klipje zijn los geschoten en uit hun vergrendeling gegaan kan ook beuren als ze niet goed vast zaten en je een flinke kuil gepakt hebt
 
Trekhaak is nu beschikbaar voor de Model 3 tijdens configuratie. Niet achteraf te installeren. Trekgewicht 910kg:
full.png

(Screenshot schaamteloos gestolen van het Tweakers topic)

Tesla geeft aan dat Europese regelgeving niet toestaat dat de trekhaak na aflevering wordt gemonteerd, waardoor huidige Model 3-eigenaren de auto moeten laten zoals deze is.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten-2cM
Dat was bij Ford óók zo toen ik mijn huidige wagen aankocht. Soms is dat trouwens door wettelijke verplichtingen ingegeven (omdat je eenvormigheidscertificaat dat bij de wagen afgeleverd werd niet meer geldig zou zijn) eerder dan door technische.
 
Schijnt bij Performance te maken te hebben met maximale belasting van achterbanden. (las ik op internet) :rolleyes:
En niet omdat men bang is dat je de aanhanger/caravan in tweeën trekt :p

Wel jammer dat de Performance het dan weer net niet krijgt. In de software kunnen ze toch gewoon het vermogen beperken als de banden het probleem zijn ?
Of de trekhaak komt daar weer verplicht samen met luchtvering o.i.d.
 
Wel jammer dat de Performance het dan weer net niet krijgt. In de software kunnen ze toch gewoon het vermogen beperken als de banden het probleem zijn ?
Of de trekhaak komt daar weer verplicht samen met luchtvering o.i.d.

Ik denk dat in dit geval het vermogen niet het probleem is maar de belasting (gewicht). Eigen gewicht + laadvermogen van de auto zal totaal wel aardig in de buurt komen van de maximale belasting van de toegepaste banden op een M3P. Waarschijnlijk mogen de banden op de M3 (dus zonder P) net iets meer kg "dragen" van op de M3P? Banden bereiken relatief zware elektrische auto's al snel (gewichts)grenzen.
 
Misschien een rare vraag nu het weer warmer wordt buiten, maar weet iemand of het mogelijk is om de auto
op winterbanden te laten leveren?
Ik zou namelijk het liefst in de winter met de 18" (+Aero) rijden en in de zomer met wat mooiere (en misschien grotere) velgen.
 
Je kunt enkel een setje winterbanden op velg bijbestellen (voor een pak geld).

De auto's worden altijd met "all seasons" (Michelin Primacy MXM4 of iets soortgelijks op de 18") geleverd.

Voor zover ik weet kun je niet énkel winterbanden krijgen. Je kunt wel 19" "zomervelgen" bestellen (die dan Michelin Pilot Sport 4S krijgen -- meer grip maar ook meer vebruik) en daarbij 18" velgen met winterbanden.