Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Even een update van een inmiddels zeer ontevreden Model 3 owner.
Auto werd geleverd zonder laadkabel, dramatische lak, deuren die niet goed dicht gingen en nog wat kleine zaken.
Na 2 maanden bezit met de auto een boodschap doen, kom terug de auto in en hij doet niets meer.
Eerst 1 uur in de wacht aan de telefoon, daarna een uur gewacht op sleepwagen, auto is nu 2,5 week weg.... Batterij vervangen en -hopelijk- deze week ophalen.
Ik kom uit Brabant, auto kwam stil te staan in Amsterdam, moet hem daar ook weer ophalen (vind ik bedenkelijke service maar goed).
Verder heb ik vanaf week 2 al een ster in de voorruit, melding van gemaakt en zou deze week vervangen worden, zojuist gebeld door Carglass (want Tesla had mij verteld dat dat sneller zou gaan) dat Tesla toch heeft besloten geen ruiten uit te leveren. Wanneer dan wel? was mijn vraag, maar dat is helaas onbekend.
Beetje hetzelfde als de laadkabel, ik begrijp dat als je nu een Model 3 besteld een laadkabel ontvangt maar voor mij (iemand die in 2017 gereserveerd heeft) is er nog steeds niets, vreemd....

Ik was altijd degene die alles goed praatte voor Tesla, maar op dit moment ben ik het vertrouwen in de organisatie verloren. Het voelt alsof ze zoveel mogelijk willen verkopen / leveren en daarna is het klaar, verwacht geen service.....

Edit: afgelopen weken is al het contact met Tesla over de voortgang van de reparatie uit mijzelf gekomen (na uren in de wacht staan) want van Tesla hoor ik niets en sinds gisteren kan ik ze op de telefoon ook niet meer te pakken krijgen, dus laten we hopen op het beste.
 
Last edited:
_20190628_173153.JPG
_20190628_174741.JPG


Ik heb mijn M3P door de 0 kilometer resterende range gereden, bewust in de buurt van SuperCharger Leiderdorp. Rijdt nog prima dan al is ie niet meer zo fel dan, en airco blaast nog volop koude lucht.

Ik kreeg in Leiderdorp max 120 kW, op ongedeelde stall en was naast een rode Model X de enige op die locatie op dat moment.

Na een half uur 352 km range en heb doorgelaten tot 100%. De laatste paar km duren heel lang.

In totaal 18,75€ in rekening gebracht op het scherm, en bij het tarief van 0,25€/kWh komt dat op precies (ja precies) 75 kWh....

Ik heb 496 km bijgeladen, en kwam op een range van 494 km uit. Dus kennelijk op - 2 aangekomen :). 310 mijl afgerond.
 
Ik heb mijn M3P door de 0 kilometer resterende range gereden, bewust in de buurt van SuperCharger Leiderdorp. Rijdt nog prima dan al is ie niet meer zo fel dan, en airco blaast nog volop koude lucht.

Ik kreeg in Leiderdorp max 120 kW, op ongedeelde stall en was naast een rode Model X de enige op die locatie op dat moment.

Na een half uur 352 km range en heb doorgelaten tot 100%. De laatste paar km duren heel lang.

In totaal 18,75€ in rekening gebracht op het scherm, en bij het tarief van 0,25€/kWh komt dat op precies (ja precies) 75 kWh....

Ik heb 496 km bijgeladen, en kwam op een range van 494 km uit. Dus kennelijk op - 2 aangekomen :). 310 mijl afgerond.

Da's lef hebben! Goed om te weten. Ik begon al aardig nerveus te worden bij 70 km resterend, wetende dat mijn dichtsbijzijnde SuC minstens 45 km ver weg is (totdat Naarden eindelijk on-line komt), en mijn thuissituatie nog niet functioneerde. Dit nu als een haas gedaan en hij staat nu te laden. Phew!
 
Sommige voorraad modellen worden nu met 3100 euro korting aangeboden. Zojuist een Model 3 AWD in de kleur blauw bestelt...

Mooie deal. Maar ik ben even benieuwd wat je nu betaalt en wat de catalogusprijs dan is. Ik neem aan dat er Autopilot op zit (waar Tesla 100% marge op heeft, waardoor ze ruimte hebben om wat van de prijs af te halen). Enne... hebben ze je gevraagd of je de auto nog dit kwartaal kunt ophalen?
 
Mooie deal. Maar ik ben even benieuwd wat je nu betaalt en wat de catalogusprijs dan is. Ik neem aan dat er Autopilot op zit (waar Tesla 100% marge op heeft, waardoor ze ruimte hebben om wat van de prijs af te halen). Enne... hebben ze je gevraagd of je de auto nog dit kwartaal kunt ophalen?
Catalogusprijs is gewoon 58.300. Dus de bijtelling hebben wij wel mee te maken.
En ja autopilot zit er bij.
 
"Motor oververhit STOP ONMIDDELLIJK MET RIJDEN" stond er gisteren op ons scherm. Onze SR+ is amper 1 week oud en heeft nog maar ca 550 km gereden. Die dag hebben we alleen op 80 km wegen gereden. Het was wel warm (ca 30 graden). We hebben de auto uitgeschakeld en weer ingeschakeld, ook met enkele minuten wachten ertussen, maar de melding bleef komen. Dus uiteindelijk op de sleepwagen afgevoerd. Met onze Nissan Leaf die we hiervoor 5,5 jaar hebben gereden nooit zoiets gehad...

Ik hoor graag jullie vermoedens wat hier aan de hand kan zijn.

We hebben gisteren direct onze auto langs de kant gezet. Ons geplande dagje familiebezoek kreeg ineens een heel andere invulling met wachten, sleepdienst, wachten, taxi, wachten, huurauto en nog eens wachten..
IMG_qz2gtz.jpg 20190630_142851.jpg
 
"Motor oververhit STOP ONMIDDELLIJK MET RIJDEN" stond er gisteren op ons scherm. Onze SR+ is amper 1 week oud en heeft nog maar ca 550 km gereden. Die dag hebben we alleen op 80 km wegen gereden. Het was wel warm (ca 30 graden). We hebben de auto uitgeschakeld en weer ingeschakeld, ook met enkele minuten wachten ertussen, maar de melding bleef komen. Dus uiteindelijk op de sleepwagen afgevoerd. Met onze Nissan Leaf die we hiervoor 5,5 jaar hebben gereden nooit zoiets gehad...

Ik hoor graag jullie vermoedens wat hier aan de hand kan zijn.

We hebben gisteren direct onze auto langs de kant gezet. Ons geplande dagje familiebezoek kreeg ineens een heel andere invulling met wachten, sleepdienst, wachten, taxi, wachten, huurauto en nog eens wachten..
View attachment 425149 View attachment 425145
Superbalen voor je! Deze melding nog nooit gehoord/gezien. Vrees dat je gewoon pech hebt. Nu maar hopen dat het (ik noem maar wat) gewoon een los contact was, en dat je het vertrouwen in de auto snel weer terug krijgt:rolleyes:
 
"Motor oververhit STOP ONMIDDELLIJK MET RIJDEN" ... Ik hoor graag jullie vermoedens wat hier aan de hand kan zijn.
View attachment 425149 View attachment 425145
Balen... ik hoop op een sensorprobleem voor je, dan is het vrij snel verholpen. Of ze zijn vergeten vloeistof (koelvloeistof of olie in het cardan) te vullen... vreemd iig en niet eerder gelezen hier.