Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allen,

Hier op 18 feb besteld een m3p zonder auropilot.

3 dagen later kwam de prijs verlaging.
Toen meteen bij de lease maatschappij aan de bel getrokken.

Na contact met tesla 2 opties.

Zo laten staan en hoge prijs betalen en pilot (gratis) er bij of opnieuw bestellen.

Ik heb de bestelling laten staan.
Op 3 maart een mail van tesla met een account met de bestelling er in van. 3 maart.

Deze was in feb al gedaan maar dus lange verwerking?

Op 27 maart mijn auto gehaald. Pilot werkt niet. Kom er ook niet uit hoe je nu kunt zien of het wel of niet geactiveerd is.

Iemand een idee? Waar zie ik of het aanstaat en hoe zit het met bovenstaande bestel data deze vallen in mijn ogen buiten alle berichten van toen

Gr Eric
 
Ik vind het ook allemaal erg onbevredigend. Mijn M3 is op 27-02 geleverd en op 29-02 heb ik (per mail!) de toezegging gekregen dat ik gratis AutoPilot zou krijgen. Maar nu zijn we een maand verder en het komt maar niet. Daar komt nog eens bij dat als ik er over bel/mail dat ze over een 'mogelijke 50% korting' beginnen. Maar dat wil ik niet, ik heb tenslotte de € 3200,- al betaald i.v.m. de hogere aanschafprijs.

Ik was het allemaal zo zat dat ik de een mail naar de NL Country Director van Tesla heb gestuurd, in de hoop dat dat helpt. Ik zal niet de hele mail hier posten, maar mijn geschrijf eindigt als volgt:

(...)
En wat heb ik nu? Een hele fijne, nieuwe, futuristisch uitziende Tesla Model 3, die qua rijden veel ouderwetser is dan de meeste andere auto's van de afgelopen 5 jaar, aangezien ik niet eens adaptive cruisecontrol heb...

Mijn klanttevredenheid, en met met mij vele anderen (die ik ook spreek via het TMC forum), daalt hierdoor enorm. Ik ben hier zeer ontevreden over. Het is op dit moment zelfs niet mogelijk om AP aan te schaffen, voor degenen die dat zouden willen.

Kun jij hierin helpen?

Let wel: ik probeer niet mijn AutoPilot door jou te laten regelen, maar ik wil ook een breder signaal geven. Momenteel ben ik niet de meest actieve Tesla ambassadeur, als je begrijpt wat ik bedoel.

Binnen 2 uur werd ik gebeld door het hoofd van 'mijn' SeC, met uitleg, excuses en de toezegging dat er gezocht gaat worden naar een oplossing. Voor wat het waard is...
Die toezegging over gratis AP per mail is al meer dan ik heb gekregen. Ik kreeg als excuses voor de gebrekkige service met betrekking tot schadeherstel van lakschade en andere gebreken (ik wacht al meer dan zes weken en er is nog geen afspraak ... wordt nog steeds aan gewerkt) en de reizen naar Tilburg voor niets, wel een gratis Wall Connector aangeboden. Op zich heel netjes, maar die had ik net zelf al aangeschaft en geïnstalleerd. Mijn inzet was een verdere concessie met betrekking tot FSD. Dat is immers de enige manier waarop je een auto voor de prijsverlaging geleverd weer in waarde up-to-date krijgt. Men houdt daar echter vast aan de officiële berichtgeving uit de VS en lijkt verder ongevoelig voor argumenten rondom bijtellingsverliezen. Want de € 3200,- is niet alleen betaald, maar telt ook de komende vijf jaar lang door in de bijtelling. First world problems, maar het blijft een beetje zuur.
 
Die toezegging over gratis AP per mail is al meer dan ik heb gekregen. Ik kreeg als excuses voor de gebrekkige service met betrekking tot schadeherstel van lakschade en andere gebreken (ik wacht al meer dan zes weken en er is nog geen afspraak ... wordt nog steeds aan gewerkt) en de reizen naar Tilburg voor niets, wel een gratis Wall Connector aangeboden. Op zich heel netjes, maar die had ik net zelf al aangeschaft en geïnstalleerd. Mijn inzet was een verdere concessie met betrekking tot FSD. Dat is immers de enige manier waarop je een auto voor de prijsverlaging geleverd weer in waarde up-to-date krijgt. Men houdt daar echter vast aan de officiële berichtgeving uit de VS en lijkt verder ongevoelig voor argumenten rondom bijtellingsverliezen. Want de € 3200,- is niet alleen betaald, maar telt ook de komende vijf jaar lang door in de bijtelling. First world problems, maar het blijft een beetje zuur.
Die bijtelling zal ze in Amerika niet echt interesseren. Maar hier speelt het wel degelijk. Eigenlijk heb je daar wel een punt, maar of Tesla je daar voor gaat compenseren vraag ik mij af.
Ik heb de auto besteld voor een bepaald bedrag en als ik daar nu AutoPilot zonder bijbetaling aan toegevoegd krijg ben ik tevreden. Ik hoef ook weer niet het onderste uit de kan. Iets met een deksel.. ;)
 
Die bijtelling zal ze in Amerika niet echt interesseren. Maar hier speelt het wel degelijk. Eigenlijk heb je daar wel een punt, maar of Tesla je daar voor gaat compenseren vraag ik mij af.
Ik heb de auto besteld voor een bepaald bedrag en als ik daar nu AutoPilot zonder bijbetaling aan toegevoegd krijg ben ik tevreden. Ik hoef ook weer niet het onderste uit de kan. Iets met een deksel.. ;)
Mee eens, maar waar het nog aan ontbreekt is goede communicatie en verwachtingsmanagement. We mogen hopen dat dit na afsluiting van het kwartaal verbetert en april inderdaad de maand van ruimhartige beschikbaarstelling van AP en FSD wordt.
 
Zojuist service center Duiven gesproken en die gaven aan dat met één van de eerstvolgende firmware upgrades een proefperiode van 30 dagen beschikbaar komt op de Model 3 voor autopilot. Hopelijk dan ook met de mogelijkheid om voor gereduceerd bedrag AP en FSD te bestellen.
 
  • Like
Reactions: Joost1983
Mee eens, maar waar het nog aan ontbreekt is goede communicatie en verwachtingsmanagement. We mogen hopen dat dit na afsluiting van het kwartaal verbetert en april inderdaad de maand van ruimhartige beschikbaarstelling van AP en FSD wordt.


Ik heb hier gister nog even over gebeld met het service center en mij werd toen gevraagd om een screenshot van de SMS die ik ooit had ontvangen door te sturen via mail met daarbij mijn VIN-nummer en dan zou binnen 1 a 2 dagen de autopilot toewijzing worden geforceerd. Dus daarvan ben ik nu in afwachting ... Uiteraard meld ik me weer als er voortgang is ;)
 
Zojuist service center Duiven gesproken en die gaven aan dat met één van de eerstvolgende firmware upgrades een proefperiode van 30 dagen beschikbaar komt op de Model 3 voor autopilot. Hopelijk dan ook met de mogelijkheid om voor gereduceerd bedrag AP en FSD te bestellen.
Toevallig gebeld met Amsterdam, en die hadden hetzelfde verhaal. Lijkt wel alsof er iets naar de medewerkers is gecommuniceerd...
 
Gisteren bij SeC Amsterdam dan eindelijk in staat geweest AP plus FSD te bestellen, na een maand proberen via verschillende kanalen..

Prijs 5300 euro. Moet een dag of 4 duren voer het geactiveerd is.
Leverdatum van mijn M3 was overigens 15 februari.
Handig gedaan. Zoiets zoek ik ook. Wat heb je ervoor moeten doen om ze te bewegen zo'n verkooporder op te stellen?
 
Gisteren bij SeC Amsterdam dan eindelijk in staat geweest AP plus FSD te bestellen, na een maand proberen via verschillende kanalen..

Prijs 5300 euro. Moet een dag of 4 duren voer het geactiveerd is.
Leverdatum van mijn M3 was overigens 15 februari.

Blijft toch vreemd, er zijn hier mensen die hetzelfde hebben gekregen als jij maar dan voor 3200 euro. Lijkt er dus op dat je 2000 euro teveel betaald hebt.
 
Blijft toch vreemd, er zijn hier mensen die hetzelfde hebben gekregen als jij maar dan voor 3200 euro. Lijkt er dus op dat je 2000 euro teveel betaald hebt.
Klinkt me nog beter.... en gaan die mensen ook kunnen uitleggen hoe zij dat voor elkaar hebben gekregen? Ik wacht nog op de gratis AP, en wil dan upgraden naar FSD. Ik heb bij leasemaatschappij nog 5800 tegoed (het bedrag toen voor de voormalige EAP activatie na trial...)
 
Een kleine aanvulling / nuance:
Geleverd voor 1 maart maar met aantoonbare SMS dat AP gratis is krijgen het goedkoper dan andere M3 rijders welke alleen maar voor 1 maart geleverd zijn zonder SMS (laatste betalen idd Euro 2100,-- voor AP + Euro 3200,-- voor FSD = totaal 5.300,-- als je beide besteld)

Een aantal personen (levering VOOR 1 maart) heeft dus een SMS gekregen met toezegging voor gratis AP nav prijsverlaging. In dat geval krijg je gratis AP en kun je voor Euro 3200,-- FSD erbij kopen. Met name de willekeur (wel/geen SMS) is weer op zn Tesla's....... Ik heb overigens protest gemaakt -> ik heb geen SMS maar wel telefonische toezegging gratis AP! Als anderen ook willen aandringen op gratis AP voor levering <1 maart graag ;)

Voor levering vanaf 1 maart weet ik niet wat de bedragen zijn maar volgens medewerker minder gunstig (levering voor 1 maart is dus gunstiger)

Binnenkort volgt er een update trail-versie. Binnen deze periode kun je gebruik maken van vermelde bedragen. Update wordt random (en in fases) uitgerold. Net als alle andere updates. Exacte datum is niet bekent maar ik heb begin april gehoord en medewerker gaf aan "ergens in april"
 
  • Informative
Reactions: Qweras