Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Even een update over de FSD upgrade bestellingen. Hier nog geen nieuws, ondanks afgelopen woensdag belofte dat het binnen 2 dagen geregeld zou zijn. Verbaast me niks meer inmiddels :)

Geleverd:
Besteld, nog niet geleverd (voor zover ik kan zien):
Ik heb inderdaad 21 maart de factuur per mail ontvangen en betaald, prinsscreen dezelfde dag teruggestuurd. Het zou binnen 5 werkdagen geregeld zijn en we zijn inmiddels ruim een maand verder. Er meerdere keren achteraan gebeld, werd intern doorgezet naar persoon die zich er mee bezig houdt. Zou 24-48 uur duren normaal, maar vanwege backlog iets langer (nu bijna 3 weken geleden). Vorige week bij SeC Ams langgeweest, die heeft het naar hoofd sales doorgezet, zou vorige week dan wel geregeld zijn (je raadt het al).
Dinsdag weer gebeld, er is nu een "toolbox" voor aangemaakt, moet via US, is niet zomaar een vinkje werd mij gezegd. Wederom verwachting dat het eind deze week geregeld zou moeten zijn. Ben benieuwd.
 
Hi Thijs,

Bedankt voor je reply en jammer dat het nog niet actief is, hoop dat je snel de update krijgt!

Helemaal mooi als je dan ook de HW3 hebt ;) zie de Tesla autonomy day presentatie

Groet,

Anton.
Goedemorgen Anton,

Heb de presentatie gezien, erg cool. Timelines zijn natuurlijk weer over optimistisch... Hopelijk wordt de activatie van AP/FSD op mijn M3 snel geregeld.
De HW3 upgrade gaat nog wel even duren, Tesla inschattende ;-)
 
Last edited:
Ik heb inderdaad 21 maart de factuur per mail ontvangen en betaald, prinsscreen dezelfde dag teruggestuurd. Het zou binnen 5 werkdagen geregeld zijn en we zijn inmiddels ruim een maand verder. Er meerdere keren achteraan gebeld, werd intern doorgezet naar persoon die zich er mee bezig houdt. Zou 24-48 uur duren normaal, maar vanwege backlog iets langer (nu bijna 3 weken geleden). Vorige week bij SeC Ams langgeweest, die heeft het naar hoofd sales doorgezet, zou vorige week dan wel geregeld zijn (je raadt het al).
Dinsdag weer gebeld, er is nu een "toolbox" voor aangemaakt, moet via US, is niet zomaar een vinkje werd mij gezegd. Wederom verwachting dat het eind deze week geregeld zou moeten zijn. Ben benieuwd.
Herkenbaar... Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen... Terwijl Elon het deed overkomen in een van zijn tweets dat het met een druk op de knop geregeld zou kunnen worden!
 
Vandaag ontvangen (ze houden zich aan de officiële berichtgeving terwijl er toch tegenstrijdige berichten te lezen zijn):

Zoals in mijn vorige e-mail geschreven geldt er:

Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000). In other words, for a customer who previously hadn’t purchased Autopilot plus Full Self-Driving, they will soon be able to do so for $6,000 less than before. Customers who previously purchased Full Self-Driving will receive an invitation to Tesla’s Early Access Program (EAP). EAP members are invited to experience and provide feedback on new features and functionality before they are rolled out to other customers.
Het lijkt mij nu te gaan lukken om FSD aan te schaffen voor 2.100,- :
Wij gaan u een factuur sturen van 2100,-, wanneer deze voldaan wordt zal de software toegestuurd worden.
Let op : dit aanbod liep tot 20 maart. Ik ben al sinds begin maart bezig om dit geregeld te krijgen en vandaar dat ik nog van dit aanbod gebruik kan maken!
 
Ik heb inderdaad 21 maart de factuur per mail ontvangen en betaald, prinsscreen dezelfde dag teruggestuurd. Het zou binnen 5 werkdagen geregeld zijn en we zijn inmiddels ruim een maand verder. Er meerdere keren achteraan gebeld, werd intern doorgezet naar persoon die zich er mee bezig houdt. Zou 24-48 uur duren normaal, maar vanwege backlog iets langer (nu bijna 3 weken geleden). Vorige week bij SeC Ams langgeweest, die heeft het naar hoofd sales doorgezet, zou vorige week dan wel geregeld zijn (je raadt het al).
Dinsdag weer gebeld, er is nu een "toolbox" voor aangemaakt, moet via US, is niet zomaar een vinkje werd mij gezegd. Wederom verwachting dat het eind deze week geregeld zou moeten zijn. Ben benieuwd.

Nog paar keer via mail contact gehad en diverse keren snelle oplossing beloofd, maar helaas, nog steeds geen AP of FSD
 
Mijn situatie:
- Initieel gevraagd achter upgrade 2 maart.
- Amerikaans blogpost doorgestuurd gekregen waar de gereduceerde prijs van $2000 op stond
- na 3x aandringen, 21 maart antwoord gekregen met dezelfde tekst uit de blogpost
- hierop geantwoord dat kopen via mijn Tesla account helemaal niet mogelijk is.
- radio silence

- vorige week langs geweest in SeC
- ze gingen het uizoeken
- eergisteren per mail antwoord dat ik het kon aankopen via mijn account.
- verduidelijkt met prt scr dat dat niet ging
vandaag antwoord dat de actie van gratis upgrade 21 maart verviel (heb er dus naast gegrepen terwijl ik herhaaldelijk ernaar geïnformeerd heb) en dat ik het via hen kan aankopen en zij het met engineering bekijken. Maar geen prijs...

Verder altijd wel vriendelijk, maar echt jammer dat die communicatie zo moeilijk is betreffende dit onderwerp. Alsof ze in Europa de FSD nog wat willen afhouden?
 
vandaag antwoord dat de actie van gratis upgrade 21 maart verviel (heb er dus naast gegrepen terwijl ik herhaaldelijk ernaar geïnformeerd heb) en dat ik het via hen kan aankopen en zij het met engineering bekijken. Maar geen prijs...
Ik heb mailtjes gestuurd VOOR 21 maart met daarin de boodschap dat ik FSD wilde aanschaffen. Op basis van die mailtjes (als bewijs) is mij toegezegd nog recht te hebben op de toenmalige prijsstelling. Bel je naar Inside Delivery of direct naar SEC? Ik heb het via SEC nu bijna voor elkaar (wacht nog op factuur).
 
Ik heb vanmorgen na een belletje met SEC Den Haag eindelijk factuur gekregen voor FSD. Ben al bijna een maand bezig om dit voor mekaar te krijgen, maar werd van kastje naar de muur gestuurd. Vanmorgen nog een mail gekregen van SEC Arnhem dat het op dit moment niet mogelijk is om FSD aan te schaffen en dat de optie vanzelf een keer beschikbaar komt in de app.

Daarna ben ik dus Den Haag gaan bellen omdat ik hier ergens gelezen had dat iemand het daar wel gelukt was.
En inderdaad, in Den Haag wisten ze wel wat ze moesten doen.

AP krijg ik gratis en voor FSD moet ik €7.400 betalen.

Besteld op 4 maart en 26 maart delivery.
 
  • Informative
Reactions: ssdshirt
AP krijg ik gratis en voor FSD moet ik €7.400 betalen.

Besteld op 4 maart en 26 maart delivery.
Dan betalen jij en ik net zoveel. Ik heb Dec '18 besteld en Feb '19 geleverd gekregen. EAP aangeschaft voor levering dus EUR 5.300,-. FSD kost nu voor mij EUR 2.100,- dus dat maakt totaal ook EUR 7.400,-.

Heb je echter voor 21 maart geprobeerd om FSD aan te schaffen (en dit kan je aantonen) en je levering van de auto is vanaf 1 maart dan zou AP+FSD maar 3.200,- moeten kosten (zie de reacties van de personen die het inmiddels hebben kunnen aanschaffen).
 
Ik was het na een maand wachten zat en heb via Linkedin een exec van Tesla benaderd die verantwoordelijk is voor de model 3 uitrol in Europa.

Hij reageerde vrijwel direct (!) en gaat mijn case opvolgen. Omdat ik aangaf dat meerdere model 3 bezitters hiermee worstelen gaat hij het issue nu ook door het global team laten bekijken:

' I have separately raised the issue to our global team to look into this further and understand the deeper root cause. If this is a consistent difficulty for owners who want to upgrade then we will make sure we improve the process.'
 
Ik was het na een maand wachten zat en heb via Linkedin een exec van Tesla benaderd die verantwoordelijk is voor de model 3 uitrol in Europa.'

Wow goede zet! Daar ben ik heel benieuwd naar. Heb al vóór levering (6 maart) hier over zitten bellen met Service maar je komt nooit echt een stap verder. Zit er over te denken om dadelijk maar weer eens naar SeC Rotterdam te gaan. Of heeft iemand ervaringen met hoe goed / slecht ze in Rotterdam dit oppakken?
 
Mooi man, die willekeur. Ik probeer hemel en aarde te bewegen, eindelijk iemand binnen Leaseplan gevonden die zich serieus bezig wilde houden met alle issues die ik heb en die met Tesla is gaan bellen (en die zelf Tesla ook nogal bizar qua houding en gedrag vond) en met screenshots en notities over zaken die mij mondeling zijn toegezegd aan de telefoon en in het Delivery Center, maar Tesla blijft volharden: ik heb geen recht op de FSD upgrade voor 3200 euro en alle verwijzingen naar mensen hier die het wél krijgen negeren ze. 7400 euro lappen en anders niet. Nou, dan dus niet. Ik neem wel genoegen met AP de komende jaren, misschien dat er ooit nog een aanbieding voor FSD komt (als alle FSD features ook in de EU beschikbaar zijn) en anders niet hoor. Ik ben zo klaar met alle Tesla beloftes en het gewank van links naar rechts en die wel en die niet, en levering voor 1 maart nee toch niet na 1 maart, ohnee bestelling moest voor 1 maart zijn ohnee toch weer niet. Oh u is iets toegezegd nou dan krijgt u het wel, maar uw buurman weer lekker niet. Echt, om te janken. Ik ben zo genezen van Tesla's beloftes en constante gezeur met prijswijzingen. Er zou een prijsstijging aan komen en die is (oh surprise) weer uitgesteld tot 10 mei blijkbaar. En eind mei hebben ze weer cash nodig en dan komt er weer een aanbieding voor half geld, maar alleen als pasen en pinksteren samen valt en je een grijze Tesla rijdt van VOOR 2019 en indien je GEEN proefrit gemaakt heb.

Of zoiets...