Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 laadpoort unlock?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij nu een tijdje de model 3 van mijn vrouw, laadkabel erin gaat prima, maar eruit is erg omslachtig. Ik kom van een model S, daar kon ik de sleutel gebruiken. Nu moet ik in de auto stappen en op het scherm de laadpoort unlocken, of de app, maar slecht bereik in de parkeergarage op werk. Is hier niet een handigheid voor?
 
Laat me raden, je hebt een laadpaal zonder authenticatie die de sessie niet stopt?

Ik heb hetzelfde probleem met een Zappi.

Oplossing 1: app
Oplossing 2: scherm in de auto
Oplossing 3: voice shortcut met Siri / Google
Oplossing 4: Home automation met Tesla API en drukknop ergens
Oplossing 5: Tesla sleutel kopen
Oplossing 6: Tesla Wall Connector kopen
Oplossing 7: Nieuwe connector / kabel aan huidige laadpaal met een Tesla knop erop
Oplossing 8: Tesla knop op batterij aan je sleutelhanger
 
  • Like
Reactions: forza11
Koop een laadkabel van EVChargeKing met een drukknop erin.
Als je auto ontgrendeld is of je hebt je telefoon met Tesla app bij je dan ontkoppel je daarmee de kabel.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Laat me raden, je hebt een laadpaal zonder authenticatie die de sessie niet stopt?

Ik heb hetzelfde probleem met een Zappi.

Oplossing 1: app
Oplossing 2: scherm in de auto
Oplossing 3: voice shortcut met Siri / Google
Oplossing 4: Home automation met Tesla API en drukknop ergens
Oplossing 5: Tesla sleutel kopen
Oplossing 6: Tesla Wall Connector kopen
Oplossing 7: Nieuwe connector / kabel aan huidige laadpaal met een Tesla knop erop
Oplossing 8: Tesla knop op batterij aan je sleutelhanger
Oplossing 9: koffert openen / stekker kant lader ontkoppelen / stekker kant wagen wordt dan ontkoppeld en kan je zonder extra stappen verwijderen.

Ik heb laadpaal zonder vaste kabel thuis en heb deze zo ingesteld dat de kabel in de laadpaal niet wordt vergrendeld tijdens het laden.
 
  • Like
Reactions: Phil V and adjego
Laat me raden, je hebt een laadpaal zonder authenticatie die de sessie niet stopt?

Ik heb hetzelfde probleem met een Zappi.

Oplossing 1: app
Oplossing 2: scherm in de auto
Oplossing 3: voice shortcut met Siri / Google
Oplossing 4: Home automation met Tesla API en drukknop ergens
Oplossing 5: Tesla sleutel kopen
Oplossing 6: Tesla Wall Connector kopen
Oplossing 7: Nieuwe connector / kabel aan huidige laadpaal met een Tesla knop erop
Oplossing 8: Tesla knop op batterij aan je sleutelhanger

Oplossing 8 werkt niet, want hij moet echt een bepaalde pin kortsluiten met een andere pin wil de auto de laadsessie stoppen en de kabel vrijgeven. De knop om de kabel te ontgrendelen werkt alleen maar als de kabel daadwerkelijk is aangesloten aan de auto.
 
Het zijn laders met een vaste kabel die altijd aan staan, er is dus geen pasje of iets dergelijks nodig om de laadsessie te starten/eindigen.

Dank voor de tips, ik ga eens wat opties proberen. Een voice command via een smartwatch lijkt me een gebruiksvriendelijke, kan ik doen voor ik de garage inloop.